Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Techniki Morskiej i Transportu - Transport (S2)

Sylabus przedmiotu Właściwości paliw:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Transport
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Właściwości paliw
Specjalność Transport paliw
Jednostka prowadząca Katedra Inżynierii Bezpieczeństwa i Energetyki
Nauczyciel odpowiedzialny Mariusz Matejski <Mariusz.Matejski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL1 15 1,00,41zaliczenie
wykładyW1 15 1,00,59zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Podstawowe wiadomości z zakresu fizyki i chemii

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Znajomość doboru, oceny technicznej i eksploatacji paliw wykorzystywanych w układach funkcjonalnych środków transportu

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Wiadomości wstępne dotyczące zajęć laboratoryjnych, zakres, zasady bezpieczeństwa zajęć laboratoryjnych i BHP, sposoby sporządzanie sprawozdań, sposoby oceny2
T-L-2Pomiar gęstości produktów ropiopochodnych2
T-L-3Pomiar lepkości produktów ropopochodnych2
T-L-4Pomiar temperatury zapłonu produktów ropopochodnych2
T-L-5Kalkulacja ilości paliwa przyjmowanego na statek z wykorzystaniem programu Bunker Master (DNV)2
T-L-6Operacje bunkrowania paliw i olejów smarowych na statek ( symulator siłowni okrętowych)4
T-L-7Podsumowanie i zaliczenie przedmiotu1
15
wykłady
T-W-1Ogólna charakterystyka produktów ropopochodnych wykorzystywanych w środkach transportu lądowego i wodnego, pochodzenie, skład i klasyfikacja4
T-W-2Klasyfikacja paliw, normy paliwowe - paliwa płynne, LPG,CNG4
T-W-3Parametry fizykochemiczne paliw i sposoby ich określania4
T-W-4Prezentacja wiadomości dotyczących wybranych paliw2
T-W-5Podsumowanie wiadomości, zaliczenie przedmiotu1
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Udział w zajęciach laboratoryjnych15
A-L-2Przygotowanie się do ćwiczeń laboratoryjnych na podstawie instrukcji6
A-L-3Archiwizacja i opracowanie wyników badań laboratoryjnych4
25
wykłady
A-W-1Udział w zajęciach15
A-W-2Studiowanie literatury fachowej ( czasopisma, internet)8
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia wykładów2
25

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny z wykorzystaniem materiałów audiowizualnych
M-2Zajęcia laboratoryjne

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena formująca - wynikająca z zaangażowanie studenta w trakcie trwania zajęć
S-2Ocena podsumowująca: Ocena podsumowująca - kolokwium sprawdzające
S-3Ocena formująca: Na podstawie sprawozdań z zajęć laboratoryjnych, zaliczenie ustne

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TR_2A_D3-01_W01
Student ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną wiedzę dotyczącą paliw
TR_2A_W03, TR_2A_W04C-1T-W-2M-1S-1, S-2
TR_2A_D3-01_W02
Student ma uporządkowaną teoretycznie wiedzę ogólną dotyczącą doboru i eksploatacji paliw stosowanych w środkach transportu lądowego i wodnego
TR_2A_W04C-1T-W-2, T-W-3M-1S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TR_2A_D3-01_U01
Student potrafi ocenić, na podstawie parametrów fizykochemicznych przydatność paliw do zasilania urządzeń wykorzystywanych w środkach transportu
TR_2A_U13C-1T-W-3M-1S-1, S-2
TR_2A_D3-01_U02
Student potrafi oceniść jakość paliwa będącego w eksploatacji
TR_2A_U10, TR_2A_U21C-1T-W-3M-1S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TR_2A_D3-01_K01
Student potrafi określić i ziterpretować właściwości paliw i ich wpływ na zanieczyszczenie środowiska naturalnego
TR_2A_K02, TR_2A_K08C-1T-W-3M-1S-1, S-2
TR_2A_D3-01_K02
Student potrafi określić warunki ograniczające wpływ paliw na środowisko naturalne
TR_2A_K02, TR_2A_K08C-1T-W-3M-1S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
TR_2A_D3-01_W01
Student ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną wiedzę dotyczącą paliw
2,0Student nie wykazuje żadnej wiedzy adekwatnej do efektu kształcenia
3,0Student wykazuje elementarną wiedzę adekwatną do efektu kształcenia
3,5Student poprawnie identyfikuje podstawowe zagadnienia składające się na efekt kształcenia
4,0Student wykazuje się dobrą wiedzą składającą się na efekt kształcenia
4,5Student wykazuje się dobrą wiedzą składającą się na efekt kształcenia uzupełnioną o wiadomości literaturowe ( literatura, internet)
5,0Student wykazuje się dobrą wiedzą składającą się na efekt kształcenia uzupełnioną o wiadomości literaturow ( literatura, internet) oraz wiedzę praktyczną
TR_2A_D3-01_W02
Student ma uporządkowaną teoretycznie wiedzę ogólną dotyczącą doboru i eksploatacji paliw stosowanych w środkach transportu lądowego i wodnego
2,0Student nie wykazuje żadnej wiedzy adekwatnej do efektu kształcenia
3,0Student wykazuje elementarną wiedzę adekwatną do efektu kształcenia
3,5Student poprawnie identyfikuje podstawowe zagadnienia składające się na efekt kształcenia
4,0Student wykazuje się dobrą wiedzą składającą się na efekt kształcenia
4,5Student wykazuje się dobrą wiedzą składającą się na efekt kształcenia uzupełnioną o wiadomości literaturowe ( literatura, internet)
5,0Student wykazuje się dobrą wiedzą składającą się na efekt kształcenia uzupełnioną o wiadomości literaturow ( literatura, internet) oraz wiedzę praktyczną

