Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Techniki Morskiej i Transportu - Oceanotechnika (S2)

Sylabus przedmiotu Komputerowe metody projektowania:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Oceanotechnika
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Komputerowe metody projektowania
Specjalność Projektowanie i budowa obiektów oceanotechnicznych
Jednostka prowadząca Zakład Projektowania Jachtów i Statków
Nauczyciel odpowiedzialny Monika Bortnowska <Monika.Bortnowska@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Monika Bortnowska <Monika.Bortnowska@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA3 15 1,00,33zaliczenie
laboratoriaL3 15 1,00,33zaliczenie
wykładyW3 30 1,00,34egzamin

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Matematyka, podstawy informatyki, zapis konstrukcji, konstrukcja okrętów i obiektów oceanotechnicznych, podstawy konstrukcji maszyn, technologia budowy okrętów i obiektów oceanotechnicznych

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie Studenta z procedurą wspomagania komuterowego w procesie projektowania konstrukcji na podstawie obowiązujących standardów międzynarodowych. Etapy projektowania a wspomaganie komputerowe.
C-2Nauka modelowania bryłowego w zakresie konstrukcji kadłuba okrętowego i innych konstrukcji stalowych.
C-3Umiejętność pozyskiwania informacji techniczno-technologicznych z modelu bryłowego konstrukcji.
C-4Umiejętność tworzenia dokumentacji wykonawczej konstrukcji okrętowych.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Umiejętność "czytania" specjalistycznej dokumentacji technicznej. Zasady projektowania zaawansowanego. Planowanie procesu projetkowania oraz modelwania konstrukcji. Zasady współpracy poszczególnych branż projektowych (projekt ogólny, konstrukcja, technologia).15
15
laboratoria
T-L-1Wykonanie projektu wykonawczego w systemi TRIBON na podstawie dostarczonej dokumentacji technicznej wybranej konstrukcji stalowej. Wykonanie dokumentacji wykonawczej.15
15
wykłady
T-W-1Pojęcia podstawowe: CAD, CAM, CIM, komputer, program. Idea wprowadzenia komputerowego wspomagania wytwarzania do produkcji okrętów i obiektów oceanotechnicznych. Zmiany w procesach projektowo - produkcyjnych związane z wprowadzaniem CAM. Omówienie stosowanych obecnie systemów CAD/CAM/CIM na przykładzie systemu TRIBON i ich zastosowanie w przemyśle okrętowym. Możliwości zastosowania programów systemów ogólnoinżynierskich do wspomagania projektowania i wytwarzania. Omówienie oprogramowania zarządzania i nadzoru budowy.30
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-A-2Przygotowania do zajęć7
A-A-3Rozwiązywanie zadania problemowego na zaliczenie3
25
laboratoria
A-L-1Przedstawienie zakresu projektu2
A-L-2Konsultacje w ramach zajęć oraz realizacja projektu22
A-L-3Prezentacja projektu1
25
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach30
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykłady: metoda podająca w postaci wykładu informacyjnego i pogadanki
M-2Ćwiczenia: Ćwiczenia przedmiotowe
M-3Projekty: metody praktyczne w postaci projektów wykonywanych w oparciu o wybrany projekt techniczny konstrukcji

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena poszczególnych etapów realizacji przygotowywanego przez studenta projektu
S-2Ocena podsumowująca: Prezentacja projektu przed grupą oraz osobą prowadzącą
S-3Ocena podsumowująca: Egazmin pisemny (zestaw 3 pytań, każde pytanie oceniane, ocena łączna jest średnią uzyskanych ocen cząstkowych za każde pytanie) obejmuje zakres tematyczny wykładów i sprawdzające uzyskane efekty kształcenia

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
O_2A_D1-10_W01
Student zna i rozumie wpływ uwarunkowań prawnych, ekonomicznych i społecznych na procesy projektowania, wytwarzania i eksploatacji maszyn, systemów i obiektów oceanotechnicznych
O_2A_W07C-1, C-2, C-4, C-3T-A-1, T-L-1, T-W-1M-1, M-3, M-2S-3
O_2A_D1-10_W02
Student ma podstawową wiedzę w zakresie ochrony własności intelektualnej, zna akty prawne chroniące dorobek intelektualny, zna i rozumie znaczenie ochrony własno-ści intelektualnej, ochrony własności przemysłowej i praw autorskich oraz uwarun-kowań prawnych uzyskania ochrony wynalazków i wzorów użytkowych, jak również odpowiedzialności cywilnej i prawnej za naruszenie tych praw
O_2A_W09C-1, C-2, C-4, C-3T-A-1, T-L-1, T-W-1M-1, M-3, M-2S-3, S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
O_2A_D1-10_U01
Student potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych, przepisów, norm oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie oceanotechniki potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, a także wyciągać wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie
O_2A_U01C-1, C-2, C-4, C-3T-A-1, T-L-1, T-W-1M-1, M-3, M-2S-3, S-1, S-2
O_2A_D1-10_U02
Student potrafi pracować indywidualnie i w zespole; potrafi ocenić pracochłonność zadania oraz zapewnić jego realizację w założonym terminie; potrafi porozumiewać się w środowisku zawodowym i innym z wykorzystaniem różnych technik
O_2A_U02C-1, C-2, C-4, C-3T-A-1, T-L-1, T-W-1M-1, M-3, M-2S-3, S-1, S-2
O_2A_D1-10_U03
Student potrafi przygotować opracowanie naukowe w języku polskim i krótkie opracowanie naukowe w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komu-nikacji międzynarodowej w zakresie oceanotechniki, przedstawiające wyniki wła-snych badań zestawionych w pracy dyplomowej
O_2A_U03C-1, C-2, C-4, C-3T-A-1, T-L-1, T-W-1M-1, M-3, M-2S-3, S-1, S-2
O_2A_D1-10_U04
Student potrafi przygotować i przedstawić prezentację na temat realizacji zadania projekto-wego lub badawczego oraz poprowadzić dyskusję dotyczącą przedstawionej pre-zentacji
O_2A_U04C-1, C-2, C-4, C-3T-A-1, T-L-1, T-W-1M-1, M-3, M-2S-3, S-1, S-2
O_2A_D1-10_U05
Student potrafi opracować szczegółową dokumentację wyników realizacji eksperymentu, zadania projektowego lub badawczego, jak również potrafi przygotować opracowa-nie zawierające omówienie tych wyników
O_2A_U05C-1, C-2, C-4, C-3T-A-1, T-L-1, T-W-1M-1, M-3, M-2S-3, S-1, S-2
O_2A_D1-10_U06
Student potrafi zrozumieć konieczność i określić kierunki dalszego uczenia się oraz zreali-zować proces samokształcenia
O_2A_U07C-1, C-2, C-4, C-3T-A-1, T-L-1, T-W-1M-1, M-3, M-2S-3, S-1, S-2
O_2A_D1-10_U07
Student potrafi – przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich i prostych proble-mów badawczych – wykorzystywać i integrować wiedzę pochodzącą z różnych źró-deł, zarówno z zakresu oceanotechniki, jak i innych dziedzin nauki i techniki, uwzględniając aspekty pozatechniczne (np. prawne czy ekonomiczne)
O_2A_U11C-1, C-2, C-4, C-3T-A-1, T-L-1, T-W-1M-1, M-3, M-2S-3, S-1, S-2
O_2A_D1-10_U08
Student posiada umiejętność organizacji własnej pracy niezbędnej do podjęcia pracy w śro-dowisku przemysłowym, jak również potrafi odpowiednio zastosować podstawowe zasady bezpieczeństwa i higieny pracy
O_2A_U16C-1, C-2, C-4, C-3T-A-1, T-L-1, T-W-1M-1, M-3, M-2S-3, S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
O_2A_D1-10_K01
Studnet ma świadomość konieczności uzupełniania wiedzy przez całe życie, jak również potrafi dobrać właściwe metody uczenia się dla siebie i innych osób
O_2A_K01C-1, C-2, C-4, C-3T-A-1, T-L-1, T-W-1M-1, M-3, M-2S-3, S-1, S-2
O_2A_D1-10_K02
Studnet ma świadomość wpływu działalności inżynierskiej na otoczenie i środowisko oraz rozumie związaną z tym odpowiedzialność za podejmowane decyzje, w szczegól-ności w odniesieniu do bezpieczeństwa własnego i innych osób oraz ochrony śro-dowiska
O_2A_K02C-1, C-2, C-4, C-3T-A-1, T-L-1, T-W-1M-1, M-3, M-2S-3, S-1, S-2
O_2A_D1-10_K03
Studnet ma świadomość ważności profesjonalnego postępowania w wykonywaniu zawodu oraz respektowania etyki zawodowej
O_2A_K06C-1, C-2, C-4, C-3T-A-1, T-L-1, T-W-1M-1, M-3, M-2S-3, S-1, S-2
O_2A_D1-10_K04
Student wykazuje się przedsiębiorczością i pomysłowością w działalności zawodowej
O_2A_K07C-1, C-2, C-4, C-3T-A-1, T-L-1, T-W-1M-1, M-3, M-2S-3, S-1, S-2
O_2A_D1-10_K05
