Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Elektryczny - Elektrotechnika (N2)
specjalność: Systemy elektroenergetyczne

Sylabus przedmiotu Urządzenia elektroenergetyczne niskiego napięcia:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Elektrotechnika
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Urządzenia elektroenergetyczne niskiego napięcia
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Maszyn i Napędów Elektrycznych
Nauczyciel odpowiedzialny Piotr Paplicki <Piotr.Paplicki@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
projektyP2 21 2,00,44zaliczenie
wykładyW2 15 1,00,56zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Wiadomości z zakresu elektrotechniki, technik przesyłania energii elektrycznej oraz technik zabezpieczeniowych.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studentów z budową, kryteriami doboru oraz warunkami eksploatacji urządzeń elektroenergetycznych.
C-2Zapoznanie studentów z metodą obliczania prądów zwarciowych w systemach wysokiego i niskiego napięcia prądu przemiennego, pracujących przy nominalnej częstotliwości 50 Hz lub 60 Hz.
C-3Ukształtowanie umiejętności doboru urządzeń elektroenergetycznych stosowanych w sieciach i instalacjach elektrycznych.
C-4Ukształtowanie umiejętności obliczania parametrów zwarciowych w systemach niskiego napięcia prądu przemiennego.
C-5Ukształtowanie umiejętności wykorzystania narzędzi CAD do obliczeń prądów zwarciowych w systemach niskiego napięcia AC.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Projekt układu zasilania przemysłowego odbiorcy energii elektrycznej: wyznaczenie mocy szczytowej, dobór baterii kondensatorów do poprawy współczynnika mocy, dobór transformatora, lokalizacja stacji elektroenergetycznej, dobór pół rozdzielnicy SN inn, rozmieszczenie rozdzielnic elektrycznych, projekt tras kablowych.9
T-P-2Wyznaczenie charakterystycznych wielkości zwarciowych oraz spadków napięć po stronie nn.5
T-P-3Dobór rozdzielnic elektrycznych, kabli oraz aparatów łączeniowych i zabezpieczających z wykorzystaniem dostępnego oprogramowania wspomagającego czynności projektowe.7
21
wykłady
T-W-1Urządzenia elektryczne w systemie elektroenergetycznym. Podstawowe pojęcia.1
T-W-2Narażenia i warunki eksploatacji urządzeń elektroenergetycznych.2
T-W-3Obliczanie prądów zwarciowych zgodnie z IEC 60909.1
T-W-4Cieplne i dynamiczne działanie prądów roboczych i zwarciowych.1
T-W-5Ogólny podział, funkcje i parametry aparatów, rozdzielni i rozdzielnic elektrycznych.1
T-W-6Konstrukcje, parametry i zasady doboru odłączników, rozłączników i styczników.1
T-W-7Wyłączniki: konstrukcje, zakres zastosowań, kryteria doboru.2
T-W-8Bezpieczniki: konstrukcje, zasada działania, zakres zastosowań, parametry.2
T-W-9Przekładniki prądowe i napięciowe.1
T-W-10Ograniczniki przepięć: konstrukcje, zakres zastosowania, parametry.2
T-W-11Baterie kondensatorów elektroenergetycznych: warunki pracy, zakres zastosowania, parametry. Zaliczenie wykładów.1
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1Uczestnictwo w zajęciach.21
A-P-2Samodzielne studiowanie tematyki zajęć oraz przygotowanie się do zaliczenia projektu.29
50
wykłady
A-W-1Udział w wykładach.15
A-W-2Samodzielne studiowanie tematyki zajęć oraz przygotowanie się do zaliczenia wykładu.10
25

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metoda podająca/wykład informacyjny.
M-2Metoda praktyczna/metoda projektów.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Ocena wystawiona po zakończeniu wykładów na podstawie wyniku testu z zaliczenia treści wykładów.
S-2Ocena podsumowująca: Ocena wystawiona na podstawie samodzielnie przygotowanego i przedstawionego przez studenta sprawozdania z projektu.

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
EL_2A_C05_W01
Student posiada zaawansowaną wiedzę w zakresie budowy, doboru i eksploatacji urządzeń elektroenergetycznych.
