Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Techniki Morskiej i Transportu - Budowa jachtów (S1)

Sylabus przedmiotu Konstrukcje jachtów drewnianych i z aluminium:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Budowa jachtów
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Konstrukcje jachtów drewnianych i z aluminium
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Konstrukcji, Mechaniki i Technologii Okrętów
Nauczyciel odpowiedzialny Zbigniew Sekulski <Zbigniew.Sekulski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Zbigniew Sekulski <Zbigniew.Sekulski@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 14 Grupa obieralna 1

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW6 30 1,00,50zaliczenie
projektyP6 15 1,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Elementy matematyki, mechaniki ogólnej, rysunku technicznego, wytrzymałości materiałów, metaloznawstwa z poprzedzających semestrów.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Znajomość podstawowych dokumentów normatywnych dotyczących projektowania i budowy konstrukcji jachtów drewnianych i z aluminium.
C-2Nabycie umiejętności projektowania konstrukcyjnego typowych węzłów konstrukcyjnych jachtów drewnianych i z aluminium w oparciu o wymagania towarzystw klasyfikacyjnych i zasady wiedzy inżynierskiej.
C-3Umiejętność formułowania podstawowych cech konstrukcyjnych jachtów drewnianych i z aluminium.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Zapoznanie z normami i przepisami klasyfikacyjnymi.2
T-P-2Zapoznanie z dokumentacją konstrukcyjną. Rysowanie szczegółów i węzłów konstrukcyjnych jachtów drewnianych i z aluminium.2
T-P-3Obliczanie wskaźników geometrycznych i wytrzymałościowych.1
T-P-4Obliczenia wytrzymałości wzdłużnej kadłuba jachtu drewnianego i z aluminium.2
T-P-5Projekt konstrukcji wybranego rejonu konstrukcyjnego jachtu drewnianego i z aluminium w oparciu o wymagania towarzystwa klasyfikacyjnego.7
T-P-6Zaliczenie zajęć.1
15
wykłady
T-W-1Normy i przepisy, krajowe i międzynarodowe, dotyczące konstrukcji jachtów drewnianych i z aluminium.2
T-W-2Środowiskowe obciążenia i narażenia konstrukcji drewnianych i z aluminium.4
T-W-3Obciążenia i narażenia konstrukcji drewnianych i z aluminium od załogi, mechanizmów, zapasów.4
T-W-4Drewno i stopy aluminium oraz wyroby fabryczne na konstrukcje jachtów drewnianych i z aluminium.4
T-W-5Techniki łączenia elementów konstrukcji jachtów drewnianych i z aluminium.4
T-W-6Ogólny układ konstrukcyjny żaglowych i motorowych jachtów drewnianych i z aluminium.2
T-W-7Konstrukcja rejonów kadłubów jachtów drewnianych i z aluminium: dno, fundamenty, grodzie, burty, pokłady, konstrukcja skrajników, pokładówki, fundament masztu, fundament kilu.8
T-W-8Zaliczenie wykładów.2
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1Uczestniczenie w zajęciach audytoryjnych.15
A-P-2Własne studia literaturowe i opracowanie zadań domowych.8
A-P-3Przygotowanie się do zaliczenia ćwiczeń.2
25
wykłady
A-W-1Uczestniczenie w wykładach30
A-W-2Własne studia literaturowe5
A-W-3Przygotowanie się do zaliczenia wykładów5
40

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład problemowy, wykład informacyjny, objaśnianie i wyjaśnianie.
M-2Ćwiczenia przedmiotowe.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena aktywności studenta na zajęciach.
S-2Ocena podsumowująca: Ocena prac wykonywanych samodzielnie przez studenta w trakcie zajęć i w domu.
S-3Ocena podsumowująca: Ocena z pisemnego zaliczenia wykładów.

