Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Technologia chemiczna (S1)
Sylabus przedmiotu Pracownia dyplomowa:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Technologia chemiczna | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Pracownia dyplomowa | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Inżynierii Materiałów Katalitycznych i Sorpcyjnych | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Beata Michalkiewicz <Beata.Michalkiewicz@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Mirosława El Fray <Miroslawa.ElFray@zut.edu.pl>, Ewa Janus <Ewa.Janus@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 8,0 | ECTS (formy) | 8,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Wybór tematu pracy dyplomowej zgodnie z regulaminem studiów |
W-2 | Posiadanie niezbędnej wiedzy z chemii i technologii chemicznej w zakresie umożliwiającym zrozumienie zjawisk i procesów chemicznych |
W-3 | Znajomość zasad budowy, działania i doboru urządzeń oraz aparatów stosowanych w technologii chemicznej |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Nabycie umiejętności samodzielnego planowania pracy badawczej |
C-2 | Nabycie umiejętności samodzielnej oraz zespołowej pracy w laboratorium |
C-3 | Uświadomienie konieczności rzetelnej i terminowej realizacji zadań, opracowywania wyników prowadzonych badań |
C-4 | Nabycie umiejętości wykorzystywania wiedzy do rozwiązywania problemów praktycznych i poznawczych |
C-5 | Nabycie umiejętości korzystania z zasobów bibliograficznych do poszerzenia wiedzy |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Dyskusja z promotorem dotycząca opracowania harmonogramu realizacji poszczególnych prac laboratoryjnych w ramach pracy dyplomowej | 2 |
T-L-2 | Prace badawcze w laboratorium związane z temetem pracy dyplomowej | 80 |
T-L-3 | Dyskusja z promotorem dotycząca weryfikacji i omówienia otrzymanych wyników badań | 8 |
90 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 90 |
A-L-2 | Opracowywanie i analiza uzyskanych wyników badań za pomocą odpowiednich programów do obróbki danych | 50 |
A-L-3 | Formułowanie wniosków w oparciu o wyniki badań własnych | 10 |
A-L-4 | Konsultacje z promotorem | 90 |
240 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Ciągła praca ze studentem w laboratorium |
M-2 | Dyskusje z promotorem |
M-3 | Asymilacja wiedzy na podstawie uzyskanych wyników badań i ich analizy |
M-4 | Praca ze źródłem literaturowym |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Okresowa ocena przebiegu realizacji założonych badań w ramach pracy dyplomowej inżynierskiej, samodzielnej i zespołowej pracy w laboratorium |
S-2 | Ocena formująca: Ocena poziomu dyskusji naukowej |
S-3 | Ocena podsumowująca: sprawozdanie |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TCH_1A_C18_U01 Potrafi zapropjektować stanowisko badawcze, wykorzystać metody analityczne do kontroli operacji i procesów jednostkowych związanych z tematem pracy dyplomowej inżynierskiej, podejmowac realizację zaplanowanych badań, opracować i interpretować uzyskane wyniki | TCH_1A_U09 | — | — | C-4, C-3, C-2, C-1 | T-L-2, T-L-3, T-L-1 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-3 |
TCH_1A_C18_U02 Student wykorzystuje zasoby bibliograficzne, w tym naukowe bazy danych do poszerzenia swojej wiedzy dotyczącej tematu pracy dyplomowej | TCH_1A_U10, TCH_1A_U11 | — | — | C-5, C-4 | T-L-3, T-L-1 | M-4, M-2 | S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TCH_1A_C18_K01 Student chętnie rozwiązuje problemy poznawcze i praktyczne wykorzystując własną wiedzę lub zasięgając opinii ekspertów | TCH_1A_K02 | — | — | C-5, C-4, C-1 | T-L-1, T-L-3, T-L-2 | M-2, M-3, M-4 | S-2 |
TCH_1A_C18_K02 Student jest zorientowany na przestrzeganie zasad etyki zawodowej, wymaganie tego od innych, dbałość o dorobek i tradycje zawodu, wypełnianie zobowiązań społecznych, współorganizowanie działalności na rzecz środowiska społecznego, inicjowanie działań na rzecz interesu publicznego | TCH_1A_K03, TCH_1A_K04 | — | — | C-3, C-2 | T-L-2 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TCH_1A_C18_U01 Potrafi zapropjektować stanowisko badawcze, wykorzystać metody analityczne do kontroli operacji i procesów jednostkowych związanych z tematem pracy dyplomowej inżynierskiej, podejmowac realizację zaplanowanych badań, opracować i interpretować uzyskane wyniki | 2,0 | |
3,0 | Naprowadzany przez opiekuna potrafi zapropjektować stanowisko badawcze, wykorzystać metody analityczne do kontroli operacji i procesów jednostkowych związanych z tematem pracy dyplomowej inżynierskiej, podejmowac realizację zaplanowanych badań, opracować uzyskane wyniki | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
TCH_1A_C18_U02 Student wykorzystuje zasoby bibliograficzne, w tym naukowe bazy danych do poszerzenia swojej wiedzy dotyczącej tematu pracy dyplomowej | 2,0 | |
3,0 | Student z dużą pomocą promotora wykorzystuje zasoby bibliograficzne, w tym naukowe bazy danych do poszerzenia swojej wiedzy dotyczącej tematu pracy dyplomowej | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TCH_1A_C18_K01 Student chętnie rozwiązuje problemy poznawcze i praktyczne wykorzystując własną wiedzę lub zasięgając opinii ekspertów | 2,0 | |
3,0 | Student ponaglany przez promotora rozwiązuje z jego pomocą problemy poznawcze i praktyczne wykorzystując częściowo własną wiedzę | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
TCH_1A_C18_K02 Student jest zorientowany na przestrzeganie zasad etyki zawodowej, wymaganie tego od innych, dbałość o dorobek i tradycje zawodu, wypełnianie zobowiązań społecznych, współorganizowanie działalności na rzecz środowiska społecznego, inicjowanie działań na rzecz interesu publicznego | 2,0 | |
3,0 | Student jest słabo zorientowany w problemach zasad etyki zawodowej, dorobku i tradycjach zawodu, słabo lub wcale jest chętny do wypełnianie zobowiązań społecznych, współorganizowanie działalności na rzecz środowiska społecznego, inicjowania działań na rzecz interesu publicznego | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Literatura związana z tematem pracy - publikacje, monografie, patenty
- praca zbiorowa, Kodeks etyki pracownika naukowego, wolny dostęp na: https://instytucja.pan.pl/index.php/kodeks-etyki-pracownika-naukowego
Literatura dodatkowa
- Strona internetowa Komisji Etyki w Nauce PAN, http://ken.pan.pl/