Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Inżynierii Mechanicznej i Mechatroniki - Inżynieria materiałowa (S1)

Sylabus przedmiotu Zasady zrównoważonego rozwoju:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Inżynieria materiałowa
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Zasady zrównoważonego rozwoju
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Technologii Materiałowych
Nauczyciel odpowiedzialny Magdalena Kwiatkowska <Magdalena.Kwiatkowska@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 6 Grupa obieralna 2

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL7 15 1,00,38zaliczenie
wykładyW7 15 1,00,62zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Podstawy nauki o materiałach - materiały polimerowe.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Poznanie działań zmierzających do odpowiedniego, racjonalnego wykorzystania zużytych materiałów i urządzeń.
C-2Umiejętność oceny wagi i znaczenia problemów związanych z odzyskiem materiałów.
C-3Zapoznanie studentów z maszynami i urządzeniami do utylizacji materiałów i wyrobów.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Wprowadzenie/regulamin postępowania w laboratorium technologicznym (BHP). Ogólne zapoznanie studentów z urządzeniami i maszynami.3
T-L-2Rozdrabnianie różnych materiałów i ich klasyfikowanie.3
T-L-3Mycie, modyfikacja i suszenie rozdrobnionych lub rozwłóknionych materiałów.3
T-L-4Przygotowanie i kompaudowanie mieszanin różnych materiałów na wytłaczarkach jedno- i dwuślimakowych.3
T-L-5Przygotowanie metodą wtrysku kształtek z odzyskanych materiałów i oznaczenie ich właściwości.3
15
wykłady
T-W-1Wprowadzenie, podstawowe pojęcia, terminologie.1
T-W-2Magazynowanie i transport wewnątrzzakładowy.1
T-W-3Demontaż wyrobów.1
T-W-4Metody rozdrabniania materiałów i wyrobów.2
T-W-5Specjalne metody defragmentyzacji wyrobów.1
T-W-6Klasyfikowanie i sortowanie rozdrobnionych materiałów.2
T-W-7Metody rozdzielania rozdrobnionych i nierozdrobnionych wyrobów z różnych materiałów.2
T-W-8Aglomeracja i kompaundowanie.2
T-W-9Filtracja stopów polimerów.1
T-W-10Instalacje do utylizacji tworzyw sztucznych.2
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Uczestniczenie w ćwiczeniach laboratoryjnych.15
A-L-2Przygotowywanie się do kolejnych technologicznych ćwiczeń laboratoryjnych na podstawie wykładu i wskazanej literatury.3
A-L-3Przygotowanie sprawozdań z technologicznyh ćwiczeń laboratoryjnych.3
A-L-4Przygotowanie się do sprawdzianów.2
A-L-5udział w zaliczeniu2
25
wykłady
A-W-1Uczestniczenie w wykładach.15
A-W-2Studiowanie wskazanej literatury.3
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia wykładu.3
A-W-4Konsultacje.2
A-W-5Zaliczenie wykładu.2
25

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej, w tym krótkie filmy tematyczne.
M-2Laboratoryjne ćwiczenia technologiczne.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena na podstawie odpowiedzi w trakcie trwania ćwiczeń laboratoryjnych i na podstawie przygotowanych sprawozdań.
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie wykładów na podstawie odpowiedzi ustnej.

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IM_1A_C24-2_W01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien być w stanie definiować podstawowe pojęcia i zasady związane z utylizacją materiałów i wyrobów. Powinien umieć zdefiniować warunki magazynowania i transpotru wewnątrzzakładowego. Powinien być w stanie objaśnić metody demontażu wyrobów technicznych. Powinien być w stanie dobrać odpowiednie rodzaje młynów do rozdrabniania różnych materiałów. Powinien umieć zaproponować specjalne metody rozdrabniania w zależności od rodzaju wyrobu lub materiału. Powinien umieć formułować uwarunkowania związane z klasyfikowaniem i sortowaniem rozdrobnionych materiałów. Powinien być w stanie wskazać odpowiednie metody do rozdzielania rozdrobnionych i nierozdrobnionych wyrobów i materiałów. Powinien umieć wskazać stosowne metody do aglomeracji i kompaudowania materiałów. Powinien umieć dobierać adekwatne metody filtracji stopów polimerów. Powinien być w stanie objaśnić budowę instalacji do utylizacji różnych materiałów.
IM_1A_W04, IM_1A_W10C-1T-W-1, T-W-10, T-W-8, T-W-6, T-W-4, T-W-3, T-W-7, T-W-9, T-W-2, T-W-5M-1S-2