EL_2A_W04, EL_2A_W08C-1T-W-1, T-W-4, T-W-5, T-W-7, T-W-9, T-W-10, T-W-11, T-W-2, T-W-6, T-W-8M-1S-1
EL_2A_C07x_W02
Student posiada zaawansowaną wiedzę z zakresu metod obliczania prądów zwarciowych w systemach wysokiego i niskiego napięcia prądu przemiennego, pracujących przy nominalnej częstotliwości 50 Hz lub 60 Hz.
EL_2A_W04, EL_2A_W08C-2T-W-3, T-W-4, T-W-5M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
EL_2A_C05_U01
Student potrafi dokonać doboru urządzeń elektroenergetycznych stosowanych w sieciach i instalacjach elektrycznych.
EL_2A_U08C-3T-P-1M-2S-2
EL_2A_C07x_U02
Student potrafi dokonać obliczań parametrów zwarciowych w systemach niskiego napięcia prądu przemiennego.
EL_2A_U08C-4T-P-2M-2S-2
EL_2A_C07x_U03
Student potrafi wykorzystać narzędzia CAD do obliczeń prądów zwarciowych w systemach niskiego napięcia AC.
EL_2A_U07, EL_2A_U08, EL_2A_U09C-5T-P-3M-2S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
EL_2A_C05_W01
Student posiada zaawansowaną wiedzę w zakresie budowy, doboru i eksploatacji urządzeń elektroenergetycznych.
2,0Student uzyskał poniżej 50% punktów z części testu dotyczącego efektu kształcenia.
3,0Student uzyskał pomiędzy 50% a 60% punktów z części testu dotyczącego efektu kształcenia.
3,5Student uzyskał pomiędzy 61% a 70% punktów z części testu dotyczącego efektu kształcenia.
4,0Student uzyskał pomiędzy 71% a 80% punktów z części testu dotyczącego efektu kształcenia.
4,5Student uzyskał pomiędzy 81% a 90% punktów z części testu dotyczącego efektu kształcenia.
5,0Student uzyskał powyżej 90% punktów z części testu dotyczącego efektu kształcenia.
EL_2A_C07x_W02
Student posiada zaawansowaną wiedzę z zakresu metod obliczania prądów zwarciowych w systemach wysokiego i niskiego napięcia prądu przemiennego, pracujących przy nominalnej częstotliwości 50 Hz lub 60 Hz.
2,0Student uzyskał poniżej 50% punktów z części testu dotyczącego efektu kształcenia.
3,0Student uzyskał pomiędzy 50% a 60% punktów z części testu dotyczącego efektu kształcenia.
3,5Student uzyskał pomiędzy 61% a 70% punktów z części testu dotyczącego efektu kształcenia.
4,0Student uzyskał pomiędzy 71% a 80% punktów z części testu dotyczącego efektu kształcenia.
4,5Student uzyskał pomiędzy 81% a 90% punktów z części testu dotyczącego efektu kształcenia.
5,0Student uzyskał powyżej 90% punktów z części testu dotyczącego efektu kształcenia.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
EL_2A_C05_U01
Student potrafi dokonać doboru urządzeń elektroenergetycznych stosowanych w sieciach i instalacjach elektrycznych.
2,0Student nie złożył sprawozdania z projektu lub student złożył sprawozdanie, w którym zadanie, z części dotyczącej efektu kształcenia, zostało zrealizowane w zakresie 0-50%.
3,0Student złożył sprawozdanie z projektu i zadanie, z części dotyczącej efektu kształcenia, zostało zrealizowane w zakresie 51-60%.
3,5Student złożył sprawozdanie z projektu i zadanie, z części dotyczącej efektu kształcenia, zostało zrealizowane w zakresie 61-70%.
4,0Student złożył sprawozdanie z projektu i zadanie, z części dotyczącej efektu kształcenia, zostało zrealizowane w zakresie 71-80%.
4,5Student złożył sprawozdanie z projektu i zadanie, z części dotyczącej efektu kształcenia, zostało zrealizowane w zakresie 81-90%.
5,0Student złożył sprawozdanie z projektu i zadanie, z części dotyczącej efektu kształcenia, zostało zrealizowane w zakresie 91-100%.
