Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Techniki Morskiej i Transportu - Oceanotechnika (S2)

Sylabus przedmiotu Cost-benefit analysis and optimisation of business projects in marine industry:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Oceanotechnika
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Cost-benefit analysis and optimisation of business projects in marine industry
Specjalność Ship and Offshore Structural Design
Jednostka prowadząca Katedra Konstrukcji, Mechaniki i Technologii Okrętów
Nauczyciel odpowiedzialny Zbigniew Sekulski <Zbigniew.Sekulski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Zbigniew Sekulski <Zbigniew.Sekulski@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia egzamin Język angielski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA3 15 1,00,50zaliczenie
wykładyW3 15 2,00,50egzamin

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Elementy matematyki i ekonomiki z poprzednich semestrów.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Nabycie świadomości wagi cost-benefit analysis w zarządzaniu projektami w przemyśle morskim.
C-2Nabycie umiejętności formułowania podstawowych zadań rachunku efektywności projektów inwestycyjnych w przemyśle morskim.
C-3Nabycie umiejętności zastosowania podstawowych metod obliczeniowych do oceny efektywności projektów inwestycyjnych.
C-4Nabycie umiejętności analizy wyników rachunku efektywności ekonomicznej i formułowania wniosków.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Cost benefit analysis of the sample business project in maritime industry according the following steps – a short summary.1
T-A-2STEP 1 – Define the problem/opportunity; Describe the background: (1.1) problem or opportunity statement, (1.2) objective/objectives, (1.3) the voice of the stakeholder (customer) and decision criteria, (1.4) background, (1.5) quick review.2
T-A-3STEP 2 – Define scope; Formulate facts and assumptions: (2.1) scope, (2.2) formulate facts and assumptions, (2.3) quick review.1
T-A-4STEP 3 – Define alternatives: (3.1) introduction, (3.2) define the status quo, (3.3) the status quo as a baseline, (3.4) documenting the status quo, (3.5) define alternatives / courses of action (COA), (3.6) describe second and third order effects (cause and effect), (3.7) quick review.2
T-A-5STEP 4 – Develop cost estimates for each alternative: (4.1) cost concepts, (4.2) other types of costs, (4.3) the cost analysis / estimating process, (4.4) cost analysis process, (4.5) cost estimating strategy, (4.6) trade offs, (4.7) organizing cost data for display, (4.8) inflation and its impact on costing, (4.9) quick review.2
T-A-6STEP 5 – Identify quantifiable and non-quantifiable benefits: (5.1) benefits analysis overview, (5.1.1) quantifiable benefits, (5.1.2) non-quantifiable benefits, (5.2) identify, estimate, and evaluate benefits, (5.2.1) identifying benefits, (5.2.2) benefit categories, (5.2.3) estimating quantifiable benefits, (5.2.4) evaluating non-quantifiable benefits, (5.2.5) quantifying benefits, (5.3) quick review.2
T-A-7STEP 6 – Define alternative selection criteria:(6.1) introduction, (6.2) alternative selection criteria, (6.3) how to develop selection criteria, (6.4) quick review.1
T-A-8STEP 7 – Compare alternatives: (7.1) introduction, (7.2) compare costs and benefits, (7.3) risk assessment, (7.4) risk mitigation, (7.5) decision support tools/methods, (7.5.1) the decision matrix, (7.5.2) other quantitative tools /methods, (7.6) perform sensitivity analysis, (7.7) billpayers, (7.8) quick review.2
T-A-9STEP 8 – Report results and recommendations: (8.1) documenting the CBA, (8.2) supplementary content, (8.3) briefing the results of the CBA, (8.4) quick review.1
T-A-10Summary and final comment.1
15
wykłady
T-W-1Introduction: why cost-benefit analysis and optimisation of business projects in marine industry?1
T-W-2Economic profitability: introduction, Payback Period analysis, time value of money, discount rate, Net Present Value, Internal Rate of Return, a profitability example.8
T-W-3Financial feasibility: introduction, feasibility calculation, feasibility example.4
T-W-4Summary and final comment.1
T-W-5Writing exam.1
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Classes15
A-A-2Homework10
25
wykłady
A-W-1Participation in classes.15
A-W-2Own literature studies.20
A-W-3Preparation for the writing exam.15
50

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład problemowy, wykład informacyjny, objaśnianie i wyjaśnianie.
