Wydział Elektryczny - Automatyka i robotyka (S2)
Sylabus przedmiotu Układy tolerujące uszkodzenia:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Automatyka i robotyka | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Układy tolerujące uszkodzenia | ||
Specjalność | Systemy sterowania procesami przemysłowymi | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Automatyki i Robotyki | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Krzysztof Jaroszewski <Krzysztof.Jaroszewski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | matematyka, podstawy automatyki i terorii sterowania |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | przedstawienie wiedzy z zakresu diagnostyki procesów przemysłowych |
C-2 | prezentacja mozliwości wykorzystania wiedzy diagnostycznej do budowy systemów tolerujących uszkodzenia |
C-3 | wykształcenie umiejętności projektowania układów tolerujących uszkodzenia |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Model obiektu sterowania | 4 |
T-L-2 | System diagnostyczny obiektu | 6 |
T-L-3 | Wirtualne układy pomiarowe | 4 |
T-L-4 | Implementacja układu sterowania tolerującego uszkodzenia i harmgramującego czas serwisu | 8 |
T-L-5 | Walidacja, wprowadzenie zmian i przygotowanie dokumentacji | 6 |
T-L-6 | Podsumowanie i ocena prac | 2 |
30 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Wprowadzenie do diagnostyki i systemów tolerujących uszkodzenia | 1 |
T-W-2 | Detekcja i lokalizacja uszkodzeń | 1 |
T-W-3 | Metody detekcji uszkodzeń | 2 |
T-W-4 | Metody lokalizacji uszkodzeń | 2 |
T-W-5 | Elementy systemu tolerującego uszkodzenia | 2 |
T-W-6 | Architektura systemu tolerującego uszkodzenia | 2 |
T-W-7 | Analiza propagacji uszkodzeń | 1 |
T-W-8 | Redundancja sprzętowa i analityczna | 2 |
T-W-9 | Sztuczne sieci neuronowe a tolerowanie uszkodzeń | 2 |
T-W-10 | Rekonfiguracja systemu | 2 |
T-W-11 | Przykład obliczeniowy - rekonfiguracja. Zaliczenie wykładów. | 3 |
20 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | uczestnictwo w zajęciach | 30 |
A-L-2 | przygotowanie się do zajęć | 15 |
A-L-3 | przygotowanie dokumentacji powykonawczej | 5 |
50 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w zajęciach | 20 |
A-W-2 | przygotowanie się do egzaminu | 5 |
25 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny |
M-2 | Wykład problemowy |
M-3 | Cwiczenia laboratoryjne |
M-4 | Wykład z uzyciem komputera |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Na podstawie egzaminu pisemnego i ustnego |
S-2 | Ocena formująca: Na podstawie sprawozdan |
S-3 | Ocena podsumowująca: Na podstawie prezentacji rezultatów pracy i dokumentacji powykonawczej |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AR_2A_D02-SSPP_W01 Student ma pogłębioną wiedzę z diagnotyki przemysłowej w zakresie realizacji układów tolerujących uszkodzenia i predykcyjnych systemów harmonogramowania prac remontowych. | AR_2A_W09 | — | — | C-1, C-2 | T-W-1, T-W-7, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-11, T-W-10, T-W-9, T-W-8, T-W-6, T-W-5 | M-1, M-2, M-4 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AR_2A_D02-SSPP_U01 Student potrafi zaprojektować i zaimplementowań a następnie zweryfikować poprawność działania opracowanego układu detekcji uszkodzeń. | AR_2A_U12 | — | — | C-3 | T-L-1, T-L-2, T-L-3 | M-3 | S-2, S-3 |
AR_2A_D02-SSPP_U02 Student potrafi zaprojektować systen tolerujący uszkodzenia i harmonogramujący na podstawie prodykcji stanu maszyny okresy serwisowania. | AR_2A_U12 | — | — | C-3 | T-L-6, T-L-5, T-L-4 | M-3 | S-2, S-3 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AR_2A_D02-SSPP_W01 Student ma pogłębioną wiedzę z diagnotyki przemysłowej w zakresie realizacji układów tolerujących uszkodzenia i predykcyjnych systemów harmonogramowania prac remontowych. | 2,0 | Student nie ma pogłębionej wiedzy z diagnotyki przemysłowej w zakresie realizacji układów tolerujących uszkodzenia i predykcyjnych systemów harmonogramowania prac remontowych. Uzyskał poniżej 50% łącznej liczby punktów z form ocen tego efektu. |