EL_2A_C07x_U02
Student potrafi dokonać obliczań parametrów zwarciowych w systemach niskiego napięcia prądu przemiennego.
2,0Student nie złożył sprawozdania z projektu lub student złożył sprawozdanie, w którym zadanie, z części dotyczącej efektu kształcenia, zostało zrealizowane w zakresie 0-50%.
3,0Student złożył sprawozdanie z projektu i zadanie, z części dotyczącej efektu kształcenia, zostało zrealizowane w zakresie 51-60%.
3,5Student złożył sprawozdanie z projektu i zadanie, z części dotyczącej efektu kształcenia, zostało zrealizowane w zakresie 61-70%.
4,0Student złożył sprawozdanie z projektu i zadanie, z części dotyczącej efektu kształcenia, zostało zrealizowane w zakresie 71-80%.
4,5Student złożył sprawozdanie z projektu i zadanie, z części dotyczącej efektu kształcenia, zostało zrealizowane w zakresie 81-90%.
5,0Student złożył sprawozdanie z projektu i zadanie, z części dotyczącej efektu kształcenia, zostało zrealizowane w zakresie 91-100%.
EL_2A_C07x_U03
Student potrafi wykorzystać narzędzia CAD do obliczeń prądów zwarciowych w systemach niskiego napięcia AC.
2,0Student nie złożył sprawozdania z projektu lub student złożył sprawozdanie, w którym zadanie, z części dotyczącej efektu kształcenia, zostało zrealizowane w zakresie 0-50%.
3,0Student złożył sprawozdanie z projektu i zadanie, z części dotyczącej efektu kształcenia, zostało zrealizowane w zakresie 51-60%.
3,5Student złożył sprawozdanie z projektu i zadanie, z części dotyczącej efektu kształcenia, zostało zrealizowane w zakresie 61-70%.
4,0Student złożył sprawozdanie z projektu i zadanie, z części dotyczącej efektu kształcenia, zostało zrealizowane w zakresie 71-80%.
4,5Student złożył sprawozdanie z projektu i zadanie, z części dotyczącej efektu kształcenia, zostało zrealizowane w zakresie 81-90%.
5,0Student złożył sprawozdanie z projektu i zadanie, z części dotyczącej efektu kształcenia, zostało zrealizowane w zakresie 91-100%.

Literatura podstawowa

  1. Henryk Markiewicz, Urządzenia elektroenergetyczne, WNT, Warszawa, 2006, wydanie trzecie
  2. Maksymiuk J, Aparaty elektryczne, WNT, Warszawa, 1992

Literatura dodatkowa

  1. Henryk Markiewicz, Konstanty Wołkowiński, Urządzenia elektroenergetyczne, WNT, Warszawa, 1985, czwarte
  2. Markiewicz H., Instalacje elektryczne., WNT, Warszawa, 2008

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Projekt układu zasilania przemysłowego odbiorcy energii elektrycznej: wyznaczenie mocy szczytowej, dobór baterii kondensatorów do poprawy współczynnika mocy, dobór transformatora, lokalizacja stacji elektroenergetycznej, dobór pół rozdzielnicy SN inn, rozmieszczenie rozdzielnic elektrycznych, projekt tras kablowych.9
T-P-2Wyznaczenie charakterystycznych wielkości zwarciowych oraz spadków napięć po stronie nn.5
T-P-3Dobór rozdzielnic elektrycznych, kabli oraz aparatów łączeniowych i zabezpieczających z wykorzystaniem dostępnego oprogramowania wspomagającego czynności projektowe.7
21

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Urządzenia elektryczne w systemie elektroenergetycznym. Podstawowe pojęcia.1
T-W-2Narażenia i warunki eksploatacji urządzeń elektroenergetycznych.2
T-W-3Obliczanie prądów zwarciowych zgodnie z IEC 60909.1
T-W-4Cieplne i dynamiczne działanie prądów roboczych i zwarciowych.1
T-W-5Ogólny podział, funkcje i parametry aparatów, rozdzielni i rozdzielnic elektrycznych.1
T-W-6Konstrukcje, parametry i zasady doboru odłączników, rozłączników i styczników.1
T-W-7Wyłączniki: konstrukcje, zakres zastosowań, kryteria doboru.2
T-W-8Bezpieczniki: konstrukcje, zasada działania, zakres zastosowań, parametry.2
T-W-9Przekładniki prądowe i napięciowe.1
T-W-10Ograniczniki przepięć: konstrukcje, zakres zastosowania, parametry.2
T-W-11Baterie kondensatorów elektroenergetycznych: warunki pracy, zakres zastosowania, parametry. Zaliczenie wykładów.1
15

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1Uczestnictwo w zajęciach.21
