Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Architektura krajobrazu (S1)

Sylabus przedmiotu Projektowanie urbanistyczne:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Architektura krajobrazu
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, dziedzina sztuki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Projektowanie urbanistyczne
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Architektury Krajobrazu
Nauczyciel odpowiedzialny Magdalena Czałczyńska-Podolska <Magdalena.Czalczynska-Podolska@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Magdalena Rzeszotarska-Pałka <Magdalena.Rzeszotarska-Palka@zut.edu.pl>, Eliza Sochacka-Sutkowska <Eliza.Sochacka-Sutkowska@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 4,0 ECTS (formy) 4,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW4 15 2,00,50zaliczenie
projektyP4 30 2,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Brak

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studentów z podstawowymi zasadami kompozycji urbanistycznej oraz projektowania prostych zespołów urbanistycznych w tym wymaganiami estetyczno-krajobrazowymi, funkcjonalno-programowymi i prawnymi oraz dawnymi i współczesnymi tendencjami w zakresie kształtowania zespołów mieszkaniowych.
C-2Ukształtowanie umiejętności dotyczących przygotowania projektu niewielkiego zespołu zabudowy mieszkaniowej jednorodzinnej z uwzględnieniem lokalnych uwarunkowań.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Analizy przedprojektowe – analiza urbanistyczna, wykonanie makiety terenu8
T-P-2Koncepcja zagospodarowania terenu - układ komunikacji osiedla, rozplanowanie działek i zieleni publicznej10
T-P-3Przegląd międzysemestralny na ocenę2
T-P-4Projekt szczegółowy wbranego wnętrza urbanistycznego10
30
wykłady
T-W-1Wprowadzenie w problematykę projektowania urbanistycznego. Pojęcie ładu przestrzennego.2
T-W-2Komponowanie zespołów mieszkaniowych - zagadnienie skali, budowy wnętrz urbanistycznych, kompozycji urbanistycznej.4
T-W-3Podstawowe zasady projektowania i kształtowania terenów mieszkaniowych. Przepisy dotyczące wymaganych wymiarów i odległości w projektowaniu zespołów osiedlowych. Komunikacja w osiedlu. Rekreacja w osiedlu4
T-W-4Poszukiwania miasta idealnego - ewolucja zasad dla planowania miast i terenów mieszkaniowych (skala regionu, miasta i placu)3
T-W-5Podstawowe zasady planowania zespołów mieszkaniowych. Ustalenia Miejscowego Planu Zagospodarowania Przestrzennego i Studium Uwarunkowań i Kierunków Zagospodarowania Przestrzennego2
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1Obecność na zajęciach i praca nad projektem podczas zajeć.30
A-P-2Praca poza zajęciami nad wykonaniem rysunków i makiety projektowanego zespołu30
60
wykłady
A-W-1Obecność na wykładach15
A-W-2Przygotowanie do kolokwium30
A-W-3Czytanie wskazanej literatury15
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny
M-2Wykład terenowy
M-3Ćwiczenia projektowe

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Przegląd międzysemestralny. Ocena etapu pierwszego pracy semestralnej. Ocenie podlega poprawność i merytoryczna i zakres a także estetyka wykonanej pracy.
S-2Ocena podsumowująca: Projekt semestralny (plansze projektowe i makieta). Ocenie podlega poprawność merytoryczna, zakres i estetyka wykonanej pracy oraz oryginalność koncepcji, jej wartość artystyczna oraz walory urbanistyczno-krajobrazowe przyjętych rozwiązań.
S-3Ocena podsumowująca: Kolokwium

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AK_1A_C18_W10
Zna podstawowe zasady komponowania i projektowania (w tym wymiary i odległości wymagane w zagospodarowaniu terenów mieszkaniowych) prostych zespołów urbanistycznych.
AK_1A_W09C-1T-W-1, T-W-2, T-W-4, T-W-3, T-P-4, T-P-2M-1, M-2, M-3S-3, S-2
AK_1A_C18_W11
Wskazuje i charakteryzuje podstawowe koncepcje dotyczące planowania miast i terenów mieszkaniowych oraz współczesne tendencje w ich kształtowaniu
AK_1A_W10C-1T-W-4M-1, M-3S-3

