Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (N2)
specjalność: Gospodarowanie kapitałem ludzkim

Sylabus przedmiotu Aplikowanie i zarządzanie projektami:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Ekonomia
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister
Obszary studiów charakterystyki PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Aplikowanie i zarządzanie projektami
Specjalność Logistyka w biznesie
Jednostka prowadząca Katedra Analizy Systemowej i Marketingu
Nauczyciel odpowiedzialny Andrzej Sobczyk <Andrzej.Sobczyk@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 5,0 ECTS (formy) 5,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW3 10 2,00,50zaliczenie
laboratoriaL3 15 3,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1umiejętność analitycznego myślenia
W-2podstawy zarządzania finansami i analizy ekonomicznej

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1zapoznanie z podstawową wiedzą na temat procesu przygotowywania i zarządzania projektem
C-2przygotowanie do identyfikacji problemów i ustalania priorytetów usprawniających działania organizacji oraz poprawiających ich efektywność

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Identyfikacja projektu. drzewo problemów, drzewo celów4
T-L-2identyfikacja zadań w projekcie, harmonogram realizacyjny, ścieżka krytyczna2
T-L-3konstruowanie budżetu projektu z podziałem na źródła finansowania3
T-L-4wskażniki monitorowania i realizacji projektu (produkt, rezultat i oddziaływanie)2
T-L-5analiza ekonomiczno-finansowa proejktu4
15
wykłady
T-W-1cykla zarządzania projektem1
T-W-2planowanie projektu. drzewo problemów, drzewo celów1
T-W-3budżet i harmonogram realizacyjny, ścieżka krytyczna2
T-W-4źródła finansowania projektu. Procedura aplikacujna3
T-W-5monitoring i ewaluacja projektu2
T-W-6analiza techniczno-ekonomiczna projektu. studium wykonalności1
10

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1uczestnictwo w zajęciach15
A-L-2przygotowanie aplikacji projektowej40
A-L-3przygotowywanie się do zajęć18
A-L-4Zaliczenie2
75
wykłady
A-W-1uczestnictwo w zajęciach10
A-W-2czytanie wskazanej literatury20
A-W-3przygotowanie się do zaliczenia18
A-W-4Zaliczenie2
50

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metody podające: wykład informacyjny, wyjaśnienie
M-2Metody aktywizujące: metoda przypadków
M-3metody praktyczne: ćwiczenia laboratoryjne

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: ustna ocena formująca w trakcie kursu
S-2Ocena podsumowująca: test pisemny weryfikujący znajomość zagadnień poruszanych na wykładach
S-3Ocena podsumowująca: samodzielne przygotowanie aplikacji projektowej w generatorze wniosków

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_2A_D6/9_W01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien znać metodykę zarządzania cyklem projektu
E_2A_W08, E_2A_W12C-1T-L-3, T-L-5, T-L-1, T-L-4, T-L-2, T-W-4M-1, M-2S-2, S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_2A_D6/9_U01
Student potrafi przygotować wniosek projektowy (zidentyfikować problem, ustalić cele, opracować harmonogram i budżet projektu)
E_2A_U01, E_2A_U02, E_2A_U06, E_2A_U11C-2T-L-3, T-L-5, T-L-1, T-L-4, T-L-2M-2, M-3S-1, S-3
E_2A_D6/9_U02
Student potrafi obsługiwać generator wniosków
E_2A_U01, E_2A_U02, E_2A_U11C-2, C-1T-W-2, T-W-3, T-W-1, T-W-4, T-W-6M-1, M-3S-3

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_2A_D6/9_K01
Student umie uczestniczyć w przygotowaniu projektów społeczno-gospodarczych, uwzględniając aspekty prawne i ekonomiczne
E_2A_K04C-2, C-1T-L-3, T-L-5, T-L-1, T-L-4, T-L-2, T-W-1M-1, M-2, M-3S-2, S-3