A-P-2Samodzielne studiowanie tematyki zajęć oraz przygotowanie się do zaliczenia projektu.29
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Udział w wykładach.15
A-W-2Samodzielne studiowanie tematyki zajęć oraz przygotowanie się do zaliczenia wykładu.10
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięEL_2A_C05_W01Student posiada zaawansowaną wiedzę w zakresie budowy, doboru i eksploatacji urządzeń elektroenergetycznych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówEL_2A_W04Ma pogłębioną i uporządkowaną wiedzę w zakresie urządzeń wchodzących w skład sieci niskiego napięcia, systemów elektroenergetycznych oraz sieci inteligentnych jak również ich cech materiałowych i metod diagnostycznych
EL_2A_W08Ma wiedzę o trendach rozwojowych i najistotniejszych nowych osiągnięciach w zakresie elektrotechniki, elektroenergetyki, energoelektroniki i - w mniejszym stopniu – elektroniki, telekomunikacji, informatyki i automatyki oraz rozumie społeczne, ekonomiczne, prawne i inne pozatechniczne uwarunkowania działalności inżynierskiej
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z budową, kryteriami doboru oraz warunkami eksploatacji urządzeń elektroenergetycznych.
Treści programoweT-W-1Urządzenia elektryczne w systemie elektroenergetycznym. Podstawowe pojęcia.
T-W-4Cieplne i dynamiczne działanie prądów roboczych i zwarciowych.
T-W-5Ogólny podział, funkcje i parametry aparatów, rozdzielni i rozdzielnic elektrycznych.
T-W-7Wyłączniki: konstrukcje, zakres zastosowań, kryteria doboru.
T-W-9Przekładniki prądowe i napięciowe.
T-W-10Ograniczniki przepięć: konstrukcje, zakres zastosowania, parametry.
T-W-11Baterie kondensatorów elektroenergetycznych: warunki pracy, zakres zastosowania, parametry. Zaliczenie wykładów.
T-W-2Narażenia i warunki eksploatacji urządzeń elektroenergetycznych.
T-W-6Konstrukcje, parametry i zasady doboru odłączników, rozłączników i styczników.
T-W-8Bezpieczniki: konstrukcje, zasada działania, zakres zastosowań, parametry.
Metody nauczaniaM-1Metoda podająca/wykład informacyjny.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena wystawiona po zakończeniu wykładów na podstawie wyniku testu z zaliczenia treści wykładów.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student uzyskał poniżej 50% punktów z części testu dotyczącego efektu kształcenia.
3,0Student uzyskał pomiędzy 50% a 60% punktów z części testu dotyczącego efektu kształcenia.
3,5Student uzyskał pomiędzy 61% a 70% punktów z części testu dotyczącego efektu kształcenia.
4,0Student uzyskał pomiędzy 71% a 80% punktów z części testu dotyczącego efektu kształcenia.
4,5Student uzyskał pomiędzy 81% a 90% punktów z części testu dotyczącego efektu kształcenia.
5,0Student uzyskał powyżej 90% punktów z części testu dotyczącego efektu kształcenia.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięEL_2A_C07x_W02Student posiada zaawansowaną wiedzę z zakresu metod obliczania prądów zwarciowych w systemach wysokiego i niskiego napięcia prądu przemiennego, pracujących przy nominalnej częstotliwości 50 Hz lub 60 Hz.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówEL_2A_W04Ma pogłębioną i uporządkowaną wiedzę w zakresie urządzeń wchodzących w skład sieci niskiego napięcia, systemów elektroenergetycznych oraz sieci inteligentnych jak również ich cech materiałowych i metod diagnostycznych
EL_2A_W08Ma wiedzę o trendach rozwojowych i najistotniejszych nowych osiągnięciach w zakresie elektrotechniki, elektroenergetyki, energoelektroniki i - w mniejszym stopniu – elektroniki, telekomunikacji, informatyki i automatyki oraz rozumie społeczne, ekonomiczne, prawne i inne pozatechniczne uwarunkowania działalności inżynierskiej
Cel przedmiotuC-2Zapoznanie studentów z metodą obliczania prądów zwarciowych w systemach wysokiego i niskiego napięcia prądu przemiennego, pracujących przy nominalnej częstotliwości 50 Hz lub 60 Hz.