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IM_1A_C24-2_U01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien umieć rozróżniać różne maszyny i urządzenia do przetwórstwa i utylizacji tworzyw sztucznych. Powinien znać różne urządzenia do demontażu wyrobów i rozdrabniania materiałów. Powinien umieć przeprowadzić proces przygotowania odzyskanych materiałów do dalszej utylizacji. Powinien umieć przygotować i skompaundować mieszaniny różnych materiałów na wytłaczarce jedno- lub dwuślimakowej. Powinien umieć przygotować metodą wtrysku kształtki z odzyskanych materiałów i oznaczyć ich właściwości.
IM_1A_U02, IM_1A_U09C-2, C-3T-L-4, T-L-2, T-L-3, T-L-1, T-L-5M-2S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IM_1A_C24-2_K01
Student nabywa interaktywną i kreatywną podstawę do pracy w zespole. Świadomość potrzeby poszerzania własnej wiedzy i umiejętności. Świadomość odpowiedzialności za poprawność wykonywanych zadań.
IM_1A_K07, IM_1A_K05C-1, C-2, C-3T-L-4, T-L-2, T-L-3, T-L-1, T-L-5M-1, M-2S-2, S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
IM_1A_C24-2_W01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien być w stanie definiować podstawowe pojęcia i zasady związane z utylizacją materiałów i wyrobów. Powinien umieć zdefiniować warunki magazynowania i transpotru wewnątrzzakładowego. Powinien być w stanie objaśnić metody demontażu wyrobów technicznych. Powinien być w stanie dobrać odpowiednie rodzaje młynów do rozdrabniania różnych materiałów. Powinien umieć zaproponować specjalne metody rozdrabniania w zależności od rodzaju wyrobu lub materiału. Powinien umieć formułować uwarunkowania związane z klasyfikowaniem i sortowaniem rozdrobnionych materiałów. Powinien być w stanie wskazać odpowiednie metody do rozdzielania rozdrobnionych i nierozdrobnionych wyrobów i materiałów. Powinien umieć wskazać stosowne metody do aglomeracji i kompaudowania materiałów. Powinien umieć dobierać adekwatne metody filtracji stopów polimerów. Powinien być w stanie objaśnić budowę instalacji do utylizacji różnych materiałów.
2,0Student nie opanował podstawowej wiedzy z zakresu przedmiotu.
3,0Student opanował podstawową wiedzę z zakresu przedmiotu, jednak nie potrafi w pełni jej wykorzystać.
3,5Student opanował wiedzę w stopniu pośrednim pomiędzy oceną 3,0 a 4,0.
4,0Student dobrze opanował podstawową wiedzę z zakresu przedmiotu. Potrafi w większości samodzielnie wskazać sposoby rozwiązania zadanego problemu.
4,5Student opanował wiedzę w stopniu pośrednim pomiędzy oceną 4,0 a 5,0.
5,0Student bardzo dobrze opanował wiedzę z zakresu przedmiotu. Potrafi wykorzystać nabytą wiedzę do wyboru najbardziej efektywnego rozwiązania zadanego problemu oraz umie uzasadnić ten wybór.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
IM_1A_C24-2_U01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien umieć rozróżniać różne maszyny i urządzenia do przetwórstwa i utylizacji tworzyw sztucznych. Powinien znać różne urządzenia do demontażu wyrobów i rozdrabniania materiałów. Powinien umieć przeprowadzić proces przygotowania odzyskanych materiałów do dalszej utylizacji. Powinien umieć przygotować i skompaundować mieszaniny różnych materiałów na wytłaczarce jedno- lub dwuślimakowej. Powinien umieć przygotować metodą wtrysku kształtki z odzyskanych materiałów i oznaczyć ich właściwości.
2,0Student nie opanował podstawowej wiedzy z zakresu technologicznych ćwiczeń laboratoryjnych.
3,0Student wprawdzie opanował podstawową wiedzę z zakresu przedmiotu, jednak nie potrafi w pełni jej wykorzystać w praktyce laboratoryjnej.
3,5Student opanował wiedzę w stopniu pośrednim pomiędzy oceną 3,0 a 4,0.
4,0Student dobrze opanował podstawową wiedzę z zakresu przedmiotu. Potrafi w większości samodzielnierozwiązywać zadane problemy w laboratorium technologicznym.
4,5Student opanował wiedzę w stopniu pośrednim pomiędzy oceną 4,0 a 5,0.
5,0Student bardzo dobrze opanował wiedzę z zakresu przedmiotu. Potrafi wykorzystać nabytą wiedzę do wyboru najbardziej efektywnego rozwiązania zadanego problemu w laboratorium technologicznym oraz umie uzasadnić ten wybór.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
IM_1A_C24-2_K01
Student nabywa interaktywną i kreatywną podstawę do pracy w zespole. Świadomość potrzeby poszerzania własnej wiedzy i umiejętności. Świadomość odpowiedzialności za poprawność wykonywanych zadań.
2,0Student nieaktywny. Nie wykazuje zainteresowania przedmiotem. Nie wykazuje chęci współpracy z innymi studentami.
3,0Student w większości samodzielnie wykonuje zadane prace.
3,5Student posiadł kompetencje w stopniu pośrednim pomiędzy oceną 3,0 a 4,0.
4,0Student samodzielnie i poprawnie wykonuje zadane prace. Aktywnie uczestniczy w pracy zespołu.
4,5Student posiadł kompetencje w stopniu pośrednim pomiędzy oceną 4,0 a 5,0.
5,0Student wykazuje cechy lidera grupy i organizuje pracę całego zespołu. Świadomie i odpowiedzialnie wykonuje powierzone zadania.