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
E_2A_D6/9_W01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien znać metodykę zarządzania cyklem projektu
2,0Student śladowo zna etapy cyklu zarządzania projektem, wykazuje problemy podczas analizy postawionych problemów i zagadnień tematycznych, postawione w trakcie zajęć problemy wykonuje niepoprawnie nawet we współpracy i z pomocą prowadzącego, podczas zajęć ogranicza się wyłącznie do realizacji poleceń, nie uczestniczy aktywnie w zajęciach, nie jest zainteresowany pogłębieniem wiadomości
3,0Student dostatecznie zna etapy cyklu zarządzania projektem, wykazuje problemy podczas analizy postawionych problemów i zagadnień tematycznych, postawione w trakcie zajęć problemy spostrzega i rozwiązuje po ukierunkowaniu przez prowadzącego, podczas zajęć ogranicza się wyłącznie do realizacji poleceń, mało aktywnie uczetniczy w zajęciach
3,5Student dobrze zna etapy cyklu zarządzania projektem, wykazuje problemy podczas analizy postawionych problemów i zagadnień tematycznych, postawione w trakcie zajęć problemy spostrzega i rozwiązuje po ukierunkowaniu przez prowadzącego, podczas zajęć ogranicza się wyłącznie do realizacji poleceń, mało aktywnie uczetniczy w zajęciach, jest zainteresowany pogłębieniem wiadomości
4,0Student dobrze zna etapy cyklu zarządzania projektem, samodzielnie i poprawnie realizuje zaplanowane zadania, wykazuje braki w analizie postawionych problemów i zagadnień tematycznych, treści merytoryczne argumentuje po ukierunkowaniu przez prowadzącego
4,5Student bardzo dobrze zna etapy cyklu zarządzania projektem, samodzielnie i poprawnie realizuje zaplanowane zadania, w sposób pełny i rzeczowy dokonuje analizy postawionych problemów i zagadnień tematycznych, cechuje sie kreatywnością, z łatwością argumentuje treści merytoryczne
5,0Student doskonale zna etapy cyklu zarządzania projektem, samodzielnie i poprawnie realizuje zaplanowane zadania, w sposób pełny i rzeczowy dokonuje analizy postawionych problemów i zagadnień tematycznych, cechuje sie kreatywnością, z łatwością argumentuje treści merytoryczne

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
E_2A_D6/9_U01
Student potrafi przygotować wniosek projektowy (zidentyfikować problem, ustalić cele, opracować harmonogram i budżet projektu)
2,0Nie potrafi opracować wniosku projektowego nawet po ukierunkowaniu przez prowadzącego, wykazuje problemy w identyfikacji związków przyczynowo-skutkowych w aplikacji projektowej, w niepełny sposób dokonuje analizy postawionych problemów i zagadnień tematycznych, nie jest zainteresowany podnoszenie sprawności w opracowaniu wniosków projektowych
3,0Opracowuje wniosek projektowy po ukierunkowaniu przez prowadzącego, wykazuje problemy w identyfikacji związków przyczynowo-skutkowych w aplikacji projektowej, w niepełny sposób dokonuje analizy postawionych problemów i zagadnień tematycznych,
3,5Opracowuje wniosek projektowy po ukierunkowaniu przez prowadzącego, wykazuje problemy w identyfikacji związków przyczynowo-skutkowych w aplikacji projektowej, w niepełny sposób dokonuje analizy postawionych problemów i zagadnień tematycznych, wykazuje zainteresowanie podnoszeniem sprawności w opracowaniu aplikacji projektowej
4,0Opracowuje wniosek projektowy po ukierunkowaniu przez prowadzącego, identyfikuje związki przyczynowo-skutkowe w aplikacji projektowej, w niepełny sposób dokonuje analizy postawionych problemów i zagadnień tematycznych, cechuje się kreatywnością w sporządzaniu wniosku
4,5Samodzielnie opracowuje wniosek projektowy, identyfikuje związki przyczynowo-skutkowe w aplikacji projektowej, w niepełny sposób dokonuje analizy postawionych problemów i zagadnień tematycznych, cechuje się kreatywnością w sporządzaniu wniosku
5,0Samodzielnie opracowuje wniosek projektowy, identyfikuje związki przyczynowo-skutkowe w aplikacji projektowej, w sposób pełny i rzeczowy dokonuje analizy postawionych problemów i zagadnień tematycznych, cechuje się kreatywnością w sporządzaniu wniosku
E_2A_D6/9_U02
Student potrafi obsługiwać generator wniosków
2,0student nie potrafi obsługiwać generator wniosków nawet z pomocą prowadzącego, ogranicza się wyłącznie do realizacji poleceń, które wykonuje błędnie, nie jest zainteresowany podnoszeniem sprawności obsługi generatora wniosków
3,0student dostatecznie obsługuje generator wniosków, podczas pracy ogranicza się wyłącznie do realizacji poleceń, wykazuje problemy podczas pracy z generatorem wniosków, przygotowuje aplikacje projektową z pomocą prowadzącego
3,5student dobrze obsługuje generator wniosków, podczas pracy ogranicza się wyłącznie do realizacji poleceń, wykazuje problemy podczas pracy z generatorem wniosków, przygotowuje aplikacje projektową z pomocą prowadzącego, jest zainteresowany podwyższeniem umiejętności pracy z generatorem
4,0student dobrze obsługuje generator wniosków, cechuje sie kreatywnością w działaniu, przygotowuje aplikacje projektową z pomocą prowadzącego
4,5student bardzo dobrze obsługuje generator wniosków, cechuje sie kreatywnością w działaniu, przygotowuje aplikacje projektową z pomocą prowadzącego
5,0student doskonale obsługuje generator wniosków, cechuje sie kreatywnością w działaniu, samodzielnie przygotowuje aplikacje projektową

