Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Elektryczny - Elektrotechnika (N1)

Sylabus przedmiotu Eksploatacja i diagnostyka techniczna:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Elektrotechnika
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Eksploatacja i diagnostyka techniczna
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Wysokich Napięć i Elektroenergetyki
Nauczyciel odpowiedzialny Marek Zenker <Marek.Zenker@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 6,0 ECTS (formy) 6,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW7 18 3,40,62egzamin
laboratoriaL7 18 2,60,38zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Inzynieria wysokonapięciowa
W-2Fizyka dielektryków
W-3Inżynieria matriałowa
W-4Podstawy metrologii

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zdobycie wiedzy z zakresu podstawowych zasad i systemów eksploatacji urządzeń elektroenergetycznych.
C-2Zdobycie podstawowej wiedzy dotyczącej rodzaju narażeń eksploatacyjnych oraz ich wpływu na czas życia urządzeń elektroenergetycznych.
C-3zdobycie wiedzy z zakresu podstawowych technologii diagnozujących stan techniczny urządzeń elektroenergetyvznych z zastosowaniem metod elektrycznych, optycznych. wibroakustycznych oraz chemicznych.
C-4Zdobycie wiedzy dotyczących systemów on-line diagnostyki stanu technicznego urządzen.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Wprowadzenie1
T-L-2Badanie eksploatacyjne baterii kondensatorów energetycznych2
T-L-3Próba skrócona oleju izolacyjnego2
T-L-4Badanie sprzętu ochronnego1
T-L-5Analiza gazów rozpuszczonych w oleju izolacyjnym1
T-L-6Przegląd transformatora energetycznego gr. I1
T-L-7Pomiar rezystancji izolacji oraz torów prądowych urządzeń elektrycznych1
T-L-8Termowizyjna diagnostyka urządzeń elektrycznych1
T-L-9Badanie eksploatacyjne kabla energetycznego1
T-L-10Wyznaczenie zawilgocenia izolacji papierowo-olejowej1
T-L-11Podstawowa diagnostyka przepustów izolacyjnych1
T-L-12Zaliczenia częściowe3
T-L-13Zaliczenie laboratorium2
18
wykłady
T-W-1Narażenia eksploatacyjne i mechanizmy starzenia się urządzeń: starzenie cieplne, elektrochemiczne, wyładowania niezupełne, wilgoć. Modele starzenia się i czas życia urządzeń.2
T-W-2Badanie stanu technicznego i urządzeń w próbach pomontażowych2
T-W-3Metody polaryzacyjne w diagnostyce technicznej2
T-W-4Wykorzystanie pomiarów termowizyjnych do diagnostyki urządzeń2
T-W-5Metody pomiaru wyładowań niezupełnych2
T-W-6Testy chemiczne w diagnostyce maszyn i urządzeń2
T-W-7Podstawowe badania eksploatacyjne urządzeń elektrycznych3
T-W-8Systemy monitoringu on-line w diagnostyce urządzeń2
T-W-9Podstawowe zasady obsługi i sytemy eksploatacji urządzeń elektrycznych1
18

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Uczestnictwo w ćwiczeniach laboratoryjnych18
A-L-2praca wlasna nad tematyką ćwiczeń23
A-L-3Przygotowanie do zaliczeń24
65
wykłady
A-W-1uczestnictwo w wykładzie18
A-W-2praca własna na podstawie wskazanej literatury42
A-W-3przygotowanie do egzaminu25
85

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład z zastosowaniem środków audiowizualnych
M-2Wykład problemowy dotyczący zaawansowanego systemu diagnostyki
M-3Ćwiczenia laboratoryje z zakresu wybranych metod diagnozowania stanu technicznego urządzeń

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena formująca przed każdym ćwiczeniem laboratoryjnym mająca na celu sprawdzenia stanu wiedzy dotyczącej przedmiotu ćwiczenia.
S-2Ocena formująca: Ocena formująca dotycząca sprawdzenia wiedzy po zakończeniu cyklu ćwiczeń laboratotyjnych
S-3Ocena podsumowująca: Ocena podsumowująca efekty nauczania z zakresu ćwiczeń laboratoryjnych.
S-4Ocena podsumowująca: Ocena podsumowująca efekty nauczania z zakresu calego modułu.