Treści programoweT-W-3Obliczanie prądów zwarciowych zgodnie z IEC 60909.
T-W-4Cieplne i dynamiczne działanie prądów roboczych i zwarciowych.
T-W-5Ogólny podział, funkcje i parametry aparatów, rozdzielni i rozdzielnic elektrycznych.
Metody nauczaniaM-1Metoda podająca/wykład informacyjny.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena wystawiona po zakończeniu wykładów na podstawie wyniku testu z zaliczenia treści wykładów.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student uzyskał poniżej 50% punktów z części testu dotyczącego efektu kształcenia.
3,0Student uzyskał pomiędzy 50% a 60% punktów z części testu dotyczącego efektu kształcenia.
3,5Student uzyskał pomiędzy 61% a 70% punktów z części testu dotyczącego efektu kształcenia.
4,0Student uzyskał pomiędzy 71% a 80% punktów z części testu dotyczącego efektu kształcenia.
4,5Student uzyskał pomiędzy 81% a 90% punktów z części testu dotyczącego efektu kształcenia.
5,0Student uzyskał powyżej 90% punktów z części testu dotyczącego efektu kształcenia.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięEL_2A_C05_U01Student potrafi dokonać doboru urządzeń elektroenergetycznych stosowanych w sieciach i instalacjach elektrycznych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówEL_2A_U08Potrafi dokonać analizy złożonych systemów elektrycznych i systemów przetwarzania energii elektrycznej pod kątem różnych aspektów ich działania, w razie potrzeby modyfikując istniejące lub opracowując nowe metody lub narzędzia
Cel przedmiotuC-3Ukształtowanie umiejętności doboru urządzeń elektroenergetycznych stosowanych w sieciach i instalacjach elektrycznych.
Treści programoweT-P-1Projekt układu zasilania przemysłowego odbiorcy energii elektrycznej: wyznaczenie mocy szczytowej, dobór baterii kondensatorów do poprawy współczynnika mocy, dobór transformatora, lokalizacja stacji elektroenergetycznej, dobór pół rozdzielnicy SN inn, rozmieszczenie rozdzielnic elektrycznych, projekt tras kablowych.
Metody nauczaniaM-2Metoda praktyczna/metoda projektów.
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ocena wystawiona na podstawie samodzielnie przygotowanego i przedstawionego przez studenta sprawozdania z projektu.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie złożył sprawozdania z projektu lub student złożył sprawozdanie, w którym zadanie, z części dotyczącej efektu kształcenia, zostało zrealizowane w zakresie 0-50%.
3,0Student złożył sprawozdanie z projektu i zadanie, z części dotyczącej efektu kształcenia, zostało zrealizowane w zakresie 51-60%.
3,5Student złożył sprawozdanie z projektu i zadanie, z części dotyczącej efektu kształcenia, zostało zrealizowane w zakresie 61-70%.
4,0Student złożył sprawozdanie z projektu i zadanie, z części dotyczącej efektu kształcenia, zostało zrealizowane w zakresie 71-80%.
4,5Student złożył sprawozdanie z projektu i zadanie, z części dotyczącej efektu kształcenia, zostało zrealizowane w zakresie 81-90%.
5,0Student złożył sprawozdanie z projektu i zadanie, z części dotyczącej efektu kształcenia, zostało zrealizowane w zakresie 91-100%.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięEL_2A_C07x_U02Student potrafi dokonać obliczań parametrów zwarciowych w systemach niskiego napięcia prądu przemiennego.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówEL_2A_U08Potrafi dokonać analizy złożonych systemów elektrycznych i systemów przetwarzania energii elektrycznej pod kątem różnych aspektów ich działania, w razie potrzeby modyfikując istniejące lub opracowując nowe metody lub narzędzia
Cel przedmiotuC-4Ukształtowanie umiejętności obliczania parametrów zwarciowych w systemach niskiego napięcia prądu przemiennego.
