Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Zarządzanie (N1)
specjalność: Zarządzanie w kryzysie

Sylabus przedmiotu Wartościowanie i ocena pracy:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Zarządzanie
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta licencjat
Obszary studiów charakterystyki PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Wartościowanie i ocena pracy
Specjalność Zarządzanie zasobami ludzkimi
Jednostka prowadząca Katedra Zarządzania Przedsiębiorstwami
Nauczyciel odpowiedzialny Artur Wilczyński <Artur.Wilczynski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL5 18 2,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Ogólna wiedza z zakresu zachowań ludzi w organizacjach, zarządzania organizacjami i zarządzania zasobami ludzkimi

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studentów z pojeciem, przedmiotem, zakresem i metodami wartosciowania pracy
C-2Nabywanie umiejetnosci wykorzystania metod wartosciowania pracy
C-3Przygotowanie studentów do wykorzystania i dostosowania wartosciowania pracy przy tworzeniu systemu płac
C-4Budowa umiejetnosci wykorzystania metod i technik oceniania pracy
C-5Pogłebianie wiedzy w zakresie oceniania w procesie pracy
C-6Zgłebianie procesów oceniania pracy

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Pojęcie, przedmiot i zakres wartościowania pracy2
T-L-2Wykorzystanie metod relatywnych w wartościowaniu stanowisk pracy2
T-L-3Zastosowanie metody UMEWAP w wycenie stanowisk pracy2
T-L-4Zastosowanie metody AWP w wycenie stanowisk pracy2
T-L-5Ustalanie płacy w oparciu o metodę wartości rynkowej2
T-L-6Porównanie metod szacowania płac2
T-L-7Charakterystyka systemu ocen pracowniczych w organizacji2
T-L-8Wykorzystanie metod absolutnych w ocenie pracowniczej2
T-L-9Tworzenie i analiza procedury oceniania pracowników2
18

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach18
A-L-2Praca ze studium przypadku15
A-L-3Przygotowanie do zajęć10
A-L-4Przygotowanie się do kolokwium zaliczeniowego15
A-L-5Kolokwium2
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Ćwiczenia laboratoryjne
M-2Symulacja z użyciem komputera
M-3Metoda projektów z użyciem komputera

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena wykonania zadań powierzanych do samodzielnej realizacji podczas ćwiczeń laboratoryjnych
S-2Ocena podsumowująca: Kolokwium zaliczeniowe

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Z_1A_D7/06_W01
Student potrafi scharakteryzować pojęcie, przedmiot i zakres oraz metody wartościowania pracy
Z_1A_W06, Z_1A_W05, Z_1A_W07C-1, C-3T-L-1, T-L-2M-1S-2
Z_1A_D7/06_W02
Student ma wiedzę z zakresu metod i technik w procesie oceniania pracy
Z_1A_W06, Z_1A_W05, Z_1A_W07C-5, C-6T-L-6, T-L-7M-1S-2

