Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Technologia chemiczna (S2)
specjalność: Technologia organiczna leków, kosmetyków i środków pomocniczych

Sylabus przedmiotu Laboratorium przeddyplomowe:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Technologia chemiczna
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Laboratorium przeddyplomowe
Specjalność Technologia chemiczna nieorganiczna
Jednostka prowadząca Katedra Inżynierii Materiałów Katalitycznych i Sorpcyjnych
Nauczyciel odpowiedzialny Beata Michalkiewicz <Beata.Michalkiewicz@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 10,0 ECTS (formy) 10,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL2 270 10,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Brak

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Ukształtowanie umiejętności wykorzystania posiadanej wiedzy w planowaniu badań, budowy stanowiska badawczego, prowadzenia badań, a także poszerzania tej wiedzy
C-2Ukształtowanie świadomości znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych oraz konieczności konsultacji i dyskusji z ekspertami

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Dyskusja z promotorem dotycząca opracowania harmonogramu realizacji poszczególnych prac laboratoryjnych w ramach pracy dyplomowej2
T-L-2Dyskusja z promotorem dotycząca weryfikacji i omówienia otrzymanych wyników badań50
T-L-3Prace badawcze w laboratorium związane z temetem pracy dyplomowej218
270

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach laboratoryjnych270
A-L-2Opracowanie wyników badań30
300

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Ciągła bezpośrednia praca ze studentem w laboratorium
M-2Dyskusje merytoryczne dotyczące poprawności realizowanych badań i interpretacji wyników

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena umiejętności samodzielnej i zespołowej pracy w laboratorium oraz terminowości realizacji harmonogramu prac eksperymentalnych
S-2Ocena formująca: Ocena umiejętności formułowania wniosków w oparciu o wyniki badań własnych
S-3Ocena podsumowująca: Sprawozdzanie z badań

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TCH_2A_D01-12_U01
Student w wyniku analizy posiadanej oraz poszerzonej wiedzy (głównie w wyniku przeglądu najnowszej literatury oraz dyskusji z promotorem) decyduje o sposobie prowadzenia badań, organizuje i prowadzi badania, rozwiązuje problemy i wyciąga wnioski mając na uwadze również zasady BHP
TCH_2A_U05, TCH_2A_U08, TCH_2A_U09, TCH_2A_U11C-1, C-2T-L-1, T-L-2, T-L-3M-2, M-1S-3, S-2, S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TCH_2A_D01-12_K01
Student jest otwarty na krytyczna ocenę posiadanej wiedzy i konieczność stałego jej poszerzania mając świadomość znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych oraz konieczności zasięgania opinii ekspertów
TCH_2A_K01, TCH_2A_K02C-2T-L-2, T-L-1M-2S-2

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
TCH_2A_D01-12_U01
Student w wyniku analizy posiadanej oraz poszerzonej wiedzy (głównie w wyniku przeglądu najnowszej literatury oraz dyskusji z promotorem) decyduje o sposobie prowadzenia badań, organizuje i prowadzi badania, rozwiązuje problemy i wyciąga wnioski mając na uwadze również zasady BHP
2,0
3,0Student wyłącznie przy stałej asyście promotora potrafi wspóldecydować o sposobie prowadzenia badań, prowadzić badania i wyciągać wnioski
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
TCH_2A_D01-12_K01
Student jest otwarty na krytyczna ocenę posiadanej wiedzy i konieczność stałego jej poszerzania mając świadomość znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych oraz konieczności zasięgania opinii ekspertów
2,0
3,0Student tylko zachęcany przez prowadzącego próbuje krytycznie oceniać posiadaną wiedzę i ją uzupełniać
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Literatura związana z przedmiotem pracy - publikacje przeglądowe i oryginalne, monografie, podręczniki, patenty

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Dyskusja z promotorem dotycząca opracowania harmonogramu realizacji poszczególnych prac laboratoryjnych w ramach pracy dyplomowej2
T-L-2Dyskusja z promotorem dotycząca weryfikacji i omówienia otrzymanych wyników badań50
T-L-3Prace badawcze w laboratorium związane z temetem pracy dyplomowej218
270

