Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Technologia chemiczna (S1)

Sylabus przedmiotu Podstawy elektrotechniki:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Technologia chemiczna
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Podstawy elektrotechniki
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Technologii Chemicznej Nieorganicznej i Inżynierii Środowiska
Nauczyciel odpowiedzialny Dariusz Moszyński <Dariusz.Moszynski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 1 Grupa obieralna 2

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW3 30 2,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Brak wymagań wstępnych

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Poznanie podstawowych praw elektrotechniki
C-2Poznanie metod analizy obwodów elektrycznych i magnetycznych

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
wykłady
T-W-1Podstawowe prawa elektrotechniki3
T-W-2Obwody elektryczne prądu stałego3
T-W-3Obwody elektryczne prądu sinusoidalnego jednofazowego. Obwody trójfazowe3
T-W-4Metody obliczania obwodów elektrycznych prądu stałego5
T-W-5Pole elektrostatyczne2
T-W-6Pole magnetyczne2
T-W-7Zjawisko indukcji elektromagnetycznej2
T-W-8Elementy R, L, C w obwodach prądów sinusoidalnie zmiennych2
T-W-9Rezonans w obwodach elektrycznych2
T-W-10Obwody nieliniowe prądu przemiennego2
T-W-11Czwórniki2
T-W-12Stany nieustalone w obwodach elektrycznych1
T-W-13Zaliczenie1
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w wykładach30
A-W-2Czytanie literatury5
A-W-3Przygotowanie do kolokwium23
A-W-4Konsultacje2
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny
M-2Wykład problemowy
M-3Pokaz

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena aktywności podczas zajęć
S-2Ocena podsumowująca: Kolokwium

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TCH_1A_B09b_W01
Absolwent definiuje podstawowe zjawiska elektrotechniki i tłumaczy je na podstawie odpowiednich praw
TCH_1A_W06C-1, C-2T-W-7, T-W-3, T-W-2, T-W-1, T-W-11, T-W-5, T-W-10, T-W-12, T-W-9, T-W-8, T-W-6M-1, M-3, M-2S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TCH_1A_B09b_U01
Absolwent poprawnie dobiera i korzysta z praw elektrotechniki
TCH_1A_U13C-1T-W-4M-1, M-2S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
TCH_1A_B09b_W01
Absolwent definiuje podstawowe zjawiska elektrotechniki i tłumaczy je na podstawie odpowiednich praw
2,0
3,0Student zna podstawowe prawa elektrotechniki oraz zasady funkcjonowania urządzeń elektronicznych. Wiedza studneta na temat omawianych zagadnien jest na poziomie 60%.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
TCH_1A_B09b_U01
Absolwent poprawnie dobiera i korzysta z praw elektrotechniki
2,0
3,0Student potrafi zanalizować funkcjonowanie urządzeń elektrotechniki. Wiedza studneta na temat omawianych zagadnien jest na poziomie 60%.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Praca zbiorowa, Elektrotechnika i elektronika dla nieelektryków, WNT, Warszawa, 2007
  2. Z. Majerowska, Ćwiczenia z podstaw elektrotechniki dla chemików, Wydawnictwa Politechniki Warszawskiej, Warszawa, 1976

Literatura dodatkowa

  1. E. Koziej, B. Sochoń, Elektrotechnika i elektronika, PWN, Warszawa, 1986

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Podstawowe prawa elektrotechniki3
T-W-2Obwody elektryczne prądu stałego3
T-W-3Obwody elektryczne prądu sinusoidalnego jednofazowego. Obwody trójfazowe3
T-W-4Metody obliczania obwodów elektrycznych prądu stałego5
T-W-5Pole elektrostatyczne2
T-W-6Pole magnetyczne2
T-W-7Zjawisko indukcji elektromagnetycznej2
T-W-8Elementy R, L, C w obwodach prądów sinusoidalnie zmiennych2
T-W-9Rezonans w obwodach elektrycznych2
T-W-10Obwody nieliniowe prądu przemiennego2
T-W-11Czwórniki2
T-W-12Stany nieustalone w obwodach elektrycznych1
T-W-13Zaliczenie1
30

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w wykładach30
A-W-2Czytanie literatury5
A-W-3Przygotowanie do kolokwium23
A-W-4Konsultacje2
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTCH_1A_B09b_W01Absolwent definiuje podstawowe zjawiska elektrotechniki i tłumaczy je na podstawie odpowiednich praw
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTCH_1A_W06Absolwent zna budowę i zasady konstrukcji aparatów i urządzeń stosowanych w przemyśle chemicznym i przemysłach pokrewnych oraz sterowania i regulacji ich pracy oraz operacje i procesy jednostkowe zachodzące w takich aparatach i urządzeniach
Cel przedmiotuC-1Poznanie podstawowych praw elektrotechniki
C-2Poznanie metod analizy obwodów elektrycznych i magnetycznych
Treści programoweT-W-7Zjawisko indukcji elektromagnetycznej
T-W-3Obwody elektryczne prądu sinusoidalnego jednofazowego. Obwody trójfazowe
T-W-2Obwody elektryczne prądu stałego
T-W-1Podstawowe prawa elektrotechniki
T-W-11Czwórniki
T-W-5Pole elektrostatyczne
T-W-10Obwody nieliniowe prądu przemiennego
T-W-12Stany nieustalone w obwodach elektrycznych
T-W-9Rezonans w obwodach elektrycznych
T-W-8Elementy R, L, C w obwodach prądów sinusoidalnie zmiennych
T-W-6Pole magnetyczne
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-3Pokaz
M-2Wykład problemowy
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena aktywności podczas zajęć
S-2Ocena podsumowująca: Kolokwium
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student zna podstawowe prawa elektrotechniki oraz zasady funkcjonowania urządzeń elektronicznych. Wiedza studneta na temat omawianych zagadnien jest na poziomie 60%.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTCH_1A_B09b_U01Absolwent poprawnie dobiera i korzysta z praw elektrotechniki
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTCH_1A_U13Absolwent potrafi zastosować zasady konstrukcji aparatów i urządzeń stosowanych w przemyśle chemicznym i przemysłach pokrewnych oraz sterować i regulować ich pracę
Cel przedmiotuC-1Poznanie podstawowych praw elektrotechniki
Treści programoweT-W-4Metody obliczania obwodów elektrycznych prądu stałego
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Wykład problemowy
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena aktywności podczas zajęć
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student potrafi zanalizować funkcjonowanie urządzeń elektrotechniki. Wiedza studneta na temat omawianych zagadnien jest na poziomie 60%.
3,5
4,0
4,5
5,0