M-2Ćwiczenia obliczeniowe.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena aktywności studenta na zajeciach.
S-2Ocena podsumowująca: Ocena prac zadanych do samodzielnego wykonania przez studenta.
S-3Ocena podsumowująca: Ocena kolokwium pisemnego.

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
O11_2A_D4-05_W01
Zna podstawowe elementy analizy efektywności ekonomicznej projektów inwestycyjnych w przemyśle morskim.
O11_2A_W07, O11_2A_W08, O11_2A_W10, O11_2A_W13C-1, C-2, C-3T-W-4, T-W-1, T-W-3, T-W-2M-1S-1, S-3

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
O11_2A_D4-05_U01
Potrafi zastosować w praktyce podstawowe elementy analizy efektywności ekonomicznej projektów inwestycyjnych w przemyśle morskim.
O11_2A_U09, O11_2A_U08, O11_2A_U10, O11_2A_U11, O11_2A_U12, O11_2A_U18, O11_2A_U20C-2, C-3, C-4T-A-7, T-A-2, T-A-8, T-A-3, T-A-6, T-A-4, T-A-5, T-A-9M-2S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
O11_2A_D4-05_K01
Posiada ugruntowaną świadomość znaczenia analizy efektywności ekonomicznej projektów inwestycyjnych w przemyśle morskim oraz rozumie związaną z tym odpowiedzialność za podejmowane decyzje.
O11_2A_K02C-1T-A-10, T-W-4, T-W-1, T-W-5M-1S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
O11_2A_D4-05_W01
Zna podstawowe elementy analizy efektywności ekonomicznej projektów inwestycyjnych w przemyśle morskim.
2,0Nie posiada zadowalającej wiedzy o elementach analizy efektywności ekonomicznej projektów inwestycyjnych w przemyśle morskim.
3,0Posiada na najniższym akceptowanym poziomie wiedzę o elementach analizy efektywności ekonomicznej projektów inwestycyjnych w przemyśle morskim.
3,5Posiada na niskim akceptowanym poziomie wiedzę o elementach analizy efektywności ekonomicznej projektów inwestycyjnych w przemyśle morskim.
4,0Posiada na wysokim poziomie wiedzę o elementach analizy efektywności ekonomicznej projektów inwestycyjnych w przemyśle morskim.
4,5Posiada na bardzo wysokim poziomie wiedzę o elementach analizy efektywności ekonomicznej projektów inwestycyjnych w przemyśle morskim.
5,0Posiada na najwyższym poziomie wiedzę o elementach analizy efektywności ekonomicznej projektów inwestycyjnych w przemyśle morskim.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
O11_2A_D4-05_U01
Potrafi zastosować w praktyce podstawowe elementy analizy efektywności ekonomicznej projektów inwestycyjnych w przemyśle morskim.
2,0Nie potrafi na akceptowanym poziomie zastosować w praktyce podstawowych elementów analizy efektywności ekonomicznej projektów inwestycyjnych w przemyśle morskim.
3,0Potrafi na najniższym akceptowanym poziomie zastosować w praktyce podstawowe elementy analizy efektywności ekonomicznej projektów inwestycyjnych w przemyśle morskim.
3,5Potrafi na wystarczającym poziomie zastosować w praktyce podstawowe elementy analizy efektywności ekonomicznej projektów inwestycyjnych w przemyśle morskim.
4,0Potrafi na dobrym poziomie zastosować w praktyce podstawowe elementy analizy efektywności ekonomicznej projektów inwestycyjnych w przemyśle morskim.
4,5Potrafi na wysokim poziomie zastosować w praktyce podstawowe elementy analizy efektywności ekonomicznej projektów inwestycyjnych w przemyśle morskim.
5,0Potrafi na bardzo wysokim poziomie zastosować w praktyce podstawowe elementy analizy efektywności ekonomicznej projektów inwestycyjnych w przemyśle morskim.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
O11_2A_D4-05_K01
Posiada ugruntowaną świadomość znaczenia analizy efektywności ekonomicznej projektów inwestycyjnych w przemyśle morskim oraz rozumie związaną z tym odpowiedzialność za podejmowane decyzje.
