Wydział Techniki Morskiej i Transportu - Transport (S1)
Sylabus przedmiotu Transport ładunków stałych 2:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Transport | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Transport ładunków stałych 2 | ||
Specjalność | Transport portowy i przemysłowy | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Logistyki i Ekonomiki Transportu | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Włodzimierz Rosochacki <Wlodzimierz.Rosochacki@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Podstawowa wiedza w zakresie technik transportowych, systemów transportowych, ładunkoznawstwa i technik składowania oraz budowy maszyn transportowych.. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | uzyskanie wiedzy w zakresie podstaw budowy, zastosowania i eksploatacji środków transportu ładunków stałych |
C-2 | uzyskanie umiejętności oceny sposobu funkcjononowania środków transportu ładunków stałych, przygotowania opracowania z tego zakresu oraz przeprowadzenia badań i oceny ich wynikówi w zakresie wybranych elementów tych urządzeń. |
C-3 | umiejetność współdziałania w grupie przy świadomości odowiedzialności za wykonywaną pracę; nabycie świadomości ważności podejmowanych działań i związanego z nimi ryzyka. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Obliczenia napędu taśmy przenosnika tasmowego. | 6 |
T-A-2 | Dobór przenośników w oparciu o kryteria eksploatacyjne. | 3 |
T-A-3 | Obliczenia przenośnika z medium pośredniczącym. | 5 |
T-A-4 | Zaliczenie formy zajęć. | 1 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Maszyny transportu ruchem ciągłym. Klasyfikacja. | 2 |
T-W-2 | Analiza wydajności przenośników. | 4 |
T-W-3 | Przenośniki cięgnowe - budowa, zasada działania. | 6 |
T-W-4 | Przenosniki bezcięgnowe - budowa zasada działania. | 6 |
T-W-5 | Przenosniki z medium pośredniczącym – budowa, zasada dzaiłania. | 4 |
T-W-6 | Zasady współpracy urządzeń w systemach transportowych. | 2 |
T-W-7 | Dobór maszyn i urządzeń transportowych. | 3 |
T-W-8 | Wybrane zagadnienia transportu ładunków stałych. | 3 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | udział w zajęciach | 15 |
A-A-2 | przygotowanie do zajęć i utrwalenie materiału | 5 |
A-A-3 | przygotowanie do zaliczenia | 5 |
25 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Udział w zajęciach. | 30 |
A-W-2 | Udział w konsultacjach. | 3 |
A-W-3 | Utrwalanie materiału. | 10 |
A-W-4 | Przygotowanie do egzaminu. | 5 |
A-W-5 | udział w egzaminie. | 2 |
50 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny (typowe środki audiowizulane). |
M-2 | Ćwiczenia audytoryjne (tablica, kreda) |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: ocena ciągła |
S-2 | Ocena podsumowująca: sprawdzian pisemny |
S-3 | Ocena podsumowująca: egzamin |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TR_1A_D3-08_W01 ma wiedzę w zakresie podstaw budowy, zastosowania i eksploatacji wybranych środków transportu ładunków stałych | TR_1A_W04, TR_1A_W05, TR_1A_W07, TR_1A_W09, TR_1A_W10 | — | — | C-1 | T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-W-2, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-3, T-W-4 | M-2, M-1 | S-1, S-2, S-3 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TR_1A_D3-08_U01 potrafi dokonać oceny sposobu funkcjononowania wybranych środków transportu ładunków stałych, przygotować opracowanie z tego zakresu oraz przeprowadzic badania i ocenić ich wyniki w zakresie wybranych elementów tych urządzeń. | TR_1A_U04, TR_1A_U06, TR_1A_U13, TR_1A_U17 | — | — | C-2 | T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-W-2 | M-1 | S-1, S-2, S-3 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TR_1A_D3-08_K01 potrafi współdziałać w grupie mając świadomość opdowiedzialności za wykonywana pracę; jest świadomy ważności podejmowanych działań i związanego z nimi ryzyka. | TR_1A_K02, TR_1A_K04, TR_1A_K08 | — | — | C-3 | T-A-1, T-A-2, T-A-3 | M-2, M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TR_1A_D3-08_W01 ma wiedzę w zakresie podstaw budowy, zastosowania i eksploatacji wybranych środków transportu ładunków stałych | 2,0 | ma wiedzy z zakresu podstaw budowy, zastosowania i eksploatacji wybranych środków transportu ładunków stałych |