Student rozumie rolę absolwenta uczelni technicznej w społeczeństwie i ma świadomość konieczności formułowania i przekazywania społeczeństwu wiarygodnych informacji i opinii dotyczących aktualnych osiągnięć techniki związanych z oceanotechniką, jak i innych jej aspektów związanych z działalnością inżynierską, oraz przekazywania tego typu informacji i opinii w sposób powszechnie zrozumiały, przedstawiając róż-ne punkty widzenia
O_2A_K08C-1, C-2, C-4, C-3T-A-1, T-L-1, T-W-1M-1, M-3, M-2S-3, S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
O_2A_D1-10_W01
Student zna i rozumie wpływ uwarunkowań prawnych, ekonomicznych i społecznych na procesy projektowania, wytwarzania i eksploatacji maszyn, systemów i obiektów oceanotechnicznych
2,0Student nie posiada podstawowej wiedzy w zakresie przedmiotu, nie potrafi podać definicji pojęć i zagadnień omawianych na zajęciach
3,0Student wykazuje elementarną wiedzę adekwatną do efektu kształcenia
3,5Student poprawnie identyfikuje podstawowe zagadnienia wymaganego przez efekt zakresu kształcenia
4,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie oraz uzupełniającą wiedzę literaturową
5,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, uzupełniającą wiedzę literaturową oraz wiedzę praktyczną
O_2A_D1-10_W02
Student ma podstawową wiedzę w zakresie ochrony własności intelektualnej, zna akty prawne chroniące dorobek intelektualny, zna i rozumie znaczenie ochrony własno-ści intelektualnej, ochrony własności przemysłowej i praw autorskich oraz uwarun-kowań prawnych uzyskania ochrony wynalazków i wzorów użytkowych, jak również odpowiedzialności cywilnej i prawnej za naruszenie tych praw
2,0Student nie posiada podstawowej wiedzy w zakresie przedmiotu, nie potrafi podać definicji pojęć i zagadnień omawianych na zajęciach
3,0Student wykazuje elementarną wiedzę adekwatną do efektu kształcenia
3,5Student poprawnie identyfikuje podstawowe zagadnienia wymaganego przez efekt zakresu kształcenia
4,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie oraz uzupełniającą wiedzę literaturową
5,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, uzupełniającą wiedzę literaturową oraz wiedzę praktyczną

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
O_2A_D1-10_U01
Student potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych, przepisów, norm oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie oceanotechniki potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, a także wyciągać wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje
O_2A_D1-10_U02
Student potrafi pracować indywidualnie i w zespole; potrafi ocenić pracochłonność zadania oraz zapewnić jego realizację w założonym terminie; potrafi porozumiewać się w środowisku zawodowym i innym z wykorzystaniem różnych technik
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje
O_2A_D1-10_U03
Student potrafi przygotować opracowanie naukowe w języku polskim i krótkie opracowanie naukowe w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komu-nikacji międzynarodowej w zakresie oceanotechniki, przedstawiające wyniki wła-snych badań zestawionych w pracy dyplomowej
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje
O_2A_D1-10_U04
Student potrafi przygotować i przedstawić prezentację na temat realizacji zadania projekto-wego lub badawczego oraz poprowadzić dyskusję dotyczącą przedstawionej pre-zentacji
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje
O_2A_D1-10_U05
Student potrafi opracować szczegółową dokumentację wyników realizacji eksperymentu, zadania projektowego lub badawczego, jak również potrafi przygotować opracowa-nie zawierające omówienie tych wyników
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje
O_2A_D1-10_U06
Student potrafi zrozumieć konieczność i określić kierunki dalszego uczenia się oraz zreali-zować proces samokształcenia
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje
O_2A_D1-10_U07
Student potrafi – przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich i prostych proble-mów badawczych – wykorzystywać i integrować wiedzę pochodzącą z różnych źró-deł, zarówno z zakresu oceanotechniki, jak i innych dziedzin nauki i techniki, uwzględniając aspekty pozatechniczne (np. prawne czy ekonomiczne)
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje
O_2A_D1-10_U08
Student posiada umiejętność organizacji własnej pracy niezbędnej do podjęcia pracy w śro-dowisku przemysłowym, jak również potrafi odpowiednio zastosować podstawowe zasady bezpieczeństwa i higieny pracy
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
O_2A_D1-10_K01
Studnet ma świadomość konieczności uzupełniania wiedzy przez całe życie, jak również potrafi dobrać właściwe metody uczenia się dla siebie i innych osób
2,0Student nie wykazuje żadnych kompetencji społecznych
3,0Student wykazuje elementarne kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia
3,5Student wykazuje podstawowe kompetencje społeczne w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i wykazuje przedsiębiorczość
5,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, wykazuje przedsiębiorczość i ma świadomość swojej roli
O_2A_D1-10_K02
Studnet ma świadomość wpływu działalności inżynierskiej na otoczenie i środowisko oraz rozumie związaną z tym odpowiedzialność za podejmowane decyzje, w szczegól-ności w odniesieniu do bezpieczeństwa własnego i innych osób oraz ochrony śro-dowiska
2,0Student nie wykazuje żadnych kompetencji społecznych
3,0Student wykazuje elementarne kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia
3,5Student wykazuje podstawowe kompetencje społeczne w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i wykazuje przedsiębiorczość
5,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, wykazuje przedsiębiorczość i ma świadomość swojej roli
O_2A_D1-10_K03
Studnet ma świadomość ważności profesjonalnego postępowania w wykonywaniu zawodu oraz respektowania etyki zawodowej
2,0Student nie wykazuje żadnych kompetencji społecznych
3,0Student wykazuje elementarne kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia
3,5Student wykazuje podstawowe kompetencje społeczne w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i wykazuje przedsiębiorczość
5,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, wykazuje przedsiębiorczość i ma świadomość swojej roli
O_2A_D1-10_K04
Student wykazuje się przedsiębiorczością i pomysłowością w działalności zawodowej
2,0Student nie wykazuje żadnych kompetencji społecznych
3,0Student wykazuje elementarne kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia
3,5Student wykazuje podstawowe kompetencje społeczne w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i wykazuje przedsiębiorczość
5,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, wykazuje przedsiębiorczość i ma świadomość swojej roli
O_2A_D1-10_K05
Student rozumie rolę absolwenta uczelni technicznej w społeczeństwie i ma świadomość konieczności formułowania i przekazywania społeczeństwu wiarygodnych informacji i opinii dotyczących aktualnych osiągnięć techniki związanych z oceanotechniką, jak i innych jej aspektów związanych z działalnością inżynierską, oraz przekazywania tego typu informacji i opinii w sposób powszechnie zrozumiały, przedstawiając róż-ne punkty widzenia
2,0Student nie wykazuje żadnych kompetencji społecznych
3,0Student wykazuje elementarne kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia
3,5Student wykazuje podstawowe kompetencje społeczne w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i wykazuje przedsiębiorczość
5,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, wykazuje przedsiębiorczość i ma świadomość swojej roli

Literatura podstawowa

  1. Wewiórski S., Wituszyński K., Konstrukcja stalowego kadłuba okrętowego, Wydawnictwo Morskie, Gdańsk, 1977
  2. Więckiewicz W, Budowa kadłubów statków morskich, WSM, Gdynia, 1999
  3. Tarnowski W., Wspomaganie komputerowe CAD CAM, Wydawnictwa Naukowo-Techniczne, Warszawa, 1997
  4. Piskorski Ł., Oussama A. H., Zastosowanie projektowania w przestrzeni 3D w przemyśle okrętowym, Projektowanie 3D, 1998, nr 3, 4 -1997, nr 1-1998.

