Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Techniki Morskiej i Transportu - Oceanotechnika (S2)

Sylabus przedmiotu Praca przejściowa:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Oceanotechnika
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Praca przejściowa
Specjalność Projektowanie i budowa obiektów oceanotechnicznych
Jednostka prowadząca Katedra Mechaniki Konstrukcji
Nauczyciel odpowiedzialny Maciej Taczała <Maciej.Taczala@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
projektyP2 30 2,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Podstawowe wiadomości, kompetencje i umiejętności z konstrukcji okrętów, mechaniki konstrukcji okrętów oraz technologii okrętów

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1nabycie umiejętności sporządzenia projektu konstrukcji lub technologii obiektu oceanotechnicznego

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Alternatywnie: 1. Projekt konstrukcji obiektu oceanotechnicznego – statku (platformy wydobywczej) w następującym zakresie: dobór materiałów konstrukcyjnych, dobór układu wiązań w poszczególnych rejonach konstrukcyjnych, dobór odstępu wręgowego i odstępu elementów zładu (rozmieszczenia wiązań ramowych i usztywnień), zwymiarowanie wiązań ramowych i usztywnień i innych elementów konstrukcyjnych, obliczenie geometrycznych i wytrzymałościowych charakterystyk przekroju poprzecznego kadłuba, obliczenia wytrzymałości wzdłużnej (ogólnej) w wybranych stanach załadowania, rysunek konstrukcji właściwy dla projektu klasyfikacyjnego, analiza wyników, opis techniczny konstrukcji. Weryfikacja uzyskanych wyników obliczeniami metodą elementów skończonych przy wykorzystaniu programów komputerowych. 2. Projekt technologii budowy lub remontu wybranej sekcji kadłuba statku (platformy wydobywczej) z zastosowaniem programów CAD/CAM w zakresie: sformułowania założeń projektu, wyboru technologii budowy dla określonego typu sekcji, opisu warunków technicznych miejsca budowy, opracowania technologii wytwarzania lub remontu dla wybranej sekcji kadłuba statku (platformy), określenia pracochłonności, materiałochłonności oraz opracowanie harmonogramu budowy sekcji kadłuba statku (platformy).30
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1Uczestnictwo w zajęciach30
A-P-2Praca własna studenta nad projektem20
50

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1metoda projektów

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: ocena aktywności studenta na zajęciach
S-2Ocena podsumowująca: ocena wykonanego projektu
S-3Ocena formująca: ocena ciągła

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
O_2A_D1-09_W01
ma uporządkowaną i poglebioną wiedzę w zakresie konstrukcji, mechaniki i technologii budowy obiektów oceanotechnicznych
O_2A_W13, O_2A_W14, O_2A_W15C-1T-P-1M-1S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
O_2A_D1-09_U01
potrafi wykorzystać poznane metody i modele matematyczne, do formułowania hipotez, modelowania i projektowania obiektów oceanotechnicznych przy pomocy odpowiednich narzędzi
O_2A_U10, O_2A_U09C-1T-P-1M-1S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
O_2A_D1-09_K01
ma świadomość wpływu działalności inżynierskiej na środowisko, potrafi pracować współpracować w zespole nad wyznaczonym zadaniem
O_2A_K04, O_2A_K03, O_2A_K02C-1T-P-1M-1S-3

