Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Ogrodnictwo (N2)

Sylabus przedmiotu Rozpoznawanie drzew i krzewów w stanie bezlistnym:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Ogrodnictwo
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Rozpoznawanie drzew i krzewów w stanie bezlistnym
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Architektury Krajobrazu
Nauczyciel odpowiedzialny Marcin Kubus <Marcin.Kubus@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Grzegorz Nowak <Grzegorz.Nowak@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 1,0 ECTS (formy) 1,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW3 6 0,50,62zaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA3 6 0,50,38zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Student posiada podstawowe wiadomości z zakresu botaniki i fizjologii roślin oraz dendrologii

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Określenie zróżnicowania cech morfologicznych roślin drzewiastych w stanie bezlistnym
C-2Analizowanie cech diagnostycznych gatunków i odmian drzew i krzewów umożliwiających ich rozpoznanie
C-3Określenie walorów dekoracyjnych wyróżnionych grup drzew i krzewów w okresie bezlistnym
C-4Ukształtowanie postawy studenta w zakresie samodoskonalenia się w zakresie drzewoznawstwa oraz uwrażliwienie na zagadnienia ochrony i zwiększania bogactwa i bioróżnorodności terenów zieleni

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Rozpoznawanie drzew i krzewów liściastych w okresie bezlistnym przy pomocy klucza do oznaczania – pokroje i pędy (Jasne Błonia i Park Kasprowicza w Szczecinie)2
T-A-2Rozpoznawanie drzew i krzewów w okresie bezlistnym, zbiór pędów do oznaczania roślin2
T-A-3Praca z zielnikiem pędów (pędownik), ocena z rozpoznawania drzew i krzewów2
6
wykłady
T-W-1Pokroje drzew i krzewów w okresie bezlistnym jako cecha rozpoznawcza ich rodzajów i gatunków, typy wzrostu roślin drzewiastych2
T-W-2Rodzaje pędów drzew i krzewów; drzewa i krzewy o ozdobnych pędach (kształt, korowina, barwa, przetchlinki)1
T-W-3Korowina drzew i krzewów jako cecha diagnostyczna; drzewa i krzewy o ozdobnej korowinie1
T-W-4Charakterystyka blizn po opadłych liściach – liścioślady i inne ślady, ciernie i kolce u roślin drzewiastych; pąki jako cecha rozpoznawcza roślin drzewiastych w stanie bezlistnym – (rodzaje, kształt, układ pąków)2
6

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1uczestnictwo w zajęciach10
A-A-2przygotowanie do zaliczenia przedmiotu2
A-A-3zaliczenie ćwiczeń w formie pisemnej2
A-A-4zaliczenie z praktycznego rozpoznawania drzew i krzewów w stanie bezlistnym1
15
wykłady
A-W-1uczestnictwo w zajęciach6
A-W-2praca własna studenta; analiza treści wykładów6
A-W-3rozpoznawanie cechi diagnostycznych roślin drzewiastych3
15

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny i problemowy
M-2Metody problemowe (metoda sytuacyjna, dyskusja dydaktyczna związana z wykładem)
M-3Metody praktyczne (obserwacja, pokaz, ćwiczenia przedmiotowe)

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Sprawdzian pisemny z partii materiału
S-2Ocena formująca: Ocena z rozpoznawania drzew i krzewów w stanie bezlistnym
S-3Ocena podsumowująca: Ocena końcowa z przedmiotu (część teoretyczna i praktyczna)

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
OG_2A_C15_W01
Rozróżnia i charakteryzuje cechy morfologiczne roślin drzewiastych w stanie bezlistnym
OG_2A_W06C-3, C-1T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-1M-1, M-2S-1, S-3
OG_2A_C15_W02
Opisuje drzewa i krzewy na podstawie ich cech diagnostycznych w stanie bezlistnym oraz określa walory dekoracyjne
OG_2A_W10C-1T-W-2, T-W-4, T-W-1M-3, M-2S-3, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
OG_2A_C15_U01
Analizuje cechy diagnostyczne drzew i krzewów w stanie bezlistnym umożliwiające ich rozpoznanie
OG_2A_U01, OG_2A_U06C-2T-A-1, T-A-3, T-A-2M-3, M-2S-3, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
OG_2A_C15_K01
Ma świadomość dokształcania się i samodoskonalenia w zakresie drzewoznawstwa. Ma świadomość potrzeby ochrony i zwiększania bogactwa i bioróżnorodności terenów zieleni i zadrzewień.
OG_2A_K04C-4T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-1M-1, M-2S-3

