Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Gospodarka odpadami
Sylabus przedmiotu Indywidualny plan rozwoju uczestnika studium:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Gospodarka odpadami | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | podyplomowe |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | charakterystyki PRK | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Indywidualny plan rozwoju uczestnika studium | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Kształtowania Środowiska | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Anna Kiepas-Kokot <Anna.Kiepas-Kokot@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Świadomość własnych potrzeb i oczekiwań w zakresie rozwoju zawodowego w obszarze gospodarki odpadami |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Przygotowanie uczestnika studium do sporządzenia własnego indywidualnego planu rozwoju zawodowego w obszarze gospodarki odpadami. Uświadomienie obecnego/zaprojektowanie przyszłego miejsca i roli uczestnika studiów w całym cyklu gospodarowania odpadami. Opracowanie strategii rozwoju kariery zawodowej w oparciu o skuteczne narzędzia (nauczone w toku studiów), z naciskiem na etyczne rozwiązania. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Analiza/weryfikacja własnych zasobów wiedzy i umiejętności po półrocznym kształceniu. Zaplanowanie własnej ścieżki rozwoju zawodowego w gospodarce odpadami. | 12 |
12 | ||
projekty | ||
T-P-1 | Analiza własnych zasobów na początkowym etapie edukacji. Identyfikacja potrzeb rynkowych w zakresie gospodarki odpadami. Wyznaczenie własnych celów rozwoju zawodowego. Ustalenie niezbędnego poziomu wiedzy i potrzebnych umiejętności do osiągnięcia zakładanych celów. | 8 |
8 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | Uczestniczenie w zajęciach | 12 |
A-P-2 | Praca w grupie, interdyscyplinarna, kształtowanie własnej ścieżki zawodowej i świadomości problemów jakie czekają w pracy zawodowej w oparciu o publikacje naukowe, dyskusje na sympozjum, forach branżowych, zajęciach dyskusyjnych. | 18 |
A-P-3 | Praca samodzielna, interdyscyplinarna, kształtowanie własnej ścieżki zawodowej i świadomości problemów jakie czekają w pracy zawodowej w oparciu o publikacje naukowe, dyskusje na sympozjum, forach branżowych, zajęciach dyskusyjnych. | 20 |
A-P-4 | Praca w bezpośrednim kontakcie z nauczycielem, podsumowująca postępy rozwoju zawodowego, ukierunkowująca funkcjonowanie uczestnika w zawodzie | 10 |
60 | ||
projekty | ||
A-P-1 | Uczestniczenie w zajęciach | 8 |
A-P-2 | Opracowanie planu rozwoju osobistego w oparciu o pracę własną (analiza stanu aktualnego i docelowego wiedzy, zaprojektowanie kierunków pogłębionego rozwoju, umiejętności i kompetencji) | 14 |
A-P-3 | Praca w bezpośrednim kontakcie z nauczycielem, dotycząca weryfikacji opracowanego planu rozwoju osobistego, analiza stanu aktualnego i docelgo wiedzy, zaprojektowanie kierunków pogłębionego rozwoju, umiejętności i kompetencji | 8 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | metoda przypadków |
M-2 | dyskusja dydaktyczna |
M-3 | metoda projektu |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Sporządzenie własnego indywidualnego planu rozwoju przez uczestnika studium |
S-2 | Ocena podsumowująca: Sprawozdanie z efektów realizacji planu rozwoju |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
GOSP_10-_PD4_W01 Pogłębiona znajomość rynku pracy w zakresie gospodarki odpadami, wiedza na temat kwalifikacji niezbędnych do prowadzenia działalności w poszczególnych sektorach gospodarki odpadowej | GOSP_10-_W04, GOSP_10-_W02, GOSP_10-_W07 | — | C-1 | T-P-1, T-P-1 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
GOSP_10-_PD4_U01 Zdolność oceny własnych zasobów wiedzy i umiejętności w ramach kierunku studiów, formułowania celów rozwojowych i doboru narzędzi do ich osiągania | GOSP_10-_U03, GOSP_10-_U06 | — | C-1 | T-P-1, T-P-1 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
GOSP_10-_PD4_K01 Świadomość potrzeby ciągłego rozwoju gwarantuje postęp kariery, a co z tym związane świadomość potrzeby edukacji, dyskusji, uczestnictwa w debacie. Zmieniające się prawo odpadowe, potrzeba dopasowania krajowej gospodarki odpadami do ewoluujących potrzeb unijnej polityki odpadowej rodzi potrzebę ciągłego doskonalenia się. | GOSP_10-_K01, GOSP_10-_K04, GOSP_10-_K05 | — | C-1 | T-P-1, T-P-1 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
GOSP_10-_PD4_W01 Pogłębiona znajomość rynku pracy w zakresie gospodarki odpadami, wiedza na temat kwalifikacji niezbędnych do prowadzenia działalności w poszczególnych sektorach gospodarki odpadowej | 2,0 | |
3,0 | Podstawowa znajomość rynku pracy w zakresie gospodarki odpadami | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
GOSP_10-_PD4_U01 Zdolność oceny własnych zasobów wiedzy i umiejętności w ramach kierunku studiów, formułowania celów rozwojowych i doboru narzędzi do ich osiągania | 2,0 | |
3,0 | Umiejętność oceny własnych zasobów, formułowania celów rozwojowych i doboru narzędzi do ich osiągania w stopniu podstawowym i ogólnym | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
GOSP_10-_PD4_K01 Świadomość potrzeby ciągłego rozwoju gwarantuje postęp kariery, a co z tym związane świadomość potrzeby edukacji, dyskusji, uczestnictwa w debacie. Zmieniające się prawo odpadowe, potrzeba dopasowania krajowej gospodarki odpadami do ewoluujących potrzeb unijnej polityki odpadowej rodzi potrzebę ciągłego doskonalenia się. | 2,0 | |
3,0 | Świadomość potrzeby ciągłego rozwoju w wymiarze podstawowym, ogólnym | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Beata Rzepka, Kariera pod kontrolą. Jak zmienić swoje życie zawodowe na lepsze (e-book), Wydawnictwo Onepress, 2016
- Molitor Stella U., Strategia planowania kariery, BC Edukacja, 2008
- Praca zbiorowa, Biznes - tom 6 Planowanie kariery, PWN Warszawa, 2007
Literatura dodatkowa
- Praca zbiorowa, Inspirujący wykład. Jak zbadać swoje możliwości abyś był spełniony w życiu zawodowym i osobistym, Wydawnictwo Andrew Moszczynski Group, 2020