Literatura dodatkowa

  1. AVEVA, INSTRUKCJE SYSTEMU TRIBON, AVEVA, 2011

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Umiejętność "czytania" specjalistycznej dokumentacji technicznej. Zasady projektowania zaawansowanego. Planowanie procesu projetkowania oraz modelwania konstrukcji. Zasady współpracy poszczególnych branż projektowych (projekt ogólny, konstrukcja, technologia).15
15

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Wykonanie projektu wykonawczego w systemi TRIBON na podstawie dostarczonej dokumentacji technicznej wybranej konstrukcji stalowej. Wykonanie dokumentacji wykonawczej.15
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Pojęcia podstawowe: CAD, CAM, CIM, komputer, program. Idea wprowadzenia komputerowego wspomagania wytwarzania do produkcji okrętów i obiektów oceanotechnicznych. Zmiany w procesach projektowo - produkcyjnych związane z wprowadzaniem CAM. Omówienie stosowanych obecnie systemów CAD/CAM/CIM na przykładzie systemu TRIBON i ich zastosowanie w przemyśle okrętowym. Możliwości zastosowania programów systemów ogólnoinżynierskich do wspomagania projektowania i wytwarzania. Omówienie oprogramowania zarządzania i nadzoru budowy.30
30

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-A-2Przygotowania do zajęć7
A-A-3Rozwiązywanie zadania problemowego na zaliczenie3
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Przedstawienie zakresu projektu2
A-L-2Konsultacje w ramach zajęć oraz realizacja projektu22
A-L-3Prezentacja projektu1
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach30
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięO_2A_D1-10_W01Student zna i rozumie wpływ uwarunkowań prawnych, ekonomicznych i społecznych na procesy projektowania, wytwarzania i eksploatacji maszyn, systemów i obiektów oceanotechnicznych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówO_2A_W07zna i rozumie wpływ uwarunkowań prawnych, ekonomicznych i społecznych na procesy projektowania, wytwarzania i eksploatacji maszyn, systemów i obiektów oceanotechnicznych
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie Studenta z procedurą wspomagania komuterowego w procesie projektowania konstrukcji na podstawie obowiązujących standardów międzynarodowych. Etapy projektowania a wspomaganie komputerowe.
C-2Nauka modelowania bryłowego w zakresie konstrukcji kadłuba okrętowego i innych konstrukcji stalowych.
C-4Umiejętność tworzenia dokumentacji wykonawczej konstrukcji okrętowych.
C-3Umiejętność pozyskiwania informacji techniczno-technologicznych z modelu bryłowego konstrukcji.
Treści programoweT-A-1Umiejętność "czytania" specjalistycznej dokumentacji technicznej. Zasady projektowania zaawansowanego. Planowanie procesu projetkowania oraz modelwania konstrukcji. Zasady współpracy poszczególnych branż projektowych (projekt ogólny, konstrukcja, technologia).
T-L-1Wykonanie projektu wykonawczego w systemi TRIBON na podstawie dostarczonej dokumentacji technicznej wybranej konstrukcji stalowej. Wykonanie dokumentacji wykonawczej.
T-W-1Pojęcia podstawowe: CAD, CAM, CIM, komputer, program. Idea wprowadzenia komputerowego wspomagania wytwarzania do produkcji okrętów i obiektów oceanotechnicznych. Zmiany w procesach projektowo - produkcyjnych związane z wprowadzaniem CAM. Omówienie stosowanych obecnie systemów CAD/CAM/CIM na przykładzie systemu TRIBON i ich zastosowanie w przemyśle okrętowym. Możliwości zastosowania programów systemów ogólnoinżynierskich do wspomagania projektowania i wytwarzania. Omówienie oprogramowania zarządzania i nadzoru budowy.
Metody nauczaniaM-1Wykłady: metoda podająca w postaci wykładu informacyjnego i pogadanki
M-3Projekty: metody praktyczne w postaci projektów wykonywanych w oparciu o wybrany projekt techniczny konstrukcji
M-2Ćwiczenia: Ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Egazmin pisemny (zestaw 3 pytań, każde pytanie oceniane, ocena łączna jest średnią uzyskanych ocen cząstkowych za każde pytanie) obejmuje zakres tematyczny wykładów i sprawdzające uzyskane efekty kształcenia
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie posiada podstawowej wiedzy w zakresie przedmiotu, nie potrafi podać definicji pojęć i zagadnień omawianych na zajęciach
3,0Student wykazuje elementarną wiedzę adekwatną do efektu kształcenia
3,5Student poprawnie identyfikuje podstawowe zagadnienia wymaganego przez efekt zakresu kształcenia
4,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie oraz uzupełniającą wiedzę literaturową
5,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, uzupełniającą wiedzę literaturową oraz wiedzę praktyczną
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięO_2A_D1-10_W02Student ma podstawową wiedzę w zakresie ochrony własności intelektualnej, zna akty prawne chroniące dorobek intelektualny, zna i rozumie znaczenie ochrony własno-ści intelektualnej, ochrony własności przemysłowej i praw autorskich oraz uwarun-kowań prawnych uzyskania ochrony wynalazków i wzorów użytkowych, jak również odpowiedzialności cywilnej i prawnej za naruszenie tych praw
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówO_2A_W09ma podstawową wiedzę w zakresie ochrony własności intelektualnej, zna akty prawne chroniące dorobek intelektualny, zna i rozumie znaczenie ochrony własności intelektualnej, ochrony własności przemysłowej i praw autorskich oraz uwarunkowań prawnych uzyskania ochrony wynalazków i wzorów użytkowych, jak również odpowiedzialności cywilnej i prawnej za naruszenie tych praw
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie Studenta z procedurą wspomagania komuterowego w procesie projektowania konstrukcji na podstawie obowiązujących standardów międzynarodowych. Etapy projektowania a wspomaganie komputerowe.
C-2Nauka modelowania bryłowego w zakresie konstrukcji kadłuba okrętowego i innych konstrukcji stalowych.
C-4Umiejętność tworzenia dokumentacji wykonawczej konstrukcji okrętowych.
C-3Umiejętność pozyskiwania informacji techniczno-technologicznych z modelu bryłowego konstrukcji.
Treści programoweT-A-1Umiejętność "czytania" specjalistycznej dokumentacji technicznej. Zasady projektowania zaawansowanego. Planowanie procesu projetkowania oraz modelwania konstrukcji. Zasady współpracy poszczególnych branż projektowych (projekt ogólny, konstrukcja, technologia).
T-L-1Wykonanie projektu wykonawczego w systemi TRIBON na podstawie dostarczonej dokumentacji technicznej wybranej konstrukcji stalowej. Wykonanie dokumentacji wykonawczej.
T-W-1Pojęcia podstawowe: CAD, CAM, CIM, komputer, program. Idea wprowadzenia komputerowego wspomagania wytwarzania do produkcji okrętów i obiektów oceanotechnicznych. Zmiany w procesach projektowo - produkcyjnych związane z wprowadzaniem CAM. Omówienie stosowanych obecnie systemów CAD/CAM/CIM na przykładzie systemu TRIBON i ich zastosowanie w przemyśle okrętowym. Możliwości zastosowania programów systemów ogólnoinżynierskich do wspomagania projektowania i wytwarzania. Omówienie oprogramowania zarządzania i nadzoru budowy.
