Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (N2)
specjalność: Logistyka w biznesie

Sylabus przedmiotu Nieruchomości rekreacyjne:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Ekonomia
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister
Obszary studiów charakterystyki PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Nieruchomości rekreacyjne
Specjalność Gospodarka turystyczna
Jednostka prowadząca Katedra Studiów Regionalnych i Europejskich
Nauczyciel odpowiedzialny Agnieszka Brelik <Agnieszka.Brelik@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA4 6 1,00,50zaliczenie
wykładyW4 3 1,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1znajomość podstaw usług turystycznych, elementów mikro i makroekonomii; zasad gospodarki rynkowej

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Kształcenie specjalistów wykorzystujących wiedzę z ekonomii i zarządzania w kierowaniu obiektami turystycznymi

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Książka Obiektu Budowlanego – remont, modernizacja, nadbudowa obiektu turystycznego1
T-A-2Akty prawne w gospodarce nieruchomościami turystycznymi1
T-A-3Ekonomiczne aspekty prowadzenia działalności turystycznej (koszty prowadzenia działalności noclegowej)1
T-A-4Ruch turystyczny a wykorzystanie bazy noclegowej1
T-A-5Tendencje rynku nieruchomości turystycznych1
T-A-6Rynek nieruchomości i rekreacyjnych w gminach turystycznych woj. zachodniopomorskiego.1
6
wykłady
T-W-1Rodzaje obiektów turystycznych1
T-W-2Inwestycje w nieruchomości turystyczne1
T-W-3Rola zarządcy nieruchomością turystyczną1
3

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Udział w ćwiczeniach6
A-A-2Przygotowanie do ćwiczeń5
A-A-3Studiowanie wskazanej literatury4
A-A-4Udzial w konsultacjach4
A-A-5Praca w domu4
A-A-6Zaliczenie2
25
wykłady
A-W-1Udział w wykladach3
A-W-2Studiowanie wskazanej literatury10
A-W-3Udział w konsultacjach5
A-W-4Przygotowanie do wykladow5
A-W-5Zaliczenie2
25

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład z prezentacjami multimedialnymi
M-2Dyskusja dydaktyczna, analiza przypadków, sporządzanie planów i elementów strategii, uzasadnianie propozycji rozwiązań

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena kolokwium w formie pisemnej (30 minut)
S-2Ocena formująca: Ocena zaliczeniowa z ćwiczeń - wypadkowa ocen cząstkowych
S-3Ocena formująca: Ocena z zaliczenia w formie pisemnej

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_2A_D4/15_W01
Uzyskał wiedzę o nieruchomościach turystycznych
E_2A_W02C-1T-A-6, T-W-2, T-W-1M-1, M-2S-1, S-2, S-3

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_2A_D4/15_U01
Sporządzanie projektów planów i elementów strategii turystycznych i zna rolę zarządcy nieruchomości.
E_2A_U04, E_2A_U18C-1T-A-5, T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-W-3M-1S-2, S-3

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_2A_D4/15_K01
Potrafi analizować rynek usług turystycznych i uzasadniać swe plany
E_2A_K03C-1T-A-4, T-A-5, T-A-6, T-A-3M-1, M-2S-1, S-2, S-3

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
E_2A_D4/15_W01
Uzyskał wiedzę o nieruchomościach turystycznych
2,0Nie zna podstawowych pojęć z zakresu nieruchomości
3,0w zakresie dostatecznym opanował podstawowy materiał programowy
3,5Student: - opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, - w zakresie stosunku do wieddzy średnio zainteresowany - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku.
4,0- w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy - w zakresie rozumienia wiedzy opanował niemal poprawnie całość zakresu materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia nieznaczne uchybieniaw treści i języku
4,5- - w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy - w zakresie rozumienia wiedzy opanował całość zakresu materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił całość treści programowych - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie - wykazuje wiedzę bez trudności
5,0- w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy a nawet go przekracza - w zakresie rozumienia wiedzy opanował poprawnie całość zakresu materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił treści programowe - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje ciekawość poznawczą - w zakresie wyrażania wiedzy - dokonuje tego bez trudności, a tezy są prawidłowe i pewne

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
E_2A_D4/15_U01
Sporządzanie projektów planów i elementów strategii turystycznych i zna rolę zarządcy nieruchomości.
2,0Nie zna podstawowych pojęć z zakresu nieruchomości
3,0w zakresie dostatecznym opanował podstawowy materiał programowy
3,5Student: - opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, - w zakresie stosunku do wieddzy średnio zainteresowany - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku.
4,0- w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy - w zakresie rozumienia wiedzy opanował niemal poprawnie całość zakresu materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia nieznaczne uchybieniaw treści i języku
4,5- - w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy - w zakresie rozumienia wiedzy opanował całość zakresu materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił całość treści programowych - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie - wykazuje wiedzę bez trudności
5,0- w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy a nawet go przekracza - w zakresie rozumienia wiedzy opanował poprawnie całość zakresu materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił treści programowe - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje ciekawość poznawczą - w zakresie wyrażania wiedzy - dokonuje tego bez trudności, a tezy są prawidłowe i pewne