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
TR_2A_D3-01_U01
Student potrafi ocenić, na podstawie parametrów fizykochemicznych przydatność paliw do zasilania urządzeń wykorzystywanych w środkach transportu
2,0Student prezentuje elementarne wiadomości w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,0Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,5Student prezentuje dobre umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,0Student prezentuje dobre umiejętności i wykorzystuje je w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student prezentuje dobre umiejętności i wykorzystuje je w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, a także proponuje nowe modyfikacje rozwiązań
5,0Student prezentuje dobre umiejętności i wykorzystuje je w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie a także proponuje nowe modyfikacje rozwiązań , również w aspekcie praktycznym
TR_2A_D3-01_U02
Student potrafi oceniść jakość paliwa będącego w eksploatacji
2,0Student prezentuje elementarne wiadomości w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,0Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,5Student prezentuje dobre umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,0Student prezentuje dobre umiejętności i wykorzystuje je w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student prezentuje dobre umiejętności i wykorzystuje je w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, a także proponuje nowe modyfikacje rozwiązań
5,0Student prezentuje dobre umiejętności i wykorzystuje je w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie a także proponuje nowe modyfikacje rozwiązań , również w aspekcie praktycznym

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
TR_2A_D3-01_K01
Student potrafi określić i ziterpretować właściwości paliw i ich wpływ na zanieczyszczenie środowiska naturalnego
2,0Student nie wykazuje elementarnych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,0Student wykazuje elementarne kompetencje społeczne w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,5Student wykazuje podstawowe kompetencje społeczne w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i wykazuje się przedsiębiorczością w danym obszarze
5,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i wykazuje się przedsiębiorczością w danym obszarze, ma świadomość jej roli
TR_2A_D3-01_K02
Student potrafi określić warunki ograniczające wpływ paliw na środowisko naturalne
2,0Student nie wykazuje elementarnych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,0Student wykazuje elementarne kompetencje społeczne w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,5Student wykazuje podstawowe kompetencje społeczne w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i wykazuje się przedsiębiorczością w danym obszarze
5,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i wykazuje się przedsiębiorczością w danym obszarze, ma świadomość jej roli

Literatura podstawowa

  1. Urbański P., Paliwa i smary, Politechnika Gdańska, Gdańsk, 1997
  2. MARINETEK; The SINTEF Group, Fuel oil handbook, Norwegian Marine Technology Reaearch Institute, Trondheim, 1990, 1
  3. Ministerstwo Transportu i Gospodarki Morskiej -, Paliwa płynne i produkty smarowe w gospodarce morskiej, Centrum Szkolenia EXPLONAFT, 1999

Literatura dodatkowa

  1. DNV Petroleum Services, Marine Fuel Management from the World Leaders, DNV, 1995, 1

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Wiadomości wstępne dotyczące zajęć laboratoryjnych, zakres, zasady bezpieczeństwa zajęć laboratoryjnych i BHP, sposoby sporządzanie sprawozdań, sposoby oceny2
T-L-2Pomiar gęstości produktów ropiopochodnych2
T-L-3Pomiar lepkości produktów ropopochodnych2
T-L-4Pomiar temperatury zapłonu produktów ropopochodnych2
T-L-5Kalkulacja ilości paliwa przyjmowanego na statek z wykorzystaniem programu Bunker Master (DNV)2
T-L-6Operacje bunkrowania paliw i olejów smarowych na statek ( symulator siłowni okrętowych)4
T-L-7Podsumowanie i zaliczenie przedmiotu1
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Ogólna charakterystyka produktów ropopochodnych wykorzystywanych w środkach transportu lądowego i wodnego, pochodzenie, skład i klasyfikacja4
T-W-2Klasyfikacja paliw, normy paliwowe - paliwa płynne, LPG,CNG4
T-W-3Parametry fizykochemiczne paliw i sposoby ich określania4
T-W-4Prezentacja wiadomości dotyczących wybranych paliw2
T-W-5Podsumowanie wiadomości, zaliczenie przedmiotu1
15

