Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Inżynieria Materiałów i Nanomateriałów (S1)

Sylabus przedmiotu Wstęp do analizy matematycznej:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Inżynieria Materiałów i Nanomateriałów
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Wstęp do analizy matematycznej
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Studium Matematyki
Nauczyciel odpowiedzialny Zofia Stępień <Zofia.Stepien@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Stanisław Ewert-Krzemieniewski <Stanislaw.Ewert-Krzemieniewski@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA1 30 2,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Znajomość matematyki w zakresie matury na poziomie podstawowym.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zdobycie przez studenta wiedzy i umiejętności w zakresie omawianych treści programowych, niezbędnych do dalszego kształcenia na kierunkach technicznych oraz do korzystania z metod matematycznych do opisu procesów fizycznych i chemicznych.
C-2Uświadomienie potrzeby systematycznej i uczciwej pracy.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Funkcja złożona. Funkcja odwrotna. Funkcje elementarne.2
T-A-2Ciągi liczbowe, granica ciągu.4
T-A-3Pochodna i jej interpretacja, różniczka funkcji.6
T-A-4Zastosowanie pochodnej: ekstrema, przedziały monotoniczności. asymptoty funkcji.8
T-A-5Całka nieoznaczona. Podstawowe metody całkowania.8
T-A-6Sprawdziany.2
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Udział w ćwiczeniach audytoryjnych30
A-A-2Samodzielne rozwiązywanie zadań, przygotowanie do sprawdzianów.28
A-A-3Konsultacje2
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Ćwiczenia audytoryje, dyskusja, metody problemowe.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Sprawdziany pisemne.
S-2Ocena formująca: Ocena aktywności studenta w czasie zajęć.

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IMiN_1A_B09_W01
zna podstawowe definicje i twierdzenia omawiane w ramach przedmiotu.
IMiN_1A_W01C-1T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-5M-1S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IMiN_1A_B09_U01
potrafi zastosować poznane podczas kursu metody oraz wyszukane w literaturze informacje do rozwiązywania zadań i problemów.
IMiN_1A_U02C-2, C-1T-A-3, T-A-6, T-A-1, T-A-5, T-A-2, T-A-4M-1S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
IMiN_1A_B09_W01
zna podstawowe definicje i twierdzenia omawiane w ramach przedmiotu.
2,0
3,0Uzyskanie ze sprawdzianów wyniku z przedziału [50%,60%]
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
IMiN_1A_B09_U01
potrafi zastosować poznane podczas kursu metody oraz wyszukane w literaturze informacje do rozwiązywania zadań i problemów.
2,0
3,0Uzyskanie ze sprawdzianów wyniku z przedziału [50%,60%]
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. W. Żakowski, G. Decewicz, Matematyka cz.I, WNT, Warszawa, 2000
  2. W. Krysicki, L. Włodarski, Analiza matematyczna w zadaniach cz. I, cz II, PWN, Warszawa, 2008

Literatura dodatkowa

  1. D.A. McQuarrie, Matematyka dla przyrodników i inżynierów, PWN, Warszawa, 2005

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Funkcja złożona. Funkcja odwrotna. Funkcje elementarne.2
T-A-2Ciągi liczbowe, granica ciągu.4
T-A-3Pochodna i jej interpretacja, różniczka funkcji.6
T-A-4Zastosowanie pochodnej: ekstrema, przedziały monotoniczności. asymptoty funkcji.8
T-A-5Całka nieoznaczona. Podstawowe metody całkowania.8
T-A-6Sprawdziany.2
30

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Udział w ćwiczeniach audytoryjnych30
A-A-2Samodzielne rozwiązywanie zadań, przygotowanie do sprawdzianów.28
A-A-3Konsultacje2
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięIMiN_1A_B09_W01zna podstawowe definicje i twierdzenia omawiane w ramach przedmiotu.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIMiN_1A_W01Absolwent zna i rozumie w zaawansowanym stopniu wybrane zagadnienia z zakresu analizy matematycznej oraz zagadnienia z zakresu: elementów logiki, elementów algebry i algebry liniowej, statystyki matematycznej pozwalające na zrozumienie, opisanie i modelowanie zjawisk fizykochemicznych zachodzących w materiałach i procesach technicznych
Cel przedmiotuC-1Zdobycie przez studenta wiedzy i umiejętności w zakresie omawianych treści programowych, niezbędnych do dalszego kształcenia na kierunkach technicznych oraz do korzystania z metod matematycznych do opisu procesów fizycznych i chemicznych.
Treści programoweT-A-1Funkcja złożona. Funkcja odwrotna. Funkcje elementarne.
T-A-2Ciągi liczbowe, granica ciągu.
T-A-3Pochodna i jej interpretacja, różniczka funkcji.
T-A-4Zastosowanie pochodnej: ekstrema, przedziały monotoniczności. asymptoty funkcji.
T-A-5Całka nieoznaczona. Podstawowe metody całkowania.
Metody nauczaniaM-1Ćwiczenia audytoryje, dyskusja, metody problemowe.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Sprawdziany pisemne.
S-2Ocena formująca: Ocena aktywności studenta w czasie zajęć.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Uzyskanie ze sprawdzianów wyniku z przedziału [50%,60%]
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięIMiN_1A_B09_U01potrafi zastosować poznane podczas kursu metody oraz wyszukane w literaturze informacje do rozwiązywania zadań i problemów.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIMiN_1A_U02Absolwent potrafi wykorzystać poznany aparat matematyczny do opisu i analizy danych doświadczalnych, podstawowych zagadnień fizykochemicznych i technicznych
Cel przedmiotuC-2Uświadomienie potrzeby systematycznej i uczciwej pracy.
C-1Zdobycie przez studenta wiedzy i umiejętności w zakresie omawianych treści programowych, niezbędnych do dalszego kształcenia na kierunkach technicznych oraz do korzystania z metod matematycznych do opisu procesów fizycznych i chemicznych.
Treści programoweT-A-3Pochodna i jej interpretacja, różniczka funkcji.
T-A-6Sprawdziany.
T-A-1Funkcja złożona. Funkcja odwrotna. Funkcje elementarne.
T-A-5Całka nieoznaczona. Podstawowe metody całkowania.
T-A-2Ciągi liczbowe, granica ciągu.
T-A-4Zastosowanie pochodnej: ekstrema, przedziały monotoniczności. asymptoty funkcji.
Metody nauczaniaM-1Ćwiczenia audytoryje, dyskusja, metody problemowe.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Sprawdziany pisemne.
S-2Ocena formująca: Ocena aktywności studenta w czasie zajęć.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Uzyskanie ze sprawdzianów wyniku z przedziału [50%,60%]
3,5
4,0
4,5
5,0