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
E_2A_D6/9_K01
Student umie uczestniczyć w przygotowaniu projektów społeczno-gospodarczych, uwzględniając aspekty prawne i ekonomiczne
2,0Prezentuje śladowy poziom wiedzy merytorycznej, w pracy z projektem ogranicza się wyłącznie do realizacji poleceń, wykazuje problemy w argumentacji swoich przekonań merytorycznych, nie potrafi opracować wniosku projektowego nawet z pomocą prowadzącego, nie potrafi uwzględnić w projekcie uwarnkowań prawnych i ekonomicznych, nie jest zainteresowany pogłębieniem wiadomości i podnoszeniem sprawności swojego działania
3,0Prezentuje dostateczny poziom wiedzy merytorycznej, w pracy z projektem ogranicza się wyłącznie do realizacji poleceń, wykazuje problemy w argumentacji swoich przekonań merytorycznych, opracowuje wniosek projektowy z pomocą prowadzącego z uwzględnieniem uwarnkowań prawnych i ekonomicznych
3,5Prezentuje dobry poziom wiedzy merytorycznej, w pracy z projektem ogranicza się wyłącznie do realizacji poleceń, wykazuje problemy w argumentacji swoich przekonań merytorycznych, opracowuje wniosek projektowy z pomocą prowadzącego z uwzględnieniem uwarnkowań prawnych i ekonomicznych, jest zainteresowany pogłębieniem wiadomości i podnoszeniem sprawności swojego działania
4,0Prezentuje dobry poziom wiedzy merytorycznej, cechuje się kreatywnością w działaniu, wykazuje problemy w argumentacji swoich przekonania, opracowuje wniosek projektowy z pomocą prowadzącego z uwzględnieniem uwarnkowań prawnych i ekonomicznych
4,5Prezentuje bardzo dobry poziom wiedzy merytorycznej, cechuje się kreatywnością w działaniu i z łatwością argumentuje swoje przekonania, samodzielnie i poprawnie opracowuje wniosek projektowy z uwzględnieniem uwarunkowań prawnych i ekonomicznych
5,0Prezentuje wysoki poziom wiedzy merytorycznej, cechuje się kreatywnością w działaniu i z łatwością argumentuje swoje przekonania, samodzielnie i poprawnie opracowuje wniosek projektowy z uwzględnieniem uwarunkowań prawnych i ekonomicznych

Literatura podstawowa

  1. Fundacja "Fundusz Współpracy", Zarządzanie cyklem projektu, Fundacja Fundusz współpracy, EQUAL, EFS, Warszawa, 2007
  2. Żmigrodzki M., Zarządzanie projkektami dla początkujących. Jak zmienić wyzwanie w proste zadanie, Onepres, 2020, wydanie III poszerzone
  3. Pawlak M., Zarządzanie projektami, PWN, Warszawa, 2008