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AK_1A_C18_U06
Potrafi zaprojektować niewielki zespół urbanistyczny z zastosowaniem zasad kompozycji urbanistycznej oraz planowania i programowania terenów mieszkaniowych.
AK_1A_U06C-1, C-2T-W-2, T-W-3, T-P-4, T-P-2, T-P-1M-1, M-2, M-3S-3, S-1, S-2
AK_1A_C18_U09
Potrafi przeanalizować uwarunkowania sytuacyjne stosując standardowe dla planowania niewielkiego zespołu urbanistycznego analizy.
AK_1A_U09C-2T-P-4, T-P-3, T-P-2, T-P-1M-1, M-3S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AK_1A_C18_K11
Potrafi współpracować w ramach zespołu projektowego.
AK_1A_K09C-2T-P-4, T-P-3, T-P-2, T-P-1M-3S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
AK_1A_C18_W10
Zna podstawowe zasady komponowania i projektowania (w tym wymiary i odległości wymagane w zagospodarowaniu terenów mieszkaniowych) prostych zespołów urbanistycznych.
2,0Student nie zna głównych zasad dotyczące komponowania i projektowania prostych zespołów urbanistycznych. Popełnia liczne błędy.
3,0Student zna cześciowo główne zasady dotyczące komponowania i projektowania prostych zespołów urbanistycznych, opisuje je i/lub stosuje w projekcie w stopniu podstawowym. Popełnia błędy.
3,5Student zna cześciowo zasady dotyczące komponowania i projektowania prostych zespołów urbanistycznych, opisuje je i/lub stosuje w projekcie w stopniu podstawowym. Popełnia błędy.
4,0Student zna zasady dotyczące komponowania i projektowania prostych zespołów urbanistycznych, opisuje je i/lub stosuje w projekcie w stopniu podstawowym.
4,5Student zna zasady dotyczące komponowania i projektowania prostych zespołów urbanistycznych, opisuje je i/lub stosuje w projekcie wyczerpująco.
5,0Student zna zasady dotyczące komponowania i projektowania prostych zespołów urbanistycznych, opisuje je i/lub stosuje w projekcie wyczerpująco i wnikliwie.
AK_1A_C18_W11
Wskazuje i charakteryzuje podstawowe koncepcje dotyczące planowania miast i terenów mieszkaniowych oraz współczesne tendencje w ich kształtowaniu
2,0Student nie zna koncepcji dotyczących planowania miast i osiedli i nie potrafi ich charakteryzować.
3,0Student wymienia wybrane koncepcje dotyczące planowania miast i osiedli i charakteryzuje w bardzo ograniczonym zakresie.
3,5Student wymienia wybrane koncepcje dotyczące planowania miast i osiedli i charakteryzuje w ograniczonym zakresie.
4,0Student wymienia wybrane koncepcje dotyczące planowania miast i osiedli i charakteryzuje większość wyczerpująco.
4,5Student wymienia wybrane koncepcje dotyczące planowania miast i osiedli i charakteryzuje je wyczerpująco.
5,0Student wymienia wybrane koncepcje dotyczące planowania miast i osiedli i charakteryzuje je wyczerpująco i w ponadpodstawowym zakresie.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
AK_1A_C18_U06
Potrafi zaprojektować niewielki zespół urbanistyczny z zastosowaniem zasad kompozycji urbanistycznej oraz planowania i programowania terenów mieszkaniowych.
2,0Student nie potrafi zaprojektować niewielkiego zespołu urbanistycznego, stosując się do zasad projektowania urbanistycznego w niewielkim stopniu.
3,0Student potrafi zaprojektować niewielki zespół urbanistyczny, stosując się do zasad projektowania urbanistycznego w niewielkim stopniu. Popełnia błędy.
3,5Student potrafi zaprojektować niewielki zespół urbanistyczny, stosując się do zasad projektowania urbanistycznego w podstawowym stopniu. Popełnia błędy.
4,0Student potrafi zaprojektować niewielki zespół urbanistyczny, stosując się do zasad projektowania urbanistycznego w podstawowym stopniu.
4,5Student potrafi zaprojektować niewielki zespół urbanistyczny, stosując się do zasad projektowania urbanistycznego w ponadpodstawowym stopniu.
5,0Student potrafi zaprojektować niewielki zespół urbanistyczny, stosując się do zasad projektowania urbanistycznego w ponadpodstawowym stopniu, twórczo je interpretując.
AK_1A_C18_U09
Potrafi przeanalizować uwarunkowania sytuacyjne stosując standardowe dla planowania niewielkiego zespołu urbanistycznego analizy.
2,0Student nie potrafi przeprowadzić analizy stanu istniejącego terenu i sporządzić inwentaryzacji urbanistycznej.
3,0Student przeprowadza analizę stanu istniejącego terenu i sporządza inwentaryzację urbanistyczną (rzut, przekroje) która spełnia podstawowe wymogi merytoryczne, ale zawiera liczne błędy.
3,5Student przeprowadza analizę stanu istniejącego terenu i sporządza inwentaryzację urbanistyczną (rzut, przekroje) która spełnia podstawowe wymogi merytoryczne, ale zawiera błędy.
4,0Student przeprowadza analizę stanu istniejącego terenu i sporządza inwentaryzację urbanistyczną (rzut, przekroje) która spełnia podstawowe wymogi merytoryczne.
4,5Student przeprowadza analizę stanu istniejącego terenu i sporządza inwentaryzację urbanistyczną (rzut, przekroje) która spełnia ponadpodstawowe wymogi merytoryczne i jest zaopatrzona w dodatkowe analizy (opisy, zdjęcia).
5,0Student przeprowadza analizę stanu istniejącego terenu i sporządza inwentaryzację urbanistyczną (rzut, przekroje) która spełnia ponadpodstawowe wymogi merytoryczne, jest zaopatrzona w dodatkowe i wnikliwe analizy (opisy, zdjęcia).