Metody nauczaniaM-1Wykłady: metoda podająca w postaci wykładu informacyjnego i pogadanki
M-3Projekty: metody praktyczne w postaci projektów wykonywanych w oparciu o wybrany projekt techniczny konstrukcji
M-2Ćwiczenia: Ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Egazmin pisemny (zestaw 3 pytań, każde pytanie oceniane, ocena łączna jest średnią uzyskanych ocen cząstkowych za każde pytanie) obejmuje zakres tematyczny wykładów i sprawdzające uzyskane efekty kształcenia
S-1Ocena formująca: Ocena poszczególnych etapów realizacji przygotowywanego przez studenta projektu
S-2Ocena podsumowująca: Prezentacja projektu przed grupą oraz osobą prowadzącą
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie posiada podstawowej wiedzy w zakresie przedmiotu, nie potrafi podać definicji pojęć i zagadnień omawianych na zajęciach
3,0Student wykazuje elementarną wiedzę adekwatną do efektu kształcenia
3,5Student poprawnie identyfikuje podstawowe zagadnienia wymaganego przez efekt zakresu kształcenia
4,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie oraz uzupełniającą wiedzę literaturową
5,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, uzupełniającą wiedzę literaturową oraz wiedzę praktyczną
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięO_2A_D1-10_U01Student potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych, przepisów, norm oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie oceanotechniki potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, a także wyciągać wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówO_2A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych, przepisów, norm oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie oceanotechniki potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, a także wyciągać wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie Studenta z procedurą wspomagania komuterowego w procesie projektowania konstrukcji na podstawie obowiązujących standardów międzynarodowych. Etapy projektowania a wspomaganie komputerowe.
C-2Nauka modelowania bryłowego w zakresie konstrukcji kadłuba okrętowego i innych konstrukcji stalowych.
C-4Umiejętność tworzenia dokumentacji wykonawczej konstrukcji okrętowych.
C-3Umiejętność pozyskiwania informacji techniczno-technologicznych z modelu bryłowego konstrukcji.
Treści programoweT-A-1Umiejętność "czytania" specjalistycznej dokumentacji technicznej. Zasady projektowania zaawansowanego. Planowanie procesu projetkowania oraz modelwania konstrukcji. Zasady współpracy poszczególnych branż projektowych (projekt ogólny, konstrukcja, technologia).
T-L-1Wykonanie projektu wykonawczego w systemi TRIBON na podstawie dostarczonej dokumentacji technicznej wybranej konstrukcji stalowej. Wykonanie dokumentacji wykonawczej.
T-W-1Pojęcia podstawowe: CAD, CAM, CIM, komputer, program. Idea wprowadzenia komputerowego wspomagania wytwarzania do produkcji okrętów i obiektów oceanotechnicznych. Zmiany w procesach projektowo - produkcyjnych związane z wprowadzaniem CAM. Omówienie stosowanych obecnie systemów CAD/CAM/CIM na przykładzie systemu TRIBON i ich zastosowanie w przemyśle okrętowym. Możliwości zastosowania programów systemów ogólnoinżynierskich do wspomagania projektowania i wytwarzania. Omówienie oprogramowania zarządzania i nadzoru budowy.
Metody nauczaniaM-1Wykłady: metoda podająca w postaci wykładu informacyjnego i pogadanki
M-3Projekty: metody praktyczne w postaci projektów wykonywanych w oparciu o wybrany projekt techniczny konstrukcji
M-2Ćwiczenia: Ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Egazmin pisemny (zestaw 3 pytań, każde pytanie oceniane, ocena łączna jest średnią uzyskanych ocen cząstkowych za każde pytanie) obejmuje zakres tematyczny wykładów i sprawdzające uzyskane efekty kształcenia
S-1Ocena formująca: Ocena poszczególnych etapów realizacji przygotowywanego przez studenta projektu
S-2Ocena podsumowująca: Prezentacja projektu przed grupą oraz osobą prowadzącą
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięO_2A_D1-10_U02Student potrafi pracować indywidualnie i w zespole; potrafi ocenić pracochłonność zadania oraz zapewnić jego realizację w założonym terminie; potrafi porozumiewać się w środowisku zawodowym i innym z wykorzystaniem różnych technik
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówO_2A_U02potrafi pracować indywidualnie i w zespole; potrafi ocenić pracochłonność zadania oraz zapewnić jego realizację w założonym terminie; potrafi porozumiewać się w środowisku zawodowym i innym z wykorzystaniem różnych technik
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie Studenta z procedurą wspomagania komuterowego w procesie projektowania konstrukcji na podstawie obowiązujących standardów międzynarodowych. Etapy projektowania a wspomaganie komputerowe.
C-2Nauka modelowania bryłowego w zakresie konstrukcji kadłuba okrętowego i innych konstrukcji stalowych.
C-4Umiejętność tworzenia dokumentacji wykonawczej konstrukcji okrętowych.
C-3Umiejętność pozyskiwania informacji techniczno-technologicznych z modelu bryłowego konstrukcji.
Treści programoweT-A-1Umiejętność "czytania" specjalistycznej dokumentacji technicznej. Zasady projektowania zaawansowanego. Planowanie procesu projetkowania oraz modelwania konstrukcji. Zasady współpracy poszczególnych branż projektowych (projekt ogólny, konstrukcja, technologia).
T-L-1Wykonanie projektu wykonawczego w systemi TRIBON na podstawie dostarczonej dokumentacji technicznej wybranej konstrukcji stalowej. Wykonanie dokumentacji wykonawczej.
T-W-1Pojęcia podstawowe: CAD, CAM, CIM, komputer, program. Idea wprowadzenia komputerowego wspomagania wytwarzania do produkcji okrętów i obiektów oceanotechnicznych. Zmiany w procesach projektowo - produkcyjnych związane z wprowadzaniem CAM. Omówienie stosowanych obecnie systemów CAD/CAM/CIM na przykładzie systemu TRIBON i ich zastosowanie w przemyśle okrętowym. Możliwości zastosowania programów systemów ogólnoinżynierskich do wspomagania projektowania i wytwarzania. Omówienie oprogramowania zarządzania i nadzoru budowy.
Metody nauczaniaM-1Wykłady: metoda podająca w postaci wykładu informacyjnego i pogadanki
M-3Projekty: metody praktyczne w postaci projektów wykonywanych w oparciu o wybrany projekt techniczny konstrukcji
M-2Ćwiczenia: Ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Egazmin pisemny (zestaw 3 pytań, każde pytanie oceniane, ocena łączna jest średnią uzyskanych ocen cząstkowych za każde pytanie) obejmuje zakres tematyczny wykładów i sprawdzające uzyskane efekty kształcenia
S-1Ocena formująca: Ocena poszczególnych etapów realizacji przygotowywanego przez studenta projektu
S-2Ocena podsumowująca: Prezentacja projektu przed grupą oraz osobą prowadzącą
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięO_2A_D1-10_U03Student potrafi przygotować opracowanie naukowe w języku polskim i krótkie opracowanie naukowe w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komu-nikacji międzynarodowej w zakresie oceanotechniki, przedstawiające wyniki wła-snych badań zestawionych w pracy dyplomowej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówO_2A_U03potrafi przygotować opracowanie naukowe w języku polskim i krótkie opracowanie naukowe w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie oceanotechniki, przedstawiające wyniki własnych badań zestawionych w pracy dyplomowej
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie Studenta z procedurą wspomagania komuterowego w procesie projektowania konstrukcji na podstawie obowiązujących standardów międzynarodowych. Etapy projektowania a wspomaganie komputerowe.
C-2Nauka modelowania bryłowego w zakresie konstrukcji kadłuba okrętowego i innych konstrukcji stalowych.
C-4Umiejętność tworzenia dokumentacji wykonawczej konstrukcji okrętowych.
C-3Umiejętność pozyskiwania informacji techniczno-technologicznych z modelu bryłowego konstrukcji.
Treści programoweT-A-1Umiejętność "czytania" specjalistycznej dokumentacji technicznej. Zasady projektowania zaawansowanego. Planowanie procesu projetkowania oraz modelwania konstrukcji. Zasady współpracy poszczególnych branż projektowych (projekt ogólny, konstrukcja, technologia).