2,0Nie posiada na zadowalającym poziomie świadomości znaczenia analizy efektywności ekonomicznej projektów inwestycyjnych w przemyśle morskim oraz zrozumienia związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje.
3,0Posiada na minimalnym akceptowalnym poziomie świadomość znaczenia analizy efektywności ekonomicznej projektów inwestycyjnych w przemyśle morskim oraz rozumie związaną z tym odpowiedzialność za podejmowane decyzje.
3,5Nie posiada na zadowalającym poziomie świadomość znaczenia analizy efektywności ekonomicznej projektów inwestycyjnych w przemyśle morskim oraz zrozumieniaa związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje.
4,0Nie posiada na dobrym poziomie świadomość znaczenia analizy efektywności ekonomicznej projektów inwestycyjnych w przemyśle morskim oraz zrozumieniaa związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje.
4,5Nie posiada na wysokim poziomie ugruntowaną świadomość znaczenia analizy efektywności ekonomicznej projektów inwestycyjnych w przemyśle morskim oraz zrozumieniaa związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje.
5,0Nie posiada na bardzo wysokim poziomie ugruntowaną świadomość znaczenia analizy efektywności ekonomicznej projektów inwestycyjnych w przemyśle morskim oraz zrozumieniaa związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje.

Literatura podstawowa

  1. Brent R.J., Applied cost-benefit analysis, Edward Elgar, Cheltenham., 2007
  2. Boardman A.E., Cost-Benefit Analysis: concept and practice, Pearson Prentice Hall, Upper Saddle River, New Jersey, 2006
  3. Dasgupta P., Marglin S., Sen A., Guidelines of project evaluation, Unido, Vienna, 1972
  4. Gramlich E.M., A guide to benefit-cost analysis, Waveland Press, Prospect Heights, Illinois, 1998
  5. Keeney R.L., Raiffa H., Decisions with multiple objectives: preferences and value tradeoffs, Cambridge University Press, Cambridge (UK), 1993
  6. Mishan E.J., Quah E., Cost Benefit Analysis, Routledge, New York, 2007

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Cost benefit analysis of the sample business project in maritime industry according the following steps – a short summary.1
T-A-2STEP 1 – Define the problem/opportunity; Describe the background: (1.1) problem or opportunity statement, (1.2) objective/objectives, (1.3) the voice of the stakeholder (customer) and decision criteria, (1.4) background, (1.5) quick review.2
T-A-3STEP 2 – Define scope; Formulate facts and assumptions: (2.1) scope, (2.2) formulate facts and assumptions, (2.3) quick review.1
T-A-4STEP 3 – Define alternatives: (3.1) introduction, (3.2) define the status quo, (3.3) the status quo as a baseline, (3.4) documenting the status quo, (3.5) define alternatives / courses of action (COA), (3.6) describe second and third order effects (cause and effect), (3.7) quick review.2
T-A-5STEP 4 – Develop cost estimates for each alternative: (4.1) cost concepts, (4.2) other types of costs, (4.3) the cost analysis / estimating process, (4.4) cost analysis process, (4.5) cost estimating strategy, (4.6) trade offs, (4.7) organizing cost data for display, (4.8) inflation and its impact on costing, (4.9) quick review.2
T-A-6STEP 5 – Identify quantifiable and non-quantifiable benefits: (5.1) benefits analysis overview, (5.1.1) quantifiable benefits, (5.1.2) non-quantifiable benefits, (5.2) identify, estimate, and evaluate benefits, (5.2.1) identifying benefits, (5.2.2) benefit categories, (5.2.3) estimating quantifiable benefits, (5.2.4) evaluating non-quantifiable benefits, (5.2.5) quantifying benefits, (5.3) quick review.2
T-A-7STEP 6 – Define alternative selection criteria:(6.1) introduction, (6.2) alternative selection criteria, (6.3) how to develop selection criteria, (6.4) quick review.1
T-A-8STEP 7 – Compare alternatives: (7.1) introduction, (7.2) compare costs and benefits, (7.3) risk assessment, (7.4) risk mitigation, (7.5) decision support tools/methods, (7.5.1) the decision matrix, (7.5.2) other quantitative tools /methods, (7.6) perform sensitivity analysis, (7.7) billpayers, (7.8) quick review.2