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
EL_1A_C10_W01
Student posiada wiedzę dotyczącą zasad wykonywania przegladów i diagnostyki I-go stopnia wysokonapieciowych urządzeń elektroenergetycznych.
EL_1A_W16C-3T-W-6, T-W-4, T-W-5, T-W-3, T-L-2, T-L-3, T-L-9, T-L-10M-1, M-3S-2, S-3, S-4
EL_1A_C10_W02
Rozumie wpływ narażeń eksploatacyjnych na stan techniczny urządzeń. Zna podstawowe systemy eksploatacji urządzeń. Ma uporządkowaną wiedzę dotyczącą bieżącej obsługi urządzeń. Zna uwarukowania stosowania diagnostyki II-go stopnia oraz systemów on-line.
EL_1A_W19C-2, C-4, C-3, C-1T-W-1, T-W-8, T-W-2, T-L-11, T-L-8M-1, M-2, M-3S-1, S-2, S-3, S-4
EL_1A_C10_W03
Student ma podstawową wiedzy dotyczącą elementów urządzeń elektroenergetycznych podlegających okresowej obsłudze i diagnostyce.
EL_1A_W05C-3, C-1T-W-9, T-W-2M-1, M-3S-2, S-3, S-4

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
EL_1A_C10_U01
Student potrafi sporządzić protokoł badań. Potrafi zaproponowć prosty system obsługi urzadzenia.
EL_1A_U03C-3, C-1T-L-2, T-L-4, T-L-8, T-L-5, T-L-3, T-L-9, T-L-7, T-L-6, T-L-10M-1, M-3S-2, S-3
EL_1A_C10_U02
Student potrafi dobrać podstwową metodę diagnostyczną do oceny wybranego elementu urządzenia elektrenergetycznego
EL_1A_U10C-3T-W-6, T-W-9, T-W-2, T-W-7, T-L-11, T-L-12, T-L-13M-3S-1
EL_1A_C10_U03
Student rozumie informacje zawarte w kartach katalogowych oraz w ofertach producentów sprzętu diagnostycznego. Potrafi wskazać na odpowiedni aparat do podstawowej diagnostyki.
EL_1A_U15C-3, C-1T-W-6, T-W-4, T-W-5, T-W-8, T-W-2, T-W-3, T-W-7M-3S-3

