Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Elektryczny - Elektrotechnika (N2)
specjalność: Systemy elektroenergetyczne

Sylabus przedmiotu Seminarium dyplomowe:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Elektrotechnika
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Seminarium dyplomowe
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Elektrotechniki Teoretycznej i Informatyki Stosowanej
Nauczyciel odpowiedzialny Marcin Ziółkowski <Marcin.Ziolkowski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
seminariaS4 10 2,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Wiedza dotycząca tematu dyplomu
W-2Plan realizacji dyplomu
W-3Zakres i środki realizacji przewidywanych badań
W-4Umiejętność prezentacji zagadnienia technicznego

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Umiejętność zaplanowania eksperymentu
C-2Umiejętność opracowania wyników badań
C-3Umiejętność analizy wyników badań
C-4Umiejętność krytycznej dyskusji nad zagadnieniem technicznym

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
seminaria
T-S-1Podstawy planowania eksperymentu1
T-S-2Zasady opracowania i analizy badań2
T-S-3Prezentacja tematyki badań własnych wraz z dyskusją. Zaliczenie wykładów.7
10

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
seminaria
A-S-1Uczestnictwo w zajęciach10
A-S-2Studia literatury w zakresie tematu dyplomu30
A-S-3Przygotowanie prezentacji tematu dyplomu10
50

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Opracowanie i prezentacja problemu naukowego lub technicznego
M-2Dyskusja dotycząca prezentowanego zagadnienia

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Ocena na podstawie merytorycznej zawartości prezentowanego zagadnienia oraz jakości prezentacji

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
EL_2A_C06_U01
Student umie zaplanować działania konieczne do napisania pracy dyplomowej oraz zrealizować te działania. Potrafi przygotować prezentację multimedialną na temat swojej pracy dyplomowej.
EL_2A_U01C-1, C-2, C-4, C-3T-S-2, T-S-3, T-S-1M-1, M-2S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
EL_2A_C06_K01
Student potrafi przedstawić tematykę swojej pracy dyplomowej w sposób jasny i zrozumiały dla innych osób. Potrafi określić pozatechniczne aspekty związane z tematykę realizowanej pracy dyplomowej. Potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę związaną z tematyką pracy dyplomowej.
EL_2A_K01, EL_2A_K02, EL_2A_K04C-1, C-2, C-4, C-3T-S-2, T-S-3, T-S-1M-1, M-2S-1

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
EL_2A_C06_U01
Student umie zaplanować działania konieczne do napisania pracy dyplomowej oraz zrealizować te działania. Potrafi przygotować prezentację multimedialną na temat swojej pracy dyplomowej.
2,0Student nie opracował karty tematu pracy dyplomowej.
3,0Student opracował kartę tematu pracy dyplomowej. Student umie zaplanować działania konieczne do napisania pracy dyplomowej oraz zrealizować te działania. Potrafi przygotować prezentację multimedialną na temat swojej pracy dyplomowej.
3,5Student opracował kartę tematu pracy dyplomowej w terminie. Dodatkowo zaprezentował poprawnie temat pracy magisterskiej zgodnie z przygotowaną kartą tego tematu i opracował wersję angielską tematu pracy.
4,0Student opracował kartę tematu pracy dyplomowej w terminie. Dodatkowo zaprezentował poprawnie temat pracy magisterskiej zgodnie z przygotowaną kartą tego tematu, opracował wersję angielską tematu pracy a także wskazał główne etapy jej realizacji.
4,5Student opracował kartę tematu pracy dyplomowej w terminie. Dodatkowo zaprezentował poprawnie temat pracy magisterskiej zgodnie z przygotowaną kartą tego tematu, opracował wersję angielską tematu pracy, wskazał główne etapy realizacji pracy i dodatkowo opracował realistyczny harmonogram jej realizacji.
5,0Student opracował kartę tematu pracy dyplomowej w terminie. Dodatkowo zaprezentował poprawnie temat pracy magisterskiej zgodnie z przygotowaną kartą tego tematu, opracował wersję angielską tematu pracy, wskazał główne etapy realizacji pracy, opracował realistyczny harmonogram realizacji pracy i dodatkowo opracował wykaz niezbędnej literatury do jej napisania.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
EL_2A_C06_K01
Student potrafi przedstawić tematykę swojej pracy dyplomowej w sposób jasny i zrozumiały dla innych osób. Potrafi określić pozatechniczne aspekty związane z tematykę realizowanej pracy dyplomowej. Potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę związaną z tematyką pracy dyplomowej.
2,0Student nie bierze udziału w zajęciach lub nie wykazuje aktywności w trakcie zajęć.
3,0Student potrafi przedstawić tematykę swojej pracy dyplomowej w sposób jasny i zrozumiały dla innych osób. Potrafi określić pozatechniczne aspekty związane z tematykę realizowanej pracy dyplomowej. Potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę związaną z tematyką pracy dyplomowej. Student wykazuje aktywność w zdobywaniu wiedzy literaturowej i planowaniu badań w stopniu dostatecznym.
3,5Student wykazuje aktywność w zdobywaniu wiedzy literaturowej i planowaniu badań w stopniu dość dobrym.
4,0Student wykazuje aktywność w zdobywaniu wiedzy literaturowej i planowaniu badań w stopniu dobrym.
4,5Student wykazuje aktywność w zdobywaniu wiedzy literaturowej i planowaniu badań w stopniu ponad dobrym.
5,0Student wykazuje aktywność w zdobywaniu wiedzy literaturowej i planowaniu badań w stopniu bardzo dobrym.

