Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Inżynierii Mechanicznej i Mechatroniki - Inżynieria pojazdów bojowych i specjalnych (N1)

Sylabus przedmiotu Zaplecze techniczne eksploatacji:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Inżynieria pojazdów bojowych i specjalnych
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Zaplecze techniczne eksploatacji
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Eksploatacji Pojazdów
Nauczyciel odpowiedzialny Karol Abramek <Karol.Abramek@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 4,0 ECTS (formy) 4,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
projektyP7 9 2,00,41zaliczenie
wykładyW7 18 2,00,59zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Podstawowe wiadomości z matematyki na poziomie szkoły średniej (przekształcanie wzorów) Podstawowe wiadomości z fizyki na poziomie szkoły średniej

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Poznanie technicznego wyposażenia stacji obsługi pojazdów
C-2Poznanie systemów obsługiwania pojazdów samochodowych
C-3Poznanie dokumentacji obsługi technicznej i napraw
C-4Poznanie głównych funkcji i elementów zajezdni
C-5Poznanie obsługiwania pojazdów metodą wymiany zespołów
C-6Poznanie ogólnych wymagań w stosunku do pomieszczeń zaplecza technicznego motoryzacji
C-7Poznanie metod zabezpieczenia pojazdu w bezgarażowym przechowywaniu w niskich temperaturach

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Określenie składników zaplecza rechnicznego motoryzacji1
T-P-2Poznanie systemów obsługowo-naprawczych wybranych pojazdów i ich wykonanie4
T-P-3Kalkulacja kosztów stacji obsługi2
T-P-4Podział pracochłonności według specjalności prac1
T-P-5Obliczenia szczegółowe zagospodarowania zaplecza technicznego eksploatacji pojazdów1
9
wykłady
T-W-1Stacje obsługi technicznej, ich rodzaje i rola2
T-W-2Techniczne wyposażenie zapecza motoryzacji2
T-W-3Obsługiwanie pojazdów metodą wymiany zespołów2
T-W-4Rola systemów obsługiwania4
T-W-5Zajezdnie pojazdów, główne funkcje i elementy zajezdni1
T-W-6Garaże i bezgarażowe przechowywaniepojazdów w niskich temperaturach2
T-W-7Ogólne wymagania w stosunku do pomieszczeń zaplecza technicznego pojazdów2
T-W-8Zbywanie sprzętu i zaplecza obsługowo-naprawczego1
T-W-9Uwarunkowania proekologiczne w obiektach zaplecza technicznego w eksploatacji pojazdów2
18

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1Przygotowanie do ćwiczeń10
A-P-2Czytanie wskazanej literatury7
A-P-3Przygotowanie się do kolokwium10
A-P-4Rozwiązywanie zadanych zadań8
A-P-5Uczestnictwo w zjęciach15
50
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w wykładach18
A-W-2Czytanie wskazanej litaratury16
A-W-3Przygotowanie się do kolokwium i zaliczenia przedmiotu16
50

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metoda podająca - wykład informacyjny Metoda problemowa - wykład problemowy

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie w formie ustnej obejmujące całość materiału
S-2Ocena podsumowująca: Ćwiczenia - zaliczenie ustne

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IPBiS_1A_C32_W01
Student powinien znać podstawowe wyposażenie stacji obsługi, powinien dobierać rodzaje stanowisk obsług technicznych w zależnośći od czynności naprawczych, objaśnić podstawowe zasady eksploatacji technicznej pojazdów, powinien znać zagadnienia przechowywania samochodów w niskich temparaturach otoczenia, objaśnić organizacje pracy stacji obsługi.
IPBiS_1A_W21, IPBiS_1A_W11C-6, C-3, C-1, C-5, C-2, C-7, C-4T-P-4, T-P-1, T-P-5, T-P-2, T-P-3, T-W-4, T-W-6, T-W-7, T-W-2, T-W-5, T-W-3M-1S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IPBiS_1A_C32_U01
Student umie działać w zespole, umie zaplanować liczbę stanowisk obsługowo-naprawczych, Student powinien dobierać rodzaje stanowisk obsług technicznych w zależnośći od czynności naprawczych, objaśnić podstawowe zasady eksploatacji technicznej pojazdów, objaśnić organizacje pracy stacji obsługi.
IPBiS_1A_U04C-6, C-3, C-1, C-5, C-2, C-7, C-4T-P-4, T-P-1, T-P-5, T-P-2, T-P-3, T-W-4, T-W-1, T-W-6, T-W-7, T-W-2, T-W-5, T-W-3M-1S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IPBiS_1A_C32_K01
Student jest przygotowany do pracy w zespole, ma świadomość oddziaływania motoryzacji na środowisko.
IPBiS_1A_K05C-6, C-3, C-1, C-5, C-2, C-7, C-4T-P-4, T-P-1, T-P-5, T-W-4M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
IPBiS_1A_C32_W01
Student powinien znać podstawowe wyposażenie stacji obsługi, powinien dobierać rodzaje stanowisk obsług technicznych w zależnośći od czynności naprawczych, objaśnić podstawowe zasady eksploatacji technicznej pojazdów, powinien znać zagadnienia przechowywania samochodów w niskich temparaturach otoczenia, objaśnić organizacje pracy stacji obsługi.
2,0
3,0Jedynie zna podstawowe wyposażenie stacji obsługi
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
IPBiS_1A_C32_U01
Student umie działać w zespole, umie zaplanować liczbę stanowisk obsługowo-naprawczych, Student powinien dobierać rodzaje stanowisk obsług technicznych w zależnośći od czynności naprawczych, objaśnić podstawowe zasady eksploatacji technicznej pojazdów, objaśnić organizacje pracy stacji obsługi.
2,0
3,0Umie na podstawowym poziomie organizować pracę stacji obsługi
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
IPBiS_1A_C32_K01
Student jest przygotowany do pracy w zespole, ma świadomość oddziaływania motoryzacji na środowisko.
2,0
3,0Działa w grupie i wykazuje się małym zainteresowaniem pracy zespołu
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Abramek K. F., Uzdowski M., Pojazdy samochodowe. Podstawy obsługiwania i napraw, Wydawnictwa Komunikacji i Łączności, Warszawa, 2009, 1
  2. Uzdowski M., Abramek K. F., Garczyński K., Eksploatacja techniczna i naprawa, Wydawnictwa Komunikacji i Łączności, Warszawa, 2003, 1