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
EL_1A_C10_W01
Student posiada wiedzę dotyczącą zasad wykonywania przegladów i diagnostyki I-go stopnia wysokonapieciowych urządzeń elektroenergetycznych.
2,0
3,0Student posiada wiedzę dotyczącą zasad wykonywania przegladów i diagnostyki I-go stopnia wysokonapieciowych urządzeń elektroenergetycznych.
3,5
4,0
4,5
5,0
EL_1A_C10_W02
Rozumie wpływ narażeń eksploatacyjnych na stan techniczny urządzeń. Zna podstawowe systemy eksploatacji urządzeń. Ma uporządkowaną wiedzę dotyczącą bieżącej obsługi urządzeń. Zna uwarukowania stosowania diagnostyki II-go stopnia oraz systemów on-line.
2,0
3,0Rozumie wpływ narażeń eksploatacyjnych na stan techniczny urządzeń. Zna podstawowe systemy eksploatacji urządzeń. Ma uporządkowaną wiedzę dotyczącą bieżącej obsługi urządzeń. Zna uwarukowania stosowania diagnostyki II-go stopnia oraz systemów on-line.
3,5
4,0
4,5
5,0
EL_1A_C10_W03
Student ma podstawową wiedzy dotyczącą elementów urządzeń elektroenergetycznych podlegających okresowej obsłudze i diagnostyce.
2,0
3,0Student ma podstawową wiedzy dotyczącą elementów urządzeń elektroenergetycznych podlegających okresowej obsłudze i diagnostyce.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
EL_1A_C10_U01
Student potrafi sporządzić protokoł badań. Potrafi zaproponowć prosty system obsługi urzadzenia.
2,0
3,0Student potrafi sporządzić protokoł badań. Potrafi zaproponowć prosty system obsługi urzadzenia.
3,5
4,0
4,5
5,0
EL_1A_C10_U02
Student potrafi dobrać podstwową metodę diagnostyczną do oceny wybranego elementu urządzenia elektrenergetycznego
2,0
3,0Student potrafi dobrać podstwową metodę diagnostyczną do oceny wybranego elementu urządzenia elektrenergetycznego
3,5
4,0
4,5
5,0
EL_1A_C10_U03
Student rozumie informacje zawarte w kartach katalogowych oraz w ofertach producentów sprzętu diagnostycznego. Potrafi wskazać na odpowiedni aparat do podstawowej diagnostyki.
2,0
3,0Student rozumie informacje zawarte w kartach katalogowych oraz w ofertach producentów sprzętu diagnostycznego. Potrafi wskazać na odpowiedni aparat do podstawowej diagnostyki.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Władysław Orlik, Badania i pomiary elektroenergetyczne dla praktyków, Wydawnictwo KaBe, 2004
  2. Z Gryżewski, Prace pomiarowo-kontrolne przy urządzeniach el-energ. do 1 kV, COSiW SEP, 2008
  3. R. Szczerski, Lokalizacja uszkodzeń kabli i wybrane zagadnienia badań eksploatacyjnych linii kablowych, WNT, 1999
  4. Jerzy Skubis, Emisja akustyczna w badaniach izolacji urządzeń elektroenergetycznych, IPPT PAN, 1998
  5. Barbara Florkowska i inni, Mechanizmy, pomiary i analiza wyładowań niezupełnych w diagnostyce układów izolacyjnych wysokiego napięcia, 2004
  6. Barabara Florkowsa, Diagnostyka wysokonapięciowych układów izolacyjnych urządzeń elektroeneretycznych, Wydawnictwa AGH, Kraków, 2009

Literatura dodatkowa

  1. Jerzy Skubis, Wybrane zagadnienia z techniki i diagnostyki wysokonapięciowej, Oficyna Wydawnicza Politechniki Opolskiej, Opole, 1998
  2. Jan Subocz, Eksploatacja transformatorów energetycznych, Energo-Complex, 2008, tom I, II

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Wprowadzenie1
T-L-2Badanie eksploatacyjne baterii kondensatorów energetycznych2
T-L-3Próba skrócona oleju izolacyjnego2
T-L-4Badanie sprzętu ochronnego1
T-L-5Analiza gazów rozpuszczonych w oleju izolacyjnym1
T-L-6Przegląd transformatora energetycznego gr. I1
T-L-7Pomiar rezystancji izolacji oraz torów prądowych urządzeń elektrycznych1
T-L-8Termowizyjna diagnostyka urządzeń elektrycznych1
T-L-9Badanie eksploatacyjne kabla energetycznego1
T-L-10Wyznaczenie zawilgocenia izolacji papierowo-olejowej1
T-L-11Podstawowa diagnostyka przepustów izolacyjnych1
T-L-12Zaliczenia częściowe3
T-L-13Zaliczenie laboratorium2
18

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Narażenia eksploatacyjne i mechanizmy starzenia się urządzeń: starzenie cieplne, elektrochemiczne, wyładowania niezupełne, wilgoć. Modele starzenia się i czas życia urządzeń.2
T-W-2Badanie stanu technicznego i urządzeń w próbach pomontażowych2
T-W-3Metody polaryzacyjne w diagnostyce technicznej2
T-W-4Wykorzystanie pomiarów termowizyjnych do diagnostyki urządzeń2
T-W-5Metody pomiaru wyładowań niezupełnych2
T-W-6Testy chemiczne w diagnostyce maszyn i urządzeń2
T-W-7Podstawowe badania eksploatacyjne urządzeń elektrycznych3
T-W-8Systemy monitoringu on-line w diagnostyce urządzeń2
T-W-9Podstawowe zasady obsługi i sytemy eksploatacji urządzeń elektrycznych1
18