Literatura podstawowa

  1. 2011, Literatura związana z pracą dyplomową

Treści programowe - seminaria

KODTreść programowaGodziny
T-S-1Podstawy planowania eksperymentu1
T-S-2Zasady opracowania i analizy badań2
T-S-3Prezentacja tematyki badań własnych wraz z dyskusją. Zaliczenie wykładów.7
10

Formy aktywności - seminaria

KODForma aktywnościGodziny
A-S-1Uczestnictwo w zajęciach10
A-S-2Studia literatury w zakresie tematu dyplomu30
A-S-3Przygotowanie prezentacji tematu dyplomu10
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięEL_2A_C06_U01Student umie zaplanować działania konieczne do napisania pracy dyplomowej oraz zrealizować te działania. Potrafi przygotować prezentację multimedialną na temat swojej pracy dyplomowej.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówEL_2A_U01Potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych i innych źródeł, potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, a także wyciągać wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie
Cel przedmiotuC-1Umiejętność zaplanowania eksperymentu
C-2Umiejętność opracowania wyników badań
C-4Umiejętność krytycznej dyskusji nad zagadnieniem technicznym
C-3Umiejętność analizy wyników badań
Treści programoweT-S-2Zasady opracowania i analizy badań
T-S-3Prezentacja tematyki badań własnych wraz z dyskusją. Zaliczenie wykładów.
T-S-1Podstawy planowania eksperymentu
Metody nauczaniaM-1Opracowanie i prezentacja problemu naukowego lub technicznego
M-2Dyskusja dotycząca prezentowanego zagadnienia
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena na podstawie merytorycznej zawartości prezentowanego zagadnienia oraz jakości prezentacji
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie opracował karty tematu pracy dyplomowej.
3,0Student opracował kartę tematu pracy dyplomowej. Student umie zaplanować działania konieczne do napisania pracy dyplomowej oraz zrealizować te działania. Potrafi przygotować prezentację multimedialną na temat swojej pracy dyplomowej.
3,5Student opracował kartę tematu pracy dyplomowej w terminie. Dodatkowo zaprezentował poprawnie temat pracy magisterskiej zgodnie z przygotowaną kartą tego tematu i opracował wersję angielską tematu pracy.
4,0Student opracował kartę tematu pracy dyplomowej w terminie. Dodatkowo zaprezentował poprawnie temat pracy magisterskiej zgodnie z przygotowaną kartą tego tematu, opracował wersję angielską tematu pracy a także wskazał główne etapy jej realizacji.
4,5Student opracował kartę tematu pracy dyplomowej w terminie. Dodatkowo zaprezentował poprawnie temat pracy magisterskiej zgodnie z przygotowaną kartą tego tematu, opracował wersję angielską tematu pracy, wskazał główne etapy realizacji pracy i dodatkowo opracował realistyczny harmonogram jej realizacji.
5,0Student opracował kartę tematu pracy dyplomowej w terminie. Dodatkowo zaprezentował poprawnie temat pracy magisterskiej zgodnie z przygotowaną kartą tego tematu, opracował wersję angielską tematu pracy, wskazał główne etapy realizacji pracy, opracował realistyczny harmonogram realizacji pracy i dodatkowo opracował wykaz niezbędnej literatury do jej napisania.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięEL_2A_C06_K01Student potrafi przedstawić tematykę swojej pracy dyplomowej w sposób jasny i zrozumiały dla innych osób. Potrafi określić pozatechniczne aspekty związane z tematykę realizowanej pracy dyplomowej. Potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę związaną z tematyką pracy dyplomowej.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówEL_2A_K01Ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej, a zwłaszcza rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie, formułowania i przekazywania społeczeństwu – m.in. poprzez środki masowego przekazu, informacji i opinii dotyczących osiągnięć elektryki i innych aspektów działalności inżyniera - elektryka, podejmuje starania, aby przekazać takie informacje i opinie w sposób powszechnie zrozumiały przedstawiając różne punkty widzenia
EL_2A_K02Ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzji
EL_2A_K04Potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy prawidłowo identyfikując i rozstrzygając dylematy związane z wykonywaniem zawodu elektryka
Cel przedmiotuC-1Umiejętność zaplanowania eksperymentu
C-2Umiejętność opracowania wyników badań
C-4Umiejętność krytycznej dyskusji nad zagadnieniem technicznym
C-3Umiejętność analizy wyników badań
Treści programoweT-S-2Zasady opracowania i analizy badań
T-S-3Prezentacja tematyki badań własnych wraz z dyskusją. Zaliczenie wykładów.
T-S-1Podstawy planowania eksperymentu
Metody nauczaniaM-1Opracowanie i prezentacja problemu naukowego lub technicznego
M-2Dyskusja dotycząca prezentowanego zagadnienia
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena na podstawie merytorycznej zawartości prezentowanego zagadnienia oraz jakości prezentacji
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie bierze udziału w zajęciach lub nie wykazuje aktywności w trakcie zajęć.
3,0Student potrafi przedstawić tematykę swojej pracy dyplomowej w sposób jasny i zrozumiały dla innych osób. Potrafi określić pozatechniczne aspekty związane z tematykę realizowanej pracy dyplomowej. Potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę związaną z tematyką pracy dyplomowej. Student wykazuje aktywność w zdobywaniu wiedzy literaturowej i planowaniu badań w stopniu dostatecznym.
3,5Student wykazuje aktywność w zdobywaniu wiedzy literaturowej i planowaniu badań w stopniu dość dobrym.
4,0Student wykazuje aktywność w zdobywaniu wiedzy literaturowej i planowaniu badań w stopniu dobrym.
4,5Student wykazuje aktywność w zdobywaniu wiedzy literaturowej i planowaniu badań w stopniu ponad dobrym.
5,0Student wykazuje aktywność w zdobywaniu wiedzy literaturowej i planowaniu badań w stopniu bardzo dobrym.