Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Inżynieria Materiałów i Nanomateriałów (S2)
specjalność: Inżynieria materiałowa i nanotechnologia
Sylabus przedmiotu Seminarium specjalistyczne:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Inżynieria Materiałów i Nanomateriałów | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Seminarium specjalistyczne | ||
Specjalność | Inżynieria polimerów i biomateriałów | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Inżynierii Polimerów i Biomateriałów | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Mirosława El Fray <Miroslawa.ElFray@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | podstawy nauki o materiałach |
W-2 | metody badań polimerów i biomateriałów |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | zapoznanie studenta z problematyką inżynierii polimerów i biomateriałów |
C-2 | wykształcenie umiejętności planowania i wykonywania eksperymentów |
C-3 | wykształcenie umiejetności posługiwania się źródłami informacji i ich cytowania |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
seminaria | ||
T-S-1 | Przedstawienie koncepcji i założeń pracy z zakresu inżynierii polimerów i biomateriałów | 3 |
T-S-2 | Omówienie układu, elementów składowych oraz redacji pracy przejściowej | 2 |
T-S-3 | Wyszukiwanie literatury w oparciu o bazy danych i inne zaawansowane narzędzia | 3 |
T-S-4 | Redagowanie tekstów technicznych z zakresu inżynierii polimerów i biomateriałów | 3 |
T-S-5 | Wystąpienia studentów dotyczące specjalistycznej pracy przejściowej | 4 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
seminaria | ||
A-S-1 | udział studenta w seminariach | 15 |
A-S-2 | praca własna studenta | 13 |
A-S-3 | konsultacje z prowadzącym | 2 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | prezentacja multimedialna |
M-2 | przekaz werbalny - wystąpienia na forum grupy seminaryjnej |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: pokaz i prezentacja |
S-2 | Ocena podsumowująca: prezentacja studenta oceniana przez prowadzącego |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IMiN_2A_D2-11_U01 Student pozyskuje informacje z literatury polsko- i angielskojezycznej, z baz danych i innych zródeł związanych z inżynierią polimerów i biomateriałów, analizuje je i wykorzystuje w swojej pracy. | IMiN_2A_U06, IMiN_2A_U07 | — | — | C-2, C-3, C-1 | T-S-3, T-S-1, T-S-2, T-S-4, T-S-5 | M-1, M-2 | S-2, S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IMiN_2A_D2-11_K01 Student rozumie wartość i wagę nauki i ciągłego kształcenia się, potrafi myśleć w sposób kreatywny, logiczny i przedsiębiorczy. Rozumie potrzebę rozwoju osobistego, zna i szanuje zasady pracy w grupie. | IMiN_2A_K02, IMiN_2A_K01 | — | — | C-2, C-3, C-1 | T-S-3, T-S-1, T-S-2, T-S-4, T-S-5 | M-1, M-2 | S-2, S-1 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IMiN_2A_D2-11_U01 Student pozyskuje informacje z literatury polsko- i angielskojezycznej, z baz danych i innych zródeł związanych z inżynierią polimerów i biomateriałów, analizuje je i wykorzystuje w swojej pracy. | 2,0 | |
3,0 | Student ma podstawowe umiejętności potrzebne do samodzielnego rozwiązania problemu badawczego postawionego w pracy dyplomowej, potrafi znaleźć i przeprowadzić podstawową analizę literatury przedmiotu, potrafi opracowac wyniki swoich badań. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IMiN_2A_D2-11_K01 Student rozumie wartość i wagę nauki i ciągłego kształcenia się, potrafi myśleć w sposób kreatywny, logiczny i przedsiębiorczy. Rozumie potrzebę rozwoju osobistego, zna i szanuje zasady pracy w grupie. | 2,0 | |
3,0 | Student ma podstawowe kompetencje niezbędne do przygotowania pracy dyplomowej, wykazuje umiarkowane zainteresowanie wynikami badań i literaturą przedmiotu, nie wykazuje kreatywności i nie myśli logicznie. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Literatura zródłowa, Biezaca literatura z zakresu inżynierii polimerów i biomateriałów, w tym podreczniki tematyczne, oryginalne publikacje naukowe i patenty
Literatura dodatkowa
- K. Pawlik, R. Zenderowski, Dyplom z internetu : jak korzystac z internetu piszac prace dyplomowe?, CeDeWU, Warszawa, 2010