Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Architektura krajobrazu (N2)

Sylabus przedmiotu Programowanie i projektowanie terenów zieleni:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Architektura krajobrazu
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, dziedzina sztuki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Programowanie i projektowanie terenów zieleni
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Zakład Meteorologii, Botaniki i Kształtowania Terenów Zieleni
Nauczyciel odpowiedzialny Grzegorz Nowak <Grzegorz.Nowak@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Marcin Kubus <Marcin.Kubus@zut.edu.pl>, Grzegorz Nowak <Grzegorz.Nowak@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 5,0 ECTS (formy) 5,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW3 18 2,00,60zaliczenie
projektyP3 12 1,00,40zaliczenie
projektyP4 12 2,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Podstawowe wiadomości z dendrologii
W-2Podstawowe wiadomości z urządzania terenów zieleni
W-3Podstawowe wiadomości z kosztorysowania obiektów architektury krajobrazu

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Uzyskanie podstawowej wiedzy na temat projektowania terenów zieleni
C-2Przygotowanie do wykonania projektu terenu zieleni

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Opracowanie "Gospodarki drzewostanem z waloryzacją zieleni" na bazie wykonanej inwentaryzacji zieleni (poprzedni semestr) na potrzeby projektu terenu zieleni/ rysunki2
T-P-2Opracowanie "Waloryzacji elementów zagospodarowania i wyposażenia" na bazie wykonanej inwentaryzacji (poprzedni semestr) na potrzeby projektu terenu zieleni/ rysunki1
T-P-3Praca nad projektem terenu zieleni; rozlokowanie roślin i innych elementów zagospodarowania1
T-P-4Praca nad projektem terenu zieleni; dobór materiału roślinnego2
T-P-5Praca nad projektem terenu zieleni; wykonanie rysunku nasadzeń2
T-P-6Wykonanie zestawień ilościowych i jakościowych roślin do nasadzeń i wyposażenia1
T-P-7Wykonanie szczegółowego doboru roslin dla zieleni izolacyjnej/ rysunki1
T-P-8Wykonanie opisu do projektu zieleni2
12
projekty
T-P-1Zasady i zakres wykonywania każdego etapu projektowania terenu zieleni; Wytyczne i uzgodnienia w pracach nad projektem terenu zieleni4
T-P-2Wykonanie inwentaryzacji zieleni oraz elementów zagospodarowania na potrzeby projektu terenu zieleni4
T-P-3Wykonanie rysunku oraz zestawienia inwentaryzacyjnego zieleni i innych elementów zagospodarowania terenu.4
12
wykłady
T-W-1Fenologiczne aspekty projektowania terenów zieleni2
T-W-2Programowanie terenów zieleni4
T-W-3Podstawowe zasady projektowania terenów zieleni; Klasyfikacja i rodzaje terenów zieleni2
T-W-4Elementy i czynniki kompozycji w terenach zieleni; Konstrukcja założenia ogrodowego2
T-W-5Formy roślinne i typy kompozycji w terenach zieleni2
T-W-6Formalne aspekty projektowania terenów zieleni; Etapy projektowania terenów zieleni2
T-W-7Rodzaje dokumentacji projektowo-technicznej2
T-W-8Specyfika projektowania terenów zieleni na wybranych przykładach (np. uzdrowiska, obszary chronione, tereny z agroturyzmem)2
18

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1Uczestnictwo w zajęciach audytoryjnych12
A-P-2Wykonanie opracowania "Gospodarka i waloryzacja zieleni" dla projektowanego terenu zieleni6
A-P-3Wykonanie "Waloryzacji elementów zagospodarowania i wyposażenia" dla projektowanego terenu zieleni10
A-P-4Opracowanie form nasadzeń i doboru roślin dla projektowanego terenu zieleni10
A-P-5Opracowanie części opisowej dokumentacji projektowo-technicznej dla projektowanego terenu zieleni6
A-P-6Opracowanie części rysunkowej dokumentacji projektowo-technicznej dla projektowanego terenu zieleni16
60
projekty
A-P-1Uczestnictwo w zajęciach audytoryjnych12
A-P-2Wykonanie inwentaryzacji zieleni - rysunki, zestawienia, opis10
A-P-3Wykonanie inwentaryzacji elementów zagospodarowania i wyposażenia - rysunki, zestawienia, opis8
30
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w wykładach30
A-W-2Przygotowanie do zaliczenia wykładów30
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metody padające / Wykład informacyjny
M-2Metody problemowe / Wykład problemowy
M-3Metody aktywizujące / Dyskusja dydaktyczna związana z tematem wykładu lub z zajęciami audytoryjnymi
M-4Metody praktyczne / Wykonanie inwentaryzacji
M-5Metody praktyczne / Wykonanie projektu