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
O_2A_D1-09_W01
ma uporządkowaną i poglebioną wiedzę w zakresie konstrukcji, mechaniki i technologii budowy obiektów oceanotechnicznych
2,0Student nie ma uporządkowanej i poglebionej wiedzy w zakresie konstrukcji, mechaniki i technologii budowy obiektów oceanotechnicznych.
3,0Student ma uporządkowaną i poglebioną wiedzę w zakresie konstrukcji, mechaniki i technologii budowy obiektów oceanotechnicznych niezbędną do rozwiązywania problemów o podstawowym stopniu trudności.
3,5Student ma uporządkowaną i poglebioną wiedzę w zakresie konstrukcji, mechaniki i technologii budowy obiektów oceanotechnicznych niezbędną do rozwiązywania problemów o średnim stopniu trudności.
4,0Student ma uporządkowaną i poglebioną wiedzę w zakresie konstrukcji, mechaniki i technologii budowy obiektów oceanotechnicznych niezbędną do rozwiązywania problemów o zaawansowanym stopniu trudności.
4,5Student ma uporządkowaną i poglebioną wiedzę w zakresie konstrukcji, mechaniki i technologii budowy obiektów oceanotechnicznych niezbędną do sformułowania i rozwiązywania problemów o średnim stopniu trudności.
5,0Student ma uporządkowaną i poglebioną wiedzę w zakresie konstrukcji, mechaniki i technologii budowy obiektów oceanotechnicznych niezbędną do sformułowania i rozwiązywania problemów o zaawansowanym stopniu trudności.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
O_2A_D1-09_U01
potrafi wykorzystać poznane metody i modele matematyczne, do formułowania hipotez, modelowania i projektowania obiektów oceanotechnicznych przy pomocy odpowiednich narzędzi
2,0Student nie potrafi wykorzystać poznanych metod i modeli matematycznych, do formułowania hipotez, modelowania i projektowania konstrukcji i technologii obiektów oceanotechnicznych przy pomocy odpowiednich narzędzi.
3,0Student potrafi wykorzystać poznane metody i modele matematyczne, do formułowania hipotez, modelowania i projektowania konstrukcji i technologii obiektów oceanotechnicznych przy pomocy odpowiednich narzędzi w rozwiązywaniu problemów o podstawowym stopniu trudności.
3,5Student potrafi wykorzystać poznane metody i modele matematyczne, do formułowania hipotez, modelowania i projektowania konstrukcji i technologii obiektów oceanotechnicznych przy pomocy odpowiednich narzędzi w rozwiązywaniu problemów o średnim stopniu trudności.
4,0Student potrafi wykorzystać poznane metody i modele matematyczne, do formułowania hipotez, modelowania i projektowania konstrukcji i technologii obiektów oceanotechnicznych przy pomocy odpowiednich narzędzi w rozwiązywaniu problemów o zaawansowanym stopniu trudności.
4,5Student potrafi wykorzystać poznane metody i modele matematyczne, do formułowania hipotez, modelowania i projektowania konstrukcji i technologii obiektów oceanotechnicznych przy pomocy odpowiednich narzędzi w formułowaniu i rozwiązywaniu problemów o średnim stopniu trudności.
5,0Student potrafi wykorzystać poznane metody i modele matematyczne, do formułowania hipotez, modelowania i projektowania konstrukcji i technologii obiektów oceanotechnicznych przy pomocy odpowiednich narzędzi w formułowaniu i rozwiązywaniu problemów o zaawansowanym stopniu trudności.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
O_2A_D1-09_K01
ma świadomość wpływu działalności inżynierskiej na środowisko, potrafi pracować współpracować w zespole nad wyznaczonym zadaniem
2,0Student nie rozumie wpływu działalności inżynierskiej na środowisko i odpowiedzialności za podejmowane decyzje oraz zagrożeń występujących w procesach oddziaływania środowiska morskiego na maszyny i urządzenia, jak również nie potrafi pracować w grupie
3,0Student ma podstawowa świadomość wpływu działalności inżynierskiej na środowisko i odpowiedzialności za podejmowane decyzje oraz zagrożeń występujących w procesach oddziaływania środowiska morskiego na maszyny i urządzenia, jak również potrafi pracować w grupie
3,5Student ma świadomość i rozumie wpływ działalności inżynierskiej na środowisko i odpowiedzialność za podejmowane decyzje oraz zagrożenia występujące w procesach oddziaływania środowiska morskiego na maszyny i urządzenia, jak również potrafi pracować w grupie
4,0Student ma pełna świadomość i rozumie wpływ działalności inżynierskiej na środowisko i odpowiedzialność za podejmowane decyzje oraz zagrożenia występujące w procesach oddziaływania środowiska morskiego na maszyny i urządzenia, jak również potrafi współdziałać i pracować w grupie
4,5Student ma pełna świadomość i rozumie wpływ działalności inżynierskiej na środowisko i odpowiedzialność za podejmowane decyzje oraz zagrożenia występujące w procesach oddziaływania środowiska morskiego na maszyny i urządzenia, jak również potrafi współdziałać i pracować w grupie; ponadto potrafi przekazywać informacje i opinie na tematy poruszane na zajęciach z uwzględnieniem różnych punktów widzenia
5,0Student ma pełna świadomość i rozumie wpływ działalności inżynierskiej na środowisko i odpowiedzialność za podejmowane decyzje oraz zagrożenia występujące w procesach oddziaływania środowiska morskiego na maszyny i urządzenia, jak również potrafi współdziałać i pracować w grupie; ponadto potrafi przekazywać informacje i opinie na tematy poruszane na zajęciach z uwzględnieniem różnych punktów widzenia oraz własnej oceny

