Wydział Elektryczny - Elektrotechnika (S2)
Sylabus przedmiotu Wysokonapięciowe urządzenia elektroenergetyczne:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Elektrotechnika | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Wysokonapięciowe urządzenia elektroenergetyczne | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Wysokich Napięć i Elektroenergetyki | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Marek Zenker <Marek.Zenker@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 5,0 | ECTS (formy) | 5,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Podstawy elektrotechniki |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie studentów z urządzeniami elektroenergetycznymi wysokiego napięcia. |
C-2 | Ukształtowanie umiejętności doboru urządzeń elektroenergetycznych i metod ich diagnozowania w układzie elektroenergetycznym. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Wprowadzenie do laboratorium. | 3 |
T-L-2 | Pomiar przekładników prądowych. | 3 |
T-L-3 | Pomiar przekładników napięciowych. | 3 |
T-L-4 | Pomiar uziomów urządzeń elektroenergetycznych metodą techniczną | 3 |
T-L-5 | Instalacja odgromowa. Badanie rezystywności gruntu | 3 |
T-L-6 | Termografia urządzeń WN. | 3 |
T-L-7 | Zaliczenia przejściowe. | 6 |
T-L-8 | Obsługa urządzeń SN, WN w warunkach eksploatacyjnych. Badania podstawowe i zaawansowanie transformatorów energetycznych | 12 |
T-L-9 | Badanie kondensatora energetycznego. | 3 |
T-L-10 | Pomiar uziomów urządzeń elektroenergetycznych metodą udarową | 3 |
T-L-11 | Zaliczenie końcowe. | 3 |
45 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Cieplne oddziaływanie prądów roboczych i zwarciowych. | 2 |
T-W-2 | Dynamiczne oddziaływanie prądów zwarciowych. | 2 |
T-W-3 | Łączniki wysokonapięciowe. | 5 |
T-W-4 | Przebiegi łączeniowe w obwodach prądu przemiennego. | 2 |
T-W-5 | Zasilanie i rozdział energii elektrycznej w zakładach przemysłowych. | 2 |
T-W-6 | Instalowanie, zabezpieczanie i sterowanie odbiorników. | 4 |
T-W-7 | Aparatura pomiarowa SN, WN. | 4 |
T-W-8 | Rozdzielnie WN. | 4 |
T-W-9 | Kompensacja mocy biernej. | 2 |
T-W-10 | Transformatory. Zaliczenie wykładu. | 3 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | uczestnictwo w zajęciach | 45 |
A-L-2 | Przygotowanie do zajęć i zaliczenia | 20 |
65 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w zajęciach | 30 |
A-W-2 | Samodzielne studiowanie literatury oraz przygotowanie do zaliczenia | 30 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny. |
M-2 | Ćwiczenia laboratoryjne. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Ocena wystawiona na zakończenie cyklu ćwiczeń laboratoryjnych na podstawie ocen cząstkowych z zaliczania poszczególnych ćwiczeń laboratoryjnych, złożonych sprawozdań oraz pracy studenta podczas realizacji ćwiczeń. |
S-2 | Ocena podsumowująca: Ocena wystawiona na zakończenie wykładów na podstawie rozmowy ze studentem. |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
EL_2A_C10_W01 Student ma uporządkowaną wiedzę z zakresu urządzeń elektroenergetycznych wysokiego napięcia | EL_2A_W04, EL_2A_W08, EL_2A_W11 | — | — | C-1, C-2 | T-W-2, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-3, T-W-8, T-W-1, T-W-7, T-W-9, T-W-10 | M-1 | S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
EL_2A_C10_U01 Student potrafi dokonać analizy systemów elektroenergetycznych ze szczególnym uwzględnieniem urządzeń wysokiego napięcia pod kątem ich działania. | EL_2A_U01, EL_2A_U08, EL_2A_U10 | — | — | C-1, C-2 | T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-1, T-L-6, T-L-9, T-L-5, T-L-7, T-L-11, T-L-8, T-L-10 | M-2 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
EL_2A_C10_W01 Student ma uporządkowaną wiedzę z zakresu urządzeń elektroenergetycznych wysokiego napięcia | 2,0 | |
3,0 | Student ma uporządkowaną wiedzę z zakresu urządzeń elektroenergetycznych wysokiego napięcia | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
EL_2A_C10_U01 Student potrafi dokonać analizy systemów elektroenergetycznych ze szczególnym uwzględnieniem urządzeń wysokiego napięcia pod kątem ich działania. | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi dokonać analizy systemów elektroenergetycznych ze szczególnym uwzględnieniem urządzeń wysokiego napięcia pod kątem ich działania. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Henryk Markiewicz, Urządzenia elektroenergetyczne, WNT, Warszawa, 2006, wydanie trzecie
Literatura dodatkowa
- Henryk Markiewicz, Konstanty Wołkowiński, Urządzenia elektroenergetyczne, WNT, Warszawa, 1985, wydanie czwarte