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
OG_2A_C15_W01
Rozróżnia i charakteryzuje cechy morfologiczne roślin drzewiastych w stanie bezlistnym
2,0Student nie potrafi rozróżniać i charakteryzować cech morfologicznych roślin drzewiastych w stanie bezlistnym
3,0Student rozróżnia i charakteryzuje podstawowe cechy morfologiczne roślin drzewiastych w stanie bezlistnym, podając pojedyncze przykłady drzew i krzewów
3,5Student rozróżnia i charakteryzuje zdecydowaną większość cech morfologicznych roślin drzewiastych w stanie bezlistnym, podając przykłady drzew i krzewów
4,0Student rozróżnia i charakteryzuje wszystkie wymagane cechy morfologiczne roślin drzewiastych w stanie bezlistnym, podając przykłady drzew i krzewów
4,5Student rozróżnia i charakteryzuje wszystkie wymagane cechy morfologiczne roślin drzewiastych w stanie bezlistnym, podając liczne przykłady drzew i krzewów z ich kompleksowym opisem
5,0Student biegle rozróżnia i charakteryzuje wszystkie wymagane cechy morfologiczne roślin drzewiastych w stanie bezlistnym, podając wszystkie przykłady drzew i krzewów z ich kompleksowym opisem i wykazując przy tym szerszą wiedzę z dendrologii
OG_2A_C15_W02
Opisuje drzewa i krzewy na podstawie ich cech diagnostycznych w stanie bezlistnym oraz określa walory dekoracyjne
2,0Student nie opisuje drzew i krzewów na podstawie ich cech diagnostycznych oraz nie określa ich walorów dekoracyjnych
3,0Student opisuje większość cech diagnostycznych podstawowych gatunków drzew i krzewów częściowo określając ich walory dekoracyjne
3,5Student opisuje wszystkie cechy diagnostyczne podstawowych gatunków drzew i krzewów w większości określając ich walory dekoracyjne
4,0Student opisuje wszystkie cechy diagnostyczne wymaganych gatunków i niektórych odmian drzew i krzewów określając ich walory dekoracyjne
4,5Student biegle opisuje wszystkie cechy diagnostyczne wymaganych gatunków i odmian drzew i krzewów określając ich walory dekoracyjne
5,0Student biegle opisuje wszystkie cechy diagnostyczne wymaganych gatunków i odmian drzew i krzewów określając ich walory dekoracyjne, wykazując się przy tym szerszą wiedzą z zakresu dendrologii

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
OG_2A_C15_U01
Analizuje cechy diagnostyczne drzew i krzewów w stanie bezlistnym umożliwiające ich rozpoznanie
2,0Student nie analizuje cech diagnostycznych drzew i krzewów w stanie bezlistnym, co uniemożliwia ich rozpoznanie
3,0Student analizuje podstawowe cechy diagnostyczne drzew i krzewów w stanie bezlistnym, i w większości rozpoznaje wymagane gatunki
3,5Student analizuje większość cech diagnostycznych drzew i krzewów w stanie bezlistnym i na ich podstawie rozpoznaje wymagane gatunki
4,0Student sprawnie analizuje wszystkie cechy diagnostyczne drzew i krzewów w stanie bezlistnym i na ich podstawie rozpoznaje wymagane gatunki
4,5Student sprawnie analizuje wszystkie cechy diagnostyczne drzew i krzewów w stanie bezlistnym i na ich podstawie rozpoznaje wymagane gatunki i odmiany
5,0Student biegle analizuje wszystkie cechy diagnostyczne drzew i krzewów w stanie bezlistnym i na ich podstawie rozpoznaje wymagane gatunki i odmiany, wykazując się przy tym szerszą wiedzą z dendrologii

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
OG_2A_C15_K01
Ma świadomość dokształcania się i samodoskonalenia w zakresie drzewoznawstwa. Ma świadomość potrzeby ochrony i zwiększania bogactwa i bioróżnorodności terenów zieleni i zadrzewień.
2,0Student nie ma świadomości dokształcania się i samodoskonalenia w zakresie drzewoznawstwa
3,0Student ma elementarną świadomość dokształcania się i samodoskonalenia w zakresie drzewoznawstwa
3,5Student ma świadomość dokształcania się i samodoskonalenia w zakresie drzewoznawstwa
4,0Student ma dobrą świadomość dokształcania się i samodoskonalenia w zakresie drzewoznawstwa
4,5Student ma ugruntowaną świadomość dokształcania się i samodoskonalenia w zakresie drzewoznawstwa
5,0Student ma wybitną świadomość dokształcania się i samodoskonalenia w zakresie drzewoznawstwa