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Z_1A_D7/06_U01
Student posiada umiejętność wykorzystania poszczególnych metod wartościowania pracy
Z_1A_U06, Z_1A_U01, Z_1A_U03, Z_1A_U09C-2T-L-5, T-L-3, T-L-4M-2, M-3S-1
Z_1A_D7/06_U02
Student posiada umiejętność wykorzystania poszczególnych metod i technik oceniania w procesie pracy
Z_1A_U06, Z_1A_U01, Z_1A_U03, Z_1A_U09C-4, C-6T-L-6, T-L-7M-1S-2, S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
Z_1A_D7/06_W01
Student potrafi scharakteryzować pojęcie, przedmiot i zakres oraz metody wartościowania pracy
2,0Student nie potrafi scharakteryzować pojęcia, przedmiotu i zakresu oraz metod wartościowania pracy
3,0Student potrafi scharakteryzować pojęcie, przedmiot i zakres oraz kilka metod wartościowania pracy
3,5Student potrafi scharakteryzować pojęcie, przedmiot i zakres oraz wszystkie metody wartościowania pracy
4,0Student potrafi scharakteryzować szczegółowo pojęcie, przedmiot i zakres oraz wszystkie metody wartościowania pracy, a także wskazać ich wady i zalety
4,5Student potrafi scharakteryzować dokładnie pojęcie, przedmiot i zakres oraz wszystkie metody wartościowania pracy, a także wskazać ich wady i zalety
5,0Student potrafi scharakteryzować dokładnie pojęcie, przedmiot i zakres oraz wszystkie metody wartościowania pracy, wskazać ich wady i zalety, a także wskazać znaczenie wartościowania pracy przy tworzeniu systemu płac
Z_1A_D7/06_W02
Student ma wiedzę z zakresu metod i technik w procesie oceniania pracy
2,0Student nie potrafi scharakteryzować metod i technik wykorzystywanych w procesie oceniania pracy
3,0Student potrafi scharakteryzować kilka metod i technik wykorzystywanych w procesie oceniania pracy
3,5Student potrafi scharakteryzować wszystkie metody i techniki wykorzystywane w procesie oceniania pracy
4,0Student potrafi scharakteryzować szczegółowo wszystkie metody i techniki wykorzystywane w procesie oceniania pracy oraz ich wady i zalety
4,5Student potrafi scharakteryzować dokładnie wszystkie metody i techniki wykorzystywane w procesie oceniania pracy oraz ich wady i zalety
5,0Student potrafi scharakteryzować dokładnie wszystkie metody i techniki wykorzystywane w procesie oceniania pracy oraz ich wady i zalety, a także porównać je między sobą

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
Z_1A_D7/06_U01
Student posiada umiejętność wykorzystania poszczególnych metod wartościowania pracy
2,0Student nie potrafi wykorzystać żadnej z metod wartościowania pracy
3,0Student potrafi wykorzystać kilka metod wartościowania pracy
3,5Student potrafi wykorzystać większość metod wartościowania pracy
4,0Student potrafi wykorzystać wszystkie metody wartościowania pracy
4,5Student potrafi wykorzystać wszystkie metody wartościowania pracy i dostosować metodę do rodzaju organizacji
5,0Student potrafi wykorzystać wszystkie metody wartościowania pracy i dostosować metodę do rodzaju organizacji, a także porównać je między sobą
Z_1A_D7/06_U02
Student posiada umiejętność wykorzystania poszczególnych metod i technik oceniania w procesie pracy
2,0Student nie potrafi wykorzystać żadnej z metod i technik oceniania w procesie pracy
3,0Student potrafi wykorzystać kilka metod i technik oceniania w procesie pracy
3,5Student potrafi wykorzystać większość metod i technik oceniania w procesie pracy
4,0Student potrafi wykorzystać wszystkie metody i techniki oceniania w procesie pracy
4,5Student potrafi wykorzystać wszystkie metody i techniki oceniania w procesie pracy i dostosować je do rodzaju organizacji
5,0Student potrafi wykorzystać wszystkie metody i techniki oceniania w procesie pracy i dostosować je do rodzaju organizacji, a także porównać je między sobą

Literatura podstawowa

  1. Marciniak J., Optymalizacja zatrudnienia, wynagrodzeń i struktur organizacyjnych, Wolters Kluwer Polska, Warszawa, 2016
  2. Sidor-Rządkowska M., Kształtowanie nowoczesnych systemów ocen pracowników, Wolters Kluwer Polska, Warszawa, 2015, Także poprzednie wydania
  3. Sidor-Rządkowska M., Kompetencyjne systemy ocen pracowników. Przygotowanie, wdrażanie i integrowanie z innymi systemami ZZL, Wolters Kluwer Polska, Warszawa, 2020
  4. Listwan T., Sułkowski Ł, Metody i techniki zarządzania zasobami ludzkimi, Difin, Warszawa, 2016