Literatura podstawowa

  1. Wewiórski S., Wituszyński K., Konstrukcja stalowego kadłuba okrętowego, Wydawnictwo Morskie, Gdańsk, 1977
  2. Więckiewicz W., Budowa kadłubów statków morskich, WSM, Gdynia, 1999
  3. Wakuła W., Konstrukcja kadłuba okrętu, Wydawnictwo Morskie, Gdańsk, 1975
  4. Doerffer J.W., Organizacja produkcji w stoczni, Wydawnictwo Morskie, Gdynia, 1971
  5. Doerffer J.W., Technologia budowy kadłubów okrętowych, Wydawnictwo Morskie, Gdynia, 1963

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Alternatywnie: 1. Projekt konstrukcji obiektu oceanotechnicznego – statku (platformy wydobywczej) w następującym zakresie: dobór materiałów konstrukcyjnych, dobór układu wiązań w poszczególnych rejonach konstrukcyjnych, dobór odstępu wręgowego i odstępu elementów zładu (rozmieszczenia wiązań ramowych i usztywnień), zwymiarowanie wiązań ramowych i usztywnień i innych elementów konstrukcyjnych, obliczenie geometrycznych i wytrzymałościowych charakterystyk przekroju poprzecznego kadłuba, obliczenia wytrzymałości wzdłużnej (ogólnej) w wybranych stanach załadowania, rysunek konstrukcji właściwy dla projektu klasyfikacyjnego, analiza wyników, opis techniczny konstrukcji. Weryfikacja uzyskanych wyników obliczeniami metodą elementów skończonych przy wykorzystaniu programów komputerowych. 2. Projekt technologii budowy lub remontu wybranej sekcji kadłuba statku (platformy wydobywczej) z zastosowaniem programów CAD/CAM w zakresie: sformułowania założeń projektu, wyboru technologii budowy dla określonego typu sekcji, opisu warunków technicznych miejsca budowy, opracowania technologii wytwarzania lub remontu dla wybranej sekcji kadłuba statku (platformy), określenia pracochłonności, materiałochłonności oraz opracowanie harmonogramu budowy sekcji kadłuba statku (platformy).30
30

