Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Techniki Morskiej i Transportu - Budowa jachtów (S1)

Sylabus przedmiotu Organizacja budowy jachtów z laminatów:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Budowa jachtów
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Organizacja budowy jachtów z laminatów
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Mechaniki Konstrukcji
Nauczyciel odpowiedzialny Eugeniusz Ginter <Eugeniusz.Ginter@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny 7 Grupa obieralna 2

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL6 15 2,00,50zaliczenie
wykładyW6 15 1,00,50egzamin

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Podstawowe wiadomości, kompetencje i umiejętności z ekonomii prawa
W-2Podstawowe wiadomości, kompetencje z organizacji produkcjii zarządzania

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Celem jest poznanie zasad i metod organizacji budowy jachtów z laminatów i prowadzenie działalności gospodarczej

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Identyfikacja czynników wpływających na prowadzenie działalności gospodarczej.3
T-L-2Przygotowanie dokumentacji do prowadzenia działalności gospodarczej3
T-L-3Przygotowanie procesu organizacyjnego budowy jachtu4
T-L-4Przygotowanie procesu technologicznego budowy jachtu5
15
wykłady
T-W-1Przepisy dotyczące zakładania firm i prowadzenie działalności gospodarczej2
T-W-2Wymagania dotyczące ochrony środowiska podczas prowadzenia działalności gospodarczej2
T-W-3Organizacja produkcji, gospodarka magazynowa4
T-W-4Planowanie kosztów budowy jachtu, prowadzenie działalności gospodarczej4
T-W-5Badania rynkowe i marketing3
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-L-2Studiowanie literatury15
A-L-3Przygotowanie do zaliczenia15
A-L-4Uczestnictwo w zaliczeniach2
A-L-5Przeglądanie internetu3
50
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2Studiowanie literatury4
A-W-3Przygotowanie do egzaminu4
A-W-4Uczestnictwo w egzaminie2
25

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład/ typowe środki audiowizualne
M-2Ćwiczenia laboratoryjne/ typowe środki audiowizualne

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena ciągła
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
BJ_1A_D14-1_W01
Student powinien poznać podstawy prowadzenia działalności gospodarczej związanej z budową jachtów oraz wpływ tej działalności na środowisko naturalne
BJ_1A_W16, BJ_1A_W23, BJ_1A_W25C-1T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5M-1S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
BJ_1A_D14-1_U01
Student poinien posiąść umiejętności związane z prowadzeniem działalności gospodarczej, oceny ekonomicznej, higieny pracy oraz ergonomii w budowie jachtów
BJ_1A_U12, BJ_1A_U13, BJ_1A_U15C-1T-L-1, T-L-3, T-L-4, T-L-2M-2S-2

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
BJ_1A_D14-1_K01
Student powinien rozwijać świadomość w zakresie odpowiedzialności za pracę i środowisko naturalne
BJ_1A_K02, BJ_1A_K04, BJ_1A_K05C-1T-L-1, T-L-3, T-L-4, T-L-2M-2S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
BJ_1A_D14-1_W01
Student powinien poznać podstawy prowadzenia działalności gospodarczej związanej z budową jachtów oraz wpływ tej działalności na środowisko naturalne
2,0Student nie posiada wiedzy z zakresu organizacji budowy jachtu
3,0Student posiada podstawową wiedzę z zakresu organizacji budowy jachtu
3,5Student posiada podstawową wiedzę z zakresu kosztorysowania jachtu
4,0Student posiada wiedzę w zakresie procesu produkcji jachtu
4,5Student posiada wiedzę w zakresie wyboru optymalnej technologii i narzędzi w procesie produkcji jachtu
5,0Student ma pełną wiedzę w zakresie kosztorysowania, technologii i organizacji przedsiębiorstwa budującego jachty

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
BJ_1A_D14-1_U01
Student poinien posiąść umiejętności związane z prowadzeniem działalności gospodarczej, oceny ekonomicznej, higieny pracy oraz ergonomii w budowie jachtów
2,0Student nie posiada umiejetności z zakresu organizacji budowy jachtu
3,0Student posiada podstawowe umiejetności z zakresu organizacji budowy jachtu
3,5Student potrafi opracować kosztorys budowy jachtu
4,0Student potrafi przygotować proces produkcji jachtu
4,5Student potrafi zastosować optymalną technologię i narzędzia do budowy jachtu
5,0Student potrafi opracować kosztorys budowy jachtu i optymalnie dobrać metodę i technikę budowy jachtu