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
BJ_1A_D22-2_W01
Absolwent ma podstawową wiedzę z konstrukcji jachtów drewnianych i z aluminium.
BJ_1A_W12, BJ_1A_W13C-3, C-2, C-1T-W-1, T-W-5, T-W-6, T-W-8, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-7, T-P-2, T-P-4, T-P-5, T-P-6, T-P-1, T-P-3M-2, M-1S-2, S-3, S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
BJ_1A_D22-2_U01
Absolwent potrafi zaprojektować elementy typowe dla konstrukcji jachtu drewnianego i z aluminium zgodnie z zadaną specyfikacją, z uwzględnieniem wymogów towarzystw klasyfikacyjnych, norm, przepisów i zasad dobrej praktyki inżynierskiej.
BJ_1A_U18, BJ_1A_U03C-3, C-2, C-1T-P-2, T-P-4, T-P-5, T-P-6, T-P-1, T-P-3M-2, M-1S-2, S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
BJ_1A_D22-2_K01
Absolwent ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania.
BJ_1A_K04, BJ_1A_K07C-3T-W-8, T-P-2, T-P-4, T-P-5, T-P-6, T-P-1, T-P-3M-2S-2, S-3, S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
BJ_1A_D22-2_W01
Absolwent ma podstawową wiedzę z konstrukcji jachtów drewnianych i z aluminium.
2,0Nie posiada wystarczającej wiedzy na temat konstrukcji jachtów drewnianych i z aluminium.
3,0Posiada bardzo powierzchowną i z wieloma brakami wiedzę na temat konstrukcji jachtów drewnianych i z aluminium.
3,5Posiada powierzchowną i z brakami wiedzę na temat konstrukcji jachtów drewnianych i z aluminium.
4,0Posiada znaczną wiedzę na temat konstrukcji jachtów drewnianych i z aluminium.
4,5Posiada szeroką wiedzę na temat konstrukcji jachtów drewnianych i z aluminium.
5,0Posiada bardzo szeroką i wnikliwą wiedzę na temat konstrukcji jachtów drewnianych i z aluminium.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
BJ_1A_D22-2_U01
Absolwent potrafi zaprojektować elementy typowe dla konstrukcji jachtu drewnianego i z aluminium zgodnie z zadaną specyfikacją, z uwzględnieniem wymogów towarzystw klasyfikacyjnych, norm, przepisów i zasad dobrej praktyki inżynierskiej.
2,0Absolwent nie potrafi zaprojektować elementów typowych dla konstrukcji jachtu drewnianego i z aluminium zgodnie z zadaną specyfikacją, z uwzględnieniem wymogów towarzystw klasyfikacyjnych, norm, przepisów i zasad dobrej praktyki inżynierskiej.
3,0Absolwent potrafi, jednak z dużą liczbą poważnych błędów zaprojektować konstrukcję jachtu drewnianego i z aluminium zgodnie z zadaną specyfikacją, z uwzględnieniem wymogów towarzystw klasyfikacyjnych, norm, przepisów i zasad dobrej praktyki inżynierskiej.
3,5Absolwent potrafi z małą liczbą poważnych błędów opracować projekt konstrukcji jachtu drewnianego i z aluminium zgodnie z zadaną specyfikacją, z uwzględnieniem wymogów towarzystw klasyfikacyjnych, norm, przepisów i zasad dobrej praktyki inżynierskiej.
4,0Absolwent potrafi z licznymi drobnymi błędami opracować projekt konstrukcji jachtu drewnianego i z aluminium zgodnie z zadaną specyfikacją, z uwzględnieniem wymogów towarzystw klasyfikacyjnych, norm, przepisów i zasad dobrej praktyki inżynierskiej.
4,5Absolwent potrafi z małą liczbą mało istotnych błędów opracować projekt konstrukcji jachtu drewnianego i z aluminium zgodnie z zadaną specyfikacją, z uwzględnieniem wymogów towarzystw klasyfikacyjnych, norm, przepisów i zasad dobrej praktyki inżynierskiej.
5,0Absolwent potrafi bardzo dobrze opracować projekt konstrukcji jachtu drewnianego i z aluminium zgodnie z zadaną specyfikacją, z uwzględnieniem wymogów towarzystw klasyfikacyjnych, norm, przepisów i zasad dobrej praktyki inżynierskiej.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
BJ_1A_D22-2_K01
Absolwent ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania.
2,0Absolwent nie posiada wystarczającej świadomości odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowości podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania.
3,0Absolwent ma niską ale wystarczającą świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania.
3,5Absolwent ma słabą świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania.
4,0Absolwent ma dobrą świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania.
4,5Absolwent ma dużą świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania.
5,0Absolwent ma bardzo dużą świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania.