3,0 | Student ma pogłębioną wiedzę z diagnotyki przemysłowej w zakresie realizacji układów tolerujących uszkodzenia i predykcyjnych systemów harmonogramowania prac remontowych. Uzyskał 50-60% łącznej liczby punktów z form ocen tego efektu. | |
3,5 | Student ma pogłębioną wiedzę z diagnotyki przemysłowej w zakresie realizacji układów tolerujących uszkodzenia i predykcyjnych systemów harmonogramowania prac remontowych. Uzyskał 61-70% łącznej liczby punktów z form ocen tego efektu. | |
4,0 | Student ma pogłębioną wiedzę z diagnotyki przemysłowej w zakresie realizacji układów tolerujących uszkodzenia i predykcyjnych systemów harmonogramowania prac remontowych. Uzyskał 71-80% łącznej liczby punktów z form ocen tego efektu. | |
4,5 | Student ma pogłębioną wiedzę z diagnotyki przemysłowej w zakresie realizacji układów tolerujących uszkodzenia i predykcyjnych systemów harmonogramowania prac remontowych. Uzyskał 81-90% łącznej liczby punktów z form ocen tego efektu. | |
5,0 | Student ma pogłębioną wiedzę z diagnotyki przemysłowej w zakresie realizacji układów tolerujących uszkodzenia i predykcyjnych systemów harmonogramowania prac remontowych. Uzyskał 91-100% łącznej liczby punktów z form ocen tego efektu. |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AR_2A_D02-SSPP_U01 Student potrafi zaprojektować i zaimplementowań a następnie zweryfikować poprawność działania opracowanego układu detekcji uszkodzeń. | 2,0 | Student nie potrafi zaprojektować i zaimplementowań a następnie zweryfikować poprawności działania opracowanego układu detekcji uszkodzeń. Uzyskał poniżej 50% łącznej liczby punktów z form ocen tego efektu. |
3,0 | Student potrafi zaprojektować i zaimplementowań a następnie zweryfikować poprawność działania opracowanego układu detekcji uszkodzeń. Uzyskał 50-60% łącznej liczby punktów z form ocen tego efektu. | |
3,5 | Student potrafi zaprojektować i zaimplementowań a następnie zweryfikować poprawność działania opracowanego układu detekcji uszkodzeń. Uzyskał 61-70% łącznej liczby punktów z form ocen tego efektu. | |
4,0 | Student potrafi zaprojektować i zaimplementowań a następnie zweryfikować poprawność działania opracowanego układu detekcji uszkodzeń. Uzyskał 71-80% łącznej liczby punktów z form ocen tego efektu. | |
4,5 | Student potrafi zaprojektować i zaimplementowań a następnie zweryfikować poprawność działania opracowanego układu detekcji uszkodzeń. Uzyskał 81-90% łącznej liczby punktów z form ocen tego efektu. | |
5,0 | Student potrafi zaprojektować i zaimplementowań a następnie zweryfikować poprawność działania opracowanego układu detekcji uszkodzeń. Uzyskał 91-100% łącznej liczby punktów z form ocen tego efektu. | |
AR_2A_D02-SSPP_U02 Student potrafi zaprojektować systen tolerujący uszkodzenia i harmonogramujący na podstawie prodykcji stanu maszyny okresy serwisowania. | 2,0 | Student nie potrafi zaprojektować systemu tolerującego uszkodzenia i harmonogramującego na podstawie predykcji stanu maszyny okresy serwisowania. Uzyskał poniżej 50% łącznej liczby punktów z form ocen tego efektu. |
3,0 | Student potrafi zaprojektować system tolerujący uszkodzenia i harmonogramujący na podstawie predykcji stanu maszyny okresy serwisowania. Uzyskał 50-60% łącznej liczby punktów z form ocen tego efektu. | |
3,5 | Student potrafi zaprojektować system tolerujący uszkodzenia i harmonogramujący na podstawie predykcji stanu maszyny okresy serwisowania. Uzyskał 61-70% łącznej liczby punktów z form ocen tego efektu. | |
4,0 | Student potrafi zaprojektować system tolerujący uszkodzenia i harmonogramujący na podstawie predykcji stanu maszyny okresy serwisowania. Uzyskał 71-80% łącznej liczby punktów z form ocen tego efektu. | |
4,5 | Student potrafi zaprojektować system tolerujący uszkodzenia i harmonogramujący na podstawie predykcji stanu maszyny okresy serwisowania. Uzyskał 81-90% łącznej liczby punktów z form ocen tego efektu. | |
5,0 | Student potrafi zaprojektować system tolerujący uszkodzenia i harmonogramujący na podstawie predykcji stanu maszyny okresy serwisowania. Uzyskał 91-100% łącznej liczby punktów z form ocen tego efektu. |
Literatura podstawowa
- Mogens Blanke i inni, Diagnosis and Fault-Tolerant Control, Springer, 2006