Treści programoweT-P-2Wyznaczenie charakterystycznych wielkości zwarciowych oraz spadków napięć po stronie nn.
Metody nauczaniaM-2Metoda praktyczna/metoda projektów.
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ocena wystawiona na podstawie samodzielnie przygotowanego i przedstawionego przez studenta sprawozdania z projektu.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie złożył sprawozdania z projektu lub student złożył sprawozdanie, w którym zadanie, z części dotyczącej efektu kształcenia, zostało zrealizowane w zakresie 0-50%.
3,0Student złożył sprawozdanie z projektu i zadanie, z części dotyczącej efektu kształcenia, zostało zrealizowane w zakresie 51-60%.
3,5Student złożył sprawozdanie z projektu i zadanie, z części dotyczącej efektu kształcenia, zostało zrealizowane w zakresie 61-70%.
4,0Student złożył sprawozdanie z projektu i zadanie, z części dotyczącej efektu kształcenia, zostało zrealizowane w zakresie 71-80%.
4,5Student złożył sprawozdanie z projektu i zadanie, z części dotyczącej efektu kształcenia, zostało zrealizowane w zakresie 81-90%.
5,0Student złożył sprawozdanie z projektu i zadanie, z części dotyczącej efektu kształcenia, zostało zrealizowane w zakresie 91-100%.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięEL_2A_C07x_U03Student potrafi wykorzystać narzędzia CAD do obliczeń prądów zwarciowych w systemach niskiego napięcia AC.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówEL_2A_U07Potrafi wykorzystać poznane metody i modele matematyczne - w razie potrzeby odpowiednio je modyfikując - do analizy i projektowania (w tym projektowania CAD) elementów, układów i systemów elektrycznych, elektromechanicznych i energoelektronicznych
EL_2A_U08Potrafi dokonać analizy złożonych systemów elektrycznych i systemów przetwarzania energii elektrycznej pod kątem różnych aspektów ich działania, w razie potrzeby modyfikując istniejące lub opracowując nowe metody lub narzędzia
EL_2A_U09Potrafi ocenić i porównać rozwiązania projektowe oraz wynikające z nich konsekwencje użytkowe i ekonomiczne (energooszczędność, straty, szybkość działania, elastyczność, itp.) komponentów oraz układów zasilania różnego rodzaju obiektów, w tym wykorzystujących energię elektryczną ze źródeł odnawialnych
Cel przedmiotuC-5Ukształtowanie umiejętności wykorzystania narzędzi CAD do obliczeń prądów zwarciowych w systemach niskiego napięcia AC.
Treści programoweT-P-3Dobór rozdzielnic elektrycznych, kabli oraz aparatów łączeniowych i zabezpieczających z wykorzystaniem dostępnego oprogramowania wspomagającego czynności projektowe.
Metody nauczaniaM-2Metoda praktyczna/metoda projektów.
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ocena wystawiona na podstawie samodzielnie przygotowanego i przedstawionego przez studenta sprawozdania z projektu.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie złożył sprawozdania z projektu lub student złożył sprawozdanie, w którym zadanie, z części dotyczącej efektu kształcenia, zostało zrealizowane w zakresie 0-50%.
3,0Student złożył sprawozdanie z projektu i zadanie, z części dotyczącej efektu kształcenia, zostało zrealizowane w zakresie 51-60%.
3,5Student złożył sprawozdanie z projektu i zadanie, z części dotyczącej efektu kształcenia, zostało zrealizowane w zakresie 61-70%.
4,0Student złożył sprawozdanie z projektu i zadanie, z części dotyczącej efektu kształcenia, zostało zrealizowane w zakresie 71-80%.
4,5Student złożył sprawozdanie z projektu i zadanie, z części dotyczącej efektu kształcenia, zostało zrealizowane w zakresie 81-90%.
5,0Student złożył sprawozdanie z projektu i zadanie, z części dotyczącej efektu kształcenia, zostało zrealizowane w zakresie 91-100%.