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
BJ_1A_D14-1_K01
Student powinien rozwijać świadomość w zakresie odpowiedzialności za pracę i środowisko naturalne
2,0Student nie przygotowuje się do zajęć, nie uzupełnia braków swojej wiedzy i umiejętności
3,0Student przygotowuje się do zajęć, uczestniczy w większości wykładów, uzupełnia nia bieżąco braki swojej wiedzy i umiejętności, ma niewielką świadomość profesjonalnej pracy przy budowie jachtów
3,5Student przygotowuje się do zajęć, uczestniczy w większości wykładów, uzupełnia nia bieżąco braki swojej wiedzy i umiejętności, w czasie laboratoriów jest umiarkowanie aktywny, ma ograniczoną świadomość w zakresie ergonomii i bezpieczeństwa podczas budowy jachtu
4,0Student regularnie uczestniczy w większości wykładów, uzupełnia nia bieżąco braki swojej wiedzy i umiejętności, w trakcie laboratiriów jest umiarkowanie aktywny, reaguje na sugestie prowadzącego, ma dużą świadomość konieczności zachowania bezpieczeństwa pracy podczas budowy jachtu
4,5Student regularnie uczestniczy w większości wykładów, uzupełnia nia bieżąco braki swojej wiedzy i umiejętności, w trakcie laboratoriów jest bardzo aktywny, reaguje na sugesie prowadzącego, ma dużą świadomość w zakresie bezpieczeństwa i ergomomii pracy w trakcie budowy jachtu
5,0Student regularnie uczestniczy w większości wykładów, uzupełnia nia bieżąco braki swojej wiedzy i umiejętności, w trakcie laboratoriów jest bardzo aktywny, reaguje na sugesie prowadzącego, podejmuje samodzielne próby rozwiązywania zadań, ma całkowitą świadomość wpływu ergonomii i bezpieczeństwa na efekty pracy podczas budowy jachtu

Literatura podstawowa

  1. Małolepszy B., Jachty żaglowe i motorowe, ISBN: 83-911359-2-2
  2. Milewski Z. J., Projektowanie i budowa jachtów żaglowych, Gdynia, 1999, Wyd. III, ISBN: 83-910242-0-2
  3. Tobis W., Budowa i naprawa jachtów z laminató, Wyd. Alma-Press, Warszawa, 1993, ISBN: 83-7020-326-4

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Identyfikacja czynników wpływających na prowadzenie działalności gospodarczej.3
T-L-2Przygotowanie dokumentacji do prowadzenia działalności gospodarczej3
T-L-3Przygotowanie procesu organizacyjnego budowy jachtu4
T-L-4Przygotowanie procesu technologicznego budowy jachtu5
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Przepisy dotyczące zakładania firm i prowadzenie działalności gospodarczej2
T-W-2Wymagania dotyczące ochrony środowiska podczas prowadzenia działalności gospodarczej2
T-W-3Organizacja produkcji, gospodarka magazynowa4
T-W-4Planowanie kosztów budowy jachtu, prowadzenie działalności gospodarczej4
T-W-5Badania rynkowe i marketing3
15

