Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (S1)
specjalność: Rachunkowość i finanse w jednostkach gospodarczych
Sylabus przedmiotu Podstawy zamówień publicznych:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Ekonomia | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | licencjat | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Podstawy zamówień publicznych | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Nieruchomości | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Małgorzata Blaszke <Malgorzata.Blaszke@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Maciej Nowak <Maciej.Nowak@zut.edu.pl>, Anna Oleńczuk-Paszel <Anna.Olenczuk-Paszel@zut.edu.pl>, Teodor Skotarczak <Teodor.Skotarczak@zut.edu.pl>, Monika Śpiewak-Szyjka <monika.spiewak-szyjka@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 1 | Grupa obieralna | 5 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Wymagania w zakresie wiedzy: student posiada wiadomości z zakresu prawa, makroekonomii oraz finansów publicznych |
W-2 | Wymagania w zakresie umiejętności: student potrafi posługiwać się aktami prawnymi w zakresie koniecznym dla ekonomistów |
W-3 | Wymagania w zakresie kompetencji: student potrafi pracować w grupie, samodzielnie opracować wskazany problem i formułować wnioski |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Wykształcenie wiedzy w zakresie uwarunkowań prawnych funkcjonwania zamówień publicznych, w tym stron zamówień publicznych, ich przedmiotu, zasad oraz trybów w zamówieniach publicznych. |
C-2 | Wykształcenie umiejętności wykorzystania zdobytej wiedzy w rozwiązywaniu konkretnych problemów |
C-3 | Wskazanie znaczenia zamówień publicznych w gospodarce rynkowej |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Geneza i istota zamówień publicznych | 5 |
T-A-2 | Podstawowe pojęcia z zakresu zamówień publicznych | 4 |
T-A-3 | Zakres przedmiotowy ustawy Prawo zamówień publicznych | 4 |
T-A-4 | Zakres podmiotowy ustawy Prawo zamówień publicznych | 4 |
T-A-5 | Zasady udzielania zamówień publicznych | 3 |
T-A-6 | Ogłoszenie o przetargu i specyfikacja istotnych warunków zamówienia jako źródła informacji o zamówieniu | 4 |
T-A-7 | Tryby udzielania zamówień | 6 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | Przygotowanie do zajęć (przedląd literatury i aktów prawnych) | 6 |
A-A-2 | Przygotowanie do kolokwium | 8 |
A-A-3 | Rozwiązywanie casusów | 8 |
A-A-4 | uczestnictwo w zajęciach | 30 |
A-A-5 | Konsutacje | 6 |
A-A-6 | Kolokwium | 2 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Metody podające - wykład informacyjny w postaci prezentacji multimedialnej |
M-2 | Metody aktywizujące - przypadków, dyskusja dydaktyczna |
M-3 | Metoday praktyczne - rozwiązywanie casusów |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: F - ocena casusów |
S-2 | Ocena formująca: F - ocena wypowiedzi ustnej sprawdzajacej wiedzę teoretyczną i umiejętności praktyczne |
S-3 | Ocena podsumowująca: P - zaliczenie zajęć na podstawie oceny casusów i oceny wypowiedzi ustnej |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_1A_O3/1_W01 zna strony, przedmiot i zasady udzielania zamówień publicznych | E_1A_W01, E_1A_W04 | — | C-1, C-2 | T-A-5, T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4 | M-3, M-1, M-2 | S-1, S-3, S-2 |
E_1A_O3/1_W02 wymienia i objaśnia tryby udzielania zamówień publicznych | E_1A_W01, E_1A_W05 | — | C-1 | T-A-6, T-A-7 | M-1 | S-3, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_1A_O3/1_U01 rozwiązuje casusy z zakresu zamówień publicznych | E_1A_U01, E_1A_U05 | — | C-2 | T-A-5, T-A-2, T-A-3, T-A-4 | M-3, M-2 | S-1, S-3 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_1A_O3/1_K01 świadomy znaczenia zamówień publicznych w gospodarce rynkowej | E_1A_K03 | — | C-3 | T-A-6, T-A-4 | M-1 | S-3, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_1A_O3/1_W01 zna strony, przedmiot i zasady udzielania zamówień publicznych | 2,0 | nie zna stron, przedmiotów i zasad udzielania zamówień publicznych |
3,0 | zna strony, przedmiot i zasady udzielania zamówień publicznych w stopniu dostatecznym | |
3,5 | zna strony, przedmiot i zasady udzielania zamówień publicznych w stopniu więcej niż dostatecznym | |
4,0 | zna strony, przedmiot i zasady udzielania zamówień publicznych w stopniu dobrym | |
4,5 | zna strony, przedmiot i zasady udzielania zamówień publicznych w stopniu więcej niż dobrym | |
5,0 | zna strony, przedmiot i zasady udzielania zamówień publicznych w stopniu bardzo dobrym | |
E_1A_O3/1_W02 wymienia i objaśnia tryby udzielania zamówień publicznych | 2,0 | nie zna trybów udzielania zamówień publicznych |
3,0 | wymienia i objaśnia tryby udzielania zamówień publicznych w stopniu dostatecznym | |
3,5 | wymienia i objaśnia tryby udzielania zamówień publicznych w stopniu więcej niż dostatecznym | |
4,0 | wymienia i objaśnia tryby udzielania zamówień publicznych w stopniu dobrym | |
4,5 | wymienia i objaśnia tryby udzielania zamówień publicznych w stopniu więcej niż dobrym | |
5,0 | wymienia i objaśnia tryby udzielania zamówień publicznych w stopniu bardzo dobrym |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_1A_O3/1_U01 rozwiązuje casusy z zakresu zamówień publicznych | 2,0 | nie rozwiązuje casusów z zakresu zamówień publicznych |
3,0 | rozwiązuje casusy z zakresu zamówień publicznych w stopniu dostatecznym | |
3,5 | rozwiązuje casusy z zakresu zamówień publicznych w stopniu więcej niż dostatecznym | |
4,0 | rozwiązuje casusy z zakresu zamówień publicznych w stopniu dobrym | |
4,5 | rozwiązuje casusy z zakresu zamówień publicznych w stopniu więcej niż dobrym | |
5,0 | rozwiązuje casusy z zakresu zamówień publicznych w stopniu bardzo dobrym |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_1A_O3/1_K01 świadomy znaczenia zamówień publicznych w gospodarce rynkowej | 2,0 | brak świadomości znaczenia zamówień publicznych i ochrony danych osobowych w gospodarce rynkowej |
3,0 | świadomy znaczenia zamówień publicznych i ochrony danych osobowych w gospodarce rynkowej w stopniu dostatecznym | |
3,5 | świadomy znaczenia zamówień publicznych i ochrony danych osobowych w gospodarce rynkowej w stopniu więcej niż dostatecznym | |
4,0 | świadomy znaczenia zamówień publicznych i ochrony danych osobowych w gospodarce rynkowej w stopniu dobrym | |
4,5 | świadomy znaczenia zamówień publicznych i ochrony danych osobowych w gospodarce rynkowej w stopniu więcej niż dobrym | |
5,0 | świadomy znaczenia zamówień publicznych i ochrony danych osobowych w gospodarce rynkowej w stopniu bardzo dobrym |
Literatura podstawowa
- Olszewska-Stompel J., Rokicki J., Zamówienia publiczne nie są trudne, LexisNexis, Warszawa, 2012
- Saczywko M., Zamówienia publiczne krok po kroku, Presscom, Warszawa, 2018
Literatura dodatkowa
- xxx, Ustawa z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych Dz. U. 2004, nr 19, poz. 177 z póżn. zm., xxx, xxx, 2011