Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Techniki Morskiej i Transportu - Logistyka (S1)

Sylabus przedmiotu Projektowanie procesów produkcyjnych:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Logistyka
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Projektowanie procesów produkcyjnych
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Zakład Projektowania Jachtów i Statków
Nauczyciel odpowiedzialny Tomasz Urbański <Tomasz.Urbanski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
projektyP2 15 1,00,40zaliczenie
wykładyW2 30 2,00,60zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Podstawowe wiadomości i umiejętności z rysunku technicznego.
W-2Podstawowe wiadomości i umiejętności z mechaniki technicznej.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studentów z podstawami projektowania procesów produkcyjnych.
C-2Nabycie podstawowych umiejętności projektowania procesu produkcyjnego wybranego fragmentu konstrukcji inżynierskiej.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Projektowanie procesów produkcyjnych wybranych fragmentów konstrukcji inżynierskich.14
T-P-2Zaliczenie formy zajęć.1
15
wykłady
T-W-1Definicje stosowane w tej dziedzinie nauki. Wprowadzenie do projektowania procesów produkcyjnych.2
T-W-2Charakterystyka technologii mechanicznych stosowanych w procesach produkcyjnych.4
T-W-3Dokumentacja technologiczna procesów produkcyjnych.2
T-W-4Projektowanie obróbki wstępnej oraz właściwej materiałów wykorzystywanych w procesach produkcyjnych wielkogabarytowych konstrukcji inżynierskich.4
T-W-5Projektowanie etapów prefabrykacji wybranych fragmentów wielkogabarytowych konstrukcji inżynierskich.8
T-W-6Transport w procesach produkcyjnych.2
T-W-7Technologiczność konstrukcji, kryteria technologiczno-ekonomiczne procesów produkcyjnych.4
T-W-8Wpływ automatyzacji i robotyzacji na procesy produkcyjne. Kierunki rozwoju technologii procesów.2
T-W-9Zaliczenie formy zajęć.2
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1Uczestnictwo w zajęciach.15
A-P-2Praca własna nad zadaniami projektowymi.8
A-P-3Przygotowanie się do zaliczenia.2
25
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach.30
A-W-2Studiowanie literatury.12
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia formy zajęć.7
49

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metody podające: wykład informacyjny, objaśnienie lub wyjaśnienie.
M-2Metody problemowe: wykład problemowy.
M-3Metody praktyczne: metoda projektów.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena ciągła.
S-2Ocena formująca: Ocena na podstawie wyników pracy zaliczeniowej (wykłady).
S-3Ocena podsumowująca: Ocena na podstawie wyników zadań projektowych oraz wyników kolokwium zaliczeniowego (projekty).

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
LO_1A_C05_W01
ma wiedzę w zakresie projektowania procesów produkcyjnych.
LO_1A_W08, LO_1A_W09C-1, C-2T-P-1, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8M-1, M-2S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
LO_1A_C05_U01
potrafi zaprojektować proces produkcyjny wybranego fragmentu konstrukcji inżynierskiej.
LO_1A_U12C-1, C-2T-P-1, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8M-1, M-3S-1, S-3

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
LO_1A_C05_K01
ma świadomość ważności zachowań w sposób profesjonalny, przestrzegania zasad etyki zawodowej w reprezentowanym przez siebie środowisku oraz ma świadomość ryzyka, jak również potrafi ocenić skutki środowiskowe wykonywanej działalności.
LO_1A_K05, LO_1A_K01C-1, C-2T-P-1, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8M-1, M-2, M-3S-1, S-2, S-3

