Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (N2)

Sylabus przedmiotu Krajoznawstwo:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Ekonomia
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister
Obszary studiów charakterystyki PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Krajoznawstwo
Specjalność Gospodarka turystyczna
Jednostka prowadząca Katedra Studiów Regionalnych i Europejskich
Nauczyciel odpowiedzialny Wojciech Lewicki <Wojciech.Lewicki@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
konwersatoriaK3 9 2,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Wiedza z przedmiotów: podstawowa znajomość geografii i przyrody

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Rozbudzenie zainteresowania szeroko pojętym krajoznawstwem
C-2Rozbudzenie i ugruntowanie umiłowania kraju ojczystego, jego historii, tradycji i obyczajów ludowych
C-3Zapoznaie studentów z metodyką działalności krajoznawczej w różnych etapach życia

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
konwersatoria
T-K-1Przedmiot i podmiot krajoznawstwa. Geneza polskiego krajoznawstwa.2
T-K-2Walory krajoznawcze Polski. Dobra kulturowe na wybranych szlakach (szlaki: Bursztynowy, Zamków Krzyżackich, Cystrersów, Kopernika, Orlich Gniazd, Architektury Drewnianej).2
T-K-3Sposoby ratowania narodowych i etnicznych tradycji ludowych i etnicznych. Rola krajoznawców.2
T-K-4Pojęcie dziedzictwa i jego interpretacja. Polskie obiekty na liście światowego dziedzictwa UNESCO.2
T-K-5Inwentaryzacja krajoznawcza Polski w programach działań statutowych PTTK.1
9

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
konwersatoria
A-K-1Udział w konwersatoriach.9
A-K-2Poszukiwanie i zapoznanie się z treściami literatury wskazanej przez prowadzącego.9
A-K-3Uczestnictwo w konsultacjach2
A-K-4Przygotowanie i opracowanie jednego z wybranych przez studenta polskiego szlaku turystycznego.15
A-K-5Przegląd stron internetowych zawierających przykłady dziedzictwa kulturowego regionów i zapoznanie się z nimi.8
A-K-6Przygotowanie do zaliczenia przedmiotu.5
A-K-7Zaliczenie2
50

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład z prezentacją multimedialną.
M-2Dyskusja.
M-3Analiza studiów przypadków.
M-4Samodzielne prezentacje studentów.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena kolokwium czastkowego.
S-2Ocena formująca: Ocena kompetencji wspoldzialania i pracy w grupie podczas tworzenia prezentacji.
S-3Ocena formująca: Ocena kompetencji wspoldzialania i pracy w grupie podczas przygotowania studium przypadku.
S-4Ocena formująca: Ocena umiejetnosci samodzielnego wyszukiwania, analizowania, oceniania i uzytkowania informacji.
S-5Ocena formująca: Ocena samodzielnego wyszukiwania zdobywania wiedzy i rozwijania umiejętności logicznego myślenia i prezentacji własnych pogladów.
S-6Ocena formująca: Ocena umiejetnosci i kompetencji w dziedzinie krajoznawstwa.
S-7Ocena podsumowująca: Ocena zaliczeniowa z ćwiczeń (średnia z wszystkich ocen formujacych)

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_2A_D4/3_W01
Uzyskał podstawową wiedzę o roli krajoznawstwa w turystyce
E_2A_W01, E_2A_W04C-3, C-1T-K-1, T-K-2, T-K-3M-3, M-1S-7
E_2A_D4/3_W02
Ma wiedzę o metodyce stosowanej w krajoznawstwie
E_2A_W03, E_2A_W13C-3T-K-2, T-K-3M-1, M-2S-7, S-4
E_2A_D4/3_W03
Potrafi uzupełniać nabytą wiedzę i umiejętności
E_2A_W03, E_2A_W14, E_2A_W15C-3, C-1T-K-3, T-K-1, T-K-2M-2, M-4S-7
E_2A_D4/3_W04
Ma wiedzę o lokalnych osobliwościach turystycznych głównych regionów
E_2A_W04C-3, C-1T-K-3, T-K-2, T-K-1M-2, M-1, M-4S-7

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_2A_D4/3_U01
Potrafi ocenić zjawiska gospodarcze w regionie i kraju i omówić główne atrakcje turystyczne kraju.
E_2A_U03, E_2A_U07, E_2A_U18C-2, C-3, C-1T-K-1, T-K-3M-2, M-1, M-4S-5, S-7