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
AK_1A_C18_K11
Potrafi współpracować w ramach zespołu projektowego.
2,0Student nie bierze udziału w pracy zespołu.
3,0Student wykazuje tylko bierną postawę podczas pracy zespołu. Nie angażuje się.
3,5Student wykazuje głównie bierną postawę podczas pracy zespołu. Nie angażuje się.
4,0Student wykazuje w większości aktywną postawę podczas pracy zespołu. Angażuje się.
4,5Student wykazuje się aktywną postawą podczas pracy zespołu. Angażuje się.
5,0Student wykazuje się bardzo aktywną postawą podczas pracy zespołu. Angażuje się bardzo.

Literatura podstawowa

  1. Adamczewska-Wejchert H., Kształtowanie zespołów mieszkaniowych, Arkady, Warszawa, 1995
  2. Alexiewicz G., Izbicki T. (red.), Współczesne tendencje w ksztaltowaniu terenow mieszkaniowych w świetle teorii i praktyki., Wydawnictwo Politechniki Wrocławskiej, Wrocław, 1991
  3. Bohm A., Planowanie przestrzenne dla architektow krajobrazu. O czynniku kompozycji, Poitechnika Krakowska, Krakow, 2006
  4. Chmielewski J. M., Teoria urbanistyki w projektowaniu i planowaniu miast, Oficyna wydawnicza Politechniki Warszawskiej, Warszawa, 2005
  5. Czarnecki W., Planowanie miast i osiedli. T. I i II, Warszawa, 1972
  6. Pawłowska K. (red.), Architektura krajobrazu a planowanie przestrzenne. Podręcznik dla studentów wyższych szkół technicznych, Wydawnictwo Politechniki Krakowskiej, Kraków, 2001
  7. Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 7 kwietnia 2004 w sprawie waunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ch usytułowanie, 2011
  8. Wejchert K., Elementy kompozycji urbanistycznej, Arkady, Warszawa, 1984

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Analizy przedprojektowe – analiza urbanistyczna, wykonanie makiety terenu8
T-P-2Koncepcja zagospodarowania terenu - układ komunikacji osiedla, rozplanowanie działek i zieleni publicznej10
T-P-3Przegląd międzysemestralny na ocenę2
T-P-4Projekt szczegółowy wbranego wnętrza urbanistycznego10
30

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Wprowadzenie w problematykę projektowania urbanistycznego. Pojęcie ładu przestrzennego.2
T-W-2Komponowanie zespołów mieszkaniowych - zagadnienie skali, budowy wnętrz urbanistycznych, kompozycji urbanistycznej.4
T-W-3Podstawowe zasady projektowania i kształtowania terenów mieszkaniowych. Przepisy dotyczące wymaganych wymiarów i odległości w projektowaniu zespołów osiedlowych. Komunikacja w osiedlu. Rekreacja w osiedlu4
T-W-4Poszukiwania miasta idealnego - ewolucja zasad dla planowania miast i terenów mieszkaniowych (skala regionu, miasta i placu)3
T-W-5Podstawowe zasady planowania zespołów mieszkaniowych. Ustalenia Miejscowego Planu Zagospodarowania Przestrzennego i Studium Uwarunkowań i Kierunków Zagospodarowania Przestrzennego2
15

