Wydział Inżynierii Mechanicznej i Mechatroniki - Inżynieria pojazdów bojowych i specjalnych (S1)
Sylabus przedmiotu Maszyny i urządzenia przeładunkowe:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Inżynieria pojazdów bojowych i specjalnych | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Maszyny i urządzenia przeładunkowe | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Eksploatacji Pojazdów | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Wawrzyniec Gołębiewski <Wawrzyniec.Golebiewski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | polski |
Blok obieralny | 7 | Grupa obieralna | 1 |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Znajomość fizyki i matematyki w zakresie szkoły średniej |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie sie z charakterystyką procesu produkcyjnego w transporcie |
C-2 | Zaprezentowanie klasyfikacji maszyn i urządzeń przeładunkowych |
C-3 | Zaznajomienie się z budową i zasadą działania urządzeń transportu bliskiego i dalekiego (pojazdy samowyładowcze). |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | Charakterystyka procesu produkcyjnego. | 1 |
T-W-2 | Istota procesu produkcyjnego w transporcie | 1 |
T-W-3 | Klasyfikacja maszyn i urządzeń przeładunkowych | 1 |
T-W-4 | Koparki | 1 |
T-W-5 | Ładowarki | 1 |
T-W-6 | Dźwigi | 1 |
T-W-7 | Suwnice | 1 |
T-W-8 | Żurawie i żurawiki w taborze samochodowym | 1 |
T-W-9 | Wózki | 1 |
T-W-10 | Przenośniki | 1 |
T-W-11 | Pojazdy samowyładowcze | 2 |
T-W-12 | Kontenery i urządzenia do manipulacji kontenerów | 2 |
T-W-13 | Mechanizacja transportu wewnętrznego | 1 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w wykładach | 15 |
A-W-2 | Czytanie wskazanej literatury | 15 |
A-W-3 | Przygotowanie się do egzaminu | 20 |
50 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny z całości materiału |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IPBiS_1A_C03-2_W01 Student powinien nazywać i scharakteryzować podstawowe rodzaje maszyn do robót przeładunkowych, wytłumaczyć budowę i zasadę działania tych urządzeń. | IPBiS_1A_W04 | — | — | C-3 | T-W-1, T-W-13, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10, T-W-11, T-W-12, T-W-2 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IPBiS_1A_C03-2_U01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student powienien umieć zaprezentować rodzaje i podział maszyn do robót ładunkowych różnych typów, zastosować właściwe urządzenia przeładunkowe w transporcie bliskim i dalekim, powinien umieć zaproponować odpowiednie urządzenia przeładunkowe w zależności od potrzeb. | IPBiS_1A_U01 | — | — | C-3 | T-W-1, T-W-13, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10, T-W-11, T-W-12, T-W-2 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IPBiS_1A_C03-2_K01 Student nabędzie aktywną postawę do rozwiązywania konkretnych zadań, otwartość na zmienne potrzeby rozwiązywania zadań zawodowych, świadomość możliwości wykorzystywania dostępnych środków technicznych, zdolność do właściwej oceny istotności zadania zawodowego. | IPBiS_1A_K02 | — | — | C-1, C-3 | T-W-1, T-W-13, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10, T-W-11, T-W-12, T-W-2 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IPBiS_1A_C03-2_W01 Student powinien nazywać i scharakteryzować podstawowe rodzaje maszyn do robót przeładunkowych, wytłumaczyć budowę i zasadę działania tych urządzeń. | 2,0 | student nie wykazuje podstawowej wiedzy z przedmiotu |
3,0 | Student poprawnie podaje podstawową klasyfikację maszyn i urządzeń przeładunkowych | |
3,5 | Student poprawnie podaje podstawową klasyfikację maszyn i urządzeń przeładunkowych oraz zna ich budowę. | |
4,0 | Student dobrze zna podstawową klasyfikację maszyn i urządzeń przeładunkowych oraz zna ich budowę i zasadę działania. | |
4,5 | Student dobrze zna podstawową klasyfikację maszyn i urządzeń przeładunkowych oraz zna ich budowę i zasadę działania oraz potrafi przeprowadzić analizę tych maszyn pod różnym kątem. | |
5,0 | Student bardzo dobrze zna podstawową klasyfikację maszyn i urządzeń przeładunkowych, zna ich budowę i zasadę działania oraz potrafi przeprowadzić analizę tych maszyn pod różnym kątem i wybrać najlepsze rozwiązanie. |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IPBiS_1A_C03-2_U01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student powienien umieć zaprezentować rodzaje i podział maszyn do robót ładunkowych różnych typów, zastosować właściwe urządzenia przeładunkowe w transporcie bliskim i dalekim, powinien umieć zaproponować odpowiednie urządzenia przeładunkowe w zależności od potrzeb. | 2,0 | Student nie wykazuje podstawowej wiedzy z przedmiotu |
3,0 | Student poprawnie podaje podstawową klasyfikację maszyn i urządzeń przeładunkowych | |
3,5 | Student poprawnie podaje podstawową klasyfikację maszyn i urządzeń przeładunkowych przeładunkowych oraz zna ich budowę. | |
4,0 | Student dobrze zna podstawową klasyfikację maszyn i urządzeń przeładunkowych oraz zna ich budowę i zasadę działania. | |
4,5 | Student dobrze zna podstawową klasyfikację maszyn i urządzeń przeładunkowych oraz zna ich budowę i zasadę działania oraz potrafi przeprowadzić analizę tych maszyn pod różnym kątem. | |
5,0 | Student bardzo dobrze zna podstawową klasyfikację maszyn i urządzeń przeładunkowych, zna ich budowę i zasadę działania oraz potrafi przeprowadzić analizę tych maszyn pod różnym kątem i wybrać najlepsze rozwiązanie. |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IPBiS_1A_C03-2_K01 Student nabędzie aktywną postawę do rozwiązywania konkretnych zadań, otwartość na zmienne potrzeby rozwiązywania zadań zawodowych, świadomość możliwości wykorzystywania dostępnych środków technicznych, zdolność do właściwej oceny istotności zadania zawodowego. | 2,0 | |
3,0 | Potrafi stosować uzyskaną wiedzę i ma zdolność do elastycznego jej stosowania | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Mindur L., Technologie transportowe XXI wieku, ITE, Warszawa - Radom, 2008
- Prochowski L., Żuchowski A., Samochody ciężarowe i autobusy, WKiŁ, Warszawa, 2006
- Lubczyński M., Mazurek S., Samochody samowyładowcze, WKiŁ, Warszawa, 1978
Literatura dodatkowa
- Polański A., Mechanizacja wewnętrznego transportu, PWN, Warszawa, 1978
- Praca zbiorowa, Samochody specjalne, Czasopismo: Samochody specjalne, Warszawa, 2012, Od roku 2005 do 2012