Wydział Elektryczny - Elektrotechnika (S2)
specjalność: Urządzenia i instalacje elektryczne
Sylabus przedmiotu Modelowanie 2D/3D urządzeń elektrycznych:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Elektrotechnika | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Modelowanie 2D/3D urządzeń elektrycznych | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Maszyn i Napędów Elektrycznych | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Piotr Paplicki <Piotr.Paplicki@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Paweł Prajzendanc <pawel.prajzendanc@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 6 | Grupa obieralna | 3 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Wymagane wiadomości z zakresu podstaw mechaniki, teorii pola elektromagnetycznego, teorii obwodów elektrycznych, maszyn elektrycznych i napędu elektrycznego. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Nabycie umiejętności budowy modeli matematycznych złożonych układów napędowych dla celów symulacji ich pracy. |
C-2 | Nabycie umiejętności budowy dwu i trójwymiarowych modeli polowych na potrzeby projektowania, optymalizacji lub analizy procesów elektromagnetycznych urządzeń elektrycznych. |
C-3 | Nabycie umiejętności modelowania układów elektromechanicznych i stacjonarnych urządzeń elektrycznych z wykorzystaniem programów symulacyjnych MATLAB & Simulink oraz Ansys Electronics Desktop. |
C-4 | Ukształtowanie kompetencji działania podczas realizacji projektu. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Model, wyniki symulacji oraz analiza działania/zachowania urządzenia elektrycznego lub układu napędowego. | 15 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Metody projektowania, optymalizacji i analizy urządzeń elektrycznych. | 2 |
T-W-2 | Metody projektowania, optymalizacji i analizy układów napędowych. | 2 |
T-W-3 | Modelowanie w Matlab&Simulink. | 2 |
T-W-4 | Modelowanie w Ansys Electronics Desktop. Zaliczenie wykładu. | 4 |
10 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | Uczestnictwo w zajęciach. | 15 |
15 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Udział w wykładach. | 10 |
10 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Metoda podająca/wykład informacyjny. |
M-2 | Metoda praktyczna/metoda projektów. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Ocena wystawiona po zakończeniu wykładów na podstawie wyniku testu z zaliczenia treści wykładów. |
S-2 | Ocena formująca: Ocena wystawiona na podstawie samodzielnie przygotowanego i przedstawionego przez studenta sprawozdania z projektu. |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
EL_2A_C15.3_W01 Student ma poszerzoną wiedzę na temat modelowania i analizy działania zaawansowanych urządzeń i układów napędowych. | EL_2A_W01, EL_2A_W08 | — | — | C-1, C-2 | T-W-3, T-W-4, T-W-2, T-W-1, T-P-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
EL_2A_C15.3_U01 Student potrafi zamodelować urządzenie elektryczne lub układ napędowy i dokonać analizy jego działania/zachowania przy użyciu programów symulacyjnych. | EL_2A_U01, EL_2A_U03, EL_2A_U04 | — | — | C-2, C-3 | T-W-3, T-W-4, T-P-1 | M-2 | S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
EL_2A_C15.3_K01 Student potrafi działać w obszarze wykonywania dokumentacji projektowej, rozumie potrzeby i zna możliwości dokształcania się w zakresie technik symulacyjnych w obszarze elektrotechniki. | EL_2A_K03 | — | — | C-4 | T-W-3, T-W-4, T-W-2, T-W-1, T-P-1 | M-1, M-2 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
EL_2A_C15.3_W01 Student ma poszerzoną wiedzę na temat modelowania i analizy działania zaawansowanych urządzeń i układów napędowych. | 2,0 | Student uzyskał poniżej 50% punktów z części testu dotyczącego efektu kształcenia. |
3,0 | Student uzyskał pomiędzy 50% a 60% punktów z części testu dotyczącego efektu kształcenia. | |
3,5 | Student uzyskał pomiędzy 61% a 70% punktów z części testu dotyczącego efektu kształcenia. | |
4,0 | Student uzyskał pomiędzy 71% a 80% punktów z części testu dotyczącego efektu kształcenia. | |
4,5 | Student uzyskał pomiędzy 81% a 90% punktów z części testu dotyczącego efektu kształcenia. | |
5,0 | Student uzyskał powyżej 90% punktów z części testu dotyczącego efektu kształcenia. |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
EL_2A_C15.3_U01 Student potrafi zamodelować urządzenie elektryczne lub układ napędowy i dokonać analizy jego działania/zachowania przy użyciu programów symulacyjnych. | 2,0 | Student nie złożył sprawozdania z projektu lub student złożył sprawozdanie, w którym zadanie, z części dotyczącej efektu kształcenia, zostało zrealizowane w zakresie 0-50%. |
3,0 | Student złożył sprawozdanie z projektu i zadanie, z części dotyczącej efektu kształcenia, zostało zrealizowane w zakresie 51-60%. | |
3,5 | Student złożył sprawozdanie z projektu i zadanie, z części dotyczącej efektu kształcenia, zostało zrealizowane w zakresie 61-70%. | |
4,0 | Student złożył sprawozdanie z projektu i zadanie, z części dotyczącej efektu kształcenia, zostało zrealizowane w zakresie 71-80%. | |
4,5 | Student złożył sprawozdanie z projektu i zadanie, z części dotyczącej efektu kształcenia, zostało zrealizowane w zakresie 81-90%. | |
5,0 | Student złożył sprawozdanie z projektu i zadanie, z części dotyczącej efektu kształcenia, zostało zrealizowane w zakresie 91-100%. |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
EL_2A_C15.3_K01 Student potrafi działać w obszarze wykonywania dokumentacji projektowej, rozumie potrzeby i zna możliwości dokształcania się w zakresie technik symulacyjnych w obszarze elektrotechniki. | 2,0 | Student nie podejmuje działania w obszarze organizacji projektu. |
3,0 | Student bierze czynny udział w działaniu w obszarze organizacji projektu. | |
3,5 | Student bierze czynny udział w działaniu w obszarze organizacji projektu. Rozumie potrzeby dokształcania się w zakresie technik CAD w obszarze elektrotechniki. | |
4,0 | Student bierze czynny udział w działaniu w obszarze organizacji projektu. Rozumie potrzeby i zna możliwości dokształcania się w zakresie technik CAD w obszarze elektrotechniki. | |
4,5 | Student bierze czynny udział w działaniu w obszarze organizacji projektu. Rozumie potrzeby i zna możliwości dokształcania się w zakresie technik CAD w obszarze elektrotechniki, potrafi podać przykład. | |
5,0 | Student bierze czynny udział w działaniu w obszarze organizacji projektu. Rozumie potrzeby i zna możliwości dokształcania się w zakresie technik CAD w obszarze elektrotechniki, potrafi podać konkretne przykłady. |
Literatura podstawowa
- Gratkowski S., Pałka R., Komputerowo wspomagana analiza i projektowanie urządzeń i układów elektromagnetycznych, Wydawnictwo Uczelniane Politechniki Szczecińskiej, Szczecin, 2001
- Glinka T., Mikromaszyny elektryczne wzbudzane magnesami trwałymi, Wydawnictwo Politechniki Śląskiej, Gliwice, 1995
Literatura dodatkowa
- Łukaniszyn M., Wróbel R., Jagieła M., Komputerowe modelowanie bezszczotkowych silników tarczowych wzbudzanych magnesami trwałymi, Oficyna Wydawnicza Politechniki Opolskiej, Opole, 2002
- Materiały poradnikowe powiązane z omawianym oprogramowaniem.