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Udział w zajęciach laboratoryjnych15
A-L-2Przygotowanie się do ćwiczeń laboratoryjnych na podstawie instrukcji6
A-L-3Archiwizacja i opracowanie wyników badań laboratoryjnych4
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Udział w zajęciach15
A-W-2Studiowanie literatury fachowej ( czasopisma, internet)8
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia wykładów2
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTR_2A_D3-01_W01Student ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną wiedzę dotyczącą paliw
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTR_2A_W03ma uporządkowaną i pogłębioną wiedzę w zakresie projektowania, budowy i zastosowania maszyn, urządzeń, instalacji i innych rozwiązań technicznych oraz obiektów i systemów stosowanych w transporcie
TR_2A_W04ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę z eksploatacji maszyn i urządzeń oraz obiektów i systemów technicznych stosowanych w transporcie, jak również rozumie wpływ ich eksploatacji na cykl życia
Cel przedmiotuC-1Znajomość doboru, oceny technicznej i eksploatacji paliw wykorzystywanych w układach funkcjonalnych środków transportu
Treści programoweT-W-2Klasyfikacja paliw, normy paliwowe - paliwa płynne, LPG,CNG
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny z wykorzystaniem materiałów audiowizualnych
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena formująca - wynikająca z zaangażowanie studenta w trakcie trwania zajęć
S-2Ocena podsumowująca: Ocena podsumowująca - kolokwium sprawdzające
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wykazuje żadnej wiedzy adekwatnej do efektu kształcenia
3,0Student wykazuje elementarną wiedzę adekwatną do efektu kształcenia
3,5Student poprawnie identyfikuje podstawowe zagadnienia składające się na efekt kształcenia
4,0Student wykazuje się dobrą wiedzą składającą się na efekt kształcenia
4,5Student wykazuje się dobrą wiedzą składającą się na efekt kształcenia uzupełnioną o wiadomości literaturowe ( literatura, internet)
5,0Student wykazuje się dobrą wiedzą składającą się na efekt kształcenia uzupełnioną o wiadomości literaturow ( literatura, internet) oraz wiedzę praktyczną
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTR_2A_D3-01_W02Student ma uporządkowaną teoretycznie wiedzę ogólną dotyczącą doboru i eksploatacji paliw stosowanych w środkach transportu lądowego i wodnego
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTR_2A_W04ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę z eksploatacji maszyn i urządzeń oraz obiektów i systemów technicznych stosowanych w transporcie, jak również rozumie wpływ ich eksploatacji na cykl życia
Cel przedmiotuC-1Znajomość doboru, oceny technicznej i eksploatacji paliw wykorzystywanych w układach funkcjonalnych środków transportu
Treści programoweT-W-2Klasyfikacja paliw, normy paliwowe - paliwa płynne, LPG,CNG
T-W-3Parametry fizykochemiczne paliw i sposoby ich określania
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny z wykorzystaniem materiałów audiowizualnych
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena formująca - wynikająca z zaangażowanie studenta w trakcie trwania zajęć
S-2Ocena podsumowująca: Ocena podsumowująca - kolokwium sprawdzające
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wykazuje żadnej wiedzy adekwatnej do efektu kształcenia
3,0Student wykazuje elementarną wiedzę adekwatną do efektu kształcenia
3,5Student poprawnie identyfikuje podstawowe zagadnienia składające się na efekt kształcenia
4,0Student wykazuje się dobrą wiedzą składającą się na efekt kształcenia
4,5Student wykazuje się dobrą wiedzą składającą się na efekt kształcenia uzupełnioną o wiadomości literaturowe ( literatura, internet)
5,0Student wykazuje się dobrą wiedzą składającą się na efekt kształcenia uzupełnioną o wiadomości literaturow ( literatura, internet) oraz wiedzę praktyczną
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTR_2A_D3-01_U01Student potrafi ocenić, na podstawie parametrów fizykochemicznych przydatność paliw do zasilania urządzeń wykorzystywanych w środkach transportu
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTR_2A_U13potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu z transportem istniejące rozwiązania techniczne: urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
Cel przedmiotuC-1Znajomość doboru, oceny technicznej i eksploatacji paliw wykorzystywanych w układach funkcjonalnych środków transportu
Treści programoweT-W-3Parametry fizykochemiczne paliw i sposoby ich określania
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny z wykorzystaniem materiałów audiowizualnych
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena formująca - wynikająca z zaangażowanie studenta w trakcie trwania zajęć
S-2Ocena podsumowująca: Ocena podsumowująca - kolokwium sprawdzające
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student prezentuje elementarne wiadomości w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,0Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,5Student prezentuje dobre umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,0Student prezentuje dobre umiejętności i wykorzystuje je w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student prezentuje dobre umiejętności i wykorzystuje je w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, a także proponuje nowe modyfikacje rozwiązań