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_2A_D4/3_K01
Ma świadomość znaczenia atrakcyjności turystycznej dla wizerunku regionów
E_2A_K03, E_2A_K05C-2, C-3, C-1T-K-1, T-K-2, T-K-3M-2, M-1, M-4S-7, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
E_2A_D4/3_W01
Uzyskał podstawową wiedzę o roli krajoznawstwa w turystyce
2,0Nie zna podstawowych pojęć z zakresu krajoznawstwa
3,0w zakresie dostatecznym opanował podstawowy materiał programowy
3,5Student: - opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, - w zakresie stosunku do wieddzy średnio zainteresowany - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku.
4,0- w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy - w zakresie rozumienia wiedzy opanował niemal poprawnie całość zakresu materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia nieznaczne uchybieniaw treści i języku
4,5- - w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy - w zakresie rozumienia wiedzy opanował całość zakresu materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił całość treści programowych - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie - wykazuje wiedzę bez trudności
5,0- w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy a nawet go przekracza - w zakresie rozumienia wiedzy opanował poprawnie całość zakresu materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił treści programowe - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje ciekawość poznawczą - w zakresie wyrażania wiedzy - dokonuje tego bez trudności, a tezy są prawidłowe i pewne
E_2A_D4/3_W02
Ma wiedzę o metodyce stosowanej w krajoznawstwie
2,0Nie zna podstawowych pojęć z zakresu krajoznawstwa
3,0w zakresie dostatecznym opanował podstawowy materiał programowy
3,5Student: - opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, - w zakresie stosunku do wieddzy średnio zainteresowany - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku.
4,0- w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy - w zakresie rozumienia wiedzy opanował niemal poprawnie całość zakresu materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia nieznaczne uchybieniaw treści i języku
4,5- - w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy - w zakresie rozumienia wiedzy opanował całość zakresu materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił całość treści programowych - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie - wykazuje wiedzę bez trudności
5,0- w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy a nawet go przekracza - w zakresie rozumienia wiedzy opanował poprawnie całość zakresu materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił treści programowe - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje ciekawość poznawczą - w zakresie wyrażania wiedzy - dokonuje tego bez trudności, a tezy są prawidłowe i pewne
E_2A_D4/3_W03
Potrafi uzupełniać nabytą wiedzę i umiejętności
2,0Nie zna podstawowych pojęć z zakresu krajoznawstwa
3,0w zakresie dostatecznym opanował podstawowy materiał programowy
3,5Student: - opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, - w zakresie stosunku do wieddzy średnio zainteresowany - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku.
4,0- w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy - w zakresie rozumienia wiedzy opanował niemal poprawnie całość zakresu materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia nieznaczne uchybieniaw treści i języku
4,5- - w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy - w zakresie rozumienia wiedzy opanował całość zakresu materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił całość treści programowych - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie - wykazuje wiedzę bez trudności
5,0- w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy a nawet go przekracza - w zakresie rozumienia wiedzy opanował poprawnie całość zakresu materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił treści programowe - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje ciekawość poznawczą - w zakresie wyrażania wiedzy - dokonuje tego bez trudności, a tezy są prawidłowe i pewne
E_2A_D4/3_W04
Ma wiedzę o lokalnych osobliwościach turystycznych głównych regionów
2,0Nie zna podstawowych pojęć z zakresu krajoznawstwa
3,0w zakresie dostatecznym opanował podstawowy materiał programowy
3,5Student: - opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, - w zakresie stosunku do wieddzy średnio zainteresowany - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku.
4,0- w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy - w zakresie rozumienia wiedzy opanował niemal poprawnie całość zakresu materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia nieznaczne uchybieniaw treści i języku
4,5- - w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy - w zakresie rozumienia wiedzy opanował całość zakresu materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił całość treści programowych - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie - wykazuje wiedzę bez trudności
5,0- w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy a nawet go przekracza - w zakresie rozumienia wiedzy opanował poprawnie całość zakresu materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił treści programowe - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje ciekawość poznawczą - w zakresie wyrażania wiedzy - dokonuje tego bez trudności, a tezy są prawidłowe i pewne