Literatura podstawowa

  1. J. Kijeński, A.K. Błędzki, R. Jeziorska, Odzysk i recykling materiałów polimerowych, PWN, Warszawa, 2011
  2. A.K. Błędzki, Recykling materiałów polimerowych, WNT, Warszawa, 1997
  3. S. Kuciel, S. Mazurkiewicz, M. Proszek, Możliwości wykorzystania odpadów z tworzyw sztucznych, Wydawnictwo Politechniki Krakowskiej, Kraków, 2001

Literatura dodatkowa

  1. La Mantia F., Handbook of Plastic Recycling: Sience, Technology and Applications, John Wiley and Sons, Chichester, 1998

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Wprowadzenie/regulamin postępowania w laboratorium technologicznym (BHP). Ogólne zapoznanie studentów z urządzeniami i maszynami.3
T-L-2Rozdrabnianie różnych materiałów i ich klasyfikowanie.3
T-L-3Mycie, modyfikacja i suszenie rozdrobnionych lub rozwłóknionych materiałów.3
T-L-4Przygotowanie i kompaudowanie mieszanin różnych materiałów na wytłaczarkach jedno- i dwuślimakowych.3
T-L-5Przygotowanie metodą wtrysku kształtek z odzyskanych materiałów i oznaczenie ich właściwości.3
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Wprowadzenie, podstawowe pojęcia, terminologie.1
T-W-2Magazynowanie i transport wewnątrzzakładowy.1
T-W-3Demontaż wyrobów.1
T-W-4Metody rozdrabniania materiałów i wyrobów.2
T-W-5Specjalne metody defragmentyzacji wyrobów.1
T-W-6Klasyfikowanie i sortowanie rozdrobnionych materiałów.2
T-W-7Metody rozdzielania rozdrobnionych i nierozdrobnionych wyrobów z różnych materiałów.2
T-W-8Aglomeracja i kompaundowanie.2
T-W-9Filtracja stopów polimerów.1
T-W-10Instalacje do utylizacji tworzyw sztucznych.2
15

