Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Inżynieria Materiałów i Nanomateriałów (S1)
Sylabus przedmiotu Matematyka 2:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Inżynieria Materiałów i Nanomateriałów | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Matematyka 2 | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Studium Matematyki | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Zofia Stępień <Zofia.Stepien@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Stanisław Ewert-Krzemieniewski <Stanislaw.Ewert-Krzemieniewski@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 5,0 | ECTS (formy) | 5,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Znajomość matematyki w zakresie semestru pierwszego. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zdobycie przez studenta wiedzy i umiejętności w zakresie omawianych treści programowych, niezbędnych do dalszego kształcenia na kierunkach technicznych oraz do korzystania z metod matematycznych do opisu procesów fizycznych i chemicznych. |
C-2 | Uświadomienie potrzeby systematycznej i uczciwej pracy. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Rozwiązywanie zadań i problemów w zakresie treści programowych omawianych na wykładzie. | 26 |
T-A-2 | Sprawdziany | 4 |
30 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Całka podwójna i potrójna. Zastosowanie rachunku całkowego. | 4 |
T-W-2 | Równania różniczkowe rzędu pierwszego i drugiego. Zastosowanie równań różniczkowych. | 8 |
T-W-3 | Szeregi liczbowe, szeregi potęgowe, zastosowanie szeregów. | 4 |
T-W-4 | Analiza wektorowa: pole skalarne i wektorowe, gradient, dywergencja i rotacja, twierdzenie Greena-Gaussa-Ostrogradskiego, twierdzenie Stokesa. | 7 |
T-W-5 | Liczby zespolone i funkcje zespolone. | 7 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | Udział w ćwiczeniach audytoryjnych . | 30 |
A-A-2 | Samodzielne rozwiązywanie zadań, przygotowanie do sprawdzianów. | 57 |
A-A-3 | Konsultacje. | 3 |
90 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Udział w wykładach. | 30 |
A-W-2 | Samodzielne studiowanie tematyki wykładów oraz wkazanej literatury. | 12 |
A-W-3 | Egzamin. | 2 |
A-W-4 | Przygotownie do egzaminu. | 14 |
A-W-5 | Konsultacje | 2 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjno-problemowy. |
M-2 | Ćwiczenia audytoryje, dyskusja, metody problemowe. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny połączony z egzaminem ustnym. |
S-2 | Ocena podsumowująca: Sprawdziany pisemne. |
S-3 | Ocena formująca: Ocena aktywności studenta w czasie zajęć. |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IMiN_1A_B02_W01 zna podstawowe definicje i twierdzenia omawiane w ramach przedmiotu. | IMiN_1A_W01 | — | — | C-1 | T-W-5, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-1 | M-1 | S-3, S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IMiN_1A_B02_U01 potrafi zastosować poznane podczas kursu metody oraz wyszukane w literaturze informacje do rozwiązywania zadań i problemów. | IMiN_1A_U02 | — | — | C-1, C-2 | T-A-1 | M-1, M-2 | S-1, S-3, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IMiN_1A_B02_W01 zna podstawowe definicje i twierdzenia omawiane w ramach przedmiotu. | 2,0 | |
3,0 | Uzyskanie z egzaminu wyniku z przedziału [50%,60%] | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IMiN_1A_B02_U01 potrafi zastosować poznane podczas kursu metody oraz wyszukane w literaturze informacje do rozwiązywania zadań i problemów. | 2,0 | |
3,0 | Uzyskanie ze sprawdzianów wyniku z przedziału [50%,60%] | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- W. Krysicki, L. Włodarski, Analiza matematyczna w zadaniach cz. II, PWN, Warszawa, 2008
- W. Żakowski, W. Kołodziej, Matematyka cz. II, WNT, Warszawa, 2003
- T.Trajdos, Matematyka cz III, WNT, Warszawa, 1993
- W. Żakowski, W. Leksiński, Matematyka cz. IV, WNT, Warszawa, 1993
Literatura dodatkowa
- D.A. McQuarrie, Matematyka dla przyrodników i inżynierów, PWN, Warszawa, 2005