Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Rolnictwo (N2)
Sylabus przedmiotu Instytucjonalne wsparcie rolnictwa:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Rolnictwo | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Instytucjonalne wsparcie rolnictwa | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Kształtowania Środowiska | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Anna Kiepas-Kokot <Anna.Kiepas-Kokot@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Podstawowa Znajomośc przepisów prawa |
W-2 | Znajomość podstawowych zasad, obowiązków i wymagań w zakresie prowadzenia działalności rolniczej |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Analiza dostępności wsparcia instytucjonalnego w realizacji obranego celu lub w rozwiązaniu problemu z zakresu działalności rolniczej |
C-2 | Umiejętność identyfikacji krajowych i regionalnych instytucji otoczenia rolnictwa pod kątem ich zadań i form działalności |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Przegląd krajowych i regionalnych instytucji otoczenia rolnictwa pod kątem ich zadań i form działalności | 2 |
T-A-2 | Przegląd zagadnień z zakresu działalności rolniczej podlegających wparciu instytucjonalnemu | 2 |
T-A-3 | Identyfikacja (wybór) zagadnienia (problemu lub celu) wymagającego wsparcia instytucjonalnego | 1 |
T-A-4 | Analiza dostępności wsparcia instytucjonalnego w realizacji celu lub rozwiązaniu problemu z zakresu działalności rolniczej | 2 |
T-A-5 | Przygotowanie materiału informacyjnego o dostępnym wsparciu w realizacji wybranego celu lub rozwiązaniu problemu z zakresu działalności rolniczej | 1 |
8 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-A-2 | przygotowanie do aktywnej dyskusji na zajęciach | 5 |
A-A-3 | czytanie literatury przedmiotu | 5 |
A-A-4 | przygotowanie przez studenta wybranego zagadnienia | 5 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Dominująca w zajęciach samodzielna praca Studenta nad wybranym problemem lub celem wynikającym z prowadzenia działalności rolniczej, wpierana przez nauczyciela w formie tematycznej dyskusji prowadzonej w czasie zajęć a między zajęciami w formie tematycznego forum na uczelnianej platformie e-learningowej |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena oparta na samodzielnym przygotowaniu przez Studenta materiału informacyjnego, przedstawiającego dostępne formy wsparcia instytucjonalnego przy realizacji wybranego celu lub rozwiązaniu wybranego problemu z zakresu działalności rolniczej. |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ROL_2A_C12_W01 Student zna dostępne formy wsparcia instytucjonalnego przy realizacji wybranego celu lub rozwiązaniu wybranego problemu z zakresu działalności rolniczej | ROL_2A_W05 | — | — | C-2, C-1 | T-A-3, T-A-4, T-A-2, T-A-1, T-A-5 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ROL_2A_C12_U01 Student samodzielnie potrafi przygotować materiał informacyjny, przedstawiający dostępne formy wsparcia instytucjonalnego przy realizacji wybranego celu lub rozwiązaniu wybranego problemu z zakresu działalności rolnicze | ROL_2A_U05, ROL_2A_U07 | — | — | C-2, C-1 | T-A-4, T-A-3, T-A-2, T-A-1, T-A-5 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ROL_2A_C12_K01 Student identyfikuje zagadnienia wymagające wsparcia instytucjonalnego oraz dobiera metody i środki w celu jego zrealizowania | ROL_2A_K01, ROL_2A_K07 | — | — | C-1, C-2 | T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-5 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ROL_2A_C12_W01 Student zna dostępne formy wsparcia instytucjonalnego przy realizacji wybranego celu lub rozwiązaniu wybranego problemu z zakresu działalności rolniczej | 2,0 | |
3,0 | Student zna dostępne formy wsparcia instytucjonalnego oraz podstawy prawne i formalne ich funkcjonowania | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ROL_2A_C12_U01 Student samodzielnie potrafi przygotować materiał informacyjny, przedstawiający dostępne formy wsparcia instytucjonalnego przy realizacji wybranego celu lub rozwiązaniu wybranego problemu z zakresu działalności rolnicze | 2,0 | |
3,0 | Student samodzielnie przygotowuje materiał informacyjny, przedstawiający dostępne formy wsparcia instytucjonalnego przy realizacji wybranego celu lub rozwiązaniu wybranego problemu z zakresu działalności rolniczej | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ROL_2A_C12_K01 Student identyfikuje zagadnienia wymagające wsparcia instytucjonalnego oraz dobiera metody i środki w celu jego zrealizowania | 2,0 | |
3,0 | Student identyfikuje zagadnienia wymagające wsparcia instytucjonalnego i potrafi dobrać odpowiednie środki i narzędzie do realizacji celów | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Instytucje otoczenia biznesu działające na rzecz rozwoju przedsiębiorczości na obszarach wiejskich – diagnoza, kierunki, rekomendacje, Instytut Ekonomiki Rolnictwa i Gospodarki Żywnościowej , Państwowy Instytut Badawczy, Warszawa, 2015
- Aktualne przepisy prawa w zakresie prowadzenia działalności rolniczej i funkcjonowania instrumentów i instytucji wparcia rolnictwa, 2020
- Bieżąca oferta działań instytucji wspierających prowadzenie działalności rolniczej, 2020
Literatura dodatkowa
- Aktualne plany i programy działań zawierające instrumenty wsparcia rolnictwa, 2020