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-L-2Studiowanie literatury15
A-L-3Przygotowanie do zaliczenia15
A-L-4Uczestnictwo w zaliczeniach2
A-L-5Przeglądanie internetu3
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2Studiowanie literatury4
A-W-3Przygotowanie do egzaminu4
A-W-4Uczestnictwo w egzaminie2
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięBJ_1A_D14-1_W01Student powinien poznać podstawy prowadzenia działalności gospodarczej związanej z budową jachtów oraz wpływ tej działalności na środowisko naturalne
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówBJ_1A_W16zna podstawowe właściwości jachtów żaglowych i małych jednostek motorowych, zna metody ich projektowania, konstruowania i technologię budowy
BJ_1A_W23ma podstawową wiedzę dotyczącą ekonomii, zarządzania, w tym zarządzania jakością oraz prawa i prowadzenia działalności gospodarczej, zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości
BJ_1A_W25ma wiedzę w zakresie oddziaływania różnych rodzajów zagrożeń na człowieka i środowisko w budowie jachtów
Cel przedmiotuC-1Celem jest poznanie zasad i metod organizacji budowy jachtów z laminatów i prowadzenie działalności gospodarczej
Treści programoweT-W-1Przepisy dotyczące zakładania firm i prowadzenie działalności gospodarczej
T-W-2Wymagania dotyczące ochrony środowiska podczas prowadzenia działalności gospodarczej
T-W-3Organizacja produkcji, gospodarka magazynowa
T-W-4Planowanie kosztów budowy jachtu, prowadzenie działalności gospodarczej
T-W-5Badania rynkowe i marketing
Metody nauczaniaM-1Wykład/ typowe środki audiowizualne
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena ciągła
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie posiada wiedzy z zakresu organizacji budowy jachtu
3,0Student posiada podstawową wiedzę z zakresu organizacji budowy jachtu
3,5Student posiada podstawową wiedzę z zakresu kosztorysowania jachtu
4,0Student posiada wiedzę w zakresie procesu produkcji jachtu
4,5Student posiada wiedzę w zakresie wyboru optymalnej technologii i narzędzi w procesie produkcji jachtu
5,0Student ma pełną wiedzę w zakresie kosztorysowania, technologii i organizacji przedsiębiorstwa budującego jachty
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięBJ_1A_D14-1_U01Student poinien posiąść umiejętności związane z prowadzeniem działalności gospodarczej, oceny ekonomicznej, higieny pracy oraz ergonomii w budowie jachtów
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówBJ_1A_U12ma przygotowanie niezbędne do pracy w środowisku przemysłowym, zna typowe czynniki i rodzaje zagrożeń występujące w tym środowisku oraz zna zasady bezpieczeństwa związane z tą pracą i ogólne zasady zmniejszenia czynników narażenia i zagrożenia w środowisku pracy
BJ_1A_U13potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej i oszacować efekty ekonomiczne podejmowanych działań inżynierskich w zakresie projektowania i budowy jachtów
BJ_1A_U15stosuje zasady bezpieczeństwa i higieny pracy oraz ergonomii
Cel przedmiotuC-1Celem jest poznanie zasad i metod organizacji budowy jachtów z laminatów i prowadzenie działalności gospodarczej
Treści programoweT-L-1Identyfikacja czynników wpływających na prowadzenie działalności gospodarczej.
T-L-3Przygotowanie procesu organizacyjnego budowy jachtu
T-L-4Przygotowanie procesu technologicznego budowy jachtu
T-L-2Przygotowanie dokumentacji do prowadzenia działalności gospodarczej
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia laboratoryjne/ typowe środki audiowizualne
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie posiada umiejetności z zakresu organizacji budowy jachtu
3,0Student posiada podstawowe umiejetności z zakresu organizacji budowy jachtu
3,5Student potrafi opracować kosztorys budowy jachtu
4,0Student potrafi przygotować proces produkcji jachtu
4,5Student potrafi zastosować optymalną technologię i narzędzia do budowy jachtu
5,0Student potrafi opracować kosztorys budowy jachtu i optymalnie dobrać metodę i technikę budowy jachtu
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięBJ_1A_D14-1_K01Student powinien rozwijać świadomość w zakresie odpowiedzialności za pracę i środowisko naturalne
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówBJ_1A_K02ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływ na środowisko, i związaną z tym odpowiedzialność za podejmowane decyzje
BJ_1A_K04ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania
BJ_1A_K05potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-1Celem jest poznanie zasad i metod organizacji budowy jachtów z laminatów i prowadzenie działalności gospodarczej
Treści programoweT-L-1Identyfikacja czynników wpływających na prowadzenie działalności gospodarczej.
T-L-3Przygotowanie procesu organizacyjnego budowy jachtu
T-L-4Przygotowanie procesu technologicznego budowy jachtu
T-L-2Przygotowanie dokumentacji do prowadzenia działalności gospodarczej
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia laboratoryjne/ typowe środki audiowizualne
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena ciągła
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie przygotowuje się do zajęć, nie uzupełnia braków swojej wiedzy i umiejętności
3,0Student przygotowuje się do zajęć, uczestniczy w większości wykładów, uzupełnia nia bieżąco braki swojej wiedzy i umiejętności, ma niewielką świadomość profesjonalnej pracy przy budowie jachtów
3,5Student przygotowuje się do zajęć, uczestniczy w większości wykładów, uzupełnia nia bieżąco braki swojej wiedzy i umiejętności, w czasie laboratoriów jest umiarkowanie aktywny, ma ograniczoną świadomość w zakresie ergonomii i bezpieczeństwa podczas budowy jachtu
4,0Student regularnie uczestniczy w większości wykładów, uzupełnia nia bieżąco braki swojej wiedzy i umiejętności, w trakcie laboratiriów jest umiarkowanie aktywny, reaguje na sugestie prowadzącego, ma dużą świadomość konieczności zachowania bezpieczeństwa pracy podczas budowy jachtu
4,5Student regularnie uczestniczy w większości wykładów, uzupełnia nia bieżąco braki swojej wiedzy i umiejętności, w trakcie laboratoriów jest bardzo aktywny, reaguje na sugesie prowadzącego, ma dużą świadomość w zakresie bezpieczeństwa i ergomomii pracy w trakcie budowy jachtu
5,0Student regularnie uczestniczy w większości wykładów, uzupełnia nia bieżąco braki swojej wiedzy i umiejętności, w trakcie laboratoriów jest bardzo aktywny, reaguje na sugesie prowadzącego, podejmuje samodzielne próby rozwiązywania zadań, ma całkowitą świadomość wpływu ergonomii i bezpieczeństwa na efekty pracy podczas budowy jachtu