T-A-9STEP 8 – Report results and recommendations: (8.1) documenting the CBA, (8.2) supplementary content, (8.3) briefing the results of the CBA, (8.4) quick review.1
T-A-10Summary and final comment.1
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Introduction: why cost-benefit analysis and optimisation of business projects in marine industry?1
T-W-2Economic profitability: introduction, Payback Period analysis, time value of money, discount rate, Net Present Value, Internal Rate of Return, a profitability example.8
T-W-3Financial feasibility: introduction, feasibility calculation, feasibility example.4
T-W-4Summary and final comment.1
T-W-5Writing exam.1
15

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Classes15
A-A-2Homework10
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Participation in classes.15
A-W-2Own literature studies.20
A-W-3Preparation for the writing exam.15
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięO11_2A_D4-05_W01Zna podstawowe elementy analizy efektywności ekonomicznej projektów inwestycyjnych w przemyśle morskim.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówO11_2A_W07zna i rozumie wpływ uwarunkowań prawnych, ekonomicznych i społecznych na procesy projektowania, wytwarzania i eksploatacji maszyn, systemów i obiektów oceanotechnicznych
O11_2A_W08ma podstawową wiedzę dotyczącą organizacji, marketingu i zarządzania, w tym zarządzania jakością, niezbędną do kreowania celów rynkowych przedsiębiorstwa oraz prowadzenia działalności gospodarczej w zakresie właściwym dla oceanotechniki
O11_2A_W10zna i rozumie wybrane algorytmy, modele matematyczne oraz zaawansowane metody informatyczne wykorzystywane w obliczeniach inżynierskich, jak również ma uporządkowaną i pogłębioną wiedzę w zakresie projektowania maszyn, obiektów i układów stosowanych w oceanotechnice, zna komputerowe narzędzia do projektowania, modelowania i symulacji układów i systemów w oceanotechnice
O11_2A_W13ma uporządkowaną i pogłębioną wiedzę w zakresie projektowania i eksploatacji statków i obiektów oceanotechnicznych
Cel przedmiotuC-1Nabycie świadomości wagi cost-benefit analysis w zarządzaniu projektami w przemyśle morskim.
C-2Nabycie umiejętności formułowania podstawowych zadań rachunku efektywności projektów inwestycyjnych w przemyśle morskim.
C-3Nabycie umiejętności zastosowania podstawowych metod obliczeniowych do oceny efektywności projektów inwestycyjnych.
Treści programoweT-W-4Summary and final comment.
T-W-1Introduction: why cost-benefit analysis and optimisation of business projects in marine industry?
T-W-3Financial feasibility: introduction, feasibility calculation, feasibility example.
T-W-2Economic profitability: introduction, Payback Period analysis, time value of money, discount rate, Net Present Value, Internal Rate of Return, a profitability example.
Metody nauczaniaM-1Wykład problemowy, wykład informacyjny, objaśnianie i wyjaśnianie.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena aktywności studenta na zajeciach.
S-3Ocena podsumowująca: Ocena kolokwium pisemnego.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie posiada zadowalającej wiedzy o elementach analizy efektywności ekonomicznej projektów inwestycyjnych w przemyśle morskim.
3,0Posiada na najniższym akceptowanym poziomie wiedzę o elementach analizy efektywności ekonomicznej projektów inwestycyjnych w przemyśle morskim.
3,5Posiada na niskim akceptowanym poziomie wiedzę o elementach analizy efektywności ekonomicznej projektów inwestycyjnych w przemyśle morskim.
4,0Posiada na wysokim poziomie wiedzę o elementach analizy efektywności ekonomicznej projektów inwestycyjnych w przemyśle morskim.
4,5Posiada na bardzo wysokim poziomie wiedzę o elementach analizy efektywności ekonomicznej projektów inwestycyjnych w przemyśle morskim.