T-L-1Wykonanie projektu wykonawczego w systemi TRIBON na podstawie dostarczonej dokumentacji technicznej wybranej konstrukcji stalowej. Wykonanie dokumentacji wykonawczej.
T-W-1Pojęcia podstawowe: CAD, CAM, CIM, komputer, program. Idea wprowadzenia komputerowego wspomagania wytwarzania do produkcji okrętów i obiektów oceanotechnicznych. Zmiany w procesach projektowo - produkcyjnych związane z wprowadzaniem CAM. Omówienie stosowanych obecnie systemów CAD/CAM/CIM na przykładzie systemu TRIBON i ich zastosowanie w przemyśle okrętowym. Możliwości zastosowania programów systemów ogólnoinżynierskich do wspomagania projektowania i wytwarzania. Omówienie oprogramowania zarządzania i nadzoru budowy.
Metody nauczaniaM-1Wykłady: metoda podająca w postaci wykładu informacyjnego i pogadanki
M-3Projekty: metody praktyczne w postaci projektów wykonywanych w oparciu o wybrany projekt techniczny konstrukcji
M-2Ćwiczenia: Ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Egazmin pisemny (zestaw 3 pytań, każde pytanie oceniane, ocena łączna jest średnią uzyskanych ocen cząstkowych za każde pytanie) obejmuje zakres tematyczny wykładów i sprawdzające uzyskane efekty kształcenia
S-1Ocena formująca: Ocena poszczególnych etapów realizacji przygotowywanego przez studenta projektu
S-2Ocena podsumowująca: Prezentacja projektu przed grupą oraz osobą prowadzącą
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięO_2A_D1-10_U04Student potrafi przygotować i przedstawić prezentację na temat realizacji zadania projekto-wego lub badawczego oraz poprowadzić dyskusję dotyczącą przedstawionej pre-zentacji
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówO_2A_U04potrafi przygotować i przedstawić prezentację na temat realizacji zadania projektowego lub badawczego oraz poprowadzić dyskusję dotyczącą przedstawionej prezentacji
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie Studenta z procedurą wspomagania komuterowego w procesie projektowania konstrukcji na podstawie obowiązujących standardów międzynarodowych. Etapy projektowania a wspomaganie komputerowe.
C-2Nauka modelowania bryłowego w zakresie konstrukcji kadłuba okrętowego i innych konstrukcji stalowych.
C-4Umiejętność tworzenia dokumentacji wykonawczej konstrukcji okrętowych.
C-3Umiejętność pozyskiwania informacji techniczno-technologicznych z modelu bryłowego konstrukcji.
Treści programoweT-A-1Umiejętność "czytania" specjalistycznej dokumentacji technicznej. Zasady projektowania zaawansowanego. Planowanie procesu projetkowania oraz modelwania konstrukcji. Zasady współpracy poszczególnych branż projektowych (projekt ogólny, konstrukcja, technologia).
T-L-1Wykonanie projektu wykonawczego w systemi TRIBON na podstawie dostarczonej dokumentacji technicznej wybranej konstrukcji stalowej. Wykonanie dokumentacji wykonawczej.
T-W-1Pojęcia podstawowe: CAD, CAM, CIM, komputer, program. Idea wprowadzenia komputerowego wspomagania wytwarzania do produkcji okrętów i obiektów oceanotechnicznych. Zmiany w procesach projektowo - produkcyjnych związane z wprowadzaniem CAM. Omówienie stosowanych obecnie systemów CAD/CAM/CIM na przykładzie systemu TRIBON i ich zastosowanie w przemyśle okrętowym. Możliwości zastosowania programów systemów ogólnoinżynierskich do wspomagania projektowania i wytwarzania. Omówienie oprogramowania zarządzania i nadzoru budowy.
Metody nauczaniaM-1Wykłady: metoda podająca w postaci wykładu informacyjnego i pogadanki
M-3Projekty: metody praktyczne w postaci projektów wykonywanych w oparciu o wybrany projekt techniczny konstrukcji
M-2Ćwiczenia: Ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Egazmin pisemny (zestaw 3 pytań, każde pytanie oceniane, ocena łączna jest średnią uzyskanych ocen cząstkowych za każde pytanie) obejmuje zakres tematyczny wykładów i sprawdzające uzyskane efekty kształcenia
S-1Ocena formująca: Ocena poszczególnych etapów realizacji przygotowywanego przez studenta projektu
S-2Ocena podsumowująca: Prezentacja projektu przed grupą oraz osobą prowadzącą
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięO_2A_D1-10_U05Student potrafi opracować szczegółową dokumentację wyników realizacji eksperymentu, zadania projektowego lub badawczego, jak również potrafi przygotować opracowa-nie zawierające omówienie tych wyników
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówO_2A_U05potrafi opracować szczegółową dokumentację wyników realizacji eksperymentu, zadania projektowego lub badawczego, jak również potrafi przygotować opracowanie zawierające omówienie tych wyników
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie Studenta z procedurą wspomagania komuterowego w procesie projektowania konstrukcji na podstawie obowiązujących standardów międzynarodowych. Etapy projektowania a wspomaganie komputerowe.
C-2Nauka modelowania bryłowego w zakresie konstrukcji kadłuba okrętowego i innych konstrukcji stalowych.
C-4Umiejętność tworzenia dokumentacji wykonawczej konstrukcji okrętowych.
C-3Umiejętność pozyskiwania informacji techniczno-technologicznych z modelu bryłowego konstrukcji.
Treści programoweT-A-1Umiejętność "czytania" specjalistycznej dokumentacji technicznej. Zasady projektowania zaawansowanego. Planowanie procesu projetkowania oraz modelwania konstrukcji. Zasady współpracy poszczególnych branż projektowych (projekt ogólny, konstrukcja, technologia).
T-L-1Wykonanie projektu wykonawczego w systemi TRIBON na podstawie dostarczonej dokumentacji technicznej wybranej konstrukcji stalowej. Wykonanie dokumentacji wykonawczej.
T-W-1Pojęcia podstawowe: CAD, CAM, CIM, komputer, program. Idea wprowadzenia komputerowego wspomagania wytwarzania do produkcji okrętów i obiektów oceanotechnicznych. Zmiany w procesach projektowo - produkcyjnych związane z wprowadzaniem CAM. Omówienie stosowanych obecnie systemów CAD/CAM/CIM na przykładzie systemu TRIBON i ich zastosowanie w przemyśle okrętowym. Możliwości zastosowania programów systemów ogólnoinżynierskich do wspomagania projektowania i wytwarzania. Omówienie oprogramowania zarządzania i nadzoru budowy.
Metody nauczaniaM-1Wykłady: metoda podająca w postaci wykładu informacyjnego i pogadanki
M-3Projekty: metody praktyczne w postaci projektów wykonywanych w oparciu o wybrany projekt techniczny konstrukcji
M-2Ćwiczenia: Ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Egazmin pisemny (zestaw 3 pytań, każde pytanie oceniane, ocena łączna jest średnią uzyskanych ocen cząstkowych za każde pytanie) obejmuje zakres tematyczny wykładów i sprawdzające uzyskane efekty kształcenia
S-1Ocena formująca: Ocena poszczególnych etapów realizacji przygotowywanego przez studenta projektu
S-2Ocena podsumowująca: Prezentacja projektu przed grupą oraz osobą prowadzącą
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięO_2A_D1-10_U06Student potrafi zrozumieć konieczność i określić kierunki dalszego uczenia się oraz zreali-zować proces samokształcenia
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówO_2A_U07potrafi zrozumieć konieczność i określić kierunki dalszego uczenia się oraz zrealizować proces samokształcenia
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie Studenta z procedurą wspomagania komuterowego w procesie projektowania konstrukcji na podstawie obowiązujących standardów międzynarodowych. Etapy projektowania a wspomaganie komputerowe.
C-2Nauka modelowania bryłowego w zakresie konstrukcji kadłuba okrętowego i innych konstrukcji stalowych.