5,0Student prezentuje dobre umiejętności i wykorzystuje je w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie a także proponuje nowe modyfikacje rozwiązań , również w aspekcie praktycznym
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTR_2A_D3-01_U02Student potrafi oceniść jakość paliwa będącego w eksploatacji
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTR_2A_U10potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne, jak również formułować i testować hipotezy związane z problemami inżynierskimi i badawczymi
TR_2A_U21potrafi ocenić przydatność i możliwość wykorzystania nowych osiągnięć nauki i techniki do rozwiązywania problemów inżynierskich w zakresie transportu
Cel przedmiotuC-1Znajomość doboru, oceny technicznej i eksploatacji paliw wykorzystywanych w układach funkcjonalnych środków transportu
Treści programoweT-W-3Parametry fizykochemiczne paliw i sposoby ich określania
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny z wykorzystaniem materiałów audiowizualnych
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena formująca - wynikająca z zaangażowanie studenta w trakcie trwania zajęć
S-2Ocena podsumowująca: Ocena podsumowująca - kolokwium sprawdzające
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student prezentuje elementarne wiadomości w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,0Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,5Student prezentuje dobre umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,0Student prezentuje dobre umiejętności i wykorzystuje je w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student prezentuje dobre umiejętności i wykorzystuje je w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, a także proponuje nowe modyfikacje rozwiązań
5,0Student prezentuje dobre umiejętności i wykorzystuje je w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie a także proponuje nowe modyfikacje rozwiązań , również w aspekcie praktycznym
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTR_2A_D3-01_K01Student potrafi określić i ziterpretować właściwości paliw i ich wpływ na zanieczyszczenie środowiska naturalnego
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTR_2A_K02ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływ na środowisko i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
TR_2A_K08jest wrażliwy na występujące w transporcie zagrożenia i ma świadomość związanego z nimi ryzyka i konsekwencji zagrożeń
Cel przedmiotuC-1Znajomość doboru, oceny technicznej i eksploatacji paliw wykorzystywanych w układach funkcjonalnych środków transportu
Treści programoweT-W-3Parametry fizykochemiczne paliw i sposoby ich określania
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny z wykorzystaniem materiałów audiowizualnych
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena formująca - wynikająca z zaangażowanie studenta w trakcie trwania zajęć
S-2Ocena podsumowująca: Ocena podsumowująca - kolokwium sprawdzające
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wykazuje elementarnych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,0Student wykazuje elementarne kompetencje społeczne w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,5Student wykazuje podstawowe kompetencje społeczne w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i wykazuje się przedsiębiorczością w danym obszarze
5,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i wykazuje się przedsiębiorczością w danym obszarze, ma świadomość jej roli
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTR_2A_D3-01_K02Student potrafi określić warunki ograniczające wpływ paliw na środowisko naturalne
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTR_2A_K02ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływ na środowisko i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
TR_2A_K08jest wrażliwy na występujące w transporcie zagrożenia i ma świadomość związanego z nimi ryzyka i konsekwencji zagrożeń
Cel przedmiotuC-1Znajomość doboru, oceny technicznej i eksploatacji paliw wykorzystywanych w układach funkcjonalnych środków transportu
Treści programoweT-W-3Parametry fizykochemiczne paliw i sposoby ich określania
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny z wykorzystaniem materiałów audiowizualnych
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena formująca - wynikająca z zaangażowanie studenta w trakcie trwania zajęć
S-2Ocena podsumowująca: Ocena podsumowująca - kolokwium sprawdzające
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wykazuje elementarnych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,0Student wykazuje elementarne kompetencje społeczne w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,5Student wykazuje podstawowe kompetencje społeczne w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i wykazuje się przedsiębiorczością w danym obszarze
5,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i wykazuje się przedsiębiorczością w danym obszarze, ma świadomość jej roli