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
E_2A_D4/15_K01
Potrafi analizować rynek usług turystycznych i uzasadniać swe plany
2,0Nie zna podstawowych pojęć z zakresu nieruchomości
3,0w zakresie dostatecznym opanował podstawowy materiał programowy
3,5Student: - opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, - w zakresie stosunku do wieddzy średnio zainteresowany - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku.
4,0- w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy - w zakresie rozumienia wiedzy opanował niemal poprawnie całość zakresu materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia nieznaczne uchybieniaw treści i języku
4,5- - w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy - w zakresie rozumienia wiedzy opanował całość zakresu materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił całość treści programowych - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie - wykazuje wiedzę bez trudności
5,0- w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy a nawet go przekracza - w zakresie rozumienia wiedzy opanował poprawnie całość zakresu materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił treści programowe - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje ciekawość poznawczą - w zakresie wyrażania wiedzy - dokonuje tego bez trudności, a tezy są prawidłowe i pewne

Literatura podstawowa

  1. Panasiuk A., Ekonomika turystyki i rekreacji, PWN, 2014
  2. Reformat, Beata, Innowacje w turystyce, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, 2017
  3. Kucharska-Stasiak, Ewa, Ekonomiczny wymiar nieruchomości, PWN, 2016

Literatura dodatkowa

  1. Kucharska-Stasiak E, Wartość Rynkowa Nieruchomości, Twigger, Warszawa, 2000

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Książka Obiektu Budowlanego – remont, modernizacja, nadbudowa obiektu turystycznego1
T-A-2Akty prawne w gospodarce nieruchomościami turystycznymi1
T-A-3Ekonomiczne aspekty prowadzenia działalności turystycznej (koszty prowadzenia działalności noclegowej)1
T-A-4Ruch turystyczny a wykorzystanie bazy noclegowej1
T-A-5Tendencje rynku nieruchomości turystycznych1
T-A-6Rynek nieruchomości i rekreacyjnych w gminach turystycznych woj. zachodniopomorskiego.1
6

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Rodzaje obiektów turystycznych1
T-W-2Inwestycje w nieruchomości turystyczne1
T-W-3Rola zarządcy nieruchomością turystyczną1
3