C-4Umiejętność tworzenia dokumentacji wykonawczej konstrukcji okrętowych.
C-3Umiejętność pozyskiwania informacji techniczno-technologicznych z modelu bryłowego konstrukcji.
Treści programoweT-A-1Umiejętność "czytania" specjalistycznej dokumentacji technicznej. Zasady projektowania zaawansowanego. Planowanie procesu projetkowania oraz modelwania konstrukcji. Zasady współpracy poszczególnych branż projektowych (projekt ogólny, konstrukcja, technologia).
T-L-1Wykonanie projektu wykonawczego w systemi TRIBON na podstawie dostarczonej dokumentacji technicznej wybranej konstrukcji stalowej. Wykonanie dokumentacji wykonawczej.
T-W-1Pojęcia podstawowe: CAD, CAM, CIM, komputer, program. Idea wprowadzenia komputerowego wspomagania wytwarzania do produkcji okrętów i obiektów oceanotechnicznych. Zmiany w procesach projektowo - produkcyjnych związane z wprowadzaniem CAM. Omówienie stosowanych obecnie systemów CAD/CAM/CIM na przykładzie systemu TRIBON i ich zastosowanie w przemyśle okrętowym. Możliwości zastosowania programów systemów ogólnoinżynierskich do wspomagania projektowania i wytwarzania. Omówienie oprogramowania zarządzania i nadzoru budowy.
Metody nauczaniaM-1Wykłady: metoda podająca w postaci wykładu informacyjnego i pogadanki
M-3Projekty: metody praktyczne w postaci projektów wykonywanych w oparciu o wybrany projekt techniczny konstrukcji
M-2Ćwiczenia: Ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Egazmin pisemny (zestaw 3 pytań, każde pytanie oceniane, ocena łączna jest średnią uzyskanych ocen cząstkowych za każde pytanie) obejmuje zakres tematyczny wykładów i sprawdzające uzyskane efekty kształcenia
S-1Ocena formująca: Ocena poszczególnych etapów realizacji przygotowywanego przez studenta projektu
S-2Ocena podsumowująca: Prezentacja projektu przed grupą oraz osobą prowadzącą
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięO_2A_D1-10_U07Student potrafi – przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich i prostych proble-mów badawczych – wykorzystywać i integrować wiedzę pochodzącą z różnych źró-deł, zarówno z zakresu oceanotechniki, jak i innych dziedzin nauki i techniki, uwzględniając aspekty pozatechniczne (np. prawne czy ekonomiczne)
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówO_2A_U11potrafi – przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich i prostych problemów badawczych – wykorzystywać i integrować wiedzę pochodzącą z różnych źródeł, zarówno z zakresu oceanotechniki, jak i innych dziedzin nauki i techniki, uwzględniając aspekty pozatechniczne (np. prawne czy ekonomiczne)
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie Studenta z procedurą wspomagania komuterowego w procesie projektowania konstrukcji na podstawie obowiązujących standardów międzynarodowych. Etapy projektowania a wspomaganie komputerowe.
C-2Nauka modelowania bryłowego w zakresie konstrukcji kadłuba okrętowego i innych konstrukcji stalowych.
C-4Umiejętność tworzenia dokumentacji wykonawczej konstrukcji okrętowych.
C-3Umiejętność pozyskiwania informacji techniczno-technologicznych z modelu bryłowego konstrukcji.
Treści programoweT-A-1Umiejętność "czytania" specjalistycznej dokumentacji technicznej. Zasady projektowania zaawansowanego. Planowanie procesu projetkowania oraz modelwania konstrukcji. Zasady współpracy poszczególnych branż projektowych (projekt ogólny, konstrukcja, technologia).
T-L-1Wykonanie projektu wykonawczego w systemi TRIBON na podstawie dostarczonej dokumentacji technicznej wybranej konstrukcji stalowej. Wykonanie dokumentacji wykonawczej.
T-W-1Pojęcia podstawowe: CAD, CAM, CIM, komputer, program. Idea wprowadzenia komputerowego wspomagania wytwarzania do produkcji okrętów i obiektów oceanotechnicznych. Zmiany w procesach projektowo - produkcyjnych związane z wprowadzaniem CAM. Omówienie stosowanych obecnie systemów CAD/CAM/CIM na przykładzie systemu TRIBON i ich zastosowanie w przemyśle okrętowym. Możliwości zastosowania programów systemów ogólnoinżynierskich do wspomagania projektowania i wytwarzania. Omówienie oprogramowania zarządzania i nadzoru budowy.
Metody nauczaniaM-1Wykłady: metoda podająca w postaci wykładu informacyjnego i pogadanki
M-3Projekty: metody praktyczne w postaci projektów wykonywanych w oparciu o wybrany projekt techniczny konstrukcji
M-2Ćwiczenia: Ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Egazmin pisemny (zestaw 3 pytań, każde pytanie oceniane, ocena łączna jest średnią uzyskanych ocen cząstkowych za każde pytanie) obejmuje zakres tematyczny wykładów i sprawdzające uzyskane efekty kształcenia
S-1Ocena formująca: Ocena poszczególnych etapów realizacji przygotowywanego przez studenta projektu
S-2Ocena podsumowująca: Prezentacja projektu przed grupą oraz osobą prowadzącą
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięO_2A_D1-10_U08Student posiada umiejętność organizacji własnej pracy niezbędnej do podjęcia pracy w śro-dowisku przemysłowym, jak również potrafi odpowiednio zastosować podstawowe zasady bezpieczeństwa i higieny pracy
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówO_2A_U16posiada umiejętność organizacji własnej pracy niezbędnej do podjęcia pracy w środowisku przemysłowym, jak również potrafi odpowiednio zastosować podstawowe zasady bezpieczeństwa i higieny pracy
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie Studenta z procedurą wspomagania komuterowego w procesie projektowania konstrukcji na podstawie obowiązujących standardów międzynarodowych. Etapy projektowania a wspomaganie komputerowe.
C-2Nauka modelowania bryłowego w zakresie konstrukcji kadłuba okrętowego i innych konstrukcji stalowych.
C-4Umiejętność tworzenia dokumentacji wykonawczej konstrukcji okrętowych.
C-3Umiejętność pozyskiwania informacji techniczno-technologicznych z modelu bryłowego konstrukcji.
Treści programoweT-A-1Umiejętność "czytania" specjalistycznej dokumentacji technicznej. Zasady projektowania zaawansowanego. Planowanie procesu projetkowania oraz modelwania konstrukcji. Zasady współpracy poszczególnych branż projektowych (projekt ogólny, konstrukcja, technologia).
T-L-1Wykonanie projektu wykonawczego w systemi TRIBON na podstawie dostarczonej dokumentacji technicznej wybranej konstrukcji stalowej. Wykonanie dokumentacji wykonawczej.
T-W-1Pojęcia podstawowe: CAD, CAM, CIM, komputer, program. Idea wprowadzenia komputerowego wspomagania wytwarzania do produkcji okrętów i obiektów oceanotechnicznych. Zmiany w procesach projektowo - produkcyjnych związane z wprowadzaniem CAM. Omówienie stosowanych obecnie systemów CAD/CAM/CIM na przykładzie systemu TRIBON i ich zastosowanie w przemyśle okrętowym. Możliwości zastosowania programów systemów ogólnoinżynierskich do wspomagania projektowania i wytwarzania. Omówienie oprogramowania zarządzania i nadzoru budowy.