Literatura podstawowa

  1. Cudny K., Technologia konstrukcji okrętowych ze stopów aluminium, Wydawnictwo Politechniki Gdańskiej, Gdańsk, 1996
  2. Cudny K., Bujniewicz Z., Wincza M., Mańkowski S., Konstrukcje okrętowe ze stopów aluminium, Wydawnictwo Morskie, Gdańsk, 1976
  3. Bujniewicz Z., Cudny K., Wincza M., Stopy aluminium w budownictwie okrętowym, Wydawnictwo Morskie, Gdańsk, 1971
  4. Larsson L., Eliasson R.E., Principles of Yacht Design, Adlard Coles Nautical, London, 2000
  5. Jurd K.H.C., Yacht Construction, Adlard Coles Ltd, London, 1970
  6. Dziewulski J.W., Wiadomości o jachtach żaglowych, Oficyna Wydawnicza Alma-Press, Warszawa, 1995

Literatura dodatkowa

  1. Sucher H.V., Simplified boatbuilding, W.W. Norton & Company, Inc., New York, 1973

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Zapoznanie z normami i przepisami klasyfikacyjnymi.2
T-P-2Zapoznanie z dokumentacją konstrukcyjną. Rysowanie szczegółów i węzłów konstrukcyjnych jachtów drewnianych i z aluminium.2
T-P-3Obliczanie wskaźników geometrycznych i wytrzymałościowych.1
T-P-4Obliczenia wytrzymałości wzdłużnej kadłuba jachtu drewnianego i z aluminium.2
T-P-5Projekt konstrukcji wybranego rejonu konstrukcyjnego jachtu drewnianego i z aluminium w oparciu o wymagania towarzystwa klasyfikacyjnego.7
T-P-6Zaliczenie zajęć.1
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Normy i przepisy, krajowe i międzynarodowe, dotyczące konstrukcji jachtów drewnianych i z aluminium.2
T-W-2Środowiskowe obciążenia i narażenia konstrukcji drewnianych i z aluminium.4
T-W-3Obciążenia i narażenia konstrukcji drewnianych i z aluminium od załogi, mechanizmów, zapasów.4
T-W-4Drewno i stopy aluminium oraz wyroby fabryczne na konstrukcje jachtów drewnianych i z aluminium.4
T-W-5Techniki łączenia elementów konstrukcji jachtów drewnianych i z aluminium.4
T-W-6Ogólny układ konstrukcyjny żaglowych i motorowych jachtów drewnianych i z aluminium.2
T-W-7Konstrukcja rejonów kadłubów jachtów drewnianych i z aluminium: dno, fundamenty, grodzie, burty, pokłady, konstrukcja skrajników, pokładówki, fundament masztu, fundament kilu.8
T-W-8Zaliczenie wykładów.2
30