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Określenie składników zaplecza rechnicznego motoryzacji1
T-P-2Poznanie systemów obsługowo-naprawczych wybranych pojazdów i ich wykonanie4
T-P-3Kalkulacja kosztów stacji obsługi2
T-P-4Podział pracochłonności według specjalności prac1
T-P-5Obliczenia szczegółowe zagospodarowania zaplecza technicznego eksploatacji pojazdów1
9

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Stacje obsługi technicznej, ich rodzaje i rola2
T-W-2Techniczne wyposażenie zapecza motoryzacji2
T-W-3Obsługiwanie pojazdów metodą wymiany zespołów2
T-W-4Rola systemów obsługiwania4
T-W-5Zajezdnie pojazdów, główne funkcje i elementy zajezdni1
T-W-6Garaże i bezgarażowe przechowywaniepojazdów w niskich temperaturach2
T-W-7Ogólne wymagania w stosunku do pomieszczeń zaplecza technicznego pojazdów2
T-W-8Zbywanie sprzętu i zaplecza obsługowo-naprawczego1
T-W-9Uwarunkowania proekologiczne w obiektach zaplecza technicznego w eksploatacji pojazdów2
18

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1Przygotowanie do ćwiczeń10
A-P-2Czytanie wskazanej literatury7
A-P-3Przygotowanie się do kolokwium10
A-P-4Rozwiązywanie zadanych zadań8
A-P-5Uczestnictwo w zjęciach15
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w wykładach18
A-W-2Czytanie wskazanej litaratury16
A-W-3Przygotowanie się do kolokwium i zaliczenia przedmiotu16
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięIPBiS_1A_C32_W01Student powinien znać podstawowe wyposażenie stacji obsługi, powinien dobierać rodzaje stanowisk obsług technicznych w zależnośći od czynności naprawczych, objaśnić podstawowe zasady eksploatacji technicznej pojazdów, powinien znać zagadnienia przechowywania samochodów w niskich temparaturach otoczenia, objaśnić organizacje pracy stacji obsługi.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIPBiS_1A_W21Ma wiedzę w zakresie organizacji użytkowania pojazdów i sprzętu bojowego.
IPBiS_1A_W11Ma podstawową wiedzę w zakresie ochrony środowiska, technologii ograniczania emisji szkodliwych czynników, gospodarki odpadami oraz korzystania z odnawialnych źródeł energii.
Cel przedmiotuC-6Poznanie ogólnych wymagań w stosunku do pomieszczeń zaplecza technicznego motoryzacji
C-3Poznanie dokumentacji obsługi technicznej i napraw
C-1Poznanie technicznego wyposażenia stacji obsługi pojazdów
C-5Poznanie obsługiwania pojazdów metodą wymiany zespołów
C-2Poznanie systemów obsługiwania pojazdów samochodowych
C-7Poznanie metod zabezpieczenia pojazdu w bezgarażowym przechowywaniu w niskich temperaturach
C-4Poznanie głównych funkcji i elementów zajezdni
Treści programoweT-P-4Podział pracochłonności według specjalności prac
T-P-1Określenie składników zaplecza rechnicznego motoryzacji
T-P-5Obliczenia szczegółowe zagospodarowania zaplecza technicznego eksploatacji pojazdów
T-P-2Poznanie systemów obsługowo-naprawczych wybranych pojazdów i ich wykonanie
T-P-3Kalkulacja kosztów stacji obsługi
T-W-4Rola systemów obsługiwania
T-W-6Garaże i bezgarażowe przechowywaniepojazdów w niskich temperaturach
T-W-7Ogólne wymagania w stosunku do pomieszczeń zaplecza technicznego pojazdów
T-W-2Techniczne wyposażenie zapecza motoryzacji
T-W-5Zajezdnie pojazdów, główne funkcje i elementy zajezdni
T-W-3Obsługiwanie pojazdów metodą wymiany zespołów
Metody nauczaniaM-1Metoda podająca - wykład informacyjny Metoda problemowa - wykład problemowy
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie w formie ustnej obejmujące całość materiału
S-2Ocena podsumowująca: Ćwiczenia - zaliczenie ustne
