Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty uczenia się | Z_1A_P01_W01 | Objaśnia zasady funkcjonowania podmiotu (zakładu pracy) i wykonywania zadań praktycznych na wybranym obszarze działania podmiotu |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Z_1A_W04 | Ma podstawową wiedzę na temat powiązań między podmiotami gospodarczymi a organizacjami z ich otoczenia |
---|
Z_1A_W06 | Ma elementarną wiedzę o ludziach jako podmiotach tworzących strukturę organizacyjną oraz zna podstawowe pojęcia, prawidłowości i problemy kierowania ludźmi w organizacjach |
Z_1A_W09 | Posiada wiedzę o podstawowych metodach badawczych wykorzystywanych w ocenie sytuacji ekonomicznej przedsiębiorstw |
Z_1A_W10 | Zna podstawowe regulacje prawne warunkujące działalność podmiotów gospodarczych |
Z_1A_W11 | Zna istotę funkcjonowania organizacji oraz identyfikuje prawidłowości, instrumenty i zasady zarządzania |
Z_1A_W07 | Objaśnia znaczenie, metody i narzędzia gromadzenia informacji na potrzeby zarządzania organizacjami |
Z_1A_W08 | Ma podstawową wiedzę z zakresu metod ilościowych i jest przygotowany do ich zastosowania w procesie podejmowania decyzji |
Z_1A_W14 | Zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego |
Cel przedmiotu | C-1 | Cel główny: nabycie umiejętności praktycznych, uzupełniających i pogłębiających kompetencje uzyskane przez studenta w toku zajęć dydaktycznych (integracja wiedzy teoretycznej i praktycznej), w tym wykonywanie rutynowych i nietypowych zadań na określonym stanowisku pracy |
---|
C-3 | Poznanie środowiska zawodowego przez obserwację i naśladowanie zachowań pracowników |
C-2 | Poznanie warunków i specyfiki działalności danej jednostki gospodarczej |
C-4 | Poznanie oczekiwań pracodawców względem przyszłych pracowników w zakresie wiedzy, umiejętności i postaw, w tym podstaw etycznych |
Treści programowe | T-PR-1 | Podczas praktyki student poznaje wybrane obszary funkcjonowania podmiotu i realizuje przynajmniej jedno z wymienionych zadań:
1. Poznanie zasad funcjonowania podmiotu, w tym: formy prawnej, podstaw prawnych działalności jednostki, misji, strategii i polityki jednostki, zakresu i przedmiotu działania, źródeł i sposobów generowania informacji, informacji na temat majątku jednostki i jego struktury,
stosowanych przez jednostkę metod technik i narzędzi rządzania, makro- i mikrootoczenia jednostki, pozycji (np. rynkowej) danej jednostki, struktury organizacyjnej, zadań poszczegonych komórek organizacyjnych i powiązań między nimi, zakres obowiązków, uprawnień odpowiedzialności służbowej, materialnej i karnej pracowników, zasad oceny pracowników, regulaminu wewnętrznego jednostki i obowiązujących w jednostce przepisów bhp, p.poż., zakresu zadań realizowanych na wybranym stanowisku oraz zasad zagospodarowania przestrzennego stanowiska pracy i ergonomii stanowiska pracy.
2. Praca w dziale produkcji (handlu, usług) i logistyki, w tym: planowanie i organizowanie procesów produkcji/handlu/usług, w tym zaopatrzenie, magazynowanie i przechowywanie surowców i wyrobów gotowych, kontrola produkcji, zarządzanie łańcuchem dostaw.
3. Wykonywanie czynności z zakresu zarządzania finansami i działem finansowo-księgowym, w tym: generowanie i wykorzystanie informacji finansowych (pomiar i wycena kosztów i przychodów w rachunku kosztów i wyników, budżetowanie kosztów i przychodów, kalkulacja cen zbytu, dokumentacja finansowo-księgowa – obieg i kontrola, rozrachunki i rozliczenia z kontrahentami, pracownikami i publiczno-prawne, sprawozdawczość finansowa, analizy ekonomiczno-finansowe, w tym analiza bilansu i rachunku zysków i strat i/lub wykonania budżetu.
4. Zadania z zakresu zarządzanie zasobami ludzkimi, w tym: dokumentacja pracownicza, rozmiary i struktura zatrudnienia, metody i procedury doboru kadr, podnoszenie kwalifikacji zawodowych, zasady awansowania, obowiązki i odpowiedzialność pracowników, delegacja uprawnień, wynagrodzenia, systemy kadrowo-płacowe, warunki pracy oraz przestrzeganie przepisów i zasad bhp.
5. Organizacja pracy w dziale marketingu: planowanie i realizacja działań marketingowych, kontrola i ocena efektow działań marketingowych.
6. Generowanie informacji ekonomicznych, w tym przy wykorzystaniu systemów informatycznych wspomagających: tworzenie inforacji finansowych i podatkowych (finansowo-księgowe), zarządzanie procesami produkcji, zarządzanie zaopatrzeniem i dystrybucją, logistykę, zarządzanie projektami i inne.
7. Wykonywanie innych powierzonych przez opiekuna praktyk zadań na wybranym stanowisku pracy zgodnie z ramowym programem praktyk. |
---|
Metody nauczania | M-2 | Przeprowadzane w zakładzie pracy objaśnienia, szkolenia, prezentacje itp. mające na celu zapoznanie studenta z tematyką zadań realizowanych w zakładzie pracy i na danym stanowisku pracy |
---|
M-1 | Spotkanie informacyjne zaznajamiające studentów z zasadami realizacji praktyk studenckich, obowiazkami i prawami praktykanta i praktykodawcy (zakładu pracy). Spotkanie przeprowadza pełnomocnik dziakana ds. studenckich praktyk zawodowych |
M-3 | Przez okres trwania praktyk nadzór i kontrola pracy praktykanta prowadzona przez zakładowego opiekuna praktyk |
Sposób oceny | S-2 | Ocena podsumowująca: Ustne kolokwium z zakresu zadań realizowanych podczas praktyk |
---|
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Student nie zna zasad funkcjonowania podmiotu gospodarczego. |
3,0 | Student zna niektóre zasady funkcjonowania podmiotu gospodarczego. |
3,5 | Student zna zasady funkcjonowania podmiotu gospodarczego. |
4,0 | Student zna zasady funkcjonowania podmiotu gospodarczego i zakres podmiotowy i przedmiotowy czynności wykonywanych w wybranych komórkach organizacyjnych podmiotu. |
4,5 | Student zna zasady funkcjonowania podmiotu gospodarczego, omawia zakres podmiotowy i przedmiotowy czynności wykonywanych w wybranych komórkach organizacyjnych podmiotu. |
5,0 | Student zna i objaśnia zasady funkcjonowania podmiotu gospodarczego, omawia zakres podmiotowy i przedmiotowy czynności wykonywanych w wybranych komórkach organizacyjnych podmiotu, objaśnia przebieg zadań prowadzonych na danym stanowisku pracy. |