Literatura podstawowa

  1. Szymanowski T., Rozpoznawanie drzew w stanie bezlistnym, PWRiL, Warszawa, 1974
  2. Godet J.D., Pędy i pąki rozpoznawanie drzew i krzewów w okresie spoczynku, Oficyna Wydaw. Multico, Warszawa, 1998
  3. Seneta W., Dolatowski J., Dendrologia, Wydaw. Nauk. PWN, Warszawa, 2008, i nowszewydania
  4. Kubus M., Dendrologia. Skrypt dla studentów kierunku ogrodnictwo i architektura krajobrazu, Wydaw. Akademii Rolniczej w Szczecinie, 2005, 2011

Literatura dodatkowa

  1. Stachak A., Grinn U., Haas-Nogal M., Kubus M., Nowak G., Nowakowska M., Zieleń Szczecina, Oficyna In Plus, Wołczkowo, 2000
  2. Coombes A.J., Drzewa, Wydaw. Wiedza i Życie, Warszawa, 2001
  3. Coombes A.J., Kieszonkowy atlas drzew, Solis, Warszawa, 2006
  4. Owen J., More D., Przewodnik Collinsa. Drzewa, Oficyna Wydaw. Multico, Warszawa, 2009

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Rozpoznawanie drzew i krzewów liściastych w okresie bezlistnym przy pomocy klucza do oznaczania – pokroje i pędy (Jasne Błonia i Park Kasprowicza w Szczecinie)2
T-A-2Rozpoznawanie drzew i krzewów w okresie bezlistnym, zbiór pędów do oznaczania roślin2
T-A-3Praca z zielnikiem pędów (pędownik), ocena z rozpoznawania drzew i krzewów2
6

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Pokroje drzew i krzewów w okresie bezlistnym jako cecha rozpoznawcza ich rodzajów i gatunków, typy wzrostu roślin drzewiastych2
T-W-2Rodzaje pędów drzew i krzewów; drzewa i krzewy o ozdobnych pędach (kształt, korowina, barwa, przetchlinki)1
T-W-3Korowina drzew i krzewów jako cecha diagnostyczna; drzewa i krzewy o ozdobnej korowinie1
T-W-4Charakterystyka blizn po opadłych liściach – liścioślady i inne ślady, ciernie i kolce u roślin drzewiastych; pąki jako cecha rozpoznawcza roślin drzewiastych w stanie bezlistnym – (rodzaje, kształt, układ pąków)2
6