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1Obecność na zajęciach i praca nad projektem podczas zajeć.30
A-P-2Praca poza zajęciami nad wykonaniem rysunków i makiety projektowanego zespołu30
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Obecność na wykładach15
A-W-2Przygotowanie do kolokwium30
A-W-3Czytanie wskazanej literatury15
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAK_1A_C18_W10Zna podstawowe zasady komponowania i projektowania (w tym wymiary i odległości wymagane w zagospodarowaniu terenów mieszkaniowych) prostych zespołów urbanistycznych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_1A_W09posiada podstawową wiedzę w zakresie urbanistyki i planowania przestrzennego
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z podstawowymi zasadami kompozycji urbanistycznej oraz projektowania prostych zespołów urbanistycznych w tym wymaganiami estetyczno-krajobrazowymi, funkcjonalno-programowymi i prawnymi oraz dawnymi i współczesnymi tendencjami w zakresie kształtowania zespołów mieszkaniowych.
Treści programoweT-W-1Wprowadzenie w problematykę projektowania urbanistycznego. Pojęcie ładu przestrzennego.
T-W-2Komponowanie zespołów mieszkaniowych - zagadnienie skali, budowy wnętrz urbanistycznych, kompozycji urbanistycznej.
T-W-4Poszukiwania miasta idealnego - ewolucja zasad dla planowania miast i terenów mieszkaniowych (skala regionu, miasta i placu)
T-W-3Podstawowe zasady projektowania i kształtowania terenów mieszkaniowych. Przepisy dotyczące wymaganych wymiarów i odległości w projektowaniu zespołów osiedlowych. Komunikacja w osiedlu. Rekreacja w osiedlu
T-P-4Projekt szczegółowy wbranego wnętrza urbanistycznego
T-P-2Koncepcja zagospodarowania terenu - układ komunikacji osiedla, rozplanowanie działek i zieleni publicznej
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Wykład terenowy
M-3Ćwiczenia projektowe
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Kolokwium
S-2Ocena podsumowująca: Projekt semestralny (plansze projektowe i makieta). Ocenie podlega poprawność merytoryczna, zakres i estetyka wykonanej pracy oraz oryginalność koncepcji, jej wartość artystyczna oraz walory urbanistyczno-krajobrazowe przyjętych rozwiązań.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie zna głównych zasad dotyczące komponowania i projektowania prostych zespołów urbanistycznych. Popełnia liczne błędy.
3,0Student zna cześciowo główne zasady dotyczące komponowania i projektowania prostych zespołów urbanistycznych, opisuje je i/lub stosuje w projekcie w stopniu podstawowym. Popełnia błędy.
3,5Student zna cześciowo zasady dotyczące komponowania i projektowania prostych zespołów urbanistycznych, opisuje je i/lub stosuje w projekcie w stopniu podstawowym. Popełnia błędy.
4,0Student zna zasady dotyczące komponowania i projektowania prostych zespołów urbanistycznych, opisuje je i/lub stosuje w projekcie w stopniu podstawowym.
4,5Student zna zasady dotyczące komponowania i projektowania prostych zespołów urbanistycznych, opisuje je i/lub stosuje w projekcie wyczerpująco.
5,0Student zna zasady dotyczące komponowania i projektowania prostych zespołów urbanistycznych, opisuje je i/lub stosuje w projekcie wyczerpująco i wnikliwie.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAK_1A_C18_W11Wskazuje i charakteryzuje podstawowe koncepcje dotyczące planowania miast i terenów mieszkaniowych oraz współczesne tendencje w ich kształtowaniu
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_1A_W10zna dawne i współczesne tendencje i konwencje stylowe w kształtowaniu obiektów architektury krajobrazu, rozumie ich uwarunkowania kulturowe i filozoficzne
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z podstawowymi zasadami kompozycji urbanistycznej oraz projektowania prostych zespołów urbanistycznych w tym wymaganiami estetyczno-krajobrazowymi, funkcjonalno-programowymi i prawnymi oraz dawnymi i współczesnymi tendencjami w zakresie kształtowania zespołów mieszkaniowych.
Treści programoweT-W-4Poszukiwania miasta idealnego - ewolucja zasad dla planowania miast i terenów mieszkaniowych (skala regionu, miasta i placu)