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Jedynie zna podstawowe wyposażenie stacji obsługi
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięIPBiS_1A_C32_U01Student umie działać w zespole, umie zaplanować liczbę stanowisk obsługowo-naprawczych, Student powinien dobierać rodzaje stanowisk obsług technicznych w zależnośći od czynności naprawczych, objaśnić podstawowe zasady eksploatacji technicznej pojazdów, objaśnić organizacje pracy stacji obsługi.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIPBiS_1A_U04Ma umiejętność samokształcenia się, m.in. w celu podnoszenia kwalifikacji zawodowych.
Cel przedmiotuC-6Poznanie ogólnych wymagań w stosunku do pomieszczeń zaplecza technicznego motoryzacji
C-3Poznanie dokumentacji obsługi technicznej i napraw
C-1Poznanie technicznego wyposażenia stacji obsługi pojazdów
C-5Poznanie obsługiwania pojazdów metodą wymiany zespołów
C-2Poznanie systemów obsługiwania pojazdów samochodowych
C-7Poznanie metod zabezpieczenia pojazdu w bezgarażowym przechowywaniu w niskich temperaturach
C-4Poznanie głównych funkcji i elementów zajezdni
Treści programoweT-P-4Podział pracochłonności według specjalności prac
T-P-1Określenie składników zaplecza rechnicznego motoryzacji
T-P-5Obliczenia szczegółowe zagospodarowania zaplecza technicznego eksploatacji pojazdów
T-P-2Poznanie systemów obsługowo-naprawczych wybranych pojazdów i ich wykonanie
T-P-3Kalkulacja kosztów stacji obsługi
T-W-4Rola systemów obsługiwania
T-W-1Stacje obsługi technicznej, ich rodzaje i rola
T-W-6Garaże i bezgarażowe przechowywaniepojazdów w niskich temperaturach
T-W-7Ogólne wymagania w stosunku do pomieszczeń zaplecza technicznego pojazdów
T-W-2Techniczne wyposażenie zapecza motoryzacji
T-W-5Zajezdnie pojazdów, główne funkcje i elementy zajezdni
T-W-3Obsługiwanie pojazdów metodą wymiany zespołów
Metody nauczaniaM-1Metoda podająca - wykład informacyjny Metoda problemowa - wykład problemowy
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie w formie ustnej obejmujące całość materiału
S-2Ocena podsumowująca: Ćwiczenia - zaliczenie ustne
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Umie na podstawowym poziomie organizować pracę stacji obsługi
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięIPBiS_1A_C32_K01Student jest przygotowany do pracy w zespole, ma świadomość oddziaływania motoryzacji na środowisko.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIPBiS_1A_K05Rozumie potrzebę mobilności oraz potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy.
Cel przedmiotuC-6Poznanie ogólnych wymagań w stosunku do pomieszczeń zaplecza technicznego motoryzacji
C-3Poznanie dokumentacji obsługi technicznej i napraw
C-1Poznanie technicznego wyposażenia stacji obsługi pojazdów
C-5Poznanie obsługiwania pojazdów metodą wymiany zespołów
C-2Poznanie systemów obsługiwania pojazdów samochodowych
C-7Poznanie metod zabezpieczenia pojazdu w bezgarażowym przechowywaniu w niskich temperaturach
C-4Poznanie głównych funkcji i elementów zajezdni
Treści programoweT-P-4Podział pracochłonności według specjalności prac
T-P-1Określenie składników zaplecza rechnicznego motoryzacji
T-P-5Obliczenia szczegółowe zagospodarowania zaplecza technicznego eksploatacji pojazdów
T-W-4Rola systemów obsługiwania
Metody nauczaniaM-1Metoda podająca - wykład informacyjny Metoda problemowa - wykład problemowy
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie w formie ustnej obejmujące całość materiału
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Działa w grupie i wykazuje się małym zainteresowaniem pracy zespołu
3,5
4,0
4,5
5,0