Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Rolnictwo i ocena stanu upraw rolniczych
Sylabus przedmiotu Technologia produkcji roślin rolniczych:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Rolnictwo i ocena stanu upraw rolniczych | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | podyplomowe |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | charakterystyki PRK | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Technologia produkcji roślin rolniczych | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Agroinżynierii | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Marek Bury <Marek.Bury@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Podstawowa wiedza z zakresu botaniki, fizjologii roślin, gleboznawstwa, chemii rolnej, fitopatologii i entomologii, uprawy roli i techniki rolniczej |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Celem zajęć jest przekazanie wiedzy w zakresie podstawowych gatunków roślin uprawnych, w tym zapoznanie z biologią tych gatunków, wpływie warunków agroekologicznych na wielkość i zmienność uzyskiwanych plonów oraz przedstawienie nowoczesnej technologii ich uprawy. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | Zasięg uprawy głównych roślin uprawy polowej w Polsce i na świecie. Podstawowe roślin uprawy polowej - kierunki użytkowania, wymagania siedliskowe, wzrost i rozwój roślin, najważniejsze odmiany. Zasady agrotechniki poszczególnych grup roślin rolniczych (zboża ozime, zboża jare, bobowate grubonasienne, bobowate drobnonasienne, oleiste ozime, oleiste jare, ziemniak, burak cukrowy i pozostałe okopowe). Nowoczesne technologie produkcji roślinnej. Rynek zbóż, cukru, roślin oleistych i wysokobiałkowych. | 12 |
12 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | udział w zaj ęciach | 12 |
A-W-2 | konsultacje | 8 |
A-W-3 | samokształcenie | 40 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | wykład |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: pisemny |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ROSUR_10-_PDROSUR-16_W01 Ma wiedzę na temat technologicznych uwarunkowań produkcji rolniczej. | ROSUR_10-_W01, ROSUR_10-_W05 | — | C-1 | T-W-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ROSUR_10-_PDROSUR-16_U01 Potrafi dobrać właściwą technologię produkcji roślin rolniczych w zależnosci od gatunku i uwarunkowań | ROSUR_10-_U03, ROSUR_10-_U05 | — | C-1 | T-W-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ROSUR_10-_PDROSUR-16_K01 Ma świadomość wpływu rolnictwa naśrodowisko | ROSUR_10-_K02 | — | — | T-W-1 | — | — |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ROSUR_10-_PDROSUR-16_W01 Ma wiedzę na temat technologicznych uwarunkowań produkcji rolniczej. | 2,0 | |
3,0 | Ma wiedzę na temat czynników przyrodniczych i technologicznych uwarunkowań produkcji rolniczej. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ROSUR_10-_PDROSUR-16_U01 Potrafi dobrać właściwą technologię produkcji roślin rolniczych w zależnosci od gatunku i uwarunkowań | 2,0 | |
3,0 | Potrafi rozpoznawać gatunki roślin rolniczych oraz wpływu na ich plon stosowanych czynników. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ROSUR_10-_PDROSUR-16_K01 Ma świadomość wpływu rolnictwa naśrodowisko | 2,0 | |
3,0 | Ma świadomość wpływu rolnictwa naśrodowisko | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Jasińska Z., Kotecki A. (red.), Szczegółowa uprawa roślin, Tom 1 i 2 ., Wyd. AR Wrocław, Wrocław, 2003
- 2Karczmarczyk S. (red), Agrotechnika roślin uprawnych, Akademia Rolnicza, Szczecin, Szczecin, 2005
- Jaskólski D., Jaskólska I. z, Współczesne sposoby i systemy uprawy roli w teorii i praktyce rolniczej, CDR w Brwinowie, Poznań, 2016
Literatura dodatkowa
- Markowski A., Nowoczesne metody produkcji zbóż., PODR w Szepietowie, Szepetowo, 2015