Metody nauczaniaM-1Wykłady: metoda podająca w postaci wykładu informacyjnego i pogadanki
M-3Projekty: metody praktyczne w postaci projektów wykonywanych w oparciu o wybrany projekt techniczny konstrukcji
M-2Ćwiczenia: Ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Egazmin pisemny (zestaw 3 pytań, każde pytanie oceniane, ocena łączna jest średnią uzyskanych ocen cząstkowych za każde pytanie) obejmuje zakres tematyczny wykładów i sprawdzające uzyskane efekty kształcenia
S-1Ocena formująca: Ocena poszczególnych etapów realizacji przygotowywanego przez studenta projektu
S-2Ocena podsumowująca: Prezentacja projektu przed grupą oraz osobą prowadzącą
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięO_2A_D1-10_K01Studnet ma świadomość konieczności uzupełniania wiedzy przez całe życie, jak również potrafi dobrać właściwe metody uczenia się dla siebie i innych osób
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówO_2A_K01ma świadomość konieczności uzupełniania wiedzy przez całe życie, jak również potrafi dobrać właściwe metody uczenia się dla siebie i innych osób
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie Studenta z procedurą wspomagania komuterowego w procesie projektowania konstrukcji na podstawie obowiązujących standardów międzynarodowych. Etapy projektowania a wspomaganie komputerowe.
C-2Nauka modelowania bryłowego w zakresie konstrukcji kadłuba okrętowego i innych konstrukcji stalowych.
C-4Umiejętność tworzenia dokumentacji wykonawczej konstrukcji okrętowych.
C-3Umiejętność pozyskiwania informacji techniczno-technologicznych z modelu bryłowego konstrukcji.
Treści programoweT-A-1Umiejętność "czytania" specjalistycznej dokumentacji technicznej. Zasady projektowania zaawansowanego. Planowanie procesu projetkowania oraz modelwania konstrukcji. Zasady współpracy poszczególnych branż projektowych (projekt ogólny, konstrukcja, technologia).
T-L-1Wykonanie projektu wykonawczego w systemi TRIBON na podstawie dostarczonej dokumentacji technicznej wybranej konstrukcji stalowej. Wykonanie dokumentacji wykonawczej.
T-W-1Pojęcia podstawowe: CAD, CAM, CIM, komputer, program. Idea wprowadzenia komputerowego wspomagania wytwarzania do produkcji okrętów i obiektów oceanotechnicznych. Zmiany w procesach projektowo - produkcyjnych związane z wprowadzaniem CAM. Omówienie stosowanych obecnie systemów CAD/CAM/CIM na przykładzie systemu TRIBON i ich zastosowanie w przemyśle okrętowym. Możliwości zastosowania programów systemów ogólnoinżynierskich do wspomagania projektowania i wytwarzania. Omówienie oprogramowania zarządzania i nadzoru budowy.
Metody nauczaniaM-1Wykłady: metoda podająca w postaci wykładu informacyjnego i pogadanki
M-3Projekty: metody praktyczne w postaci projektów wykonywanych w oparciu o wybrany projekt techniczny konstrukcji
M-2Ćwiczenia: Ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Egazmin pisemny (zestaw 3 pytań, każde pytanie oceniane, ocena łączna jest średnią uzyskanych ocen cząstkowych za każde pytanie) obejmuje zakres tematyczny wykładów i sprawdzające uzyskane efekty kształcenia
S-1Ocena formująca: Ocena poszczególnych etapów realizacji przygotowywanego przez studenta projektu
S-2Ocena podsumowująca: Prezentacja projektu przed grupą oraz osobą prowadzącą
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wykazuje żadnych kompetencji społecznych
3,0Student wykazuje elementarne kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia
3,5Student wykazuje podstawowe kompetencje społeczne w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i wykazuje przedsiębiorczość
5,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, wykazuje przedsiębiorczość i ma świadomość swojej roli
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięO_2A_D1-10_K02Studnet ma świadomość wpływu działalności inżynierskiej na otoczenie i środowisko oraz rozumie związaną z tym odpowiedzialność za podejmowane decyzje, w szczegól-ności w odniesieniu do bezpieczeństwa własnego i innych osób oraz ochrony śro-dowiska
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówO_2A_K02ma świadomość wpływu działalności inżynierskiej na otoczenie i środowisko oraz rozumie związaną z tym odpowiedzialność za podejmowane decyzje, w szczególności w odniesieniu do bezpieczeństwa własnego i innych osób oraz ochrony środowiska
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie Studenta z procedurą wspomagania komuterowego w procesie projektowania konstrukcji na podstawie obowiązujących standardów międzynarodowych. Etapy projektowania a wspomaganie komputerowe.
C-2Nauka modelowania bryłowego w zakresie konstrukcji kadłuba okrętowego i innych konstrukcji stalowych.
C-4Umiejętność tworzenia dokumentacji wykonawczej konstrukcji okrętowych.
C-3Umiejętność pozyskiwania informacji techniczno-technologicznych z modelu bryłowego konstrukcji.
Treści programoweT-A-1Umiejętność "czytania" specjalistycznej dokumentacji technicznej. Zasady projektowania zaawansowanego. Planowanie procesu projetkowania oraz modelwania konstrukcji. Zasady współpracy poszczególnych branż projektowych (projekt ogólny, konstrukcja, technologia).
T-L-1Wykonanie projektu wykonawczego w systemi TRIBON na podstawie dostarczonej dokumentacji technicznej wybranej konstrukcji stalowej. Wykonanie dokumentacji wykonawczej.
T-W-1Pojęcia podstawowe: CAD, CAM, CIM, komputer, program. Idea wprowadzenia komputerowego wspomagania wytwarzania do produkcji okrętów i obiektów oceanotechnicznych. Zmiany w procesach projektowo - produkcyjnych związane z wprowadzaniem CAM. Omówienie stosowanych obecnie systemów CAD/CAM/CIM na przykładzie systemu TRIBON i ich zastosowanie w przemyśle okrętowym. Możliwości zastosowania programów systemów ogólnoinżynierskich do wspomagania projektowania i wytwarzania. Omówienie oprogramowania zarządzania i nadzoru budowy.
Metody nauczaniaM-1Wykłady: metoda podająca w postaci wykładu informacyjnego i pogadanki
M-3Projekty: metody praktyczne w postaci projektów wykonywanych w oparciu o wybrany projekt techniczny konstrukcji
M-2Ćwiczenia: Ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Egazmin pisemny (zestaw 3 pytań, każde pytanie oceniane, ocena łączna jest średnią uzyskanych ocen cząstkowych za każde pytanie) obejmuje zakres tematyczny wykładów i sprawdzające uzyskane efekty kształcenia
S-1Ocena formująca: Ocena poszczególnych etapów realizacji przygotowywanego przez studenta projektu
S-2Ocena podsumowująca: Prezentacja projektu przed grupą oraz osobą prowadzącą
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wykazuje żadnych kompetencji społecznych
3,0Student wykazuje elementarne kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia
3,5Student wykazuje podstawowe kompetencje społeczne w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i wykazuje przedsiębiorczość
5,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, wykazuje przedsiębiorczość i ma świadomość swojej roli
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięO_2A_D1-10_K03Studnet ma świadomość ważności profesjonalnego postępowania w wykonywaniu zawodu oraz respektowania etyki zawodowej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówO_2A_K06ma świadomość ważności profesjonalnego postępowania w wykonywaniu zawodu oraz respektowania etyki zawodowej
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie Studenta z procedurą wspomagania komuterowego w procesie projektowania konstrukcji na podstawie obowiązujących standardów międzynarodowych. Etapy projektowania a wspomaganie komputerowe.
C-2Nauka modelowania bryłowego w zakresie konstrukcji kadłuba okrętowego i innych konstrukcji stalowych.
C-4Umiejętność tworzenia dokumentacji wykonawczej konstrukcji okrętowych.
C-3Umiejętność pozyskiwania informacji techniczno-technologicznych z modelu bryłowego konstrukcji.
Treści programoweT-A-1Umiejętność "czytania" specjalistycznej dokumentacji technicznej. Zasady projektowania zaawansowanego. Planowanie procesu projetkowania oraz modelwania konstrukcji. Zasady współpracy poszczególnych branż projektowych (projekt ogólny, konstrukcja, technologia).
T-L-1Wykonanie projektu wykonawczego w systemi TRIBON na podstawie dostarczonej dokumentacji technicznej wybranej konstrukcji stalowej. Wykonanie dokumentacji wykonawczej.