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
E_2A_D4/3_U01
Potrafi ocenić zjawiska gospodarcze w regionie i kraju i omówić główne atrakcje turystyczne kraju.
2,0Nie zna podstawowych pojęć z zakresu krajoznawstwa
3,0w zakresie dostatecznym opanował podstawowy materiał programowy
3,5Student: - opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, - w zakresie stosunku do wieddzy średnio zainteresowany - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku.
4,0- w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy - w zakresie rozumienia wiedzy opanował niemal poprawnie całość zakresu materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia nieznaczne uchybieniaw treści i języku
4,5- - w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy - w zakresie rozumienia wiedzy opanował całość zakresu materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił całość treści programowych - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie - wykazuje wiedzę bez trudności
5,0- w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy a nawet go przekracza - w zakresie rozumienia wiedzy opanował poprawnie całość zakresu materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił treści programowe - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje ciekawość poznawczą - w zakresie wyrażania wiedzy - dokonuje tego bez trudności, a tezy są prawidłowe i pewne

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
E_2A_D4/3_K01
Ma świadomość znaczenia atrakcyjności turystycznej dla wizerunku regionów
2,0Nie zna podstawowych pojęć z zakresu krajoznawstwa
3,0w zakresie dostatecznym opanował podstawowy materiał programowy
3,5Student: - opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, - w zakresie stosunku do wieddzy średnio zainteresowany - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku.
4,0- w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy - w zakresie rozumienia wiedzy opanował niemal poprawnie całość zakresu materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia nieznaczne uchybieniaw treści i języku
4,5- - w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy - w zakresie rozumienia wiedzy opanował całość zakresu materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił całość treści programowych - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie - wykazuje wiedzę bez trudności
5,0- w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy a nawet go przekracza - w zakresie rozumienia wiedzy opanował poprawnie całość zakresu materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił treści programowe - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje ciekawość poznawczą - w zakresie wyrażania wiedzy - dokonuje tego bez trudności, a tezy są prawidłowe i pewne

Literatura podstawowa

  1. Stasiak, Andrzej - Red. Dobroniak, Małgorzata, Geografia turystyki Polski : przewodnik do ćwiczeń krajoznawczych, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa, 2009, 1, ISBN 978-83-208-1769-0
  2. Kruczek Z., Kruczek A.,Nowacki M, Krajoznawstwo, PROKSENIA, Kraków, 2010, 8, ISBN 978-83-60789-20-9

Literatura dodatkowa

  1. Elżbieta Szkurłat, Arkadiusz Głowacz, Edukacja geograficzna na świecie i w Polsce - wybrane problemy, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Warszawa, 2011, 1, ISSN:978-83-7969-453-2 dostep: https://libra.ibuk.pl/reader/edukacja-geograficzna-na-swiecie-i-w-polsce- --wybrane-problemy-elzbieta-szkurlat-arkadiusz-149652

Treści programowe - konwersatoria

KODTreść programowaGodziny
T-K-1Przedmiot i podmiot krajoznawstwa. Geneza polskiego krajoznawstwa.2
T-K-2Walory krajoznawcze Polski. Dobra kulturowe na wybranych szlakach (szlaki: Bursztynowy, Zamków Krzyżackich, Cystrersów, Kopernika, Orlich Gniazd, Architektury Drewnianej).2
T-K-3Sposoby ratowania narodowych i etnicznych tradycji ludowych i etnicznych. Rola krajoznawców.2
T-K-4Pojęcie dziedzictwa i jego interpretacja. Polskie obiekty na liście światowego dziedzictwa UNESCO.2
T-K-5Inwentaryzacja krajoznawcza Polski w programach działań statutowych PTTK.1
9

