Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Informatyki - Programowanie komputerów

Sylabus przedmiotu Programowanie serwisów WWW:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Programowanie komputerów
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom podyplomowe
Tytuł zawodowy absolwenta
Obszary studiów charakterystyki PRK
Profil
Moduł
Przedmiot Programowanie serwisów WWW
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Systemów Multimedialnych
Nauczyciel odpowiedzialny Dariusz Frejlichowski <dfrejlichowski@wi.zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 6,0 ECTS (formy) 6,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL2 14 3,00,50zaliczenie
wykładyW2 14 3,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Podstawowa obsługa komputera i przeglądarki internetowej

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Słuchacz zna i rozumie zasady języka programowania dynamicznych dokumentów internetowych, na bazie technologii HTML i CSS, potrafi wykorzystać jego zasady przy projektowaniu witryn internetowych.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Funkcjonalność przeglądarki internetowej1
T-L-2Przygotowanie warsztatu pracy webdevelopera1
T-L-3Programowanie dokumentów hipertekstowych6
T-L-4Formatowanie treści przy pomocy CSS6
14
wykłady
T-W-1Omówienie zakresu przedmiotu1
T-W-2Omówienie składni dokumentów dynamicznych1
T-W-3Warsztat pracy programisty internetowego1
T-W-4Omówienie podstawowych znaczników języka HTML4
T-W-5Stylowanie dokumentów dynamicznych4
T-W-6Dodatkowe technologie zwiększające funkcjonalność stron internetowych2
T-W-7Zaliczenie końcowe1
14

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Udział w zajęciach14
A-L-2Praca własna20
A-L-3Dodatkowe ćwiczenia na bazie kursów interaktywnych55
89
wykłady
A-W-1Udział w zajęciach14
A-W-2Samodzielna analiza zaleconej na wykładzie literatury, wskazanych źródeł internetowych oraz materiału przedstawionego na wykładzie. Powtarzanie i przyswajanie nabywanej wiedzy.45
A-W-3Przygotowanie do pisemnej formy końcowego zaliczenia wykładu.30
89

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1wyklad informacyjny, pogadanka
M-2laboratorium - z uzyciem komputera

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Na podstawie obserwacji podczas zajec laboratoryjnych
S-2Ocena podsumowująca: egzamin ustny

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
PK_10-_05_W01
Słuchacz zdobędzie wiedzę nt. podstawowych technik programowania serwisów webowych, przy wykorzystaniu języka znaczników HTML i kaskadowego arkusza stylów CSS, wspartych elementami JavaScript'u.
PK_10-_W07C-1T-W-1, T-W-4, T-W-5, T-W-3, T-W-6, T-W-2, T-W-7M-1S-2

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
PK_10-_05_U01
Słuchacz nabędzie umiejętność wytwarzania serwisów webowych. Słuchacz będzie umiał napisać prostą stronę WWW.
PK_10-_U08, PK_10-_U09C-1T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4M-2S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
PK_10-_05_K01
Słuchacz będzie wykazywać postawę odpowiedzialnego i samokrytycznego autora kodu komputerowego, rozumiejącego swoją rolę w procesie wytwarzania oprogramowania.
PK_10-_K01, PK_10-_K02C-1T-W-1, T-W-6, T-W-2M-1, M-2S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
PK_10-_05_W01
Słuchacz zdobędzie wiedzę nt. podstawowych technik programowania serwisów webowych, przy wykorzystaniu języka znaczników HTML i kaskadowego arkusza stylów CSS, wspartych elementami JavaScript'u.
2,0
3,0Słuchacz potrafi określić podstawowe znaczniki języka HTML i selektory CSS
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
PK_10-_05_U01
Słuchacz nabędzie umiejętność wytwarzania serwisów webowych. Słuchacz będzie umiał napisać prostą stronę WWW.
2,0
3,0Słuchacz posiada umiejętność utworzenia pliku strony www, wyświetlającej różne obiekty: tekst, kwadrat, formularz, przyciski, linki, galeria zdjęć. Obiekty są wystylizowane przy pomocy arkusza CSS.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
PK_10-_05_K01
Słuchacz będzie wykazywać postawę odpowiedzialnego i samokrytycznego autora kodu komputerowego, rozumiejącego swoją rolę w procesie wytwarzania oprogramowania.
2,0
3,0Słuchacz ma przeświadczenie o potrzebie zwiększania swojej wiedzy i umiejętności w kontekście programowania serwisów WWW.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Jon Duckett, HTML i CSS. Zaprojektuj i zbuduj witrynę WWW., Helion
  2. Włodzimierz Gajda, HTML, XHTM i CSS. Praktyczne projekty, Helion

Literatura dodatkowa

  1. Kursy elektroniczne dostępne w Internecie

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Funkcjonalność przeglądarki internetowej1
T-L-2Przygotowanie warsztatu pracy webdevelopera1
T-L-3Programowanie dokumentów hipertekstowych6
T-L-4Formatowanie treści przy pomocy CSS6
14

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Omówienie zakresu przedmiotu1
T-W-2Omówienie składni dokumentów dynamicznych1
T-W-3Warsztat pracy programisty internetowego1
T-W-4Omówienie podstawowych znaczników języka HTML4
T-W-5Stylowanie dokumentów dynamicznych4
T-W-6Dodatkowe technologie zwiększające funkcjonalność stron internetowych2
T-W-7Zaliczenie końcowe1
14

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Udział w zajęciach14
A-L-2Praca własna20
A-L-3Dodatkowe ćwiczenia na bazie kursów interaktywnych55
89
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Udział w zajęciach14
A-W-2Samodzielna analiza zaleconej na wykładzie literatury, wskazanych źródeł internetowych oraz materiału przedstawionego na wykładzie. Powtarzanie i przyswajanie nabywanej wiedzy.45
A-W-3Przygotowanie do pisemnej formy końcowego zaliczenia wykładu.30
89
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięPK_10-_05_W01Słuchacz zdobędzie wiedzę nt. podstawowych technik programowania serwisów webowych, przy wykorzystaniu języka znaczników HTML i kaskadowego arkusza stylów CSS, wspartych elementami JavaScript'u.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówPK_10-_W07Ma wiedzę w zakresie składni i zastosowania HTML5 i CSS3
Cel przedmiotuC-1Słuchacz zna i rozumie zasady języka programowania dynamicznych dokumentów internetowych, na bazie technologii HTML i CSS, potrafi wykorzystać jego zasady przy projektowaniu witryn internetowych.
Treści programoweT-W-1Omówienie zakresu przedmiotu
T-W-4Omówienie podstawowych znaczników języka HTML
T-W-5Stylowanie dokumentów dynamicznych
T-W-3Warsztat pracy programisty internetowego
T-W-6Dodatkowe technologie zwiększające funkcjonalność stron internetowych
T-W-2Omówienie składni dokumentów dynamicznych
T-W-7Zaliczenie końcowe
Metody nauczaniaM-1wyklad informacyjny, pogadanka
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: egzamin ustny
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Słuchacz potrafi określić podstawowe znaczniki języka HTML i selektory CSS
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięPK_10-_05_U01Słuchacz nabędzie umiejętność wytwarzania serwisów webowych. Słuchacz będzie umiał napisać prostą stronę WWW.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówPK_10-_U08Umie posługiwać się znacznikami języka HTML5 i arkusza CSS3
PK_10-_U09Posiada umiejętność wytworzenia prostej strony internetowej
Cel przedmiotuC-1Słuchacz zna i rozumie zasady języka programowania dynamicznych dokumentów internetowych, na bazie technologii HTML i CSS, potrafi wykorzystać jego zasady przy projektowaniu witryn internetowych.
Treści programoweT-L-1Funkcjonalność przeglądarki internetowej
T-L-2Przygotowanie warsztatu pracy webdevelopera
T-L-3Programowanie dokumentów hipertekstowych
T-L-4Formatowanie treści przy pomocy CSS
Metody nauczaniaM-2laboratorium - z uzyciem komputera
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Na podstawie obserwacji podczas zajec laboratoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Słuchacz posiada umiejętność utworzenia pliku strony www, wyświetlającej różne obiekty: tekst, kwadrat, formularz, przyciski, linki, galeria zdjęć. Obiekty są wystylizowane przy pomocy arkusza CSS.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięPK_10-_05_K01Słuchacz będzie wykazywać postawę odpowiedzialnego i samokrytycznego autora kodu komputerowego, rozumiejącego swoją rolę w procesie wytwarzania oprogramowania.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówPK_10-_K01Wykazuje postawę odpowiedzialnego i samokrytycznego autora kodu komputerowego
PK_10-_K02Rozumie rolę programisty w procesie wytwarzania oprogramowania
Cel przedmiotuC-1Słuchacz zna i rozumie zasady języka programowania dynamicznych dokumentów internetowych, na bazie technologii HTML i CSS, potrafi wykorzystać jego zasady przy projektowaniu witryn internetowych.
Treści programoweT-W-1Omówienie zakresu przedmiotu
T-W-6Dodatkowe technologie zwiększające funkcjonalność stron internetowych
T-W-2Omówienie składni dokumentów dynamicznych
Metody nauczaniaM-1wyklad informacyjny, pogadanka
M-2laboratorium - z uzyciem komputera
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Na podstawie obserwacji podczas zajec laboratoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Słuchacz ma przeświadczenie o potrzebie zwiększania swojej wiedzy i umiejętności w kontekście programowania serwisów WWW.
3,5
4,0
4,5
5,0