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Uczestnictwo w ćwiczeniach laboratoryjnych18
A-L-2praca wlasna nad tematyką ćwiczeń23
A-L-3Przygotowanie do zaliczeń24
65
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w wykładzie18
A-W-2praca własna na podstawie wskazanej literatury42
A-W-3przygotowanie do egzaminu25
85
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięEL_1A_C10_W01Student posiada wiedzę dotyczącą zasad wykonywania przegladów i diagnostyki I-go stopnia wysokonapieciowych urządzeń elektroenergetycznych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówEL_1A_W16Ma uporządkowaną wiedzę dotyczącą techniki wysokich napięć, inżynierii wysokonapięciowej oraz układów izolacyjnych
Cel przedmiotuC-3zdobycie wiedzy z zakresu podstawowych technologii diagnozujących stan techniczny urządzeń elektroenergetyvznych z zastosowaniem metod elektrycznych, optycznych. wibroakustycznych oraz chemicznych.
Treści programoweT-W-6Testy chemiczne w diagnostyce maszyn i urządzeń
T-W-4Wykorzystanie pomiarów termowizyjnych do diagnostyki urządzeń
T-W-5Metody pomiaru wyładowań niezupełnych
T-W-3Metody polaryzacyjne w diagnostyce technicznej
T-L-2Badanie eksploatacyjne baterii kondensatorów energetycznych
T-L-3Próba skrócona oleju izolacyjnego
T-L-9Badanie eksploatacyjne kabla energetycznego
T-L-10Wyznaczenie zawilgocenia izolacji papierowo-olejowej
Metody nauczaniaM-1Wykład z zastosowaniem środków audiowizualnych
M-3Ćwiczenia laboratoryje z zakresu wybranych metod diagnozowania stanu technicznego urządzeń
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Ocena formująca dotycząca sprawdzenia wiedzy po zakończeniu cyklu ćwiczeń laboratotyjnych
S-3Ocena podsumowująca: Ocena podsumowująca efekty nauczania z zakresu ćwiczeń laboratoryjnych.
S-4Ocena podsumowująca: Ocena podsumowująca efekty nauczania z zakresu calego modułu.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student posiada wiedzę dotyczącą zasad wykonywania przegladów i diagnostyki I-go stopnia wysokonapieciowych urządzeń elektroenergetycznych.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięEL_1A_C10_W02Rozumie wpływ narażeń eksploatacyjnych na stan techniczny urządzeń. Zna podstawowe systemy eksploatacji urządzeń. Ma uporządkowaną wiedzę dotyczącą bieżącej obsługi urządzeń. Zna uwarukowania stosowania diagnostyki II-go stopnia oraz systemów on-line.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówEL_1A_W19Ma uporządkowaną wiedzę na temat cyklu życia urządzeń i systemów elektrotechnicznych, technik zabezpieczeń i metod diagnostyki
Cel przedmiotuC-2Zdobycie podstawowej wiedzy dotyczącej rodzaju narażeń eksploatacyjnych oraz ich wpływu na czas życia urządzeń elektroenergetycznych.
C-4Zdobycie wiedzy dotyczących systemów on-line diagnostyki stanu technicznego urządzen.
C-3zdobycie wiedzy z zakresu podstawowych technologii diagnozujących stan techniczny urządzeń elektroenergetyvznych z zastosowaniem metod elektrycznych, optycznych. wibroakustycznych oraz chemicznych.
C-1Zdobycie wiedzy z zakresu podstawowych zasad i systemów eksploatacji urządzeń elektroenergetycznych.
Treści programoweT-W-1Narażenia eksploatacyjne i mechanizmy starzenia się urządzeń: starzenie cieplne, elektrochemiczne, wyładowania niezupełne, wilgoć. Modele starzenia się i czas życia urządzeń.
T-W-8Systemy monitoringu on-line w diagnostyce urządzeń
T-W-2Badanie stanu technicznego i urządzeń w próbach pomontażowych
T-L-11Podstawowa diagnostyka przepustów izolacyjnych
T-L-8Termowizyjna diagnostyka urządzeń elektrycznych
Metody nauczaniaM-1Wykład z zastosowaniem środków audiowizualnych