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1Uczestniczenie w zajęciach audytoryjnych.15
A-P-2Własne studia literaturowe i opracowanie zadań domowych.8
A-P-3Przygotowanie się do zaliczenia ćwiczeń.2
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestniczenie w wykładach30
A-W-2Własne studia literaturowe5
A-W-3Przygotowanie się do zaliczenia wykładów5
40
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięBJ_1A_D22-2_W01Absolwent ma podstawową wiedzę z konstrukcji jachtów drewnianych i z aluminium.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówBJ_1A_W12ma podstawową wiedzę z projektowania, właściwości, wyposażenia, napędu, konstrukcji i technologii budowy jednostek pływających
BJ_1A_W13ma podstawową wiedzę dotyczącą materiałów konstrukcyjnych, pomocniczych, powłok ochronnych, antykorozyjnych stosowanych w budowie jednostek pływających
Cel przedmiotuC-3Umiejętność formułowania podstawowych cech konstrukcyjnych jachtów drewnianych i z aluminium.
C-2Nabycie umiejętności projektowania konstrukcyjnego typowych węzłów konstrukcyjnych jachtów drewnianych i z aluminium w oparciu o wymagania towarzystw klasyfikacyjnych i zasady wiedzy inżynierskiej.
C-1Znajomość podstawowych dokumentów normatywnych dotyczących projektowania i budowy konstrukcji jachtów drewnianych i z aluminium.
Treści programoweT-W-1Normy i przepisy, krajowe i międzynarodowe, dotyczące konstrukcji jachtów drewnianych i z aluminium.
T-W-5Techniki łączenia elementów konstrukcji jachtów drewnianych i z aluminium.
T-W-6Ogólny układ konstrukcyjny żaglowych i motorowych jachtów drewnianych i z aluminium.
T-W-8Zaliczenie wykładów.
T-W-2Środowiskowe obciążenia i narażenia konstrukcji drewnianych i z aluminium.
T-W-3Obciążenia i narażenia konstrukcji drewnianych i z aluminium od załogi, mechanizmów, zapasów.
T-W-4Drewno i stopy aluminium oraz wyroby fabryczne na konstrukcje jachtów drewnianych i z aluminium.
T-W-7Konstrukcja rejonów kadłubów jachtów drewnianych i z aluminium: dno, fundamenty, grodzie, burty, pokłady, konstrukcja skrajników, pokładówki, fundament masztu, fundament kilu.
T-P-2Zapoznanie z dokumentacją konstrukcyjną. Rysowanie szczegółów i węzłów konstrukcyjnych jachtów drewnianych i z aluminium.
T-P-4Obliczenia wytrzymałości wzdłużnej kadłuba jachtu drewnianego i z aluminium.
T-P-5Projekt konstrukcji wybranego rejonu konstrukcyjnego jachtu drewnianego i z aluminium w oparciu o wymagania towarzystwa klasyfikacyjnego.
T-P-6Zaliczenie zajęć.
T-P-1Zapoznanie z normami i przepisami klasyfikacyjnymi.
T-P-3Obliczanie wskaźników geometrycznych i wytrzymałościowych.
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia przedmiotowe.
M-1Wykład problemowy, wykład informacyjny, objaśnianie i wyjaśnianie.
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ocena prac wykonywanych samodzielnie przez studenta w trakcie zajęć i w domu.
S-3Ocena podsumowująca: Ocena z pisemnego zaliczenia wykładów.
S-1Ocena formująca: Ocena aktywności studenta na zajęciach.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie posiada wystarczającej wiedzy na temat konstrukcji jachtów drewnianych i z aluminium.
3,0Posiada bardzo powierzchowną i z wieloma brakami wiedzę na temat konstrukcji jachtów drewnianych i z aluminium.
3,5Posiada powierzchowną i z brakami wiedzę na temat konstrukcji jachtów drewnianych i z aluminium.
4,0Posiada znaczną wiedzę na temat konstrukcji jachtów drewnianych i z aluminium.
4,5Posiada szeroką wiedzę na temat konstrukcji jachtów drewnianych i z aluminium.
5,0Posiada bardzo szeroką i wnikliwą wiedzę na temat konstrukcji jachtów drewnianych i z aluminium.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięBJ_1A_D22-2_U01Absolwent potrafi zaprojektować elementy typowe dla konstrukcji jachtu drewnianego i z aluminium zgodnie z zadaną specyfikacją, z uwzględnieniem wymogów towarzystw klasyfikacyjnych, norm, przepisów i zasad dobrej praktyki inżynierskiej.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówBJ_1A_U18potrafi, dla zadanych założeń i specyfikacji, opracować koncepcję jachtu i określić jego właściwości, potrafi opracować konstrukcję jachtu dla założonej technologii budowy
BJ_1A_U03potrafi przygotować w języku polskim, a także w sposób skrócony w języku obcym uznawanym za podstawowy dla dziedziny nauk technicznych i dyscyplin naukowych właściwych dla budowy jachtów; dokumentację i przedstawić opis oraz rozwiązanie prostego zadania inżynierskiego, opracować i przedstawić wnioski i wytyczne dla użytkownika lub adresata opracowania
Cel przedmiotuC-3Umiejętność formułowania podstawowych cech konstrukcyjnych jachtów drewnianych i z aluminium.
C-2Nabycie umiejętności projektowania konstrukcyjnego typowych węzłów konstrukcyjnych jachtów drewnianych i z aluminium w oparciu o wymagania towarzystw klasyfikacyjnych i zasady wiedzy inżynierskiej.
