Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Techniki Morskiej i Transportu - Bezpieczeństwo pożarowe obiektów użyteczności publicznej

Sylabus przedmiotu Seminarium dyplomowe:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Bezpieczeństwo pożarowe obiektów użyteczności publicznej
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom podyplomowe
Tytuł zawodowy absolwenta
Obszary studiów charakterystyki PRK
Profil
Moduł
Przedmiot Seminarium dyplomowe
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Inżynierii Bezpieczeństwa i Energetyki
Nauczyciel odpowiedzialny Agnieszka Ubowska <Agnieszka.Ubowska@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Renata Dobrzyńska <Renata.Dobrzynska@zut.edu.pl>, Agata Krystosik-Gromadzińska <agata.krystosik@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 1,0 ECTS (formy) 1,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
seminaria dyplomoweSD2 2 1,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Brak wymagań

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zna zasady pisania pracy dyplomowej.
C-2Zna możliwości pozyskiwania informacji z dostępnych baz danych.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
seminaria dyplomowe
T-SD-1Wymagania edycyjne i merytoryczne stawiane pracy końcowej. Sposób zbierania i gromadzenia informacji, dostępne bazy literaturowe. Zaliczenie przedmiotu.2
2

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
seminaria dyplomowe
A-SD-1Uczestnictwo w seminarium i zaliczenie2
A-SD-2Studiowanie zasobów Biblioteki Głównej ZUT12
A-SD-3Studiowanie literatury przedmiotu11
25

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
BPOUP_10-_14_W01
zna dostępne źródła pozyskiwania informacji oraz technikę pisania prac dyplomowych
BPOUP_10-_W10C-1, C-2T-SD-1M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
BPOUP_10-_14_U01
potrafi na bazie uzyskanej wiedzy wyszukać informacje z zakresu bezpieczeństwa obiektów użyteczności publicznej oraz rozumie zasady pisania prac dyplomowych
BPOUP_10-_U01, BPOUP_10-_U09C-2T-SD-1M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
BPOUP_10-_14_K01
odczuwa potrzebę pogłębiania i uaktualniania własnej wiedzy
BPOUP_10-_K01C-2T-SD-1M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
BPOUP_10-_14_W01
zna dostępne źródła pozyskiwania informacji oraz technikę pisania prac dyplomowych
2,0Student nie wykazuje żadnej wiedzy adekwatnej do efektu kształcenia.
3,0Student wykazuje elementarną wiedzę adekwatną do efektu kształcenia.
3,5Student poprawnie identyfikuje podstawowe zagadnienia wymaganego przez efekt zakresu kształcenia.
4,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,5Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie oraz uzupełniającą wiedzę literaturową.
5,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, uzupełniającą wiedzę literaturową oraz wiedzę praktyczną.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
BPOUP_10-_14_U01
potrafi na bazie uzyskanej wiedzy wyszukać informacje z zakresu bezpieczeństwa obiektów użyteczności publicznej oraz rozumie zasady pisania prac dyplomowych
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje rozwiązań.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
BPOUP_10-_14_K01
odczuwa potrzebę pogłębiania i uaktualniania własnej wiedzy
2,0Student nie wykazuje żadnych kompetencji społecznych.
3,0Student wykazuje elementarne kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia.
3,5Student wykazuje podstawowe kompetencje społeczne w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i wykazuje przedsiębiorczość
5,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, wykazuje przedsiębiorczość i ma świadomość swojej roli.

Literatura podstawowa

  1. Zenderowski R., Technika pisania prac magisterskich i licencjackich, CeDeWu, Warszawa, 2020, XI

Literatura dodatkowa

  1. Mendel T., Metodyka pisania prac licencjackich, Poznańska Wyższa Szkoła Biznesu, Poznań, 2014

Treści programowe - seminaria dyplomowe

KODTreść programowaGodziny
T-SD-1Wymagania edycyjne i merytoryczne stawiane pracy końcowej. Sposób zbierania i gromadzenia informacji, dostępne bazy literaturowe. Zaliczenie przedmiotu.2
2

Formy aktywności - seminaria dyplomowe

KODForma aktywnościGodziny
A-SD-1Uczestnictwo w seminarium i zaliczenie2
A-SD-2Studiowanie zasobów Biblioteki Głównej ZUT12
A-SD-3Studiowanie literatury przedmiotu11
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięBPOUP_10-_14_W01zna dostępne źródła pozyskiwania informacji oraz technikę pisania prac dyplomowych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówBPOUP_10-_W10zna zasady pisania pracy końcowej
Cel przedmiotuC-1Zna zasady pisania pracy dyplomowej.
C-2Zna możliwości pozyskiwania informacji z dostępnych baz danych.
Treści programoweT-SD-1Wymagania edycyjne i merytoryczne stawiane pracy końcowej. Sposób zbierania i gromadzenia informacji, dostępne bazy literaturowe. Zaliczenie przedmiotu.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wykazuje żadnej wiedzy adekwatnej do efektu kształcenia.
3,0Student wykazuje elementarną wiedzę adekwatną do efektu kształcenia.
3,5Student poprawnie identyfikuje podstawowe zagadnienia wymaganego przez efekt zakresu kształcenia.
4,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,5Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie oraz uzupełniającą wiedzę literaturową.
5,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, uzupełniającą wiedzę literaturową oraz wiedzę praktyczną.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięBPOUP_10-_14_U01potrafi na bazie uzyskanej wiedzy wyszukać informacje z zakresu bezpieczeństwa obiektów użyteczności publicznej oraz rozumie zasady pisania prac dyplomowych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówBPOUP_10-_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł; także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie bezpieczeństwa pożarowego obiektów użyteczności publicznej; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, formułować i uzasadniać opinie, a także wyciągać wnioski
BPOUP_10-_U09potrafi na bazie uzyskanej wiedzy przygotować plan pracy, opracować konspekt i napisać pracę końcową oraz zaprezentować wyniki pracy
Cel przedmiotuC-2Zna możliwości pozyskiwania informacji z dostępnych baz danych.
Treści programoweT-SD-1Wymagania edycyjne i merytoryczne stawiane pracy końcowej. Sposób zbierania i gromadzenia informacji, dostępne bazy literaturowe. Zaliczenie przedmiotu.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje rozwiązań.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięBPOUP_10-_14_K01odczuwa potrzebę pogłębiania i uaktualniania własnej wiedzy
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówBPOUP_10-_K01rozumie potrzebę i zna możliwości ciągłego dokształcania się i podnoszenia kompetencji zawodowych, osobistych i społecznych
Cel przedmiotuC-2Zna możliwości pozyskiwania informacji z dostępnych baz danych.
Treści programoweT-SD-1Wymagania edycyjne i merytoryczne stawiane pracy końcowej. Sposób zbierania i gromadzenia informacji, dostępne bazy literaturowe. Zaliczenie przedmiotu.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wykazuje żadnych kompetencji społecznych.
3,0Student wykazuje elementarne kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia.
3,5Student wykazuje podstawowe kompetencje społeczne w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i wykazuje przedsiębiorczość
5,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, wykazuje przedsiębiorczość i ma świadomość swojej roli.