Wydział Techniki Morskiej i Transportu - Logistyka (S1)
Sylabus przedmiotu Podstawy projektowania terminali kontenerowych:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Logistyka | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Podstawy projektowania terminali kontenerowych | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Logistyki i Ekonomiki Transportu | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Ludmiła Filina-Dawidowicz <Ludmila.Filina@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 4,0 | ECTS (formy) | 4,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 10 | Grupa obieralna | 1 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Znajomość zasad funkcjonowania infrastruktury logistycznej i środków transportu. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Celem przedmiotu jest zapoznanie studenta z postawami projektowania terminali kontenerowych. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Realizacja zadań związanych z projektowaniem poszczególnych elementów infrastruktury terminali kontenerowych. | 14 |
T-A-2 | Prezentacja wyników | 1 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Kontenery i środki ich transportu | 2 |
T-W-2 | Zadania i funkcje terminali kontenerowych. | 2 |
T-W-3 | Podstawowe elementy infrastruktury i wyposażenia terminali kontenerowych. | 4 |
T-W-4 | Organizacyjne i technologiczne aspekty przeładunku i przemieszczenia kontenerów na terenie terminalu kontenerowego. | 2 |
T-W-5 | Kryteria wyboru lokalizacji terminali kontenerowych. | 2 |
T-W-6 | Mierniki wielkości i znaczenia terminali kontenerowych. | 2 |
T-W-7 | Układy przestrzenne terminali kontenerowych na przykładzie wybranych portów morskich. | 4 |
T-W-8 | Zasady projektowania terminali kontenerowych i elementów ich infrastruktury (nabrzeży, placów składowych, punktów obsługi itp.). | 10 |
T-W-9 | Zaliczenie | 2 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | Udział w zajęciach. | 15 |
A-A-2 | Studiowanie literatury. | 15 |
A-A-3 | Przygotowanie się do ćwiczeń i do zaliczenia. | 20 |
50 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Udział w wykładach. | 30 |
A-W-2 | Studiowanie literatury i czasopism fachowych. | 10 |
A-W-3 | Przygotowanie się do egzaminu, udział w egzaminie. | 10 |
50 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny i problemowy z wykorzystaniem technik multimedialnych |
M-2 | Ćwiczenia przedmiotowe |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny (wykłady) |
S-2 | Ocena formująca: Ocena osiągnietych efektów na zajeciach (ćwiczenia) |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
LO_1A_C42-2_W01 Student ma podstawową wiedzę z zakresu projektowania terminali kontenerowych. | LO_1A_W06, LO_1A_W08, LO_1A_W09 | — | — | C-1 | T-A-1, T-A-2, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-6, T-W-5, T-W-9, T-W-7, T-W-1, T-W-8 | M-1, M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
LO_1A_C42-2_U01 Student potrafi przygotować koncepcję elementów infrastruktury terminalu kontenerowego i przedstawić ją w formie werbalnej. | LO_1A_U03, LO_1A_U12 | — | — | C-1 | T-A-1, T-A-2 | M-2 | S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
LO_1A_C42-2_K01 Student ma świadomość ważności i rozumie skutki działalności inżynierskiej związanej z projektowaniem terminali kontenerowych. | LO_1A_K05, LO_1A_K01 | — | — | C-1 | T-A-1, T-A-2, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-6, T-W-5, T-W-9, T-W-7, T-W-1, T-W-8 | M-1, M-2 | S-2, S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
LO_1A_C42-2_W01 Student ma podstawową wiedzę z zakresu projektowania terminali kontenerowych. | 2,0 | Student nie wykazuje żadnej wiedzy adekwatnej do efektu kształcenia |
3,0 | Student wykazuje elementarną wiedzę adekwatną do efektu kształcenia | |
3,5 | Student poprawnie identyfikuje podstawowe zagadnienia wymaganego | |
4,0 | Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie | |
4,5 | Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie oraz uzupełniającą wiedzę literaturową | |
5,0 | Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, uzupełniającą wiedzę literaturową oraz wiedzę praktyczną |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
LO_1A_C42-2_U01 Student potrafi przygotować koncepcję elementów infrastruktury terminalu kontenerowego i przedstawić ją w formie werbalnej. | 2,0 | Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. |
3,0 | Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. | |
3,5 | Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. | |
4,0 | Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia. | |
4,5 | Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia. | |
5,0 | Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje rozwiązań. |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
LO_1A_C42-2_K01 Student ma świadomość ważności i rozumie skutki działalności inżynierskiej związanej z projektowaniem terminali kontenerowych. | 2,0 | Student nie wykazuje żadnych kompetencji wymaganych przez efekt kształcenia. |
3,0 | Student wykazuje elementarne kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia. | |
3,5 | Student wykazuje podstawowe kompetencje społeczne w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. | |
4,0 | Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. | |
4,5 | Student wykazuje oczekiwane kompetencje społeczne w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie w stopniu zaawansowanym. | |
5,0 | Student wykazuje oczekiwane kompetencje społeczne w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie w stopniu wysoce zaawansowanym. |
Literatura podstawowa
- Jacyna M., Pyza D., Jachimowski R., Transport intermodalny. Projektowanie terminali przeładunkowych, PWN, Warszawa, 2017
- Krośnicka K., Przestrzenne aspekty kształtowania i rozwoju morskich terminali kontenerowych, Politechnika Gdańska, Gdańsk, 2017
Literatura dodatkowa
- Wiśnicki B., Vademecum konteneryzacji, Link I Maciej Wędziński, Szczecin, 2006