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie wykładów - zaliczenie pisemne
S-2Ocena formująca: Zaliczenie inwentaryzacji opracowywanego terenu zieleni
S-3Ocena formująca: Zaliczenie projektu zagospodarowania opracowywanego terenu zieleni, części opisowej, rysunkowej, kosztorysowej
S-4Ocena formująca: Zaliczenie udziału w dyskusji, aprobata aktywności na zajęciach audytoryjnych

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AK_2A_C12_W01
Ma wiedzę na temat zasad projektowania terenów zieleni, prawidłowej ich klasyfikacji, doboru właściwych rozwiązań projektowych do charakteru terenu i jego przeznaczenia. Ma wiedzę na temat elementów i czynników kompozycji w terenach zieleni, form roślinnych, fenologicznych aspektów projektowania, konstrukcji założeń. Ma wiedzę na temat programowania terenów zieleni, aspektów prawnych, etapów projektowania.
AK_2A_W05, AK_2A_W13, AK_2A_W03C-1T-W-6, T-W-8, T-W-3, T-W-4, T-W-1, T-W-5, T-W-2, T-W-7M-2, M-1, M-3S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AK_2A_C12_U01
Potrafi zebrać i przeanalizować informacje niezbędne do zaprojektowania terenu zieleni
AK_2A_U02, AK_2A_U03C-2T-P-1, T-P-2M-4, M-3S-2
AK_2A_C12_U02
Potrafi wykonać projekt zagospodarowania terenu zieleni w zakresie części opisowej, graficznej, kosztorysowej
AK_2A_U05C-2T-P-5, T-P-4, T-P-8, T-P-3, T-P-6, T-P-7M-3, M-5S-3

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AK_2A_C12_K01
Posiada świadomość roli profesjonalnego wykonania projektu terenu zieleni
AK_2A_K03, AK_2A_K05C-1, C-2T-P-5, T-P-1, T-P-4, T-P-8, T-P-2, T-P-3, T-P-6, T-P-7, T-W-6, T-W-8, T-W-3, T-W-4, T-W-1, T-W-5, T-W-2, T-W-7M-2, M-3S-4

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
AK_2A_C12_W01
Ma wiedzę na temat zasad projektowania terenów zieleni, prawidłowej ich klasyfikacji, doboru właściwych rozwiązań projektowych do charakteru terenu i jego przeznaczenia. Ma wiedzę na temat elementów i czynników kompozycji w terenach zieleni, form roślinnych, fenologicznych aspektów projektowania, konstrukcji założeń. Ma wiedzę na temat programowania terenów zieleni, aspektów prawnych, etapów projektowania.
2,0Nie ma elementarnęj wiedzy na temat zasad projektowania terenów zieleni, prawidłowej ich klasyfikacji, doboru właściwych rozwiązań projektowych do charakteru terenu i jego przeznaczenia. Nie ma elementarnęj wiedzy na temat elementów i czynników kompozycji w terenach zieleni, form roślinnych, fenologicznych aspektów projektowania, konstrukcji założeń. Nie ma elementarnęj wiedzy na temat programowania terenów zieleni, aspektów prawnych, etapów projektowania.
3,0Ma elementarną wiedzę na temat zasad projektowania terenów zieleni, prawidłowej ich klasyfikacji, doboru właściwych rozwiązań projektowych do charakteru terenu i jego przeznaczenia. Ma elementarną wiedzę na temat elementów i czynników kompozycji w terenach zieleni, form roślinnych, fenologicznych aspektów projektowania, konstrukcji założeń. Ma elementarą wiedzę na temat programowania terenów zieleni, aspektów prawnych, etapów projektowania.
3,5Ma podstawową wiedzę na temat zasad projektowania terenów zieleni, prawidłowej ich klasyfikacji, doboru właściwych rozwiązań projektowych do charakteru terenu i jego przeznaczenia. Ma podstawową wiedzę na temat elementów i czynników kompozycji w terenach zieleni, form roślinnych, fenologicznych aspektów projektowania, konstrukcji założeń. Ma podstawową wiedzę na temat programowania terenów zieleni, aspektów prawnych, etapów projektowania.
4,0Ma wiedzę na poziomie dobrym na temat zasad projektowania terenów zieleni, prawidłowej ich klasyfikacji, doboru właściwych rozwiązań projektowych do charakteru terenu i jego przeznaczenia. Ma wiedzę na poziomie dobrym na temat elementów i czynników kompozycji w terenach zieleni, form roślinnych, fenologicznych aspektów projektowania, konstrukcji założeń. Ma wiedzę na poziomie dobrym na temat programowania terenów zieleni, aspektów prawnych, etapów projektowania.
4,5Ma pełną wiedzę na temat zasad projektowania terenów zieleni, prawidłowej ich klasyfikacji, doboru właściwych rozwiązań projektowych do charakteru terenu i jego przeznaczenia. Ma pełną wiedzę na temat elementów i czynników kompozycji w terenach zieleni, form roślinnych, fenologicznych aspektów projektowania, konstrukcji założeń. Ma pełną wiedzę na temat programowania terenów zieleni, aspektów prawnych, etapów projektowania.
5,0Ma pełną i ugruntowaną wiedzę na temat zasad projektowania terenów zieleni, prawidłowej ich klasyfikacji, doboru właściwych rozwiązań projektowych do charakteru terenu i jego przeznaczenia. Ma pełną i ugruntowaną wiedzę na temat elementów i czynników kompozycji w terenach zieleni, form roślinnych, fenologicznych aspektów projektowania, konstrukcji założeń. Ma pełną i ugruntowaną wiedzę na temat programowania terenów zieleni, aspektów prawnych, etapów projektowania.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
AK_2A_C12_U01
Potrafi zebrać i przeanalizować informacje niezbędne do zaprojektowania terenu zieleni
2,0Nie potrafi zebrać i przeanalizować informacji niezbędnyvh do zaprojektowania terenu zieleni.
3,0Potrafi zebrać informacje, ale nie potrafi dokonać analizy zebranych informacji niezbędnych do zaprojektowania terenu zieleni.
3,5Potrafi zebrać informacje oraz potrafi na poziomie podstawowym dokonać analizy zebranych informacji niezbędnyvh do zaprojektowania terenu zieleni.
4,0Potrafi zebrać informacje oraz potrafi na poziomie dobrym dokonać analizy zebranych informacji niezbędnyvh do zaprojektowania terenu zieleni. Potrafi wykorzystać zebrane informacje, by zaproponować rozwiazania dla projektowanego terenu zieleni, popełniając drobne błędy.
4,5Potrafi zebrać informacje oraz potrafi na poziomie dobrym dokonać analizy zebranych informacji niezbędnyvh do zaprojektowania terenu zieleni. Potrafi wykorzystać zebrane informacje, by zaproponować poprawne rozwiazania dla projektowanego terenu zieleni.
5,0Potrafi zebrać informacje oraz potrafi na poziomie bardfzo dobrym dokonać analizy zebranych informacji niezbędnyvh do zaprojektowania terenu zieleni. Potrafi wykorzystać zebrane informacje, by zaproponować poprawne rozwiazania dla projektowanego terenu zieleni, potrafi w pełni samodzielnie rozwiązać problemy wynikające z zastanych uwarunkowań.
AK_2A_C12_U02
Potrafi wykonać projekt zagospodarowania terenu zieleni w zakresie części opisowej, graficznej, kosztorysowej
2,0Student nie potrafi wykonać projektu zagospodarowania terenu zieleni w zakresie części opisowej i graficznej.
3,0Student potrafi wykonać projekt zagospodarowania terenu zieleni w zakresie części opisowej-ogólnej, nie potrafi wykonać zestawień analitycznych. Student potrafi wykonać projekt w zakresie części graficznej w odniesieniu do rysunków podstawowych.
3,5Student potrafi wykonać projekt zagospodarowania terenu zieleni w zakresie części opisowej-ogólnej, potrafi wykonać zestawienia analityczne. Student potrafi wykonać projekt w zakresie części graficznej w odniesieniu do rysunków podstawowych.
4,0Student potrafi wykonać projekt zagospodarowania terenu zieleni w zakresie części opisowej-ogólnej, potrafi wykonać zestawienia analityczne. Student potrafi wykonać projekt w zakresie części graficznej w odniesieniu do rysunków podstawowych i rysunków szczegółowych.
4,5Student potrafi wykonać projekt zagospodarowania terenu zieleni w zakresie części opisowej-ogólnej, potrafi wykonać zestawienia analityczne. Student potrafi wykonać projekt w zakresie części graficznej w odniesieniu do rysunków podstawowych i rysunków szczegółowych. Potrafi zaprezentować projekt.
5,0Student potrafi wykonać projekt zagospodarowania terenu zieleni w zakresie części opisowej-ogólnej, potrafi wykonać zestawienia analityczne. Student potrafi wykonać projekt w zakresie części graficznej w odniesieniu do rysunków podstawowych i rysunków szczegółowych. Potrafi zaprezentować projekt oraz podjąć dyskusję na temat zaproponowanych rozwiązań projektowych.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
AK_2A_C12_K01
Posiada świadomość roli profesjonalnego wykonania projektu terenu zieleni
2,0Nie posiada elementarnej świadomości roli profesjonalnego wykonania projektu terenu zieleni
3,0Posiada elementarną świadomość roli profesjonalnego wykonania projektu terenu zieleni
3,5Posiada podstawową świadomość roli profesjonalnego wykonania projektu terenu zieleni
4,0Posiada dobrą świadomość roli profesjonalnego wykonania projektu terenu zieleni
4,5Posiada pełną świadomość roli profesjonalnego wykonania projektu terenu zieleni
5,0Posiada pełną i ugruntowaną świadomość roli profesjonalnego wykonania projektu terenu zieleni

Literatura podstawowa

  1. Neufert E., Podręcznik projektowania architektoniczno-budowlanego, Arkady, Warszawa, 2010
  2. Zachariasz A., Zieleń jako współczesny czynnik miastotwórczy ze szczególnym uwzględnieniem roli parków publicznych, Wydawnictwo Politechniki Krakowskiej, Kraków, 2006
  3. Siewniak M., Mitkowska A., Tezaurus sztuki ogrodowej, Oficyna Wydawnicza Rytm, Warszawa, 1998
  4. Oleksyn H., Kompozycje roślinne w kształtowaniu terenów zieleni, Wyd. AR w Poznaniu, Poznań, 2007
  5. red. Drozdek M., Rośliny do zadań specjalnych, Oficyna Wydawnicza PWSZ, Sulechów-Kalsk, 2011
  6. red. Drozdek M., Zieleń miast i wsi - współczesna i zabytkowa - seria, Wydawnicza PWSZ, Sulechów-Kalsk, 2011, seria od 2006 r.
  7. Dąbrowska-Milewska G., Standardy urbanistyczne dla terenów mieszkaniowych, Oficyna Wydawnicza Politechniki Białostockiej, Białystok, 2010

Literatura dodatkowa

  1. red. Zimny H., Ekologia miasta, Agencja Reklamowo-Wydawnicza A. Grzegorczyk, Stare Babice, 2005
  2. Szponar A., Fizjografia urbanistyczna, PWN, Warszawa, 2003
  3. Haber Z., Urbański P., Kształtowanie terenów zieleni z elementami ekologii, Wydawnictwo Uniwersytetu Przyrodniczego w Poznaniu, Poznań, 2008
  4. Seneta W., Dolatowski J., Dendrologia, PWN, Warszawa, 2008
  5. red. Rylke J., i inn., Zielone światy, SGGW, Warszawa, 2008
  6. Losantos A., Santos Quartino D., Vranckx B., Krajobraz miejski, Tmc, Warszawa, 2008
  7. red. Wines J., Zielona architektura, Taschen Tmc-art., Warszawa, 2008
  8. Architektura krajobrazu - kwartalnik - Uniwersytet Przyrodniczy we Wrocławiu, Uniwersytet Przyrodniczy we Wrocławiu, Wrocław, kwartalnik

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Opracowanie "Gospodarki drzewostanem z waloryzacją zieleni" na bazie wykonanej inwentaryzacji zieleni (poprzedni semestr) na potrzeby projektu terenu zieleni/ rysunki2
T-P-2Opracowanie "Waloryzacji elementów zagospodarowania i wyposażenia" na bazie wykonanej inwentaryzacji (poprzedni semestr) na potrzeby projektu terenu zieleni/ rysunki1
T-P-3Praca nad projektem terenu zieleni; rozlokowanie roślin i innych elementów zagospodarowania1
T-P-4Praca nad projektem terenu zieleni; dobór materiału roślinnego2
T-P-5Praca nad projektem terenu zieleni; wykonanie rysunku nasadzeń2
T-P-6Wykonanie zestawień ilościowych i jakościowych roślin do nasadzeń i wyposażenia1
T-P-7Wykonanie szczegółowego doboru roslin dla zieleni izolacyjnej/ rysunki1
T-P-8Wykonanie opisu do projektu zieleni2
12

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Zasady i zakres wykonywania każdego etapu projektowania terenu zieleni; Wytyczne i uzgodnienia w pracach nad projektem terenu zieleni4
T-P-2Wykonanie inwentaryzacji zieleni oraz elementów zagospodarowania na potrzeby projektu terenu zieleni4
T-P-3Wykonanie rysunku oraz zestawienia inwentaryzacyjnego zieleni i innych elementów zagospodarowania terenu.4
12

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Fenologiczne aspekty projektowania terenów zieleni2
T-W-2Programowanie terenów zieleni4
T-W-3Podstawowe zasady projektowania terenów zieleni; Klasyfikacja i rodzaje terenów zieleni2
T-W-4Elementy i czynniki kompozycji w terenach zieleni; Konstrukcja założenia ogrodowego2
T-W-5Formy roślinne i typy kompozycji w terenach zieleni2
T-W-6Formalne aspekty projektowania terenów zieleni; Etapy projektowania terenów zieleni2
T-W-7Rodzaje dokumentacji projektowo-technicznej2
T-W-8Specyfika projektowania terenów zieleni na wybranych przykładach (np. uzdrowiska, obszary chronione, tereny z agroturyzmem)2
18

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1Uczestnictwo w zajęciach audytoryjnych12
A-P-2Wykonanie opracowania "Gospodarka i waloryzacja zieleni" dla projektowanego terenu zieleni6
A-P-3Wykonanie "Waloryzacji elementów zagospodarowania i wyposażenia" dla projektowanego terenu zieleni10
A-P-4Opracowanie form nasadzeń i doboru roślin dla projektowanego terenu zieleni10
A-P-5Opracowanie części opisowej dokumentacji projektowo-technicznej dla projektowanego terenu zieleni6
A-P-6Opracowanie części rysunkowej dokumentacji projektowo-technicznej dla projektowanego terenu zieleni16
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1Uczestnictwo w zajęciach audytoryjnych12
A-P-2Wykonanie inwentaryzacji zieleni - rysunki, zestawienia, opis10
A-P-3Wykonanie inwentaryzacji elementów zagospodarowania i wyposażenia - rysunki, zestawienia, opis8
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w wykładach30
A-W-2Przygotowanie do zaliczenia wykładów30
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAK_2A_C12_W01Ma wiedzę na temat zasad projektowania terenów zieleni, prawidłowej ich klasyfikacji, doboru właściwych rozwiązań projektowych do charakteru terenu i jego przeznaczenia. Ma wiedzę na temat elementów i czynników kompozycji w terenach zieleni, form roślinnych, fenologicznych aspektów projektowania, konstrukcji założeń. Ma wiedzę na temat programowania terenów zieleni, aspektów prawnych, etapów projektowania.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_2A_W05posiada rozszerzoną wiedzę w zakresie kształtowania krajobrazu i terenów zieleni z elementami projektowania i utrzymywania terenów zieleni oraz upraw ogrodniczych
AK_2A_W13ma pogłębioną znajomość procedur związanych z procesem projektowym i realizacją obiektów architektury krajobrazu, a także prowadzeniem działalności gospodarczej w obszarze projektowania krajobrazu
AK_2A_W03zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu złożonych zadań projektowych z zakresu architektury krajobrazu
Cel przedmiotuC-1Uzyskanie podstawowej wiedzy na temat projektowania terenów zieleni
Treści programoweT-W-6Formalne aspekty projektowania terenów zieleni; Etapy projektowania terenów zieleni
T-W-8Specyfika projektowania terenów zieleni na wybranych przykładach (np. uzdrowiska, obszary chronione, tereny z agroturyzmem)
T-W-3Podstawowe zasady projektowania terenów zieleni; Klasyfikacja i rodzaje terenów zieleni
T-W-4Elementy i czynniki kompozycji w terenach zieleni; Konstrukcja założenia ogrodowego
T-W-1Fenologiczne aspekty projektowania terenów zieleni
T-W-5Formy roślinne i typy kompozycji w terenach zieleni
T-W-2Programowanie terenów zieleni
T-W-7Rodzaje dokumentacji projektowo-technicznej
Metody nauczaniaM-2Metody problemowe / Wykład problemowy
M-1Metody padające / Wykład informacyjny
M-3Metody aktywizujące / Dyskusja dydaktyczna związana z tematem wykładu lub z zajęciami audytoryjnymi
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie wykładów - zaliczenie pisemne
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie ma elementarnęj wiedzy na temat zasad projektowania terenów zieleni, prawidłowej ich klasyfikacji, doboru właściwych rozwiązań projektowych do charakteru terenu i jego przeznaczenia. Nie ma elementarnęj wiedzy na temat elementów i czynników kompozycji w terenach zieleni, form roślinnych, fenologicznych aspektów projektowania, konstrukcji założeń. Nie ma elementarnęj wiedzy na temat programowania terenów zieleni, aspektów prawnych, etapów projektowania.
3,0Ma elementarną wiedzę na temat zasad projektowania terenów zieleni, prawidłowej ich klasyfikacji, doboru właściwych rozwiązań projektowych do charakteru terenu i jego przeznaczenia. Ma elementarną wiedzę na temat elementów i czynników kompozycji w terenach zieleni, form roślinnych, fenologicznych aspektów projektowania, konstrukcji założeń. Ma elementarą wiedzę na temat programowania terenów zieleni, aspektów prawnych, etapów projektowania.
3,5Ma podstawową wiedzę na temat zasad projektowania terenów zieleni, prawidłowej ich klasyfikacji, doboru właściwych rozwiązań projektowych do charakteru terenu i jego przeznaczenia. Ma podstawową wiedzę na temat elementów i czynników kompozycji w terenach zieleni, form roślinnych, fenologicznych aspektów projektowania, konstrukcji założeń. Ma podstawową wiedzę na temat programowania terenów zieleni, aspektów prawnych, etapów projektowania.
4,0Ma wiedzę na poziomie dobrym na temat zasad projektowania terenów zieleni, prawidłowej ich klasyfikacji, doboru właściwych rozwiązań projektowych do charakteru terenu i jego przeznaczenia. Ma wiedzę na poziomie dobrym na temat elementów i czynników kompozycji w terenach zieleni, form roślinnych, fenologicznych aspektów projektowania, konstrukcji założeń. Ma wiedzę na poziomie dobrym na temat programowania terenów zieleni, aspektów prawnych, etapów projektowania.
4,5Ma pełną wiedzę na temat zasad projektowania terenów zieleni, prawidłowej ich klasyfikacji, doboru właściwych rozwiązań projektowych do charakteru terenu i jego przeznaczenia. Ma pełną wiedzę na temat elementów i czynników kompozycji w terenach zieleni, form roślinnych, fenologicznych aspektów projektowania, konstrukcji założeń. Ma pełną wiedzę na temat programowania terenów zieleni, aspektów prawnych, etapów projektowania.
5,0Ma pełną i ugruntowaną wiedzę na temat zasad projektowania terenów zieleni, prawidłowej ich klasyfikacji, doboru właściwych rozwiązań projektowych do charakteru terenu i jego przeznaczenia. Ma pełną i ugruntowaną wiedzę na temat elementów i czynników kompozycji w terenach zieleni, form roślinnych, fenologicznych aspektów projektowania, konstrukcji założeń. Ma pełną i ugruntowaną wiedzę na temat programowania terenów zieleni, aspektów prawnych, etapów projektowania.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAK_2A_C12_U01Potrafi zebrać i przeanalizować informacje niezbędne do zaprojektowania terenu zieleni
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_2A_U02posiada umiejętność wyszukiwania, formułowania, zrozumienia, analizy i wykorzystania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł w celu sporządzenia opracowania projektowego i badawczego z zakresu architektury krajobrazu
AK_2A_U03posiada pogłębioną umiejętność prawidłowego doboru roślin do dekoracji wnętrz oraz urządzania i pielegnowania terenów zieleni, a także doboru odpowiednich technologii i urządzeń do ich pielęgnacji
Cel przedmiotuC-2Przygotowanie do wykonania projektu terenu zieleni
Treści programoweT-P-1Opracowanie "Gospodarki drzewostanem z waloryzacją zieleni" na bazie wykonanej inwentaryzacji zieleni (poprzedni semestr) na potrzeby projektu terenu zieleni/ rysunki
T-P-2Opracowanie "Waloryzacji elementów zagospodarowania i wyposażenia" na bazie wykonanej inwentaryzacji (poprzedni semestr) na potrzeby projektu terenu zieleni/ rysunki
Metody nauczaniaM-4Metody praktyczne / Wykonanie inwentaryzacji
M-3Metody aktywizujące / Dyskusja dydaktyczna związana z tematem wykładu lub z zajęciami audytoryjnymi
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Zaliczenie inwentaryzacji opracowywanego terenu zieleni
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie potrafi zebrać i przeanalizować informacji niezbędnyvh do zaprojektowania terenu zieleni.
3,0Potrafi zebrać informacje, ale nie potrafi dokonać analizy zebranych informacji niezbędnych do zaprojektowania terenu zieleni.
3,5Potrafi zebrać informacje oraz potrafi na poziomie podstawowym dokonać analizy zebranych informacji niezbędnyvh do zaprojektowania terenu zieleni.
4,0Potrafi zebrać informacje oraz potrafi na poziomie dobrym dokonać analizy zebranych informacji niezbędnyvh do zaprojektowania terenu zieleni. Potrafi wykorzystać zebrane informacje, by zaproponować rozwiazania dla projektowanego terenu zieleni, popełniając drobne błędy.
4,5Potrafi zebrać informacje oraz potrafi na poziomie dobrym dokonać analizy zebranych informacji niezbędnyvh do zaprojektowania terenu zieleni. Potrafi wykorzystać zebrane informacje, by zaproponować poprawne rozwiazania dla projektowanego terenu zieleni.
5,0Potrafi zebrać informacje oraz potrafi na poziomie bardfzo dobrym dokonać analizy zebranych informacji niezbędnyvh do zaprojektowania terenu zieleni. Potrafi wykorzystać zebrane informacje, by zaproponować poprawne rozwiazania dla projektowanego terenu zieleni, potrafi w pełni samodzielnie rozwiązać problemy wynikające z zastanych uwarunkowań.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAK_2A_C12_U02Potrafi wykonać projekt zagospodarowania terenu zieleni w zakresie części opisowej, graficznej, kosztorysowej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_2A_U05potrafi projektować różnorodne złożone obiekty architektury krajobrazu oraz przedstawić projekt w formie werbalnej, pisemnej i graficznej
Cel przedmiotuC-2Przygotowanie do wykonania projektu terenu zieleni
Treści programoweT-P-5Praca nad projektem terenu zieleni; wykonanie rysunku nasadzeń
T-P-4Praca nad projektem terenu zieleni; dobór materiału roślinnego
T-P-8Wykonanie opisu do projektu zieleni
T-P-3Praca nad projektem terenu zieleni; rozlokowanie roślin i innych elementów zagospodarowania
T-P-6Wykonanie zestawień ilościowych i jakościowych roślin do nasadzeń i wyposażenia
T-P-7Wykonanie szczegółowego doboru roslin dla zieleni izolacyjnej/ rysunki
Metody nauczaniaM-3Metody aktywizujące / Dyskusja dydaktyczna związana z tematem wykładu lub z zajęciami audytoryjnymi