C-1Znajomość podstawowych dokumentów normatywnych dotyczących projektowania i budowy konstrukcji jachtów drewnianych i z aluminium.
Treści programoweT-P-2Zapoznanie z dokumentacją konstrukcyjną. Rysowanie szczegółów i węzłów konstrukcyjnych jachtów drewnianych i z aluminium.
T-P-4Obliczenia wytrzymałości wzdłużnej kadłuba jachtu drewnianego i z aluminium.
T-P-5Projekt konstrukcji wybranego rejonu konstrukcyjnego jachtu drewnianego i z aluminium w oparciu o wymagania towarzystwa klasyfikacyjnego.
T-P-6Zaliczenie zajęć.
T-P-1Zapoznanie z normami i przepisami klasyfikacyjnymi.
T-P-3Obliczanie wskaźników geometrycznych i wytrzymałościowych.
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia przedmiotowe.
M-1Wykład problemowy, wykład informacyjny, objaśnianie i wyjaśnianie.
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ocena prac wykonywanych samodzielnie przez studenta w trakcie zajęć i w domu.
S-1Ocena formująca: Ocena aktywności studenta na zajęciach.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Absolwent nie potrafi zaprojektować elementów typowych dla konstrukcji jachtu drewnianego i z aluminium zgodnie z zadaną specyfikacją, z uwzględnieniem wymogów towarzystw klasyfikacyjnych, norm, przepisów i zasad dobrej praktyki inżynierskiej.
3,0Absolwent potrafi, jednak z dużą liczbą poważnych błędów zaprojektować konstrukcję jachtu drewnianego i z aluminium zgodnie z zadaną specyfikacją, z uwzględnieniem wymogów towarzystw klasyfikacyjnych, norm, przepisów i zasad dobrej praktyki inżynierskiej.
3,5Absolwent potrafi z małą liczbą poważnych błędów opracować projekt konstrukcji jachtu drewnianego i z aluminium zgodnie z zadaną specyfikacją, z uwzględnieniem wymogów towarzystw klasyfikacyjnych, norm, przepisów i zasad dobrej praktyki inżynierskiej.
4,0Absolwent potrafi z licznymi drobnymi błędami opracować projekt konstrukcji jachtu drewnianego i z aluminium zgodnie z zadaną specyfikacją, z uwzględnieniem wymogów towarzystw klasyfikacyjnych, norm, przepisów i zasad dobrej praktyki inżynierskiej.
4,5Absolwent potrafi z małą liczbą mało istotnych błędów opracować projekt konstrukcji jachtu drewnianego i z aluminium zgodnie z zadaną specyfikacją, z uwzględnieniem wymogów towarzystw klasyfikacyjnych, norm, przepisów i zasad dobrej praktyki inżynierskiej.
5,0Absolwent potrafi bardzo dobrze opracować projekt konstrukcji jachtu drewnianego i z aluminium zgodnie z zadaną specyfikacją, z uwzględnieniem wymogów towarzystw klasyfikacyjnych, norm, przepisów i zasad dobrej praktyki inżynierskiej.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięBJ_1A_D22-2_K01Absolwent ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówBJ_1A_K04ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania
BJ_1A_K07jest wrażliwy na występujące zagrożenia bezpieczeństwa w budowie jachtów i ma świadomość związanego z nimi ryzyka; posiada umiejętność krytycznej oceny oraz potrafi formułować i komunikować opinie dotyczące zagadnień bezpieczeństwa w budowie jachtów
Cel przedmiotuC-3Umiejętność formułowania podstawowych cech konstrukcyjnych jachtów drewnianych i z aluminium.
Treści programoweT-W-8Zaliczenie wykładów.
T-P-2Zapoznanie z dokumentacją konstrukcyjną. Rysowanie szczegółów i węzłów konstrukcyjnych jachtów drewnianych i z aluminium.
T-P-4Obliczenia wytrzymałości wzdłużnej kadłuba jachtu drewnianego i z aluminium.
T-P-5Projekt konstrukcji wybranego rejonu konstrukcyjnego jachtu drewnianego i z aluminium w oparciu o wymagania towarzystwa klasyfikacyjnego.
T-P-6Zaliczenie zajęć.
T-P-1Zapoznanie z normami i przepisami klasyfikacyjnymi.
T-P-3Obliczanie wskaźników geometrycznych i wytrzymałościowych.
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia przedmiotowe.
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ocena prac wykonywanych samodzielnie przez studenta w trakcie zajęć i w domu.
S-3Ocena podsumowująca: Ocena z pisemnego zaliczenia wykładów.
S-1Ocena formująca: Ocena aktywności studenta na zajęciach.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Absolwent nie posiada wystarczającej świadomości odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowości podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania.
3,0Absolwent ma niską ale wystarczającą świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania.
3,5Absolwent ma słabą świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania.
4,0Absolwent ma dobrą świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania.
4,5Absolwent ma dużą świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania.
5,0Absolwent ma bardzo dużą świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania.