Wydział Elektryczny - Elektrotechnika (S2)
specjalność: Urządzenia i instalacje elektryczne
Sylabus przedmiotu Inteligentne systemy wbudowane:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Elektrotechnika | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Inteligentne systemy wbudowane | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Pracownia Elektrotechniki Przemysłowej | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Zbigniew Frąckiewicz <Zbigniew.Frackiewicz@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 6 | Grupa obieralna | 1 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Elektrotechnika, Elektronika i Enegoelektonika, Mikrokontrolery i ich programowanie |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Poznanie budowy, działania i oprogramowania ISW |
C-2 | Poznanie metod biometrycznych i wykorzystania ich w ISB |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Założenia projektowe | 2 |
T-P-2 | Normy i przepisy | 2 |
T-P-3 | Innowacje i wynalazki - systemy wbudowane | 2 |
T-P-4 | Wykonanie projektu wybranego ISW | 7 |
T-P-5 | Prezentacja wykonanych projektów | 2 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Definicja i zastosowania systemów wbudowanych | 2 |
T-W-2 | Podstawy biometrii | 2 |
T-W-3 | Biometria w inteligentnych systemach wbudowanych | 2 |
T-W-4 | Budowa systemów wbudowanych | 2 |
T-W-5 | Oprogramowanie systemów wbudowanych. Zaliczenie wykładu. | 2 |
10 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | uczestnictwo w zajęciach | 15 |
15 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 10 |
10 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Metoda tradycyjna - tablica, kreda. |
M-2 | Rzutnik pisma. |
M-3 | Rzutnik komputerowy. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Aktywność podczas zajęć, |
S-2 | Ocena podsumowująca: Test. |
S-3 | Ocena podsumowująca: Ocena projektu. |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
EL_2A_C15.5_W01 Nabycie wiedzy o metodach biometrycznych i inteligentnych urządzeniach i systemach wbudowanych z elementami biometrii. | EL_2A_W01, EL_2A_W08 | — | — | C-2, C-1 | T-W-2, T-W-4, T-W-5, T-W-3, T-W-1 | M-1, M-2, M-3 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
EL_2A_C15.5_U01 Student umie zdefiniować system biometryczny i odróżnić od ISB. Potrafi zaprojektować ISB. | EL_2A_U01, EL_2A_U03, EL_2A_U04 | — | — | C-1 | T-P-5, T-P-3, T-P-1, T-P-2, T-P-4 | M-2 | S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
EL_2A_C15.5_K01 Ma potrafić określić cel i możliwości wykorzystania biometrii w ISW | EL_2A_K03 | — | — | C-1 | T-W-2, T-W-4, T-W-5, T-W-3, T-W-1, T-P-5, T-P-3, T-P-1, T-P-2, T-P-4 | M-1 | S-3, S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
EL_2A_C15.5_W01 Nabycie wiedzy o metodach biometrycznych i inteligentnych urządzeniach i systemach wbudowanych z elementami biometrii. | 2,0 | Student nie wie co to jest system wbudowany ani też co to jest inteligentny system wbudowany. Nie zna podstawowych metod biometrycznych ani możliwości ich wykorzystania w ISW. |
3,0 | Student słabo ale wie co to jest system wbudowany i czym się różni od inteligentnego systemu wbudowanego. Zna podstawowe metody biometryczne i możliwości ich wykorzystania w ISW. | |
3,5 | Student wie co to jest system wbudowany i czym się różni od inteligentnego systemu wbudowanego. Zna podstawowe metody biometryczne i możliwości ich wykorzystania w ISW. | |
4,0 | Student dobrze zna metody biometryczne i wie jak je zastosować w inteligentnych systemach wbudowanych. | |
4,5 | Student lepiej niż dobrze zna metody biometryczne i wie jak je zastosować w inteligentnych systemach wbudowanych. | |
5,0 | Student bardo dobrze zna metody biometryczne i wie jak je zastosować w inteligentnych systemach wbudowanych. |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
EL_2A_C15.5_U01 Student umie zdefiniować system biometryczny i odróżnić od ISB. Potrafi zaprojektować ISB. | 2,0 | Student nie potrafi zdefiniować i rozróżnić systemów wbudowanych od inteligentnych systemów wbudowanych. Nie umie zaprojektować prostego ISW. |
3,0 | Student potrafi zdefiniować i rozróżnić systemy wbudowane od inteligentnych systemów wbudowanych. Umie zaprojektować prosty ISW. | |
3,5 | Student potrafi zdefiniować i rozróżnić systemy wbudowane od inteligentnych systemów wbudowanych. Umie zaprojektować ISW. | |
4,0 | Student potrafi dobrze zdefiniować i rozróżnić systemy wbudowane od inteligentnych systemów wbudowanych. Dobrze umie zaprojektować prosty ISW. | |
4,5 | Student lepiej niż dobrze potrafi zdefiniować i rozróżnić systemy wbudowane od inteligentnych systemów wbudowanych. Umie lepiej niż dobrze zaprojektować ISW. | |
5,0 | Student bardzo dobrze potrafi zdefiniować i rozróżnić systemy wbudowane od inteligentnych systemów wbudowanych. Umie bardzo dobrze zaprojektować złożony ISW. |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
EL_2A_C15.5_K01 Ma potrafić określić cel i możliwości wykorzystania biometrii w ISW | 2,0 | Student nie potrafi określić celów społecznych ani możliwości wykorzystania biometrii w ISW dla komfortu i bezpieczeństwa człowieka. |
3,0 | Student potrafi określić podstawowe cele społeczne i możliwości wykorzystania biometrii w ISW dla komfortu i bezpieczeństwa człowieka. | |
3,5 | Student potrafi określić cele społeczne i możliwości wykorzystania biometrii w ISW dla komfortu i bezpieczeństwa człowieka. | |
4,0 | Student potrafi dobrze określić cele społeczne i możliwości wykorzystania biometrii w ISW dla komfortu i bezpieczeństwa człowieka. | |
4,5 | Student potrafi lepiej niż dobrze określić cele społeczne i możliwości wykorzystania biometrii w ISW dla komfortu i bezpieczeństwa człowieka.. | |
5,0 | Student bardzo dobrze potrafi określić cele społeczne i możliwości wykorzystania biometrii w ISW dla komfortu i bezpieczeństwa człowieka. |
Literatura podstawowa
- Ruud M. Bolle, Jonathan H. Connell, Biometria, Wydawnictwa Naukowo - Techniczne, Warszawa, 2008
Literatura dodatkowa
- Internet, 2019