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
LO_1A_C05_W01
ma wiedzę w zakresie projektowania procesów produkcyjnych.
2,0Student nie posiada wiedzy z zakresu projektowania procesów produkcyjnych.
3,0Student posiada wiedzę w zakresie projektowania procesów produkcyjnych na poziomie podstawowym.
3,5Student posiada wiedzę w zakresie projektowania procesów produkcyjnych na poziomie średnim.
4,0Student posiada wiedzę w zakresie projektowania procesów produkcyjnych na poziomie dobrym.
4,5Student posiada wiedzę w zakresie projektowania procesów produkcyjnych na poziomie średniozaawansowanym.
5,0Student posiada wiedzę w zakresie projektowania procesów produkcyjnych na poziomie zaawansowanym.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
LO_1A_C05_U01
potrafi zaprojektować proces produkcyjny wybranego fragmentu konstrukcji inżynierskiej.
2,0Student nie potrafi zaprojektować procesu produkcyjnego wybranego fragmentu konstrukcji inżynierskiej.
3,0Student potrafi zaprojektować proces produkcyjny wybranego fragmentu konstrukcji inżynierskiej na poziomie podstawowym.
3,5Student potrafi zaprojektować proces produkcyjny wybranego fragmentu konstrukcji inżynierskiej na poziomie średnim.
4,0Student potrafi zaprojektować proces produkcyjny wybranego fragmentu konstrukcji inżynierskiej na poziomie dobrym.
4,5Student potrafi zaprojektować proces produkcyjny wybranego fragmentu konstrukcji inżynierskiej statku na poziomie średniozaawansowanym.
5,0Student potrafi zaprojektować proces produkcyjny wybranego fragmentu konstrukcji inżynierskiej na poziomie zaawansowanym.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
LO_1A_C05_K01
ma świadomość ważności zachowań w sposób profesjonalny, przestrzegania zasad etyki zawodowej w reprezentowanym przez siebie środowisku oraz ma świadomość ryzyka, jak również potrafi ocenić skutki środowiskowe wykonywanej działalności.
2,0Student nie wykazuje żadnych kompetencji społecznych.
3,0Student wykazuje kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia, na podstawowym poziomie świadomości.
3,5Student wykazuje kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia, na średnim poziomie świadomości.
4,0Student wykazuje kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia, na średniozaawansowanym poziomie świadomości.
4,5Student wykazuje kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia, na zaawansowanym poziomie świadomości.
5,0Student wykazuje kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia, na zaawansowanym poziomie świadomości, przy uwzględnieniu oczekiwań społecznych innych osób.

Literatura podstawowa

  1. Synoradzki L., Projektowanie procesów technologicznych, Politechnika Warszawska, Warszawa, 2001
  2. Feld M., Podstawy projektowania procesów technologicznych typowych części maszyn, WNT, Warszawa, 2009
  3. Doerffer. J., Technologia Budowy Kadłuba Okrętowego, Wyd. Morskie, Gdynia, 1971
  4. Doerffer. J., Technologia Remontu Kadłuba Okrętowego, Wyd. Morskie, Gdynia, 1966
  5. Doerffer. J., Organizacja produkcji w stoczni, Wyd. Morskie, Gdynia, 1971
  6. Storch R. L., Ship production, Cornell Maritime Press, Centreville, USA, 1995
  7. Groover M. P., Fundamentals of Modern Manufacturing - Materials, Processes and Systems, John Wiley&Sons, 2002

Literatura dodatkowa

  1. Jakubiec M., Lesiński K., Czajkowski H., Technologia konstrukcji spawanych, WNT, Warszawa, 1980
  2. Karpiński T., Inżynieria produkcji, PWN, Warszawa, 2004
  3. Doerffer. J., Technologia Wyposażenia Kadłuba Okrętowego, Wyd. Morskie, Gdynia, 1975

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Projektowanie procesów produkcyjnych wybranych fragmentów konstrukcji inżynierskich.14
T-P-2Zaliczenie formy zajęć.1
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Definicje stosowane w tej dziedzinie nauki. Wprowadzenie do projektowania procesów produkcyjnych.2
T-W-2Charakterystyka technologii mechanicznych stosowanych w procesach produkcyjnych.4
T-W-3Dokumentacja technologiczna procesów produkcyjnych.2
T-W-4Projektowanie obróbki wstępnej oraz właściwej materiałów wykorzystywanych w procesach produkcyjnych wielkogabarytowych konstrukcji inżynierskich.4
T-W-5Projektowanie etapów prefabrykacji wybranych fragmentów wielkogabarytowych konstrukcji inżynierskich.8
T-W-6Transport w procesach produkcyjnych.2
T-W-7Technologiczność konstrukcji, kryteria technologiczno-ekonomiczne procesów produkcyjnych.4
T-W-8Wpływ automatyzacji i robotyzacji na procesy produkcyjne. Kierunki rozwoju technologii procesów.2
T-W-9Zaliczenie formy zajęć.2
30

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1Uczestnictwo w zajęciach.15
A-P-2Praca własna nad zadaniami projektowymi.8
A-P-3Przygotowanie się do zaliczenia.2
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach.30
A-W-2Studiowanie literatury.12
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia formy zajęć.7
49
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięLO_1A_C05_W01ma wiedzę w zakresie projektowania procesów produkcyjnych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówLO_1A_W08ma pogłębioną wiedzę z zakresu współczesnych technologii wykorzystywanych w logistyce, w tym technologii transportowych, magazynowania i teleinformatycznych
LO_1A_W09ma pogłębioną wiedzę z zakresu inżynierii systemów i analizy systemowej przydatną do projektowania i modelowania procesów logistycznych, w tym transportowych i produkcyjnych
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z podstawami projektowania procesów produkcyjnych.
C-2Nabycie podstawowych umiejętności projektowania procesu produkcyjnego wybranego fragmentu konstrukcji inżynierskiej.
Treści programoweT-P-1Projektowanie procesów produkcyjnych wybranych fragmentów konstrukcji inżynierskich.
T-W-1Definicje stosowane w tej dziedzinie nauki. Wprowadzenie do projektowania procesów produkcyjnych.
T-W-2Charakterystyka technologii mechanicznych stosowanych w procesach produkcyjnych.
T-W-3Dokumentacja technologiczna procesów produkcyjnych.
T-W-4Projektowanie obróbki wstępnej oraz właściwej materiałów wykorzystywanych w procesach produkcyjnych wielkogabarytowych konstrukcji inżynierskich.
T-W-5Projektowanie etapów prefabrykacji wybranych fragmentów wielkogabarytowych konstrukcji inżynierskich.
T-W-6Transport w procesach produkcyjnych.
T-W-7Technologiczność konstrukcji, kryteria technologiczno-ekonomiczne procesów produkcyjnych.
T-W-8Wpływ automatyzacji i robotyzacji na procesy produkcyjne. Kierunki rozwoju technologii procesów.
Metody nauczaniaM-1Metody podające: wykład informacyjny, objaśnienie lub wyjaśnienie.
M-2Metody problemowe: wykład problemowy.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena ciągła.
S-2Ocena formująca: Ocena na podstawie wyników pracy zaliczeniowej (wykłady).
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie posiada wiedzy z zakresu projektowania procesów produkcyjnych.
3,0Student posiada wiedzę w zakresie projektowania procesów produkcyjnych na poziomie podstawowym.
3,5Student posiada wiedzę w zakresie projektowania procesów produkcyjnych na poziomie średnim.
4,0Student posiada wiedzę w zakresie projektowania procesów produkcyjnych na poziomie dobrym.
4,5Student posiada wiedzę w zakresie projektowania procesów produkcyjnych na poziomie średniozaawansowanym.
5,0Student posiada wiedzę w zakresie projektowania procesów produkcyjnych na poziomie zaawansowanym.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięLO_1A_C05_U01potrafi zaprojektować proces produkcyjny wybranego fragmentu konstrukcji inżynierskiej.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówLO_1A_U12potrafi zgodnie z zadaną specyfikacją zaprojektować proste urządzenie, obiekt lub system typowe dla problematyki logistyki, używając odpowiednich metod, technik, narzędzi i materiałów
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z podstawami projektowania procesów produkcyjnych.
C-2Nabycie podstawowych umiejętności projektowania procesu produkcyjnego wybranego fragmentu konstrukcji inżynierskiej.
Treści programoweT-P-1Projektowanie procesów produkcyjnych wybranych fragmentów konstrukcji inżynierskich.
T-W-1Definicje stosowane w tej dziedzinie nauki. Wprowadzenie do projektowania procesów produkcyjnych.
T-W-2Charakterystyka technologii mechanicznych stosowanych w procesach produkcyjnych.
T-W-3Dokumentacja technologiczna procesów produkcyjnych.
T-W-4Projektowanie obróbki wstępnej oraz właściwej materiałów wykorzystywanych w procesach produkcyjnych wielkogabarytowych konstrukcji inżynierskich.
T-W-5Projektowanie etapów prefabrykacji wybranych fragmentów wielkogabarytowych konstrukcji inżynierskich.
T-W-6Transport w procesach produkcyjnych.
T-W-7Technologiczność konstrukcji, kryteria technologiczno-ekonomiczne procesów produkcyjnych.