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Uczestniczenie w ćwiczeniach laboratoryjnych.15
A-L-2Przygotowywanie się do kolejnych technologicznych ćwiczeń laboratoryjnych na podstawie wykładu i wskazanej literatury.3
A-L-3Przygotowanie sprawozdań z technologicznyh ćwiczeń laboratoryjnych.3
A-L-4Przygotowanie się do sprawdzianów.2
A-L-5udział w zaliczeniu2
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestniczenie w wykładach.15
A-W-2Studiowanie wskazanej literatury.3
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia wykładu.3
A-W-4Konsultacje.2
A-W-5Zaliczenie wykładu.2
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięIM_1A_C24-2_W01W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien być w stanie definiować podstawowe pojęcia i zasady związane z utylizacją materiałów i wyrobów. Powinien umieć zdefiniować warunki magazynowania i transpotru wewnątrzzakładowego. Powinien być w stanie objaśnić metody demontażu wyrobów technicznych. Powinien być w stanie dobrać odpowiednie rodzaje młynów do rozdrabniania różnych materiałów. Powinien umieć zaproponować specjalne metody rozdrabniania w zależności od rodzaju wyrobu lub materiału. Powinien umieć formułować uwarunkowania związane z klasyfikowaniem i sortowaniem rozdrobnionych materiałów. Powinien być w stanie wskazać odpowiednie metody do rozdzielania rozdrobnionych i nierozdrobnionych wyrobów i materiałów. Powinien umieć wskazać stosowne metody do aglomeracji i kompaudowania materiałów. Powinien umieć dobierać adekwatne metody filtracji stopów polimerów. Powinien być w stanie objaśnić budowę instalacji do utylizacji różnych materiałów.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIM_1A_W04Ma wiedzę w zakresie Podstaw Nauk o Materiałach obejmującą: 1) Budowę strukturalną materiałów 2) Przemiany fizyczne i fazowe 3) Układy równowagi fazowej niezbędną do zrozumienia procesu kształtowania morfologii materiału
IM_1A_W10Ma wiedzę w zakresie budowy i funkcjonowania urządzeń technologicznych i oprzyrządowania niezbędną do prawidłowego doboru warunków realizacji procesów technologicznych
Cel przedmiotuC-1Poznanie działań zmierzających do odpowiedniego, racjonalnego wykorzystania zużytych materiałów i urządzeń.
Treści programoweT-W-1Wprowadzenie, podstawowe pojęcia, terminologie.
T-W-10Instalacje do utylizacji tworzyw sztucznych.
T-W-8Aglomeracja i kompaundowanie.
T-W-6Klasyfikowanie i sortowanie rozdrobnionych materiałów.
T-W-4Metody rozdrabniania materiałów i wyrobów.
T-W-3Demontaż wyrobów.
T-W-7Metody rozdzielania rozdrobnionych i nierozdrobnionych wyrobów z różnych materiałów.
T-W-9Filtracja stopów polimerów.
T-W-2Magazynowanie i transport wewnątrzzakładowy.
T-W-5Specjalne metody defragmentyzacji wyrobów.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej, w tym krótkie filmy tematyczne.
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie wykładów na podstawie odpowiedzi ustnej.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie opanował podstawowej wiedzy z zakresu przedmiotu.
3,0Student opanował podstawową wiedzę z zakresu przedmiotu, jednak nie potrafi w pełni jej wykorzystać.
3,5Student opanował wiedzę w stopniu pośrednim pomiędzy oceną 3,0 a 4,0.
4,0Student dobrze opanował podstawową wiedzę z zakresu przedmiotu. Potrafi w większości samodzielnie wskazać sposoby rozwiązania zadanego problemu.
4,5Student opanował wiedzę w stopniu pośrednim pomiędzy oceną 4,0 a 5,0.
5,0Student bardzo dobrze opanował wiedzę z zakresu przedmiotu. Potrafi wykorzystać nabytą wiedzę do wyboru najbardziej efektywnego rozwiązania zadanego problemu oraz umie uzasadnić ten wybór.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięIM_1A_C24-2_U01W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien umieć rozróżniać różne maszyny i urządzenia do przetwórstwa i utylizacji tworzyw sztucznych. Powinien znać różne urządzenia do demontażu wyrobów i rozdrabniania materiałów. Powinien umieć przeprowadzić proces przygotowania odzyskanych materiałów do dalszej utylizacji. Powinien umieć przygotować i skompaundować mieszaniny różnych materiałów na wytłaczarce jedno- lub dwuślimakowej. Powinien umieć przygotować metodą wtrysku kształtki z odzyskanych materiałów i oznaczyć ich właściwości.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIM_1A_U02Potrafi pracować indywidualnie i w zespole; umie oszacować czas potrzebny na realizacje zleconego zadania; potrafi opracować i zrealizować harmonogram prac zapewniający dotrzymanie terminów
IM_1A_U09Potrafi dobrać technologię wytwarzania i/lub przetwarzania materiałów do warunków eksploatacji wyrobu, z uwzględnieniem aspektów ekonomicznych
Cel przedmiotuC-2Umiejętność oceny wagi i znaczenia problemów związanych z odzyskiem materiałów.
C-3Zapoznanie studentów z maszynami i urządzeniami do utylizacji materiałów i wyrobów.
Treści programoweT-L-4Przygotowanie i kompaudowanie mieszanin różnych materiałów na wytłaczarkach jedno- i dwuślimakowych.
T-L-2Rozdrabnianie różnych materiałów i ich klasyfikowanie.
T-L-3Mycie, modyfikacja i suszenie rozdrobnionych lub rozwłóknionych materiałów.
T-L-1Wprowadzenie/regulamin postępowania w laboratorium technologicznym (BHP). Ogólne zapoznanie studentów z urządzeniami i maszynami.
T-L-5Przygotowanie metodą wtrysku kształtek z odzyskanych materiałów i oznaczenie ich właściwości.
Metody nauczaniaM-2Laboratoryjne ćwiczenia technologiczne.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena na podstawie odpowiedzi w trakcie trwania ćwiczeń laboratoryjnych i na podstawie przygotowanych sprawozdań.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie opanował podstawowej wiedzy z zakresu technologicznych ćwiczeń laboratoryjnych.
3,0Student wprawdzie opanował podstawową wiedzę z zakresu przedmiotu, jednak nie potrafi w pełni jej wykorzystać w praktyce laboratoryjnej.
3,5Student opanował wiedzę w stopniu pośrednim pomiędzy oceną 3,0 a 4,0.
4,0Student dobrze opanował podstawową wiedzę z zakresu przedmiotu. Potrafi w większości samodzielnierozwiązywać zadane problemy w laboratorium technologicznym.
4,5Student opanował wiedzę w stopniu pośrednim pomiędzy oceną 4,0 a 5,0.
5,0Student bardzo dobrze opanował wiedzę z zakresu przedmiotu. Potrafi wykorzystać nabytą wiedzę do wyboru najbardziej efektywnego rozwiązania zadanego problemu w laboratorium technologicznym oraz umie uzasadnić ten wybór.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięIM_1A_C24-2_K01Student nabywa interaktywną i kreatywną podstawę do pracy w zespole. Świadomość potrzeby poszerzania własnej wiedzy i umiejętności. Świadomość odpowiedzialności za poprawność wykonywanych zadań.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIM_1A_K07Potrafi komunikować się w ramach zespołu realizującego zadania interdyscyplinarne
IM_1A_K05Potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-1Poznanie działań zmierzających do odpowiedniego, racjonalnego wykorzystania zużytych materiałów i urządzeń.
C-2Umiejętność oceny wagi i znaczenia problemów związanych z odzyskiem materiałów.
C-3Zapoznanie studentów z maszynami i urządzeniami do utylizacji materiałów i wyrobów.
Treści programoweT-L-4Przygotowanie i kompaudowanie mieszanin różnych materiałów na wytłaczarkach jedno- i dwuślimakowych.
T-L-2Rozdrabnianie różnych materiałów i ich klasyfikowanie.
T-L-3Mycie, modyfikacja i suszenie rozdrobnionych lub rozwłóknionych materiałów.
T-L-1Wprowadzenie/regulamin postępowania w laboratorium technologicznym (BHP). Ogólne zapoznanie studentów z urządzeniami i maszynami.
T-L-5Przygotowanie metodą wtrysku kształtek z odzyskanych materiałów i oznaczenie ich właściwości.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej, w tym krótkie filmy tematyczne.
M-2Laboratoryjne ćwiczenia technologiczne.
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie wykładów na podstawie odpowiedzi ustnej.
S-1Ocena formująca: Ocena na podstawie odpowiedzi w trakcie trwania ćwiczeń laboratoryjnych i na podstawie przygotowanych sprawozdań.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nieaktywny. Nie wykazuje zainteresowania przedmiotem. Nie wykazuje chęci współpracy z innymi studentami.
3,0Student w większości samodzielnie wykonuje zadane prace.
3,5Student posiadł kompetencje w stopniu pośrednim pomiędzy oceną 3,0 a 4,0.
4,0Student samodzielnie i poprawnie wykonuje zadane prace. Aktywnie uczestniczy w pracy zespołu.
4,5Student posiadł kompetencje w stopniu pośrednim pomiędzy oceną 4,0 a 5,0.
5,0Student wykazuje cechy lidera grupy i organizuje pracę całego zespołu. Świadomie i odpowiedzialnie wykonuje powierzone zadania.