T-W-1Pojęcia podstawowe: CAD, CAM, CIM, komputer, program. Idea wprowadzenia komputerowego wspomagania wytwarzania do produkcji okrętów i obiektów oceanotechnicznych. Zmiany w procesach projektowo - produkcyjnych związane z wprowadzaniem CAM. Omówienie stosowanych obecnie systemów CAD/CAM/CIM na przykładzie systemu TRIBON i ich zastosowanie w przemyśle okrętowym. Możliwości zastosowania programów systemów ogólnoinżynierskich do wspomagania projektowania i wytwarzania. Omówienie oprogramowania zarządzania i nadzoru budowy.
Metody nauczaniaM-1Wykłady: metoda podająca w postaci wykładu informacyjnego i pogadanki
M-3Projekty: metody praktyczne w postaci projektów wykonywanych w oparciu o wybrany projekt techniczny konstrukcji
M-2Ćwiczenia: Ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Egazmin pisemny (zestaw 3 pytań, każde pytanie oceniane, ocena łączna jest średnią uzyskanych ocen cząstkowych za każde pytanie) obejmuje zakres tematyczny wykładów i sprawdzające uzyskane efekty kształcenia
S-1Ocena formująca: Ocena poszczególnych etapów realizacji przygotowywanego przez studenta projektu
S-2Ocena podsumowująca: Prezentacja projektu przed grupą oraz osobą prowadzącą
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wykazuje żadnych kompetencji społecznych
3,0Student wykazuje elementarne kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia
3,5Student wykazuje podstawowe kompetencje społeczne w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i wykazuje przedsiębiorczość
5,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, wykazuje przedsiębiorczość i ma świadomość swojej roli
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięO_2A_D1-10_K04Student wykazuje się przedsiębiorczością i pomysłowością w działalności zawodowej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówO_2A_K07wykazuje się przedsiębiorczością i pomysłowością w działalności zawodowej
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie Studenta z procedurą wspomagania komuterowego w procesie projektowania konstrukcji na podstawie obowiązujących standardów międzynarodowych. Etapy projektowania a wspomaganie komputerowe.
C-2Nauka modelowania bryłowego w zakresie konstrukcji kadłuba okrętowego i innych konstrukcji stalowych.
C-4Umiejętność tworzenia dokumentacji wykonawczej konstrukcji okrętowych.
C-3Umiejętność pozyskiwania informacji techniczno-technologicznych z modelu bryłowego konstrukcji.
Treści programoweT-A-1Umiejętność "czytania" specjalistycznej dokumentacji technicznej. Zasady projektowania zaawansowanego. Planowanie procesu projetkowania oraz modelwania konstrukcji. Zasady współpracy poszczególnych branż projektowych (projekt ogólny, konstrukcja, technologia).
T-L-1Wykonanie projektu wykonawczego w systemi TRIBON na podstawie dostarczonej dokumentacji technicznej wybranej konstrukcji stalowej. Wykonanie dokumentacji wykonawczej.
T-W-1Pojęcia podstawowe: CAD, CAM, CIM, komputer, program. Idea wprowadzenia komputerowego wspomagania wytwarzania do produkcji okrętów i obiektów oceanotechnicznych. Zmiany w procesach projektowo - produkcyjnych związane z wprowadzaniem CAM. Omówienie stosowanych obecnie systemów CAD/CAM/CIM na przykładzie systemu TRIBON i ich zastosowanie w przemyśle okrętowym. Możliwości zastosowania programów systemów ogólnoinżynierskich do wspomagania projektowania i wytwarzania. Omówienie oprogramowania zarządzania i nadzoru budowy.
Metody nauczaniaM-1Wykłady: metoda podająca w postaci wykładu informacyjnego i pogadanki
M-3Projekty: metody praktyczne w postaci projektów wykonywanych w oparciu o wybrany projekt techniczny konstrukcji
M-2Ćwiczenia: Ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Egazmin pisemny (zestaw 3 pytań, każde pytanie oceniane, ocena łączna jest średnią uzyskanych ocen cząstkowych za każde pytanie) obejmuje zakres tematyczny wykładów i sprawdzające uzyskane efekty kształcenia
S-1Ocena formująca: Ocena poszczególnych etapów realizacji przygotowywanego przez studenta projektu
S-2Ocena podsumowująca: Prezentacja projektu przed grupą oraz osobą prowadzącą
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wykazuje żadnych kompetencji społecznych
3,0Student wykazuje elementarne kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia
3,5Student wykazuje podstawowe kompetencje społeczne w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i wykazuje przedsiębiorczość
5,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, wykazuje przedsiębiorczość i ma świadomość swojej roli
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięO_2A_D1-10_K05Student rozumie rolę absolwenta uczelni technicznej w społeczeństwie i ma świadomość konieczności formułowania i przekazywania społeczeństwu wiarygodnych informacji i opinii dotyczących aktualnych osiągnięć techniki związanych z oceanotechniką, jak i innych jej aspektów związanych z działalnością inżynierską, oraz przekazywania tego typu informacji i opinii w sposób powszechnie zrozumiały, przedstawiając róż-ne punkty widzenia
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówO_2A_K08rozumie rolę absolwenta uczelni technicznej w społeczeństwie i ma świadomość konieczności formułowania i przekazywania społeczeństwu wiarygodnych informacji i opinii dotyczących aktualnych osiągnięć techniki związanych z oceanotechniką, jak i innych jej aspektów związanych z działalnością inżynierską, oraz przekazywania tego typu informacji i opinii w sposób powszechnie zrozumiały, przedstawiając różne punkty widzenia
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie Studenta z procedurą wspomagania komuterowego w procesie projektowania konstrukcji na podstawie obowiązujących standardów międzynarodowych. Etapy projektowania a wspomaganie komputerowe.
C-2Nauka modelowania bryłowego w zakresie konstrukcji kadłuba okrętowego i innych konstrukcji stalowych.
C-4Umiejętność tworzenia dokumentacji wykonawczej konstrukcji okrętowych.
C-3Umiejętność pozyskiwania informacji techniczno-technologicznych z modelu bryłowego konstrukcji.
Treści programoweT-A-1Umiejętność "czytania" specjalistycznej dokumentacji technicznej. Zasady projektowania zaawansowanego. Planowanie procesu projetkowania oraz modelwania konstrukcji. Zasady współpracy poszczególnych branż projektowych (projekt ogólny, konstrukcja, technologia).
T-L-1Wykonanie projektu wykonawczego w systemi TRIBON na podstawie dostarczonej dokumentacji technicznej wybranej konstrukcji stalowej. Wykonanie dokumentacji wykonawczej.
T-W-1Pojęcia podstawowe: CAD, CAM, CIM, komputer, program. Idea wprowadzenia komputerowego wspomagania wytwarzania do produkcji okrętów i obiektów oceanotechnicznych. Zmiany w procesach projektowo - produkcyjnych związane z wprowadzaniem CAM. Omówienie stosowanych obecnie systemów CAD/CAM/CIM na przykładzie systemu TRIBON i ich zastosowanie w przemyśle okrętowym. Możliwości zastosowania programów systemów ogólnoinżynierskich do wspomagania projektowania i wytwarzania. Omówienie oprogramowania zarządzania i nadzoru budowy.
Metody nauczaniaM-1Wykłady: metoda podająca w postaci wykładu informacyjnego i pogadanki
M-3Projekty: metody praktyczne w postaci projektów wykonywanych w oparciu o wybrany projekt techniczny konstrukcji
M-2Ćwiczenia: Ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Egazmin pisemny (zestaw 3 pytań, każde pytanie oceniane, ocena łączna jest średnią uzyskanych ocen cząstkowych za każde pytanie) obejmuje zakres tematyczny wykładów i sprawdzające uzyskane efekty kształcenia
S-1Ocena formująca: Ocena poszczególnych etapów realizacji przygotowywanego przez studenta projektu
S-2Ocena podsumowująca: Prezentacja projektu przed grupą oraz osobą prowadzącą
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wykazuje żadnych kompetencji społecznych
3,0Student wykazuje elementarne kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia
3,5Student wykazuje podstawowe kompetencje społeczne w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i wykazuje przedsiębiorczość
5,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, wykazuje przedsiębiorczość i ma świadomość swojej roli