Formy aktywności - konwersatoria

KODForma aktywnościGodziny
A-K-1Udział w konwersatoriach.9
A-K-2Poszukiwanie i zapoznanie się z treściami literatury wskazanej przez prowadzącego.9
A-K-3Uczestnictwo w konsultacjach2
A-K-4Przygotowanie i opracowanie jednego z wybranych przez studenta polskiego szlaku turystycznego.15
A-K-5Przegląd stron internetowych zawierających przykłady dziedzictwa kulturowego regionów i zapoznanie się z nimi.8
A-K-6Przygotowanie do zaliczenia przedmiotu.5
A-K-7Zaliczenie2
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_2A_D4/3_W01Uzyskał podstawową wiedzę o roli krajoznawstwa w turystyce
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_W01Ma rozszerzoną wiedzę z zakresu ekonomii, jej miejscu w systemie nauk społecznych oraz powiązaniach z innymi dyscyplinami naukowymi
E_2A_W04Ma wiedzę o różnych rodzajach więzi społecznych i występujących między nimi prawidłowościach oraz wiedzę pogłębioną o wybranych kategoriach tych więzi
Cel przedmiotuC-3Zapoznaie studentów z metodyką działalności krajoznawczej w różnych etapach życia
C-1Rozbudzenie zainteresowania szeroko pojętym krajoznawstwem
Treści programoweT-K-1Przedmiot i podmiot krajoznawstwa. Geneza polskiego krajoznawstwa.
T-K-2Walory krajoznawcze Polski. Dobra kulturowe na wybranych szlakach (szlaki: Bursztynowy, Zamków Krzyżackich, Cystrersów, Kopernika, Orlich Gniazd, Architektury Drewnianej).
T-K-3Sposoby ratowania narodowych i etnicznych tradycji ludowych i etnicznych. Rola krajoznawców.
Metody nauczaniaM-3Analiza studiów przypadków.
M-1Wykład z prezentacją multimedialną.
Sposób ocenyS-7Ocena podsumowująca: Ocena zaliczeniowa z ćwiczeń (średnia z wszystkich ocen formujacych)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie zna podstawowych pojęć z zakresu krajoznawstwa
3,0w zakresie dostatecznym opanował podstawowy materiał programowy
3,5Student: - opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, - w zakresie stosunku do wieddzy średnio zainteresowany - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku.
4,0- w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy - w zakresie rozumienia wiedzy opanował niemal poprawnie całość zakresu materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia nieznaczne uchybieniaw treści i języku
4,5- - w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy - w zakresie rozumienia wiedzy opanował całość zakresu materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił całość treści programowych - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie - wykazuje wiedzę bez trudności
5,0- w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy a nawet go przekracza - w zakresie rozumienia wiedzy opanował poprawnie całość zakresu materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił treści programowe - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje ciekawość poznawczą - w zakresie wyrażania wiedzy - dokonuje tego bez trudności, a tezy są prawidłowe i pewne
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_2A_D4/3_W02Ma wiedzę o metodyce stosowanej w krajoznawstwie
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_W03Ma pogłębioną wiedzę na temat relacji między strukturami i instytucjami społecznymi w odniesieniu do wybranych struktur i instytucji społecznych i kategorii więzi społecznych lub wybranych kręgów kulturowych
E_2A_W13Ma pogłębioną wiedzę o poglądach na temat struktur, zjawisk i instytucji społecznych oraz rodzajów więzi społecznych a także o ich historycznej ewolucji
Cel przedmiotuC-3Zapoznaie studentów z metodyką działalności krajoznawczej w różnych etapach życia
Treści programoweT-K-2Walory krajoznawcze Polski. Dobra kulturowe na wybranych szlakach (szlaki: Bursztynowy, Zamków Krzyżackich, Cystrersów, Kopernika, Orlich Gniazd, Architektury Drewnianej).
T-K-3Sposoby ratowania narodowych i etnicznych tradycji ludowych i etnicznych. Rola krajoznawców.
Metody nauczaniaM-1Wykład z prezentacją multimedialną.
M-2Dyskusja.
Sposób ocenyS-7Ocena podsumowująca: Ocena zaliczeniowa z ćwiczeń (średnia z wszystkich ocen formujacych)
S-4Ocena formująca: Ocena umiejetnosci samodzielnego wyszukiwania, analizowania, oceniania i uzytkowania informacji.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie zna podstawowych pojęć z zakresu krajoznawstwa
3,0w zakresie dostatecznym opanował podstawowy materiał programowy
3,5Student: - opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, - w zakresie stosunku do wieddzy średnio zainteresowany - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku.
4,0- w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy - w zakresie rozumienia wiedzy opanował niemal poprawnie całość zakresu materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia nieznaczne uchybieniaw treści i języku
4,5- - w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy - w zakresie rozumienia wiedzy opanował całość zakresu materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił całość treści programowych - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie - wykazuje wiedzę bez trudności
