Wydział Techniki Morskiej i Transportu - Logistyka (S2)
Sylabus przedmiotu Etyka zawodowa:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Logistyka | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Etyka zawodowa | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Logistyki i Ekonomiki Transportu | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Anna Wiktorowska-Jasik <Anna.Wiktorowska-Jasik@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 1 | Grupa obieralna | 1 |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Wiedza humanistyczna i społeczna uzyskana podczas studiów |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Przedstawienie wiedzy z zakresu podstaw etyki zawodowej oraz zapoznanie z ideami i zasadami etyki zawodowej w relacjach międzyludzkich i w zawodzie. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | Istota etyki – etyka w życiu zawodowym | 4 |
T-W-2 | Etyka w biznesie i w polityce gospodarczej | 5 |
T-W-3 | Normy i standardy etyczne, ocena moralna, wzorce moralne, sankcja moralna | 6 |
T-W-4 | Etyka i poczucie odpowiedzialności | 3 |
T-W-5 | Podstawowe zasady etyki zawodowej: odpowiedzialność, staranność, wolność | 6 |
T-W-6 | Podstawowe rodzaje, etapy, poziomy odpowiedzialności i etyki | 5 |
T-W-7 | Kodeksy zawodowe a kodeksy postepowania organizacji logistycznych | 5 |
T-W-8 | Dobre praktyki etyczne i etos zawodu | 4 |
T-W-9 | Etos biznesu i zawody zaufania publicznego | 4 |
T-W-10 | Etyczny wymiar działalności gospodarczej, dylematy etyczne, problem korupcji | 3 |
45 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | Udział w zajęciach | 45 |
A-W-2 | Studiowanie literatury | 15 |
A-W-3 | Przygotowanie do zajęć i przygotowanie prezentacji | 15 |
75 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny |
M-2 | Wykład konwesatoryjny i dyskusja problemowa |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Przygotowanie prezentacji |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
LO_2A_A03-2_W01 Student zna etyczne i społeczne zasady wykonywania zawodu, rozumie odpowiedzialność za podejmowane decyzje. | LO_2A_W13 | — | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10 | M-1, M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
LO_2A_A03-2_U01 Student potrafi pracowć etycznie, w tym właściwe organizować pracę indywidualną i zespołową oraz w sposób odpowiedzialny planować dalszy rozwój zawodowy | LO_2A_U14, LO_2A_U16 | — | — | C-1 | T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-7, T-W-8, T-W-9 | M-1, M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
LO_2A_A03-2_K01 Student potrafi prowadzić działalność zawodową w sposób odpowiedzialny społecznie i etyczny | LO_2A_K03, LO_2A_K05 | — | — | C-1 | T-W-4, T-W-6, T-W-8, T-W-9, T-W-10 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
LO_2A_A03-2_W01 Student zna etyczne i społeczne zasady wykonywania zawodu, rozumie odpowiedzialność za podejmowane decyzje. | 2,0 | Student nie wykazuje żadnej wiedzy adekwatnej do efektu kształcenia |
3,0 | Student wykazuje elementarną wiedzę adekwatną do efektu kształcenia | |
3,5 | Student poprawnie identyfikuje podstawowe zagadnienia wymaganego przez efekt zakresu kształcenia | |
4,0 | Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie | |
4,5 | Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie oraz wzbogaconą o wiedzę z literaturury uzupelniającej | |
5,0 | Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, wzbogaconą o wiedzę z literatury uzupełniającej oraz wiedzę praktyczną |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
LO_2A_A03-2_U01 Student potrafi pracowć etycznie, w tym właściwe organizować pracę indywidualną i zespołową oraz w sposób odpowiedzialny planować dalszy rozwój zawodowy | 2,0 | Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności wymaganych przez efekt kształcenia |
3,0 | Student prezentuje elementarne umiejętności wymagane przez efekt kształcenia | |
3,5 | Student prezentuje podstawowe umiejętności wymagane przez efekt kształcenia | |
4,0 | Student prezentuje pełnię umiejętności wymaganych przez efekt kształcenia | |
4,5 | Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w zakresie wymaganym przez efekt kształcenia | |
5,0 | Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemów w zakresie wymaganym przez efekt kształcenia, a także proponuje modyfikacje rozwiązań |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
LO_2A_A03-2_K01 Student potrafi prowadzić działalność zawodową w sposób odpowiedzialny społecznie i etyczny | 2,0 | Student nie wykazuje żadnych kompetencji społecznych |
3,0 | Student wykazuje elementarne kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia | |
3,5 | Student wykazuje podstawowe kompetencje społeczne w zakresie wymaganym przez efekt kształcenia | |
4,0 | Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w zakresie wymaganym przez efekt kształcenia | |
4,5 | Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w zakresie wymaganym przez efekt kształcenia i wykazuje przedsiębiorczość | |
5,0 | Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w zakresie wymaganym przez efekt kształcenia, wykazuje przedsiębiorczość i ma świadomość swej roli |
Literatura podstawowa
- Michalik M., Od etyki zawodowej do etyki biznesu, Fundacja Innowacji, Warszawa, 2003
- Klimek J., Etyka biznesu. Teoretyczne załozenia, praktyka zastosowań, Difin, Warszawa, 2014
Literatura dodatkowa
- Klimaczak B., Lewicka- Strzałecka A., Etyka i ekonomia, Wydawnictwo PTE, Warszawa, 2007
- Maxwell J. C., Etyka, Studio EMKA, Warszawa, 2010