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1Uczestnictwo w zajęciach30
A-P-2Praca własna studenta nad projektem20
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięO_2A_D1-09_W01ma uporządkowaną i poglebioną wiedzę w zakresie konstrukcji, mechaniki i technologii budowy obiektów oceanotechnicznych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówO_2A_W13ma uporządkowaną i pogłębioną wiedzę w zakresie projektowania i eksploatacji statków i obiektów oceanotechnicznych
O_2A_W14zna i rozumie organizację procesów produkcyjnych oraz wpływ komputerowego wspomagania na procesy budowy obiektów oceanotechnicznych
O_2A_W15ma uporządkowaną i pogłębioną wiedzę w zakresie mechaniki konstrukcji i technologii budowy obiektów oceanotechnicznych
Cel przedmiotuC-1nabycie umiejętności sporządzenia projektu konstrukcji lub technologii obiektu oceanotechnicznego
Treści programoweT-P-1Alternatywnie: 1. Projekt konstrukcji obiektu oceanotechnicznego – statku (platformy wydobywczej) w następującym zakresie: dobór materiałów konstrukcyjnych, dobór układu wiązań w poszczególnych rejonach konstrukcyjnych, dobór odstępu wręgowego i odstępu elementów zładu (rozmieszczenia wiązań ramowych i usztywnień), zwymiarowanie wiązań ramowych i usztywnień i innych elementów konstrukcyjnych, obliczenie geometrycznych i wytrzymałościowych charakterystyk przekroju poprzecznego kadłuba, obliczenia wytrzymałości wzdłużnej (ogólnej) w wybranych stanach załadowania, rysunek konstrukcji właściwy dla projektu klasyfikacyjnego, analiza wyników, opis techniczny konstrukcji. Weryfikacja uzyskanych wyników obliczeniami metodą elementów skończonych przy wykorzystaniu programów komputerowych. 2. Projekt technologii budowy lub remontu wybranej sekcji kadłuba statku (platformy wydobywczej) z zastosowaniem programów CAD/CAM w zakresie: sformułowania założeń projektu, wyboru technologii budowy dla określonego typu sekcji, opisu warunków technicznych miejsca budowy, opracowania technologii wytwarzania lub remontu dla wybranej sekcji kadłuba statku (platformy), określenia pracochłonności, materiałochłonności oraz opracowanie harmonogramu budowy sekcji kadłuba statku (platformy).
Metody nauczaniaM-1metoda projektów
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ocena aktywności studenta na zajęciach
S-2Ocena podsumowująca: ocena wykonanego projektu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie ma uporządkowanej i poglebionej wiedzy w zakresie konstrukcji, mechaniki i technologii budowy obiektów oceanotechnicznych.
3,0Student ma uporządkowaną i poglebioną wiedzę w zakresie konstrukcji, mechaniki i technologii budowy obiektów oceanotechnicznych niezbędną do rozwiązywania problemów o podstawowym stopniu trudności.
3,5Student ma uporządkowaną i poglebioną wiedzę w zakresie konstrukcji, mechaniki i technologii budowy obiektów oceanotechnicznych niezbędną do rozwiązywania problemów o średnim stopniu trudności.
4,0Student ma uporządkowaną i poglebioną wiedzę w zakresie konstrukcji, mechaniki i technologii budowy obiektów oceanotechnicznych niezbędną do rozwiązywania problemów o zaawansowanym stopniu trudności.
4,5Student ma uporządkowaną i poglebioną wiedzę w zakresie konstrukcji, mechaniki i technologii budowy obiektów oceanotechnicznych niezbędną do sformułowania i rozwiązywania problemów o średnim stopniu trudności.
5,0Student ma uporządkowaną i poglebioną wiedzę w zakresie konstrukcji, mechaniki i technologii budowy obiektów oceanotechnicznych niezbędną do sformułowania i rozwiązywania problemów o zaawansowanym stopniu trudności.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięO_2A_D1-09_U01potrafi wykorzystać poznane metody i modele matematyczne, do formułowania hipotez, modelowania i projektowania obiektów oceanotechnicznych przy pomocy odpowiednich narzędzi