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1uczestnictwo w zajęciach10
A-A-2przygotowanie do zaliczenia przedmiotu2
A-A-3zaliczenie ćwiczeń w formie pisemnej2
A-A-4zaliczenie z praktycznego rozpoznawania drzew i krzewów w stanie bezlistnym1
15
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w zajęciach6
A-W-2praca własna studenta; analiza treści wykładów6
A-W-3rozpoznawanie cechi diagnostycznych roślin drzewiastych3
15
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięOG_2A_C15_W01Rozróżnia i charakteryzuje cechy morfologiczne roślin drzewiastych w stanie bezlistnym
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOG_2A_W06student posiada rozszerzoną wiedzę związaną z wyborem i wykorzystaniem roślin w kompozycjach służących do dekoracji wnętrz i urządzania terenów zieleni
Cel przedmiotuC-3Określenie walorów dekoracyjnych wyróżnionych grup drzew i krzewów w okresie bezlistnym
C-1Określenie zróżnicowania cech morfologicznych roślin drzewiastych w stanie bezlistnym
Treści programoweT-W-2Rodzaje pędów drzew i krzewów; drzewa i krzewy o ozdobnych pędach (kształt, korowina, barwa, przetchlinki)
T-W-3Korowina drzew i krzewów jako cecha diagnostyczna; drzewa i krzewy o ozdobnej korowinie
T-W-4Charakterystyka blizn po opadłych liściach – liścioślady i inne ślady, ciernie i kolce u roślin drzewiastych; pąki jako cecha rozpoznawcza roślin drzewiastych w stanie bezlistnym – (rodzaje, kształt, układ pąków)
T-W-1Pokroje drzew i krzewów w okresie bezlistnym jako cecha rozpoznawcza ich rodzajów i gatunków, typy wzrostu roślin drzewiastych
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny i problemowy
M-2Metody problemowe (metoda sytuacyjna, dyskusja dydaktyczna związana z wykładem)
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Sprawdzian pisemny z partii materiału
S-3Ocena podsumowująca: Ocena końcowa z przedmiotu (część teoretyczna i praktyczna)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi rozróżniać i charakteryzować cech morfologicznych roślin drzewiastych w stanie bezlistnym
3,0Student rozróżnia i charakteryzuje podstawowe cechy morfologiczne roślin drzewiastych w stanie bezlistnym, podając pojedyncze przykłady drzew i krzewów
3,5Student rozróżnia i charakteryzuje zdecydowaną większość cech morfologicznych roślin drzewiastych w stanie bezlistnym, podając przykłady drzew i krzewów
4,0Student rozróżnia i charakteryzuje wszystkie wymagane cechy morfologiczne roślin drzewiastych w stanie bezlistnym, podając przykłady drzew i krzewów
4,5Student rozróżnia i charakteryzuje wszystkie wymagane cechy morfologiczne roślin drzewiastych w stanie bezlistnym, podając liczne przykłady drzew i krzewów z ich kompleksowym opisem
5,0Student biegle rozróżnia i charakteryzuje wszystkie wymagane cechy morfologiczne roślin drzewiastych w stanie bezlistnym, podając wszystkie przykłady drzew i krzewów z ich kompleksowym opisem i wykazując przy tym szerszą wiedzę z dendrologii
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięOG_2A_C15_W02Opisuje drzewa i krzewy na podstawie ich cech diagnostycznych w stanie bezlistnym oraz określa walory dekoracyjne
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOG_2A_W10student posiada rozszerzoną, w stosunku do studiów pierwszego stopnia, wiedzę z zakresu produkcji i znajomości roślin ogrodniczych
Cel przedmiotuC-1Określenie zróżnicowania cech morfologicznych roślin drzewiastych w stanie bezlistnym
Treści programoweT-W-2Rodzaje pędów drzew i krzewów; drzewa i krzewy o ozdobnych pędach (kształt, korowina, barwa, przetchlinki)
T-W-4Charakterystyka blizn po opadłych liściach – liścioślady i inne ślady, ciernie i kolce u roślin drzewiastych; pąki jako cecha rozpoznawcza roślin drzewiastych w stanie bezlistnym – (rodzaje, kształt, układ pąków)
T-W-1Pokroje drzew i krzewów w okresie bezlistnym jako cecha rozpoznawcza ich rodzajów i gatunków, typy wzrostu roślin drzewiastych
Metody nauczaniaM-3Metody praktyczne (obserwacja, pokaz, ćwiczenia przedmiotowe)
M-2Metody problemowe (metoda sytuacyjna, dyskusja dydaktyczna związana z wykładem)
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Ocena końcowa z przedmiotu (część teoretyczna i praktyczna)
S-2Ocena formująca: Ocena z rozpoznawania drzew i krzewów w stanie bezlistnym
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie opisuje drzew i krzewów na podstawie ich cech diagnostycznych oraz nie określa ich walorów dekoracyjnych
3,0Student opisuje większość cech diagnostycznych podstawowych gatunków drzew i krzewów częściowo określając ich walory dekoracyjne
3,5Student opisuje wszystkie cechy diagnostyczne podstawowych gatunków drzew i krzewów w większości określając ich walory dekoracyjne
4,0Student opisuje wszystkie cechy diagnostyczne wymaganych gatunków i niektórych odmian drzew i krzewów określając ich walory dekoracyjne