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-3Ćwiczenia projektowe
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Kolokwium
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie zna koncepcji dotyczących planowania miast i osiedli i nie potrafi ich charakteryzować.
3,0Student wymienia wybrane koncepcje dotyczące planowania miast i osiedli i charakteryzuje w bardzo ograniczonym zakresie.
3,5Student wymienia wybrane koncepcje dotyczące planowania miast i osiedli i charakteryzuje w ograniczonym zakresie.
4,0Student wymienia wybrane koncepcje dotyczące planowania miast i osiedli i charakteryzuje większość wyczerpująco.
4,5Student wymienia wybrane koncepcje dotyczące planowania miast i osiedli i charakteryzuje je wyczerpująco.
5,0Student wymienia wybrane koncepcje dotyczące planowania miast i osiedli i charakteryzuje je wyczerpująco i w ponadpodstawowym zakresie.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAK_1A_C18_U06Potrafi zaprojektować niewielki zespół urbanistyczny z zastosowaniem zasad kompozycji urbanistycznej oraz planowania i programowania terenów mieszkaniowych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_1A_U06stosuje podstawowe zasady projektowania przestrzeni o różnej funkcji z zastosowaniem odpowiednich materiałów; ma świadomość potrzeby dokształcania przez całe życie i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z podstawowymi zasadami kompozycji urbanistycznej oraz projektowania prostych zespołów urbanistycznych w tym wymaganiami estetyczno-krajobrazowymi, funkcjonalno-programowymi i prawnymi oraz dawnymi i współczesnymi tendencjami w zakresie kształtowania zespołów mieszkaniowych.
C-2Ukształtowanie umiejętności dotyczących przygotowania projektu niewielkiego zespołu zabudowy mieszkaniowej jednorodzinnej z uwzględnieniem lokalnych uwarunkowań.
Treści programoweT-W-2Komponowanie zespołów mieszkaniowych - zagadnienie skali, budowy wnętrz urbanistycznych, kompozycji urbanistycznej.
T-W-3Podstawowe zasady projektowania i kształtowania terenów mieszkaniowych. Przepisy dotyczące wymaganych wymiarów i odległości w projektowaniu zespołów osiedlowych. Komunikacja w osiedlu. Rekreacja w osiedlu
T-P-4Projekt szczegółowy wbranego wnętrza urbanistycznego
T-P-2Koncepcja zagospodarowania terenu - układ komunikacji osiedla, rozplanowanie działek i zieleni publicznej
T-P-1Analizy przedprojektowe – analiza urbanistyczna, wykonanie makiety terenu
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Wykład terenowy
M-3Ćwiczenia projektowe
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Kolokwium
S-1Ocena formująca: Przegląd międzysemestralny. Ocena etapu pierwszego pracy semestralnej. Ocenie podlega poprawność i merytoryczna i zakres a także estetyka wykonanej pracy.
S-2Ocena podsumowująca: Projekt semestralny (plansze projektowe i makieta). Ocenie podlega poprawność merytoryczna, zakres i estetyka wykonanej pracy oraz oryginalność koncepcji, jej wartość artystyczna oraz walory urbanistyczno-krajobrazowe przyjętych rozwiązań.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi zaprojektować niewielkiego zespołu urbanistycznego, stosując się do zasad projektowania urbanistycznego w niewielkim stopniu.
3,0Student potrafi zaprojektować niewielki zespół urbanistyczny, stosując się do zasad projektowania urbanistycznego w niewielkim stopniu. Popełnia błędy.
3,5Student potrafi zaprojektować niewielki zespół urbanistyczny, stosując się do zasad projektowania urbanistycznego w podstawowym stopniu. Popełnia błędy.
4,0Student potrafi zaprojektować niewielki zespół urbanistyczny, stosując się do zasad projektowania urbanistycznego w podstawowym stopniu.
4,5Student potrafi zaprojektować niewielki zespół urbanistyczny, stosując się do zasad projektowania urbanistycznego w ponadpodstawowym stopniu.
5,0Student potrafi zaprojektować niewielki zespół urbanistyczny, stosując się do zasad projektowania urbanistycznego w ponadpodstawowym stopniu, twórczo je interpretując.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAK_1A_C18_U09Potrafi przeanalizować uwarunkowania sytuacyjne stosując standardowe dla planowania niewielkiego zespołu urbanistycznego analizy.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_1A_U09analizuje uwarunkowania sytuacyjne przestrzeni przy użyciu standardowych metod stosowanych w obszarze architektury krajobrazów