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Pojęcie, przedmiot i zakres wartościowania pracy2
T-L-2Wykorzystanie metod relatywnych w wartościowaniu stanowisk pracy2
T-L-3Zastosowanie metody UMEWAP w wycenie stanowisk pracy2
T-L-4Zastosowanie metody AWP w wycenie stanowisk pracy2
T-L-5Ustalanie płacy w oparciu o metodę wartości rynkowej2
T-L-6Porównanie metod szacowania płac2
T-L-7Charakterystyka systemu ocen pracowniczych w organizacji2
T-L-8Wykorzystanie metod absolutnych w ocenie pracowniczej2
T-L-9Tworzenie i analiza procedury oceniania pracowników2
18

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach18
A-L-2Praca ze studium przypadku15
A-L-3Przygotowanie do zajęć10
A-L-4Przygotowanie się do kolokwium zaliczeniowego15
A-L-5Kolokwium2
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1A_D7/06_W01Student potrafi scharakteryzować pojęcie, przedmiot i zakres oraz metody wartościowania pracy
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_W06Ma elementarną wiedzę o ludziach jako podmiotach tworzących strukturę organizacyjną oraz zna podstawowe pojęcia, prawidłowości i problemy kierowania ludźmi w organizacjach
Z_1A_W05Identyfikuje podstawowe rodzaje relacji społecznych wpływających na zarządzanie organizacjami oraz zna rządzące nimi prawidłowości
Z_1A_W07Objaśnia znaczenie, metody i narzędzia gromadzenia informacji na potrzeby zarządzania organizacjami
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z pojeciem, przedmiotem, zakresem i metodami wartosciowania pracy
C-3Przygotowanie studentów do wykorzystania i dostosowania wartosciowania pracy przy tworzeniu systemu płac
Treści programoweT-L-1Pojęcie, przedmiot i zakres wartościowania pracy
T-L-2Wykorzystanie metod relatywnych w wartościowaniu stanowisk pracy
Metody nauczaniaM-1Ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Kolokwium zaliczeniowe
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi scharakteryzować pojęcia, przedmiotu i zakresu oraz metod wartościowania pracy
3,0Student potrafi scharakteryzować pojęcie, przedmiot i zakres oraz kilka metod wartościowania pracy
3,5Student potrafi scharakteryzować pojęcie, przedmiot i zakres oraz wszystkie metody wartościowania pracy
4,0Student potrafi scharakteryzować szczegółowo pojęcie, przedmiot i zakres oraz wszystkie metody wartościowania pracy, a także wskazać ich wady i zalety
4,5Student potrafi scharakteryzować dokładnie pojęcie, przedmiot i zakres oraz wszystkie metody wartościowania pracy, a także wskazać ich wady i zalety
5,0Student potrafi scharakteryzować dokładnie pojęcie, przedmiot i zakres oraz wszystkie metody wartościowania pracy, wskazać ich wady i zalety, a także wskazać znaczenie wartościowania pracy przy tworzeniu systemu płac
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1A_D7/06_W02Student ma wiedzę z zakresu metod i technik w procesie oceniania pracy
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_W06Ma elementarną wiedzę o ludziach jako podmiotach tworzących strukturę organizacyjną oraz zna podstawowe pojęcia, prawidłowości i problemy kierowania ludźmi w organizacjach
Z_1A_W05Identyfikuje podstawowe rodzaje relacji społecznych wpływających na zarządzanie organizacjami oraz zna rządzące nimi prawidłowości
Z_1A_W07Objaśnia znaczenie, metody i narzędzia gromadzenia informacji na potrzeby zarządzania organizacjami
Cel przedmiotuC-5Pogłebianie wiedzy w zakresie oceniania w procesie pracy
C-6Zgłebianie procesów oceniania pracy
Treści programoweT-L-6Porównanie metod szacowania płac
T-L-7Charakterystyka systemu ocen pracowniczych w organizacji
Metody nauczaniaM-1Ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Kolokwium zaliczeniowe
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi scharakteryzować metod i technik wykorzystywanych w procesie oceniania pracy