5,0- w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy a nawet go przekracza - w zakresie rozumienia wiedzy opanował poprawnie całość zakresu materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił treści programowe - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje ciekawość poznawczą - w zakresie wyrażania wiedzy - dokonuje tego bez trudności, a tezy są prawidłowe i pewne
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_2A_D4/3_W03Potrafi uzupełniać nabytą wiedzę i umiejętności
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_W03Ma pogłębioną wiedzę na temat relacji między strukturami i instytucjami społecznymi w odniesieniu do wybranych struktur i instytucji społecznych i kategorii więzi społecznych lub wybranych kręgów kulturowych
E_2A_W14Zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego oraz konieczność zarządzania zasobami własności intelektualnej
E_2A_W15Zna zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości wykorzystującej wiedzę z zakresu ekonomii
Cel przedmiotuC-3Zapoznaie studentów z metodyką działalności krajoznawczej w różnych etapach życia
C-1Rozbudzenie zainteresowania szeroko pojętym krajoznawstwem
Treści programoweT-K-3Sposoby ratowania narodowych i etnicznych tradycji ludowych i etnicznych. Rola krajoznawców.
T-K-1Przedmiot i podmiot krajoznawstwa. Geneza polskiego krajoznawstwa.
T-K-2Walory krajoznawcze Polski. Dobra kulturowe na wybranych szlakach (szlaki: Bursztynowy, Zamków Krzyżackich, Cystrersów, Kopernika, Orlich Gniazd, Architektury Drewnianej).
Metody nauczaniaM-2Dyskusja.
M-4Samodzielne prezentacje studentów.
Sposób ocenyS-7Ocena podsumowująca: Ocena zaliczeniowa z ćwiczeń (średnia z wszystkich ocen formujacych)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie zna podstawowych pojęć z zakresu krajoznawstwa
3,0w zakresie dostatecznym opanował podstawowy materiał programowy
3,5Student: - opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, - w zakresie stosunku do wieddzy średnio zainteresowany - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku.
4,0- w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy - w zakresie rozumienia wiedzy opanował niemal poprawnie całość zakresu materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia nieznaczne uchybieniaw treści i języku
4,5- - w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy - w zakresie rozumienia wiedzy opanował całość zakresu materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił całość treści programowych - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie - wykazuje wiedzę bez trudności
5,0- w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy a nawet go przekracza - w zakresie rozumienia wiedzy opanował poprawnie całość zakresu materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił treści programowe - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje ciekawość poznawczą - w zakresie wyrażania wiedzy - dokonuje tego bez trudności, a tezy są prawidłowe i pewne
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_2A_D4/3_W04Ma wiedzę o lokalnych osobliwościach turystycznych głównych regionów
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_W04Ma wiedzę o różnych rodzajach więzi społecznych i występujących między nimi prawidłowościach oraz wiedzę pogłębioną o wybranych kategoriach tych więzi
Cel przedmiotuC-3Zapoznaie studentów z metodyką działalności krajoznawczej w różnych etapach życia
C-1Rozbudzenie zainteresowania szeroko pojętym krajoznawstwem
Treści programoweT-K-3Sposoby ratowania narodowych i etnicznych tradycji ludowych i etnicznych. Rola krajoznawców.
T-K-2Walory krajoznawcze Polski. Dobra kulturowe na wybranych szlakach (szlaki: Bursztynowy, Zamków Krzyżackich, Cystrersów, Kopernika, Orlich Gniazd, Architektury Drewnianej).
T-K-1Przedmiot i podmiot krajoznawstwa. Geneza polskiego krajoznawstwa.
Metody nauczaniaM-2Dyskusja.
M-1Wykład z prezentacją multimedialną.
M-4Samodzielne prezentacje studentów.
Sposób ocenyS-7Ocena podsumowująca: Ocena zaliczeniowa z ćwiczeń (średnia z wszystkich ocen formujacych)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie zna podstawowych pojęć z zakresu krajoznawstwa
3,0w zakresie dostatecznym opanował podstawowy materiał programowy
3,5Student: - opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, - w zakresie stosunku do wieddzy średnio zainteresowany - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku.
4,0- w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy - w zakresie rozumienia wiedzy opanował niemal poprawnie całość zakresu materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia nieznaczne uchybieniaw treści i języku
4,5- - w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy - w zakresie rozumienia wiedzy opanował całość zakresu materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił całość treści programowych - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie - wykazuje wiedzę bez trudności
5,0- w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy a nawet go przekracza - w zakresie rozumienia wiedzy opanował poprawnie całość zakresu materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił treści programowe - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje ciekawość poznawczą - w zakresie wyrażania wiedzy - dokonuje tego bez trudności, a tezy są prawidłowe i pewne