3,0 | ma podstawową wiedzę w zakresie budowy, zastosowania i eksploatacji wybranych środków transportu ładunków stałych. | |
3,5 | ma podstawową wiedzę w zakresie budowy, zastosowania i eksploatacji wybranych środków transportu ładunków stałych oraz ich tendecji rozwojowych. | |
4,0 | ma podsatwową wiedzę w zakresie projektowania, budowy, zastosowania i eksploatacji wybranych środków transportu ładunków stałych oraz ich tendecji rozwojowych. | |
4,5 | ma pogłębioną wiedzę w zakresie projektowania, budowy, zastosowania i eksploatacji różnych środków transportu ładunków stałych. | |
5,0 | ma pogłębioną wiedzę w zakresie projektowania, budowy, zastosowania i eksploatacji różnych środków transportu ładunków stałych oraz ich tendencji rozwojowych. |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TR_1A_D3-08_U01 potrafi dokonać oceny sposobu funkcjononowania wybranych środków transportu ładunków stałych, przygotować opracowanie z tego zakresu oraz przeprowadzic badania i ocenić ich wyniki w zakresie wybranych elementów tych urządzeń. | 2,0 | nie potrafi dokonać oceny sposobu funkcjononowania wybranych środków transportu ładunków stałych, |
3,0 | potrafi w podstawowy sposób dokonać oceny sposobu funkcjononowania wybranych środków transportu ładunków stałych, przygotować opracowanie z tego zakresu oraz przeprowadzic badania i ocenić ich wyniki w zakresie wybranych elementów tych urządzeń. | |
3,5 | potrafi w poszerzony sposób dokonać oceny sposobu funkcjononowania wybranych środków transportu ładunków stałych, przygotować opracowanie z tego zakresu, przeprowadzic badania i ocenić ich wyniki w zakresie wybranych elementów tych urządzeń. | |
4,0 | potrafi w poszerzony sposób dokonać oceny sposobu funkcjononowania różnych środków transportu ładunków stałych, przygotować opracowanie z tego zakresu, przeprowadzic badania i ocenić ich wyniki w zakresie wybranych elementów tych urządzeń. | |
4,5 | potrafi w poszerzony sposób dokonać oceny sposobu funkcjononowania różnych środków transportu ładunków stałych, przygotować opracowanie z tego zakresu wraz z prezentacją multimedialną, przeprowadzic badania i ocenić ich wyniki w zakresie wybranych elementów tych urządzeń. | |
5,0 | potrafi w poszerzony sposób dokonać oceny sposobu funkcjononowania różnych środków transportu ładunków stałych, przygotować opracowanie z tego zakresu wraz z prezentacją multimedialną oraz zaproponować, przeprowadzic badania i ocenić ich wyniki w zakresie wybranych elementów tych urządzeń. |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TR_1A_D3-08_K01 potrafi współdziałać w grupie mając świadomość opdowiedzialności za wykonywana pracę; jest świadomy ważności podejmowanych działań i związanego z nimi ryzyka. | 2,0 | nie ma świadomość ważności i nie rozumie pozatechniczne aspekty i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje |
3,0 | ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływ na środowisko i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ma pogłębioną świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływ na środowisko i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje |
Literatura podstawowa
- Jakubowski L., Technologia prac ładunkowych, Wyd. Politechniki Warszawskiej, Warszawa, 2003
- Hann M., Czyński M., Podstawy konstruowania maszyn transportowych i oceanotechnicznych, ZAPOL, Szczecin, 2011
- Goździecki M., Świątkiewicz H., Przenośniki, WNT, Warszawa, 1979