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówO_2A_U10potrafi – przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich i prostych problemów badawczych – dokonać oceny i zastosować odpowiednie metody analityczne, symulacyjne i eksperymentalne z zastosowaniem podejścia systemowego, jak również formułować i testować hipotezy związane m.in. z modelowaniem i projektowaniem elementów, układów, systemów, procesów, maszyn czy obiektów oceanotechnicznych
O_2A_U09potrafi wykorzystać poznane metody i modele matematyczne, uwzględniając ewentualne ich modyfikacje, do modelowania i projektowania elementów, układów, systemów, procesów, maszyn czy obiektów oceanotechnicznych przy pomocy odpowiednich narzędzi
Cel przedmiotuC-1nabycie umiejętności sporządzenia projektu konstrukcji lub technologii obiektu oceanotechnicznego
Treści programoweT-P-1Alternatywnie: 1. Projekt konstrukcji obiektu oceanotechnicznego – statku (platformy wydobywczej) w następującym zakresie: dobór materiałów konstrukcyjnych, dobór układu wiązań w poszczególnych rejonach konstrukcyjnych, dobór odstępu wręgowego i odstępu elementów zładu (rozmieszczenia wiązań ramowych i usztywnień), zwymiarowanie wiązań ramowych i usztywnień i innych elementów konstrukcyjnych, obliczenie geometrycznych i wytrzymałościowych charakterystyk przekroju poprzecznego kadłuba, obliczenia wytrzymałości wzdłużnej (ogólnej) w wybranych stanach załadowania, rysunek konstrukcji właściwy dla projektu klasyfikacyjnego, analiza wyników, opis techniczny konstrukcji. Weryfikacja uzyskanych wyników obliczeniami metodą elementów skończonych przy wykorzystaniu programów komputerowych. 2. Projekt technologii budowy lub remontu wybranej sekcji kadłuba statku (platformy wydobywczej) z zastosowaniem programów CAD/CAM w zakresie: sformułowania założeń projektu, wyboru technologii budowy dla określonego typu sekcji, opisu warunków technicznych miejsca budowy, opracowania technologii wytwarzania lub remontu dla wybranej sekcji kadłuba statku (platformy), określenia pracochłonności, materiałochłonności oraz opracowanie harmonogramu budowy sekcji kadłuba statku (platformy).
Metody nauczaniaM-1metoda projektów
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ocena aktywności studenta na zajęciach
S-2Ocena podsumowująca: ocena wykonanego projektu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi wykorzystać poznanych metod i modeli matematycznych, do formułowania hipotez, modelowania i projektowania konstrukcji i technologii obiektów oceanotechnicznych przy pomocy odpowiednich narzędzi.
3,0Student potrafi wykorzystać poznane metody i modele matematyczne, do formułowania hipotez, modelowania i projektowania konstrukcji i technologii obiektów oceanotechnicznych przy pomocy odpowiednich narzędzi w rozwiązywaniu problemów o podstawowym stopniu trudności.
3,5Student potrafi wykorzystać poznane metody i modele matematyczne, do formułowania hipotez, modelowania i projektowania konstrukcji i technologii obiektów oceanotechnicznych przy pomocy odpowiednich narzędzi w rozwiązywaniu problemów o średnim stopniu trudności.
4,0Student potrafi wykorzystać poznane metody i modele matematyczne, do formułowania hipotez, modelowania i projektowania konstrukcji i technologii obiektów oceanotechnicznych przy pomocy odpowiednich narzędzi w rozwiązywaniu problemów o zaawansowanym stopniu trudności.
4,5Student potrafi wykorzystać poznane metody i modele matematyczne, do formułowania hipotez, modelowania i projektowania konstrukcji i technologii obiektów oceanotechnicznych przy pomocy odpowiednich narzędzi w formułowaniu i rozwiązywaniu problemów o średnim stopniu trudności.
5,0Student potrafi wykorzystać poznane metody i modele matematyczne, do formułowania hipotez, modelowania i projektowania konstrukcji i technologii obiektów oceanotechnicznych przy pomocy odpowiednich narzędzi w formułowaniu i rozwiązywaniu problemów o zaawansowanym stopniu trudności.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięO_2A_D1-09_K01ma świadomość wpływu działalności inżynierskiej na środowisko, potrafi pracować współpracować w zespole nad wyznaczonym zadaniem