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Udział w ćwiczeniach6
A-A-2Przygotowanie do ćwiczeń5
A-A-3Studiowanie wskazanej literatury4
A-A-4Udzial w konsultacjach4
A-A-5Praca w domu4
A-A-6Zaliczenie2
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Udział w wykladach3
A-W-2Studiowanie wskazanej literatury10
A-W-3Udział w konsultacjach5
A-W-4Przygotowanie do wykladow5
A-W-5Zaliczenie2
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_2A_D4/15_W01Uzyskał wiedzę o nieruchomościach turystycznych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_W02Ma rozszerzoną wiedzę na temat struktur i instytucji społecznych oraz pogłębioną wiedzę w odniesieniu do wybranych struktur i instytucji społecznych
Cel przedmiotuC-1Kształcenie specjalistów wykorzystujących wiedzę z ekonomii i zarządzania w kierowaniu obiektami turystycznymi
Treści programoweT-A-6Rynek nieruchomości i rekreacyjnych w gminach turystycznych woj. zachodniopomorskiego.
T-W-2Inwestycje w nieruchomości turystyczne
T-W-1Rodzaje obiektów turystycznych
Metody nauczaniaM-1Wykład z prezentacjami multimedialnymi
M-2Dyskusja dydaktyczna, analiza przypadków, sporządzanie planów i elementów strategii, uzasadnianie propozycji rozwiązań
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena kolokwium w formie pisemnej (30 minut)
S-2Ocena formująca: Ocena zaliczeniowa z ćwiczeń - wypadkowa ocen cząstkowych
S-3Ocena formująca: Ocena z zaliczenia w formie pisemnej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie zna podstawowych pojęć z zakresu nieruchomości
3,0w zakresie dostatecznym opanował podstawowy materiał programowy
3,5Student: - opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, - w zakresie stosunku do wieddzy średnio zainteresowany - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku.
4,0- w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy - w zakresie rozumienia wiedzy opanował niemal poprawnie całość zakresu materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia nieznaczne uchybieniaw treści i języku
4,5- - w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy - w zakresie rozumienia wiedzy opanował całość zakresu materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił całość treści programowych - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie - wykazuje wiedzę bez trudności
5,0- w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy a nawet go przekracza - w zakresie rozumienia wiedzy opanował poprawnie całość zakresu materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił treści programowe - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje ciekawość poznawczą - w zakresie wyrażania wiedzy - dokonuje tego bez trudności, a tezy są prawidłowe i pewne
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_2A_D4/15_U01Sporządzanie projektów planów i elementów strategii turystycznych i zna rolę zarządcy nieruchomości.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_U04Potrafi zastosować narzędzia i metody pomiaru zjawisk rynkowych
E_2A_U18Potrafi weryfikować swoje działania ze względu na ich skutki ekonomiczno-finansowe, prawne i moralne
Cel przedmiotuC-1Kształcenie specjalistów wykorzystujących wiedzę z ekonomii i zarządzania w kierowaniu obiektami turystycznymi
Treści programoweT-A-5Tendencje rynku nieruchomości turystycznych
T-A-1Książka Obiektu Budowlanego – remont, modernizacja, nadbudowa obiektu turystycznego
T-A-2Akty prawne w gospodarce nieruchomościami turystycznymi
T-A-3Ekonomiczne aspekty prowadzenia działalności turystycznej (koszty prowadzenia działalności noclegowej)
T-W-3Rola zarządcy nieruchomością turystyczną
Metody nauczaniaM-1Wykład z prezentacjami multimedialnymi
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Ocena zaliczeniowa z ćwiczeń - wypadkowa ocen cząstkowych
S-3Ocena formująca: Ocena z zaliczenia w formie pisemnej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie zna podstawowych pojęć z zakresu nieruchomości
3,0w zakresie dostatecznym opanował podstawowy materiał programowy
3,5Student: - opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, - w zakresie stosunku do wieddzy średnio zainteresowany - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku.
4,0- w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy - w zakresie rozumienia wiedzy opanował niemal poprawnie całość zakresu materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia nieznaczne uchybieniaw treści i języku
4,5- - w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy - w zakresie rozumienia wiedzy opanował całość zakresu materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił całość treści programowych - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie - wykazuje wiedzę bez trudności
5,0- w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy a nawet go przekracza - w zakresie rozumienia wiedzy opanował poprawnie całość zakresu materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił treści programowe - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje ciekawość poznawczą - w zakresie wyrażania wiedzy - dokonuje tego bez trudności, a tezy są prawidłowe i pewne
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_2A_D4/15_K01Potrafi analizować rynek usług turystycznych i uzasadniać swe plany
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_K03Prawidłowej identyfikacji i rozstrzygania dylematów związanych z wykonywaniem zawodu
Cel przedmiotuC-1Kształcenie specjalistów wykorzystujących wiedzę z ekonomii i zarządzania w kierowaniu obiektami turystycznymi
Treści programoweT-A-4Ruch turystyczny a wykorzystanie bazy noclegowej
T-A-5Tendencje rynku nieruchomości turystycznych
T-A-6Rynek nieruchomości i rekreacyjnych w gminach turystycznych woj. zachodniopomorskiego.
T-A-3Ekonomiczne aspekty prowadzenia działalności turystycznej (koszty prowadzenia działalności noclegowej)
Metody nauczaniaM-1Wykład z prezentacjami multimedialnymi
M-2Dyskusja dydaktyczna, analiza przypadków, sporządzanie planów i elementów strategii, uzasadnianie propozycji rozwiązań
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena kolokwium w formie pisemnej (30 minut)
S-2Ocena formująca: Ocena zaliczeniowa z ćwiczeń - wypadkowa ocen cząstkowych
S-3Ocena formująca: Ocena z zaliczenia w formie pisemnej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie zna podstawowych pojęć z zakresu nieruchomości
3,0w zakresie dostatecznym opanował podstawowy materiał programowy
3,5Student: - opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, - w zakresie stosunku do wieddzy średnio zainteresowany - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku.
4,0- w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy - w zakresie rozumienia wiedzy opanował niemal poprawnie całość zakresu materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia nieznaczne uchybieniaw treści i języku
4,5- - w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy - w zakresie rozumienia wiedzy opanował całość zakresu materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił całość treści programowych - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie - wykazuje wiedzę bez trudności
5,0- w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy a nawet go przekracza - w zakresie rozumienia wiedzy opanował poprawnie całość zakresu materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił treści programowe - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje ciekawość poznawczą - w zakresie wyrażania wiedzy - dokonuje tego bez trudności, a tezy są prawidłowe i pewne