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach laboratoryjnych270
A-L-2Opracowanie wyników badań30
300
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTCH_2A_D01-12_U01Student w wyniku analizy posiadanej oraz poszerzonej wiedzy (głównie w wyniku przeglądu najnowszej literatury oraz dyskusji z promotorem) decyduje o sposobie prowadzenia badań, organizuje i prowadzi badania, rozwiązuje problemy i wyciąga wnioski mając na uwadze również zasady BHP
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTCH_2A_U05Absolwent potrafi zastosować poszerzoną wiedzę dotyczącą  zasad ochrony środowiska, gospodarki odpadami  i zagrożeń związanych z realizacją procesów chemicznych, w tym z zakresu studiowanej specjalności oraz zagrożeń i dylematów jakie ona za sobą pociąga.
TCH_2A_U08Absolwent potrafi planować pracę własną oraz organizować prace zespołowe
TCH_2A_U09Absolwent potrafi samodzielnie planować i realizować własne uczenie się przez całe życie oraz ukierunkowywać innych
TCH_2A_U11Absolwent potrafi stosować zasady bezpieczeństwa i higieny pracy w pracowni laboratoryjnej
Cel przedmiotuC-1Ukształtowanie umiejętności wykorzystania posiadanej wiedzy w planowaniu badań, budowy stanowiska badawczego, prowadzenia badań, a także poszerzania tej wiedzy
C-2Ukształtowanie świadomości znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych oraz konieczności konsultacji i dyskusji z ekspertami
Treści programoweT-L-1Dyskusja z promotorem dotycząca opracowania harmonogramu realizacji poszczególnych prac laboratoryjnych w ramach pracy dyplomowej
T-L-2Dyskusja z promotorem dotycząca weryfikacji i omówienia otrzymanych wyników badań
T-L-3Prace badawcze w laboratorium związane z temetem pracy dyplomowej
Metody nauczaniaM-2Dyskusje merytoryczne dotyczące poprawności realizowanych badań i interpretacji wyników
M-1Ciągła bezpośrednia praca ze studentem w laboratorium
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Sprawozdzanie z badań
S-2Ocena formująca: Ocena umiejętności formułowania wniosków w oparciu o wyniki badań własnych
S-1Ocena formująca: Ocena umiejętności samodzielnej i zespołowej pracy w laboratorium oraz terminowości realizacji harmonogramu prac eksperymentalnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student wyłącznie przy stałej asyście promotora potrafi wspóldecydować o sposobie prowadzenia badań, prowadzić badania i wyciągać wnioski
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTCH_2A_D01-12_K01Student jest otwarty na krytyczna ocenę posiadanej wiedzy i konieczność stałego jej poszerzania mając świadomość znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych oraz konieczności zasięgania opinii ekspertów
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTCH_2A_K01Absolwent jest gotowy do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści oraz do stałego poszerzania wiedzy, w tym do samodzielnego jej uzupełniania.
TCH_2A_K02Absolwent ma świadomość znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych oraz jest gotowy do zasięgania opinii ekspertów w przypadku trudności z samodzielnym rozwiązaniem problemu.
Cel przedmiotuC-2Ukształtowanie świadomości znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych oraz konieczności konsultacji i dyskusji z ekspertami
Treści programoweT-L-2Dyskusja z promotorem dotycząca weryfikacji i omówienia otrzymanych wyników badań
T-L-1Dyskusja z promotorem dotycząca opracowania harmonogramu realizacji poszczególnych prac laboratoryjnych w ramach pracy dyplomowej
Metody nauczaniaM-2Dyskusje merytoryczne dotyczące poprawności realizowanych badań i interpretacji wyników
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Ocena umiejętności formułowania wniosków w oparciu o wyniki badań własnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student tylko zachęcany przez prowadzącego próbuje krytycznie oceniać posiadaną wiedzę i ją uzupełniać
3,5
4,0
4,5
5,0