Wydział Techniki Morskiej i Transportu - Transport (S1)
specjalność: Transport chłodniczy i paliw
Sylabus przedmiotu Eksploatacja portów i centrów logistycznych:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Transport | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Eksploatacja portów i centrów logistycznych | ||
Specjalność | Zintegrowany transport wodny i lądowy | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Logistyki i Ekonomiki Transportu | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Ludmiła Filina-Dawidowicz <Ludmila.Filina@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Wiedza z zakresu infrastruktury transportu wodnego, naziemnego i powietrznego. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Przekazanie wiedzyz zakresu podstaw organizacji obsługi towarów w portach morskich i centrach logistycznych. |
C-2 | Przekazanie umiejętności z zakresu oceny działalności eksploatacyjnej portów morskich i centrów logistycznych. |
C-3 | Nabycie świadomości odpowiedzialności za decyzje podejmowane przy eksploatacji portów i centrów logistycznych. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | Przedstawienie programu przedmiotu, literatury i zasad zaliczenia przedmiotu. | 1 |
T-W-2 | Klasyfikacja portów. Infrastruktura i suprastruktura portów morskich i śródlądowych. Funkcje i parametry eksploatacyjne portów morskich. | 6 |
T-W-3 | Charakterystyka usług świadczonych w portach morskich. Organizacja obsługi statków i ładunków w portach morskich. | 6 |
T-W-4 | Strategie rozwoju portów jako węzłów kluczowych transeuropejskich sieci transportowych. Zasady zapewnienia bezpieczeństwa eksploatacji portów. | 4 |
T-W-5 | Klasyfikacja centrów logistycznych. Rola centrów logistycznych w rozwoju globalnej sieci dostaw towarowych. | 4 |
T-W-6 | Organizacja eksploatacji centrów logistycznych jako elementów kluczowych w dystrybucji towarów. | 2 |
T-W-7 | Strategie rozwoju centrów logistycznych. Zasady zapewnienia bezpieczeństwa eksploatacji centrów logistycznych. | 4 |
T-W-8 | Aspekty ekonomiczne eksploatacji portów i centrów logistycznych. | 1 |
T-W-9 | Zaliczenie. | 2 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w zajęciach. | 30 |
A-W-2 | Studiowanie literatury i przygotowanie się do zaliczenia. | 20 |
50 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Metody podające / wykład informacyjny z wykorzystaniem technik multimedialnych, objaśnienie, wyjaśnienie |
M-2 | Metody problemowe / wykład problemowy |
M-3 | Metody aktywizujące / dyskusja dydaktyczna (burza mózgów) |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Egzamin w postaci testu wielokrotnego wyboru podsumowujący efekty kształcenia zdobyte podczas wykładów. |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TR_1A_D1-06_W01 Student ma wiedzę dotyczącą podstaw eksploatacji portów i centrów logistycznych. | TR_1A_W05, TR_1A_W08, TR_1A_W12 | — | — | C-1 | T-W-1, T-W-4, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-2, T-W-3, T-W-5 | M-2, M-1, M-3 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TR_1A_D1-06_U01 Student potrafi pozyskiwać informację z literatury, dokonać oceny działalności eksploatacyjnej portów morskich i centrów logistycznych. | TR_1A_U01, TR_1A_U13, TR_1A_U16 | — | — | C-2 | T-W-1, T-W-4, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-2, T-W-3, T-W-5 | M-2, M-1, M-3 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TR_1A_D1-06_K01 Student ma świadomość odpowiedzialności i ważności decyzji związanych z funkcjonowaniem portów i centrów logistycznych. | TR_1A_K02, TR_1A_K03, TR_1A_K07 | — | — | C-3 | T-W-1, T-W-4, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-2, T-W-3, T-W-5 | M-2, M-1, M-3 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TR_1A_D1-06_W01 Student ma wiedzę dotyczącą podstaw eksploatacji portów i centrów logistycznych. | 2,0 | Student nie wykazuje żadnej wiedzy adekwatnej do efektu kształcenia. |
3,0 | Student wykazuje elementarną wiedzę adekwatną do efektu kształcenia. | |
3,5 | Student poprawnie identyfikuje podstawowe zagadnienia wymaganego przez efekt zakresu kształcenia. | |
4,0 | Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. | |
4,5 | Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie oraz uzupełniającą wiedzę literaturową. | |
5,0 | Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, uzupełniającą wiedzę literaturową oraz wiedzę praktyczną. |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TR_1A_D1-06_U01 Student potrafi pozyskiwać informację z literatury, dokonać oceny działalności eksploatacyjnej portów morskich i centrów logistycznych. | 2,0 | Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. |
3,0 | Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. | |
3,5 | Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. | |
4,0 | Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia. | |
4,5 | Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia. | |
5,0 | Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje rozwiązań. |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TR_1A_D1-06_K01 Student ma świadomość odpowiedzialności i ważności decyzji związanych z funkcjonowaniem portów i centrów logistycznych. | 2,0 | Student nie wykazuje żadnych kompetencji wymaganych przez efekt kształcenia. |
3,0 | Student wykazuje elementarne kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia. | |
3,5 | Student wykazuje podstawowe kompetencje społeczne w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. | |
4,0 | Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. | |
4,5 | Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i wykazuje przedsiębiorczość. | |
5,0 | Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, wykazuje przedsiębiorczość i ma świadomość swojej roli. |
Literatura podstawowa
- Misztal K. (red.), Organizacja i funkcjonowanie portów morskich, Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk, 2010
- Szwankowski S., Funkcjonowanie i rozwój portów, UG, Gdańsk, 2000
- Niedzielski P., Narękiewicz P., Pluciński M., Skweres-Kuchta M., Innowacyjność i struktury klastrowe w województwie zachodniopomorskim, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin, 2008
- Rydzkowski W. (red.), Usługi logistyczne, Wydawnictwo Instytutu Logistyki i Magazynowania, Poznań, 2007
- Fechner I., Centra logistyczne cel -realizacja - przyszłość, Biblioteka Logistyka, Poznań, 2004
Literatura dodatkowa
- Kujawa J. (red.), Organizacja i technika transportu morskiego, WUG, Gdańsk, 2002