T-W-8Wpływ automatyzacji i robotyzacji na procesy produkcyjne. Kierunki rozwoju technologii procesów.
Metody nauczaniaM-1Metody podające: wykład informacyjny, objaśnienie lub wyjaśnienie.
M-3Metody praktyczne: metoda projektów.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena ciągła.
S-3Ocena podsumowująca: Ocena na podstawie wyników zadań projektowych oraz wyników kolokwium zaliczeniowego (projekty).
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi zaprojektować procesu produkcyjnego wybranego fragmentu konstrukcji inżynierskiej.
3,0Student potrafi zaprojektować proces produkcyjny wybranego fragmentu konstrukcji inżynierskiej na poziomie podstawowym.
3,5Student potrafi zaprojektować proces produkcyjny wybranego fragmentu konstrukcji inżynierskiej na poziomie średnim.
4,0Student potrafi zaprojektować proces produkcyjny wybranego fragmentu konstrukcji inżynierskiej na poziomie dobrym.
4,5Student potrafi zaprojektować proces produkcyjny wybranego fragmentu konstrukcji inżynierskiej statku na poziomie średniozaawansowanym.
5,0Student potrafi zaprojektować proces produkcyjny wybranego fragmentu konstrukcji inżynierskiej na poziomie zaawansowanym.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięLO_1A_C05_K01ma świadomość ważności zachowań w sposób profesjonalny, przestrzegania zasad etyki zawodowej w reprezentowanym przez siebie środowisku oraz ma świadomość ryzyka, jak również potrafi ocenić skutki środowiskowe wykonywanej działalności.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówLO_1A_K05ma świadomość ważności zachowań w sposób profesjonalny, przestrzegania zasad etyki zawodowej i wymagania tego od innych, dbałości o dorobek i tradycje zawodu
LO_1A_K01ma świadomość swojej wiedzy i umiejętności, potrzebnej do rozwiązywania problemów poznawczych i praktycznych powstających w pracy zawodowej, rozumie potrzebę i zna możliwości ciągłego dokształcania się i samodoskonalenia.
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z podstawami projektowania procesów produkcyjnych.
C-2Nabycie podstawowych umiejętności projektowania procesu produkcyjnego wybranego fragmentu konstrukcji inżynierskiej.
Treści programoweT-P-1Projektowanie procesów produkcyjnych wybranych fragmentów konstrukcji inżynierskich.
T-W-1Definicje stosowane w tej dziedzinie nauki. Wprowadzenie do projektowania procesów produkcyjnych.
T-W-2Charakterystyka technologii mechanicznych stosowanych w procesach produkcyjnych.
T-W-3Dokumentacja technologiczna procesów produkcyjnych.
T-W-4Projektowanie obróbki wstępnej oraz właściwej materiałów wykorzystywanych w procesach produkcyjnych wielkogabarytowych konstrukcji inżynierskich.
T-W-5Projektowanie etapów prefabrykacji wybranych fragmentów wielkogabarytowych konstrukcji inżynierskich.
T-W-6Transport w procesach produkcyjnych.
T-W-7Technologiczność konstrukcji, kryteria technologiczno-ekonomiczne procesów produkcyjnych.
T-W-8Wpływ automatyzacji i robotyzacji na procesy produkcyjne. Kierunki rozwoju technologii procesów.
Metody nauczaniaM-1Metody podające: wykład informacyjny, objaśnienie lub wyjaśnienie.
M-2Metody problemowe: wykład problemowy.
M-3Metody praktyczne: metoda projektów.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena ciągła.
S-2Ocena formująca: Ocena na podstawie wyników pracy zaliczeniowej (wykłady).
S-3Ocena podsumowująca: Ocena na podstawie wyników zadań projektowych oraz wyników kolokwium zaliczeniowego (projekty).
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wykazuje żadnych kompetencji społecznych.
3,0Student wykazuje kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia, na podstawowym poziomie świadomości.
3,5Student wykazuje kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia, na średnim poziomie świadomości.
4,0Student wykazuje kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia, na średniozaawansowanym poziomie świadomości.
4,5Student wykazuje kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia, na zaawansowanym poziomie świadomości.
5,0Student wykazuje kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia, na zaawansowanym poziomie świadomości, przy uwzględnieniu oczekiwań społecznych innych osób.