5,0Posiada na najwyższym poziomie wiedzę o elementach analizy efektywności ekonomicznej projektów inwestycyjnych w przemyśle morskim.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięO11_2A_D4-05_U01Potrafi zastosować w praktyce podstawowe elementy analizy efektywności ekonomicznej projektów inwestycyjnych w przemyśle morskim.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówO11_2A_U09potrafi wykorzystać poznane metody i modele matematyczne, uwzględniając ewentualne ich modyfikacje, do modelowania i projektowania elementów, układów, systemów, procesów, maszyn czy obiektów oceanotechnicznych przy pomocy odpowiednich narzędzi
O11_2A_U08potrafi opracować specyfikację projektową elementu, układu, systemu, procesu, maszyny czy obiektu oceanotechnicznego z uwzględnieniem wszelkich aspektów pozatechnicznych, takich jak np. wpływ na środowisko naturalne, zgodność z przepisami prawa czy opłacalność inwestycji
O11_2A_U10potrafi – przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich i prostych problemów badawczych – dokonać oceny i zastosować odpowiednie metody analityczne, symulacyjne i eksperymentalne z zastosowaniem podejścia systemowego, jak również formułować i testować hipotezy związane m.in. z modelowaniem i projektowaniem elementów, układów, systemów, procesów, maszyn czy obiektów oceanotechnicznych
O11_2A_U11potrafi – przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich i prostych problemów badawczych – wykorzystywać i integrować wiedzę pochodzącą z różnych źródeł, zarówno z zakresu oceanotechniki, jak i innych dziedzin nauki i techniki, uwzględniając aspekty pozatechniczne (np. prawne czy ekonomiczne)
O11_2A_U12potrafi oszacować koszty procesu projektowania, wytwarzania, eksploatacji czy remontu obiektów oceanotechnicznych oraz ich elementów, jak również koszty inwestycyjne
O11_2A_U18potrafi zaprojektować procesy produkcyjne oraz procesy technologiczne obiektów oceanotechnicznych z uwzględnieniem aspektów pozatechnicznych
O11_2A_U20potrafi zaprojektować urządzenia i systemy energetyczne obiektów oceanotechnicznych z uwzględnieniem aspektów pozatechnicznych
Cel przedmiotuC-2Nabycie umiejętności formułowania podstawowych zadań rachunku efektywności projektów inwestycyjnych w przemyśle morskim.
C-3Nabycie umiejętności zastosowania podstawowych metod obliczeniowych do oceny efektywności projektów inwestycyjnych.
C-4Nabycie umiejętności analizy wyników rachunku efektywności ekonomicznej i formułowania wniosków.
Treści programoweT-A-7STEP 6 – Define alternative selection criteria:(6.1) introduction, (6.2) alternative selection criteria, (6.3) how to develop selection criteria, (6.4) quick review.
T-A-2STEP 1 – Define the problem/opportunity; Describe the background: (1.1) problem or opportunity statement, (1.2) objective/objectives, (1.3) the voice of the stakeholder (customer) and decision criteria, (1.4) background, (1.5) quick review.
T-A-8STEP 7 – Compare alternatives: (7.1) introduction, (7.2) compare costs and benefits, (7.3) risk assessment, (7.4) risk mitigation, (7.5) decision support tools/methods, (7.5.1) the decision matrix, (7.5.2) other quantitative tools /methods, (7.6) perform sensitivity analysis, (7.7) billpayers, (7.8) quick review.
T-A-3STEP 2 – Define scope; Formulate facts and assumptions: (2.1) scope, (2.2) formulate facts and assumptions, (2.3) quick review.
T-A-6STEP 5 – Identify quantifiable and non-quantifiable benefits: (5.1) benefits analysis overview, (5.1.1) quantifiable benefits, (5.1.2) non-quantifiable benefits, (5.2) identify, estimate, and evaluate benefits, (5.2.1) identifying benefits, (5.2.2) benefit categories, (5.2.3) estimating quantifiable benefits, (5.2.4) evaluating non-quantifiable benefits, (5.2.5) quantifying benefits, (5.3) quick review.
T-A-4STEP 3 – Define alternatives: (3.1) introduction, (3.2) define the status quo, (3.3) the status quo as a baseline, (3.4) documenting the status quo, (3.5) define alternatives / courses of action (COA), (3.6) describe second and third order effects (cause and effect), (3.7) quick review.
