Wydział Informatyki - Programowanie z elementami systemów wbudowanych
Sylabus przedmiotu Projekt praktyczny - praca zaliczeniowa:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Programowanie z elementami systemów wbudowanych | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | podyplomowe |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | charakterystyki PRK | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Projekt praktyczny - praca zaliczeniowa | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Architektury Komputerów i Telekomunikacji | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Radosław Maciaszczyk <Radoslaw.Maciaszczyk@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 5,0 | ECTS (formy) | 5,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Zna składnię języka C,C++, potrafi implementować proste algorytmy w języku C, C++, potrafi kompilować programy składające się z wielu plików źródłowych. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Potrafi stworzyć od podstaw prosty projekt praktyczny |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Przedstawienie projektów do realizacji, analiza funkcjonalności projektów. | 2 |
T-P-2 | Implementacja projektów w wybranym środowisku | 10 |
12 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 12 |
A-P-2 | Samodzielna praca nad projektem | 104 |
A-P-3 | Przygotowanie prezentacji projektu | 10 |
126 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Klasyczna metoda problemowa |
M-2 | Metoda projektów |
M-3 | Nauka i ćwiczenia własne |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Obserwacja aktywności na zajęciach |
S-2 | Ocena formująca: Ocena kompletności rozwiązań problemów postawionych w projekcie |
S-3 | Ocena podsumowująca: Prezentacja końcowa |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
PESW_10-_10_W01 Potrafi wykorzystać wiedze zdobytą w trakcie studiów w procesie tworzenia od podstaw projektu | PESW_10-_W03, PESW_10-_W04, PESW_10-_W05, PESW_10-_W06, PESW_10-_W07, PESW_10-_W08, PESW_10-_W09, PESW_10-_W10, PESW_10-_W11, PESW_10-_W12, PESW_10-_W13, PESW_10-_W14 | — | C-1 | T-P-1, T-P-2 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-2, S-3 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
PESW_10-_10_U01 Umie stworzyć program na podstawie zadanego zadania projektowego | PESW_10-_U02, PESW_10-_U03, PESW_10-_U04, PESW_10-_U05, PESW_10-_U06, PESW_10-_U07, PESW_10-_U08, PESW_10-_U10, PESW_10-_U11 | — | C-1 | T-P-1, T-P-2 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-2, S-3 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
PESW_10-_10_K01 Rozumie rolę programisty w procesie projektowania, wykonania, testowania oprogramowania. | PESW_10-_K01, PESW_10-_K02 | — | C-1 | T-P-1, T-P-2 | M-1, M-2, M-3 | S-2, S-3 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
PESW_10-_10_W01 Potrafi wykorzystać wiedze zdobytą w trakcie studiów w procesie tworzenia od podstaw projektu | 2,0 | |
3,0 | Potrafi wskazać rozwiązania techniczne do realizacji problemu postawionego w projekcie | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
PESW_10-_10_U01 Umie stworzyć program na podstawie zadanego zadania projektowego | 2,0 | |
3,0 | Potrafi zaimplementować program realizujący w sposób podstawowy problem postawiony w projekcie | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
PESW_10-_10_K01 Rozumie rolę programisty w procesie projektowania, wykonania, testowania oprogramowania. | 2,0 | |
3,0 | Potrafi wskazać zagrożenia jakie mogą wystąpić w danym projekcie wynikające z błędnej implementacji. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Robert C. Martin, Czysty kod. Podręcznik dobrego programisty, Helion, 2010