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówO_2A_K04rozumie konieczność działań zespołowych i potrafi brać odpowiedzialność za wyniki wspólnych działań
O_2A_K03potrafi współpracować i realizować zadania w grupie oraz ma świadomość konieczności odpowiedniego podziału obowiązków
O_2A_K02ma świadomość wpływu działalności inżynierskiej na otoczenie i środowisko oraz rozumie związaną z tym odpowiedzialność za podejmowane decyzje, w szczególności w odniesieniu do bezpieczeństwa własnego i innych osób oraz ochrony środowiska
Cel przedmiotuC-1nabycie umiejętności sporządzenia projektu konstrukcji lub technologii obiektu oceanotechnicznego
Treści programoweT-P-1Alternatywnie: 1. Projekt konstrukcji obiektu oceanotechnicznego – statku (platformy wydobywczej) w następującym zakresie: dobór materiałów konstrukcyjnych, dobór układu wiązań w poszczególnych rejonach konstrukcyjnych, dobór odstępu wręgowego i odstępu elementów zładu (rozmieszczenia wiązań ramowych i usztywnień), zwymiarowanie wiązań ramowych i usztywnień i innych elementów konstrukcyjnych, obliczenie geometrycznych i wytrzymałościowych charakterystyk przekroju poprzecznego kadłuba, obliczenia wytrzymałości wzdłużnej (ogólnej) w wybranych stanach załadowania, rysunek konstrukcji właściwy dla projektu klasyfikacyjnego, analiza wyników, opis techniczny konstrukcji. Weryfikacja uzyskanych wyników obliczeniami metodą elementów skończonych przy wykorzystaniu programów komputerowych. 2. Projekt technologii budowy lub remontu wybranej sekcji kadłuba statku (platformy wydobywczej) z zastosowaniem programów CAD/CAM w zakresie: sformułowania założeń projektu, wyboru technologii budowy dla określonego typu sekcji, opisu warunków technicznych miejsca budowy, opracowania technologii wytwarzania lub remontu dla wybranej sekcji kadłuba statku (platformy), określenia pracochłonności, materiałochłonności oraz opracowanie harmonogramu budowy sekcji kadłuba statku (platformy).
Metody nauczaniaM-1metoda projektów
Sposób ocenyS-3Ocena formująca: ocena ciągła
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie rozumie wpływu działalności inżynierskiej na środowisko i odpowiedzialności za podejmowane decyzje oraz zagrożeń występujących w procesach oddziaływania środowiska morskiego na maszyny i urządzenia, jak również nie potrafi pracować w grupie
3,0Student ma podstawowa świadomość wpływu działalności inżynierskiej na środowisko i odpowiedzialności za podejmowane decyzje oraz zagrożeń występujących w procesach oddziaływania środowiska morskiego na maszyny i urządzenia, jak również potrafi pracować w grupie
3,5Student ma świadomość i rozumie wpływ działalności inżynierskiej na środowisko i odpowiedzialność za podejmowane decyzje oraz zagrożenia występujące w procesach oddziaływania środowiska morskiego na maszyny i urządzenia, jak również potrafi pracować w grupie
4,0Student ma pełna świadomość i rozumie wpływ działalności inżynierskiej na środowisko i odpowiedzialność za podejmowane decyzje oraz zagrożenia występujące w procesach oddziaływania środowiska morskiego na maszyny i urządzenia, jak również potrafi współdziałać i pracować w grupie
4,5Student ma pełna świadomość i rozumie wpływ działalności inżynierskiej na środowisko i odpowiedzialność za podejmowane decyzje oraz zagrożenia występujące w procesach oddziaływania środowiska morskiego na maszyny i urządzenia, jak również potrafi współdziałać i pracować w grupie; ponadto potrafi przekazywać informacje i opinie na tematy poruszane na zajęciach z uwzględnieniem różnych punktów widzenia
5,0Student ma pełna świadomość i rozumie wpływ działalności inżynierskiej na środowisko i odpowiedzialność za podejmowane decyzje oraz zagrożenia występujące w procesach oddziaływania środowiska morskiego na maszyny i urządzenia, jak również potrafi współdziałać i pracować w grupie; ponadto potrafi przekazywać informacje i opinie na tematy poruszane na zajęciach z uwzględnieniem różnych punktów widzenia oraz własnej oceny