T-A-5STEP 4 – Develop cost estimates for each alternative: (4.1) cost concepts, (4.2) other types of costs, (4.3) the cost analysis / estimating process, (4.4) cost analysis process, (4.5) cost estimating strategy, (4.6) trade offs, (4.7) organizing cost data for display, (4.8) inflation and its impact on costing, (4.9) quick review.
T-A-9STEP 8 – Report results and recommendations: (8.1) documenting the CBA, (8.2) supplementary content, (8.3) briefing the results of the CBA, (8.4) quick review.
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia obliczeniowe.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena aktywności studenta na zajeciach.
S-2Ocena podsumowująca: Ocena prac zadanych do samodzielnego wykonania przez studenta.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie potrafi na akceptowanym poziomie zastosować w praktyce podstawowych elementów analizy efektywności ekonomicznej projektów inwestycyjnych w przemyśle morskim.
3,0Potrafi na najniższym akceptowanym poziomie zastosować w praktyce podstawowe elementy analizy efektywności ekonomicznej projektów inwestycyjnych w przemyśle morskim.
3,5Potrafi na wystarczającym poziomie zastosować w praktyce podstawowe elementy analizy efektywności ekonomicznej projektów inwestycyjnych w przemyśle morskim.
4,0Potrafi na dobrym poziomie zastosować w praktyce podstawowe elementy analizy efektywności ekonomicznej projektów inwestycyjnych w przemyśle morskim.
4,5Potrafi na wysokim poziomie zastosować w praktyce podstawowe elementy analizy efektywności ekonomicznej projektów inwestycyjnych w przemyśle morskim.
5,0Potrafi na bardzo wysokim poziomie zastosować w praktyce podstawowe elementy analizy efektywności ekonomicznej projektów inwestycyjnych w przemyśle morskim.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięO11_2A_D4-05_K01Posiada ugruntowaną świadomość znaczenia analizy efektywności ekonomicznej projektów inwestycyjnych w przemyśle morskim oraz rozumie związaną z tym odpowiedzialność za podejmowane decyzje.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówO11_2A_K02ma świadomość wpływu działalności inżynierskiej na otoczenie i środowisko oraz rozumie związaną z tym odpowiedzialność za podejmowane decyzje, w szczególności w odniesieniu do bezpieczeństwa własnego i innych osób oraz ochrony środowiska
Cel przedmiotuC-1Nabycie świadomości wagi cost-benefit analysis w zarządzaniu projektami w przemyśle morskim.
Treści programoweT-A-10Summary and final comment.
T-W-4Summary and final comment.
T-W-1Introduction: why cost-benefit analysis and optimisation of business projects in marine industry?
T-W-5Writing exam.
Metody nauczaniaM-1Wykład problemowy, wykład informacyjny, objaśnianie i wyjaśnianie.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena aktywności studenta na zajeciach.
S-2Ocena podsumowująca: Ocena prac zadanych do samodzielnego wykonania przez studenta.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie posiada na zadowalającym poziomie świadomości znaczenia analizy efektywności ekonomicznej projektów inwestycyjnych w przemyśle morskim oraz zrozumienia związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje.
3,0Posiada na minimalnym akceptowalnym poziomie świadomość znaczenia analizy efektywności ekonomicznej projektów inwestycyjnych w przemyśle morskim oraz rozumie związaną z tym odpowiedzialność za podejmowane decyzje.
3,5Nie posiada na zadowalającym poziomie świadomość znaczenia analizy efektywności ekonomicznej projektów inwestycyjnych w przemyśle morskim oraz zrozumieniaa związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje.
4,0Nie posiada na dobrym poziomie świadomość znaczenia analizy efektywności ekonomicznej projektów inwestycyjnych w przemyśle morskim oraz zrozumieniaa związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje.
4,5Nie posiada na wysokim poziomie ugruntowaną świadomość znaczenia analizy efektywności ekonomicznej projektów inwestycyjnych w przemyśle morskim oraz zrozumieniaa związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje.
5,0Nie posiada na bardzo wysokim poziomie ugruntowaną świadomość znaczenia analizy efektywności ekonomicznej projektów inwestycyjnych w przemyśle morskim oraz zrozumieniaa związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje.