Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Architektura krajobrazu (N2)

Sylabus przedmiotu Praktyka zawodowa:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Architektura krajobrazu
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, dziedzina sztuki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Praktyka zawodowa
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Zakład Budowy i Użytkowania Urządzeń Technicznych
Nauczyciel odpowiedzialny Marek Śnieg <Marek.Snieg@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Marta Kościńska <Marta.Koscinska@zut.edu.pl>, Magdalena Rzeszotarska-Pałka <Magdalena.Rzeszotarska-Palka@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 4,0 ECTS (formy) 4,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
praktykiPR3 120 4,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Umiejętność sporządzania projektów
W-2Znajomość funkcjonowania firmy lub jednostek administracji publicznej

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Praktyczne opanowanie metodyki wykonywania projektu zagospodarowania terenu
C-2Poznanie w sposób kompleksowy zasad organizacyjnych i prawnych funkcjonowania firmy lub jednostki administracji publicznej profilującej pracę studenta w okresie trwania praktyki.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
praktyki
T-PR-1- uczestniczenie w pracach firmy zajmującej się architekturą krajobrazu - uczestniczenie w działaniach jednostek administracji publicznej związanych z architekturą krajobrazu - wykonanie dokumentacji projektowej obejmującej zagospodarowanie wybranego obiektu przestrzeni publicznej4
4

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
praktyki
A-PR-1Udział w pracach jednostki zajmującej się architekturą krajobrazu, wykonanie projektu zagospodarowani terenu120
120

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metody praktyczne: ćwiczenia w zakresie opracowania projektu zagospodarowania terenu zielei

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena podsumowujaca

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AK_2A_P01_W01
Student nabywa wiedzę w zakresie kształtowania i projektowania krajobrazu, utrzymywania terenów zieleni. Zna aktualne tendencje i technologie w projektowaniu i wykonastwie obiektów architektury krajobrazu i zdobywa wiedzę w rozszerzonym zakresie dotyczącą wykonywania zawodu architekta krajobrazu
AK_2A_W04, AK_2A_W05, AK_2A_W10C-1, C-2T-PR-1M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AK_2A_P01_U01
W wyniku przeprowadzonych praktyk student samodzielnie planuje i rozwiązuje złożone zadania z zakresu problematyki związanej z architekturą krajobrazu oraz kierunkami pokrewnymi, używając właściwych metod, technik i narządzi
AK_2A_U08C-1, C-2T-PR-1M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AK_2A_P01_K01
Student w wyniku przeprowadzonych praktyk potrafi prawidłowo określać oraz rozwiązywać problemy związane z wykonywaniem zawodu architekta krajobrazu
AK_2A_K08C-1, C-2T-PR-1M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
AK_2A_P01_W01
Student nabywa wiedzę w zakresie kształtowania i projektowania krajobrazu, utrzymywania terenów zieleni. Zna aktualne tendencje i technologie w projektowaniu i wykonastwie obiektów architektury krajobrazu i zdobywa wiedzę w rozszerzonym zakresie dotyczącą wykonywania zawodu architekta krajobrazu
2,0
3,0Student ma podstawową wiedzę na temat praktycznej działalności architekta krajobrazu
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
AK_2A_P01_U01
W wyniku przeprowadzonych praktyk student samodzielnie planuje i rozwiązuje złożone zadania z zakresu problematyki związanej z architekturą krajobrazu oraz kierunkami pokrewnymi, używając właściwych metod, technik i narządzi
2,0
3,0Student w stopniu podstawowym potrafi realizować zadania architekta krajobrazu
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
AK_2A_P01_K01
Student w wyniku przeprowadzonych praktyk potrafi prawidłowo określać oraz rozwiązywać problemy związane z wykonywaniem zawodu architekta krajobrazu
2,0
3,0Student w stopniu podstawowym uzyskał kompetencje architekta krajobrazu
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Szymski A. M., Rzeszotarska-Pałka M., Przewodnik do praktyki zawodowej dla studentów studiów II stopnia kierunku architektura krajobrazu. Studia stacjonarne, Szczecin, 2013

Treści programowe - praktyki

KODTreść programowaGodziny
T-PR-1- uczestniczenie w pracach firmy zajmującej się architekturą krajobrazu - uczestniczenie w działaniach jednostek administracji publicznej związanych z architekturą krajobrazu - wykonanie dokumentacji projektowej obejmującej zagospodarowanie wybranego obiektu przestrzeni publicznej4
4

Formy aktywności - praktyki

KODForma aktywnościGodziny
A-PR-1Udział w pracach jednostki zajmującej się architekturą krajobrazu, wykonanie projektu zagospodarowani terenu120
120
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAK_2A_P01_W01Student nabywa wiedzę w zakresie kształtowania i projektowania krajobrazu, utrzymywania terenów zieleni. Zna aktualne tendencje i technologie w projektowaniu i wykonastwie obiektów architektury krajobrazu i zdobywa wiedzę w rozszerzonym zakresie dotyczącą wykonywania zawodu architekta krajobrazu
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_2A_W04zna w zakresie rozszerzonym współczesne technologie i tendencje w projektowaniu i wykonawstwie obiektów architektury krajobrazu
AK_2A_W05posiada rozszerzoną wiedzę w zakresie kształtowania krajobrazu i terenów zieleni z elementami projektowania i utrzymywania terenów zieleni oraz upraw ogrodniczych
AK_2A_W10ma poszerzoną wiedzę dotyczącą wykonywania zawodu architekta krajobrazu, a także rozumie potrzebę kształtowania warunków środowiska pracy odpowiednio do aktualnych standardów ergonomii i bhp
Cel przedmiotuC-1Praktyczne opanowanie metodyki wykonywania projektu zagospodarowania terenu
C-2Poznanie w sposób kompleksowy zasad organizacyjnych i prawnych funkcjonowania firmy lub jednostki administracji publicznej profilującej pracę studenta w okresie trwania praktyki.
Treści programoweT-PR-1- uczestniczenie w pracach firmy zajmującej się architekturą krajobrazu - uczestniczenie w działaniach jednostek administracji publicznej związanych z architekturą krajobrazu - wykonanie dokumentacji projektowej obejmującej zagospodarowanie wybranego obiektu przestrzeni publicznej
Metody nauczaniaM-1Metody praktyczne: ćwiczenia w zakresie opracowania projektu zagospodarowania terenu zielei
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena podsumowujaca
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student ma podstawową wiedzę na temat praktycznej działalności architekta krajobrazu
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAK_2A_P01_U01W wyniku przeprowadzonych praktyk student samodzielnie planuje i rozwiązuje złożone zadania z zakresu problematyki związanej z architekturą krajobrazu oraz kierunkami pokrewnymi, używając właściwych metod, technik i narządzi
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_2A_U08Umie zaplanować i wykonać pod kierunkiem opiekuna naukowego zadania badawcze oraz ekspertyzy z zakresu architektury krajobrazu, potrafi formułować i testować hipotezy związane z tymi zadaniami, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-1Praktyczne opanowanie metodyki wykonywania projektu zagospodarowania terenu
C-2Poznanie w sposób kompleksowy zasad organizacyjnych i prawnych funkcjonowania firmy lub jednostki administracji publicznej profilującej pracę studenta w okresie trwania praktyki.
Treści programoweT-PR-1- uczestniczenie w pracach firmy zajmującej się architekturą krajobrazu - uczestniczenie w działaniach jednostek administracji publicznej związanych z architekturą krajobrazu - wykonanie dokumentacji projektowej obejmującej zagospodarowanie wybranego obiektu przestrzeni publicznej
Metody nauczaniaM-1Metody praktyczne: ćwiczenia w zakresie opracowania projektu zagospodarowania terenu zielei
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena podsumowujaca
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student w stopniu podstawowym potrafi realizować zadania architekta krajobrazu
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAK_2A_P01_K01Student w wyniku przeprowadzonych praktyk potrafi prawidłowo określać oraz rozwiązywać problemy związane z wykonywaniem zawodu architekta krajobrazu
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_2A_K08potrafi prawidłowo określać oraz rozwiązywać problemy związane z wykonywaniem zawodu architekta krajobrazu
Cel przedmiotuC-1Praktyczne opanowanie metodyki wykonywania projektu zagospodarowania terenu
C-2Poznanie w sposób kompleksowy zasad organizacyjnych i prawnych funkcjonowania firmy lub jednostki administracji publicznej profilującej pracę studenta w okresie trwania praktyki.
Treści programoweT-PR-1- uczestniczenie w pracach firmy zajmującej się architekturą krajobrazu - uczestniczenie w działaniach jednostek administracji publicznej związanych z architekturą krajobrazu - wykonanie dokumentacji projektowej obejmującej zagospodarowanie wybranego obiektu przestrzeni publicznej
Metody nauczaniaM-1Metody praktyczne: ćwiczenia w zakresie opracowania projektu zagospodarowania terenu zielei
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena podsumowujaca
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student w stopniu podstawowym uzyskał kompetencje architekta krajobrazu
3,5
4,0
4,5
5,0