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_2A_D4/3_U01Potrafi ocenić zjawiska gospodarcze w regionie i kraju i omówić główne atrakcje turystyczne kraju.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_U03Umie organizować pracę własną i zespołu, dostrzegać problemy i je rozwiązywać
E_2A_U07Rozwiązuje problemy makro-i mikroekonomiczne z wykorzystaniem zaawansowanych narzędzi analitycznych, w tym nowoczesnych technologii informatycznych
E_2A_U18Potrafi weryfikować swoje działania ze względu na ich skutki ekonomiczno-finansowe, prawne i moralne
Cel przedmiotuC-2Rozbudzenie i ugruntowanie umiłowania kraju ojczystego, jego historii, tradycji i obyczajów ludowych
C-3Zapoznaie studentów z metodyką działalności krajoznawczej w różnych etapach życia
C-1Rozbudzenie zainteresowania szeroko pojętym krajoznawstwem
Treści programoweT-K-1Przedmiot i podmiot krajoznawstwa. Geneza polskiego krajoznawstwa.
T-K-3Sposoby ratowania narodowych i etnicznych tradycji ludowych i etnicznych. Rola krajoznawców.
Metody nauczaniaM-2Dyskusja.
M-1Wykład z prezentacją multimedialną.
M-4Samodzielne prezentacje studentów.
Sposób ocenyS-5Ocena formująca: Ocena samodzielnego wyszukiwania zdobywania wiedzy i rozwijania umiejętności logicznego myślenia i prezentacji własnych pogladów.
S-7Ocena podsumowująca: Ocena zaliczeniowa z ćwiczeń (średnia z wszystkich ocen formujacych)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie zna podstawowych pojęć z zakresu krajoznawstwa
3,0w zakresie dostatecznym opanował podstawowy materiał programowy
3,5Student: - opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, - w zakresie stosunku do wieddzy średnio zainteresowany - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku.
4,0- w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy - w zakresie rozumienia wiedzy opanował niemal poprawnie całość zakresu materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia nieznaczne uchybieniaw treści i języku
4,5- - w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy - w zakresie rozumienia wiedzy opanował całość zakresu materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił całość treści programowych - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie - wykazuje wiedzę bez trudności
5,0- w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy a nawet go przekracza - w zakresie rozumienia wiedzy opanował poprawnie całość zakresu materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił treści programowe - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje ciekawość poznawczą - w zakresie wyrażania wiedzy - dokonuje tego bez trudności, a tezy są prawidłowe i pewne
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_2A_D4/3_K01Ma świadomość znaczenia atrakcyjności turystycznej dla wizerunku regionów
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_K03Prawidłowej identyfikacji i rozstrzygania dylematów związanych z wykonywaniem zawodu
E_2A_K05Myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-2Rozbudzenie i ugruntowanie umiłowania kraju ojczystego, jego historii, tradycji i obyczajów ludowych
C-3Zapoznaie studentów z metodyką działalności krajoznawczej w różnych etapach życia
C-1Rozbudzenie zainteresowania szeroko pojętym krajoznawstwem
Treści programoweT-K-1Przedmiot i podmiot krajoznawstwa. Geneza polskiego krajoznawstwa.
T-K-2Walory krajoznawcze Polski. Dobra kulturowe na wybranych szlakach (szlaki: Bursztynowy, Zamków Krzyżackich, Cystrersów, Kopernika, Orlich Gniazd, Architektury Drewnianej).
T-K-3Sposoby ratowania narodowych i etnicznych tradycji ludowych i etnicznych. Rola krajoznawców.
Metody nauczaniaM-2Dyskusja.
M-1Wykład z prezentacją multimedialną.
M-4Samodzielne prezentacje studentów.
Sposób ocenyS-7Ocena podsumowująca: Ocena zaliczeniowa z ćwiczeń (średnia z wszystkich ocen formujacych)
S-2Ocena formująca: Ocena kompetencji wspoldzialania i pracy w grupie podczas tworzenia prezentacji.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie zna podstawowych pojęć z zakresu krajoznawstwa
3,0w zakresie dostatecznym opanował podstawowy materiał programowy
3,5Student: - opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, - w zakresie stosunku do wieddzy średnio zainteresowany - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku.
4,0- w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy - w zakresie rozumienia wiedzy opanował niemal poprawnie całość zakresu materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia nieznaczne uchybieniaw treści i języku
4,5- - w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy - w zakresie rozumienia wiedzy opanował całość zakresu materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił całość treści programowych - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie - wykazuje wiedzę bez trudności
5,0- w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy a nawet go przekracza - w zakresie rozumienia wiedzy opanował poprawnie całość zakresu materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił treści programowe - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje ciekawość poznawczą - w zakresie wyrażania wiedzy - dokonuje tego bez trudności, a tezy są prawidłowe i pewne