M-2Wykład problemowy dotyczący zaawansowanego systemu diagnostyki
M-3Ćwiczenia laboratoryje z zakresu wybranych metod diagnozowania stanu technicznego urządzeń
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena formująca przed każdym ćwiczeniem laboratoryjnym mająca na celu sprawdzenia stanu wiedzy dotyczącej przedmiotu ćwiczenia.
S-2Ocena formująca: Ocena formująca dotycząca sprawdzenia wiedzy po zakończeniu cyklu ćwiczeń laboratotyjnych
S-3Ocena podsumowująca: Ocena podsumowująca efekty nauczania z zakresu ćwiczeń laboratoryjnych.
S-4Ocena podsumowująca: Ocena podsumowująca efekty nauczania z zakresu calego modułu.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Rozumie wpływ narażeń eksploatacyjnych na stan techniczny urządzeń. Zna podstawowe systemy eksploatacji urządzeń. Ma uporządkowaną wiedzę dotyczącą bieżącej obsługi urządzeń. Zna uwarukowania stosowania diagnostyki II-go stopnia oraz systemów on-line.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięEL_1A_C10_W03Student ma podstawową wiedzy dotyczącą elementów urządzeń elektroenergetycznych podlegających okresowej obsłudze i diagnostyce.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówEL_1A_W05Ma podstawową wiedzę w zakresie materiałów stosowanych w przemyśle elektrotechnicznym
Cel przedmiotuC-3zdobycie wiedzy z zakresu podstawowych technologii diagnozujących stan techniczny urządzeń elektroenergetyvznych z zastosowaniem metod elektrycznych, optycznych. wibroakustycznych oraz chemicznych.
C-1Zdobycie wiedzy z zakresu podstawowych zasad i systemów eksploatacji urządzeń elektroenergetycznych.
Treści programoweT-W-9Podstawowe zasady obsługi i sytemy eksploatacji urządzeń elektrycznych
T-W-2Badanie stanu technicznego i urządzeń w próbach pomontażowych
Metody nauczaniaM-1Wykład z zastosowaniem środków audiowizualnych
M-3Ćwiczenia laboratoryje z zakresu wybranych metod diagnozowania stanu technicznego urządzeń
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Ocena formująca dotycząca sprawdzenia wiedzy po zakończeniu cyklu ćwiczeń laboratotyjnych
S-3Ocena podsumowująca: Ocena podsumowująca efekty nauczania z zakresu ćwiczeń laboratoryjnych.
S-4Ocena podsumowująca: Ocena podsumowująca efekty nauczania z zakresu calego modułu.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student ma podstawową wiedzy dotyczącą elementów urządzeń elektroenergetycznych podlegających okresowej obsłudze i diagnostyce.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięEL_1A_C10_U01Student potrafi sporządzić protokoł badań. Potrafi zaproponowć prosty system obsługi urzadzenia.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówEL_1A_U03Potrafi opracować dokumentację dotyczącą realizacji zadania inżynierskiego i przygotować tekst zawierający omówienie wyników realizacji tego zadania
Cel przedmiotuC-3zdobycie wiedzy z zakresu podstawowych technologii diagnozujących stan techniczny urządzeń elektroenergetyvznych z zastosowaniem metod elektrycznych, optycznych. wibroakustycznych oraz chemicznych.
C-1Zdobycie wiedzy z zakresu podstawowych zasad i systemów eksploatacji urządzeń elektroenergetycznych.
Treści programoweT-L-2Badanie eksploatacyjne baterii kondensatorów energetycznych
T-L-4Badanie sprzętu ochronnego
T-L-8Termowizyjna diagnostyka urządzeń elektrycznych
T-L-5Analiza gazów rozpuszczonych w oleju izolacyjnym
T-L-3Próba skrócona oleju izolacyjnego
T-L-9Badanie eksploatacyjne kabla energetycznego
T-L-7Pomiar rezystancji izolacji oraz torów prądowych urządzeń elektrycznych
T-L-6Przegląd transformatora energetycznego gr. I
T-L-10Wyznaczenie zawilgocenia izolacji papierowo-olejowej
Metody nauczaniaM-1Wykład z zastosowaniem środków audiowizualnych