4,5Student biegle opisuje wszystkie cechy diagnostyczne wymaganych gatunków i odmian drzew i krzewów określając ich walory dekoracyjne
5,0Student biegle opisuje wszystkie cechy diagnostyczne wymaganych gatunków i odmian drzew i krzewów określając ich walory dekoracyjne, wykazując się przy tym szerszą wiedzą z zakresu dendrologii
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięOG_2A_C15_U01Analizuje cechy diagnostyczne drzew i krzewów w stanie bezlistnym umożliwiające ich rozpoznanie
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOG_2A_U01student posiada umiejętność wyszukiwania i analizy potrzebnych informacji w celu sporządzenia wykonawczego i eksploatacyjnego opracowania z zakresu ogrodnictwa zrównoważonego
OG_2A_U06student samodzielnie planuje, przeprowadza, analizuje i ocenia zadania z zakresu szeroko rozumianego ogrodnictwa, prawidłowo interpretuje rezultaty i wyciąga wnioski oraz rozwija te umiejętności przez całe życie
Cel przedmiotuC-2Analizowanie cech diagnostycznych gatunków i odmian drzew i krzewów umożliwiających ich rozpoznanie
Treści programoweT-A-1Rozpoznawanie drzew i krzewów liściastych w okresie bezlistnym przy pomocy klucza do oznaczania – pokroje i pędy (Jasne Błonia i Park Kasprowicza w Szczecinie)
T-A-3Praca z zielnikiem pędów (pędownik), ocena z rozpoznawania drzew i krzewów
T-A-2Rozpoznawanie drzew i krzewów w okresie bezlistnym, zbiór pędów do oznaczania roślin
Metody nauczaniaM-3Metody praktyczne (obserwacja, pokaz, ćwiczenia przedmiotowe)
M-2Metody problemowe (metoda sytuacyjna, dyskusja dydaktyczna związana z wykładem)
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Ocena końcowa z przedmiotu (część teoretyczna i praktyczna)
S-2Ocena formująca: Ocena z rozpoznawania drzew i krzewów w stanie bezlistnym
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie analizuje cech diagnostycznych drzew i krzewów w stanie bezlistnym, co uniemożliwia ich rozpoznanie
3,0Student analizuje podstawowe cechy diagnostyczne drzew i krzewów w stanie bezlistnym, i w większości rozpoznaje wymagane gatunki
3,5Student analizuje większość cech diagnostycznych drzew i krzewów w stanie bezlistnym i na ich podstawie rozpoznaje wymagane gatunki
4,0Student sprawnie analizuje wszystkie cechy diagnostyczne drzew i krzewów w stanie bezlistnym i na ich podstawie rozpoznaje wymagane gatunki
4,5Student sprawnie analizuje wszystkie cechy diagnostyczne drzew i krzewów w stanie bezlistnym i na ich podstawie rozpoznaje wymagane gatunki i odmiany
5,0Student biegle analizuje wszystkie cechy diagnostyczne drzew i krzewów w stanie bezlistnym i na ich podstawie rozpoznaje wymagane gatunki i odmiany, wykazując się przy tym szerszą wiedzą z dendrologii
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięOG_2A_C15_K01Ma świadomość dokształcania się i samodoskonalenia w zakresie drzewoznawstwa. Ma świadomość potrzeby ochrony i zwiększania bogactwa i bioróżnorodności terenów zieleni i zadrzewień.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOG_2A_K04student ma świadomość ryzyka i potrafi ocenić skutki społeczne wykonywanej działalności w zakresie szeroko rozumianego ogrodnictwa z uwzględnieniem jego wpływu na środowisko
Cel przedmiotuC-4Ukształtowanie postawy studenta w zakresie samodoskonalenia się w zakresie drzewoznawstwa oraz uwrażliwienie na zagadnienia ochrony i zwiększania bogactwa i bioróżnorodności terenów zieleni
Treści programoweT-W-2Rodzaje pędów drzew i krzewów; drzewa i krzewy o ozdobnych pędach (kształt, korowina, barwa, przetchlinki)
T-W-3Korowina drzew i krzewów jako cecha diagnostyczna; drzewa i krzewy o ozdobnej korowinie
T-W-4Charakterystyka blizn po opadłych liściach – liścioślady i inne ślady, ciernie i kolce u roślin drzewiastych; pąki jako cecha rozpoznawcza roślin drzewiastych w stanie bezlistnym – (rodzaje, kształt, układ pąków)
T-W-1Pokroje drzew i krzewów w okresie bezlistnym jako cecha rozpoznawcza ich rodzajów i gatunków, typy wzrostu roślin drzewiastych
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny i problemowy
M-2Metody problemowe (metoda sytuacyjna, dyskusja dydaktyczna związana z wykładem)
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Ocena końcowa z przedmiotu (część teoretyczna i praktyczna)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie ma świadomości dokształcania się i samodoskonalenia w zakresie drzewoznawstwa
3,0Student ma elementarną świadomość dokształcania się i samodoskonalenia w zakresie drzewoznawstwa
3,5Student ma świadomość dokształcania się i samodoskonalenia w zakresie drzewoznawstwa
4,0Student ma dobrą świadomość dokształcania się i samodoskonalenia w zakresie drzewoznawstwa
4,5Student ma ugruntowaną świadomość dokształcania się i samodoskonalenia w zakresie drzewoznawstwa
5,0Student ma wybitną świadomość dokształcania się i samodoskonalenia w zakresie drzewoznawstwa