Cel przedmiotuC-2Ukształtowanie umiejętności dotyczących przygotowania projektu niewielkiego zespołu zabudowy mieszkaniowej jednorodzinnej z uwzględnieniem lokalnych uwarunkowań.
Treści programoweT-P-4Projekt szczegółowy wbranego wnętrza urbanistycznego
T-P-3Przegląd międzysemestralny na ocenę
T-P-2Koncepcja zagospodarowania terenu - układ komunikacji osiedla, rozplanowanie działek i zieleni publicznej
T-P-1Analizy przedprojektowe – analiza urbanistyczna, wykonanie makiety terenu
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-3Ćwiczenia projektowe
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Przegląd międzysemestralny. Ocena etapu pierwszego pracy semestralnej. Ocenie podlega poprawność i merytoryczna i zakres a także estetyka wykonanej pracy.
S-2Ocena podsumowująca: Projekt semestralny (plansze projektowe i makieta). Ocenie podlega poprawność merytoryczna, zakres i estetyka wykonanej pracy oraz oryginalność koncepcji, jej wartość artystyczna oraz walory urbanistyczno-krajobrazowe przyjętych rozwiązań.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi przeprowadzić analizy stanu istniejącego terenu i sporządzić inwentaryzacji urbanistycznej.
3,0Student przeprowadza analizę stanu istniejącego terenu i sporządza inwentaryzację urbanistyczną (rzut, przekroje) która spełnia podstawowe wymogi merytoryczne, ale zawiera liczne błędy.
3,5Student przeprowadza analizę stanu istniejącego terenu i sporządza inwentaryzację urbanistyczną (rzut, przekroje) która spełnia podstawowe wymogi merytoryczne, ale zawiera błędy.
4,0Student przeprowadza analizę stanu istniejącego terenu i sporządza inwentaryzację urbanistyczną (rzut, przekroje) która spełnia podstawowe wymogi merytoryczne.
4,5Student przeprowadza analizę stanu istniejącego terenu i sporządza inwentaryzację urbanistyczną (rzut, przekroje) która spełnia ponadpodstawowe wymogi merytoryczne i jest zaopatrzona w dodatkowe analizy (opisy, zdjęcia).
5,0Student przeprowadza analizę stanu istniejącego terenu i sporządza inwentaryzację urbanistyczną (rzut, przekroje) która spełnia ponadpodstawowe wymogi merytoryczne, jest zaopatrzona w dodatkowe i wnikliwe analizy (opisy, zdjęcia).
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAK_1A_C18_K11Potrafi współpracować w ramach zespołu projektowego.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_1A_K09jest przygotowany do pracy w zespole i współpracy z osobami mającymi wpływ na treść, funkcję i formę krajobrazu
Cel przedmiotuC-2Ukształtowanie umiejętności dotyczących przygotowania projektu niewielkiego zespołu zabudowy mieszkaniowej jednorodzinnej z uwzględnieniem lokalnych uwarunkowań.
Treści programoweT-P-4Projekt szczegółowy wbranego wnętrza urbanistycznego
T-P-3Przegląd międzysemestralny na ocenę
T-P-2Koncepcja zagospodarowania terenu - układ komunikacji osiedla, rozplanowanie działek i zieleni publicznej
T-P-1Analizy przedprojektowe – analiza urbanistyczna, wykonanie makiety terenu
Metody nauczaniaM-3Ćwiczenia projektowe
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Przegląd międzysemestralny. Ocena etapu pierwszego pracy semestralnej. Ocenie podlega poprawność i merytoryczna i zakres a także estetyka wykonanej pracy.
S-2Ocena podsumowująca: Projekt semestralny (plansze projektowe i makieta). Ocenie podlega poprawność merytoryczna, zakres i estetyka wykonanej pracy oraz oryginalność koncepcji, jej wartość artystyczna oraz walory urbanistyczno-krajobrazowe przyjętych rozwiązań.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie bierze udziału w pracy zespołu.
3,0Student wykazuje tylko bierną postawę podczas pracy zespołu. Nie angażuje się.
3,5Student wykazuje głównie bierną postawę podczas pracy zespołu. Nie angażuje się.
4,0Student wykazuje w większości aktywną postawę podczas pracy zespołu. Angażuje się.
4,5Student wykazuje się aktywną postawą podczas pracy zespołu. Angażuje się.
5,0Student wykazuje się bardzo aktywną postawą podczas pracy zespołu. Angażuje się bardzo.