3,0Student potrafi scharakteryzować kilka metod i technik wykorzystywanych w procesie oceniania pracy
3,5Student potrafi scharakteryzować wszystkie metody i techniki wykorzystywane w procesie oceniania pracy
4,0Student potrafi scharakteryzować szczegółowo wszystkie metody i techniki wykorzystywane w procesie oceniania pracy oraz ich wady i zalety
4,5Student potrafi scharakteryzować dokładnie wszystkie metody i techniki wykorzystywane w procesie oceniania pracy oraz ich wady i zalety
5,0Student potrafi scharakteryzować dokładnie wszystkie metody i techniki wykorzystywane w procesie oceniania pracy oraz ich wady i zalety, a także porównać je między sobą
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1A_D7/06_U01Student posiada umiejętność wykorzystania poszczególnych metod wartościowania pracy
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_U06Posiada umiejętność efektywnego zarządzania zasobami organizacji
Z_1A_U01Potrafi stosować zdobytą wiedzą naukową do interpretacji zjawisk społecznych
Z_1A_U03Potrafi organizować pracę własną i zespołu
Z_1A_U09Potrafi rozwiązywać problemy związane z zarządzaniem zasobami ludzkimi
Cel przedmiotuC-2Nabywanie umiejetnosci wykorzystania metod wartosciowania pracy
Treści programoweT-L-5Ustalanie płacy w oparciu o metodę wartości rynkowej
T-L-3Zastosowanie metody UMEWAP w wycenie stanowisk pracy
T-L-4Zastosowanie metody AWP w wycenie stanowisk pracy
Metody nauczaniaM-2Symulacja z użyciem komputera
M-3Metoda projektów z użyciem komputera
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena wykonania zadań powierzanych do samodzielnej realizacji podczas ćwiczeń laboratoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi wykorzystać żadnej z metod wartościowania pracy
3,0Student potrafi wykorzystać kilka metod wartościowania pracy
3,5Student potrafi wykorzystać większość metod wartościowania pracy
4,0Student potrafi wykorzystać wszystkie metody wartościowania pracy
4,5Student potrafi wykorzystać wszystkie metody wartościowania pracy i dostosować metodę do rodzaju organizacji
5,0Student potrafi wykorzystać wszystkie metody wartościowania pracy i dostosować metodę do rodzaju organizacji, a także porównać je między sobą
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1A_D7/06_U02Student posiada umiejętność wykorzystania poszczególnych metod i technik oceniania w procesie pracy
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_U06Posiada umiejętność efektywnego zarządzania zasobami organizacji
Z_1A_U01Potrafi stosować zdobytą wiedzą naukową do interpretacji zjawisk społecznych
Z_1A_U03Potrafi organizować pracę własną i zespołu
Z_1A_U09Potrafi rozwiązywać problemy związane z zarządzaniem zasobami ludzkimi
Cel przedmiotuC-4Budowa umiejetnosci wykorzystania metod i technik oceniania pracy
C-6Zgłebianie procesów oceniania pracy
Treści programoweT-L-6Porównanie metod szacowania płac
T-L-7Charakterystyka systemu ocen pracowniczych w organizacji
Metody nauczaniaM-1Ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Kolokwium zaliczeniowe
S-1Ocena formująca: Ocena wykonania zadań powierzanych do samodzielnej realizacji podczas ćwiczeń laboratoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi wykorzystać żadnej z metod i technik oceniania w procesie pracy
3,0Student potrafi wykorzystać kilka metod i technik oceniania w procesie pracy
3,5Student potrafi wykorzystać większość metod i technik oceniania w procesie pracy
4,0Student potrafi wykorzystać wszystkie metody i techniki oceniania w procesie pracy
4,5Student potrafi wykorzystać wszystkie metody i techniki oceniania w procesie pracy i dostosować je do rodzaju organizacji
5,0Student potrafi wykorzystać wszystkie metody i techniki oceniania w procesie pracy i dostosować je do rodzaju organizacji, a także porównać je między sobą