M-3Ćwiczenia laboratoryje z zakresu wybranych metod diagnozowania stanu technicznego urządzeń
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Ocena formująca dotycząca sprawdzenia wiedzy po zakończeniu cyklu ćwiczeń laboratotyjnych
S-3Ocena podsumowująca: Ocena podsumowująca efekty nauczania z zakresu ćwiczeń laboratoryjnych.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student potrafi sporządzić protokoł badań. Potrafi zaproponowć prosty system obsługi urzadzenia.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięEL_1A_C10_U02Student potrafi dobrać podstwową metodę diagnostyczną do oceny wybranego elementu urządzenia elektrenergetycznego
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówEL_1A_U10Potrafi posłużyć się właściwie dobranymi metodami i urządzeniami umożliwiającymi pomiar podstawowych wielkości charakteryzujących elementy i układy elektryczne
Cel przedmiotuC-3zdobycie wiedzy z zakresu podstawowych technologii diagnozujących stan techniczny urządzeń elektroenergetyvznych z zastosowaniem metod elektrycznych, optycznych. wibroakustycznych oraz chemicznych.
Treści programoweT-W-6Testy chemiczne w diagnostyce maszyn i urządzeń
T-W-9Podstawowe zasady obsługi i sytemy eksploatacji urządzeń elektrycznych
T-W-2Badanie stanu technicznego i urządzeń w próbach pomontażowych
T-W-7Podstawowe badania eksploatacyjne urządzeń elektrycznych
T-L-11Podstawowa diagnostyka przepustów izolacyjnych
T-L-12Zaliczenia częściowe
T-L-13Zaliczenie laboratorium
Metody nauczaniaM-3Ćwiczenia laboratoryje z zakresu wybranych metod diagnozowania stanu technicznego urządzeń
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena formująca przed każdym ćwiczeniem laboratoryjnym mająca na celu sprawdzenia stanu wiedzy dotyczącej przedmiotu ćwiczenia.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student potrafi dobrać podstwową metodę diagnostyczną do oceny wybranego elementu urządzenia elektrenergetycznego
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięEL_1A_C10_U03Student rozumie informacje zawarte w kartach katalogowych oraz w ofertach producentów sprzętu diagnostycznego. Potrafi wskazać na odpowiedni aparat do podstawowej diagnostyki.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówEL_1A_U15Potrafi korzystać z kart katalogowych i not aplikacyjnych w celu dobrania odpowiednich komponentów projektowanego układu lub systemu elektrycznego
Cel przedmiotuC-3zdobycie wiedzy z zakresu podstawowych technologii diagnozujących stan techniczny urządzeń elektroenergetyvznych z zastosowaniem metod elektrycznych, optycznych. wibroakustycznych oraz chemicznych.
C-1Zdobycie wiedzy z zakresu podstawowych zasad i systemów eksploatacji urządzeń elektroenergetycznych.
Treści programoweT-W-6Testy chemiczne w diagnostyce maszyn i urządzeń
T-W-4Wykorzystanie pomiarów termowizyjnych do diagnostyki urządzeń
T-W-5Metody pomiaru wyładowań niezupełnych
T-W-8Systemy monitoringu on-line w diagnostyce urządzeń
T-W-2Badanie stanu technicznego i urządzeń w próbach pomontażowych
T-W-3Metody polaryzacyjne w diagnostyce technicznej
T-W-7Podstawowe badania eksploatacyjne urządzeń elektrycznych
Metody nauczaniaM-3Ćwiczenia laboratoryje z zakresu wybranych metod diagnozowania stanu technicznego urządzeń
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Ocena podsumowująca efekty nauczania z zakresu ćwiczeń laboratoryjnych.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student rozumie informacje zawarte w kartach katalogowych oraz w ofertach producentów sprzętu diagnostycznego. Potrafi wskazać na odpowiedni aparat do podstawowej diagnostyki.
3,5
4,0
4,5
5,0