M-5Metody praktyczne / Wykonanie projektu
Sposób ocenyS-3Ocena formująca: Zaliczenie projektu zagospodarowania opracowywanego terenu zieleni, części opisowej, rysunkowej, kosztorysowej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi wykonać projektu zagospodarowania terenu zieleni w zakresie części opisowej i graficznej.
3,0Student potrafi wykonać projekt zagospodarowania terenu zieleni w zakresie części opisowej-ogólnej, nie potrafi wykonać zestawień analitycznych. Student potrafi wykonać projekt w zakresie części graficznej w odniesieniu do rysunków podstawowych.
3,5Student potrafi wykonać projekt zagospodarowania terenu zieleni w zakresie części opisowej-ogólnej, potrafi wykonać zestawienia analityczne. Student potrafi wykonać projekt w zakresie części graficznej w odniesieniu do rysunków podstawowych.
4,0Student potrafi wykonać projekt zagospodarowania terenu zieleni w zakresie części opisowej-ogólnej, potrafi wykonać zestawienia analityczne. Student potrafi wykonać projekt w zakresie części graficznej w odniesieniu do rysunków podstawowych i rysunków szczegółowych.
4,5Student potrafi wykonać projekt zagospodarowania terenu zieleni w zakresie części opisowej-ogólnej, potrafi wykonać zestawienia analityczne. Student potrafi wykonać projekt w zakresie części graficznej w odniesieniu do rysunków podstawowych i rysunków szczegółowych. Potrafi zaprezentować projekt.
5,0Student potrafi wykonać projekt zagospodarowania terenu zieleni w zakresie części opisowej-ogólnej, potrafi wykonać zestawienia analityczne. Student potrafi wykonać projekt w zakresie części graficznej w odniesieniu do rysunków podstawowych i rysunków szczegółowych. Potrafi zaprezentować projekt oraz podjąć dyskusję na temat zaproponowanych rozwiązań projektowych.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAK_2A_C12_K01Posiada świadomość roli profesjonalnego wykonania projektu terenu zieleni
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_2A_K03ma świadomość znaczenia społecznej, zawodowej i etycznej odpowiedzialności za kształtowanie krajobrazu z uwzględnieniem aspektów ochrony środowiska naturalnego
AK_2A_K05potrafi kreatywnie pracować w zespole w charakterze osoby odpowiedzialnej za końcowy wynik pracy oraz jako wykonawca części powierzonego zadania
Cel przedmiotuC-1Uzyskanie podstawowej wiedzy na temat projektowania terenów zieleni
C-2Przygotowanie do wykonania projektu terenu zieleni
Treści programoweT-P-5Praca nad projektem terenu zieleni; wykonanie rysunku nasadzeń
T-P-1Opracowanie "Gospodarki drzewostanem z waloryzacją zieleni" na bazie wykonanej inwentaryzacji zieleni (poprzedni semestr) na potrzeby projektu terenu zieleni/ rysunki
T-P-4Praca nad projektem terenu zieleni; dobór materiału roślinnego
T-P-8Wykonanie opisu do projektu zieleni
T-P-2Opracowanie "Waloryzacji elementów zagospodarowania i wyposażenia" na bazie wykonanej inwentaryzacji (poprzedni semestr) na potrzeby projektu terenu zieleni/ rysunki
T-P-3Praca nad projektem terenu zieleni; rozlokowanie roślin i innych elementów zagospodarowania
T-P-6Wykonanie zestawień ilościowych i jakościowych roślin do nasadzeń i wyposażenia
T-P-7Wykonanie szczegółowego doboru roslin dla zieleni izolacyjnej/ rysunki
T-W-6Formalne aspekty projektowania terenów zieleni; Etapy projektowania terenów zieleni
T-W-8Specyfika projektowania terenów zieleni na wybranych przykładach (np. uzdrowiska, obszary chronione, tereny z agroturyzmem)
T-W-3Podstawowe zasady projektowania terenów zieleni; Klasyfikacja i rodzaje terenów zieleni
T-W-4Elementy i czynniki kompozycji w terenach zieleni; Konstrukcja założenia ogrodowego
T-W-1Fenologiczne aspekty projektowania terenów zieleni
T-W-5Formy roślinne i typy kompozycji w terenach zieleni
T-W-2Programowanie terenów zieleni
T-W-7Rodzaje dokumentacji projektowo-technicznej
Metody nauczaniaM-2Metody problemowe / Wykład problemowy
M-3Metody aktywizujące / Dyskusja dydaktyczna związana z tematem wykładu lub z zajęciami audytoryjnymi
Sposób ocenyS-4Ocena formująca: Zaliczenie udziału w dyskusji, aprobata aktywności na zajęciach audytoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie posiada elementarnej świadomości roli profesjonalnego wykonania projektu terenu zieleni
3,0Posiada elementarną świadomość roli profesjonalnego wykonania projektu terenu zieleni
3,5Posiada podstawową świadomość roli profesjonalnego wykonania projektu terenu zieleni
4,0Posiada dobrą świadomość roli profesjonalnego wykonania projektu terenu zieleni
4,5Posiada pełną świadomość roli profesjonalnego wykonania projektu terenu zieleni
5,0Posiada pełną i ugruntowaną świadomość roli profesjonalnego wykonania projektu terenu zieleni