Literatura dodatkowa

  1. Szwabe M., Zarządzanie projektami współfinansowanymi z funduszy publicznych, Wolters Kliwer, Warszawa, 2007
  2. Brandenburg H., Zarządzanie projektami, AE Katowice, Katowice, 2002

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Identyfikacja projektu. drzewo problemów, drzewo celów4
T-L-2identyfikacja zadań w projekcie, harmonogram realizacyjny, ścieżka krytyczna2
T-L-3konstruowanie budżetu projektu z podziałem na źródła finansowania3
T-L-4wskażniki monitorowania i realizacji projektu (produkt, rezultat i oddziaływanie)2
T-L-5analiza ekonomiczno-finansowa proejktu4
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1cykla zarządzania projektem1
T-W-2planowanie projektu. drzewo problemów, drzewo celów1
T-W-3budżet i harmonogram realizacyjny, ścieżka krytyczna2
T-W-4źródła finansowania projektu. Procedura aplikacujna3
T-W-5monitoring i ewaluacja projektu2
T-W-6analiza techniczno-ekonomiczna projektu. studium wykonalności1
10

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1uczestnictwo w zajęciach15
A-L-2przygotowanie aplikacji projektowej40
A-L-3przygotowywanie się do zajęć18
A-L-4Zaliczenie2
75
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w zajęciach10
A-W-2czytanie wskazanej literatury20
A-W-3przygotowanie się do zaliczenia18
A-W-4Zaliczenie2
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_2A_D6/9_W01W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien znać metodykę zarządzania cyklem projektu
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_W08Ma pogłębioną wiedzę na temat wybranych systemów norm i reguł prawno-organizacyjnych warunkujących funkcjonowanie podmiotów gospodarczych i instytucji społecznych, ich natury i sposobów działania
E_2A_W12Ma pogłębioną wiedzę o metodach analizy ekonomiczno-finansowej
Cel przedmiotuC-1zapoznanie z podstawową wiedzą na temat procesu przygotowywania i zarządzania projektem
Treści programoweT-L-3konstruowanie budżetu projektu z podziałem na źródła finansowania
T-L-5analiza ekonomiczno-finansowa proejktu
T-L-1Identyfikacja projektu. drzewo problemów, drzewo celów
T-L-4wskażniki monitorowania i realizacji projektu (produkt, rezultat i oddziaływanie)
T-L-2identyfikacja zadań w projekcie, harmonogram realizacyjny, ścieżka krytyczna
T-W-4źródła finansowania projektu. Procedura aplikacujna
Metody nauczaniaM-1Metody podające: wykład informacyjny, wyjaśnienie
M-2Metody aktywizujące: metoda przypadków
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: test pisemny weryfikujący znajomość zagadnień poruszanych na wykładach
S-1Ocena formująca: ustna ocena formująca w trakcie kursu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student śladowo zna etapy cyklu zarządzania projektem, wykazuje problemy podczas analizy postawionych problemów i zagadnień tematycznych, postawione w trakcie zajęć problemy wykonuje niepoprawnie nawet we współpracy i z pomocą prowadzącego, podczas zajęć ogranicza się wyłącznie do realizacji poleceń, nie uczestniczy aktywnie w zajęciach, nie jest zainteresowany pogłębieniem wiadomości
3,0Student dostatecznie zna etapy cyklu zarządzania projektem, wykazuje problemy podczas analizy postawionych problemów i zagadnień tematycznych, postawione w trakcie zajęć problemy spostrzega i rozwiązuje po ukierunkowaniu przez prowadzącego, podczas zajęć ogranicza się wyłącznie do realizacji poleceń, mało aktywnie uczetniczy w zajęciach
3,5Student dobrze zna etapy cyklu zarządzania projektem, wykazuje problemy podczas analizy postawionych problemów i zagadnień tematycznych, postawione w trakcie zajęć problemy spostrzega i rozwiązuje po ukierunkowaniu przez prowadzącego, podczas zajęć ogranicza się wyłącznie do realizacji poleceń, mało aktywnie uczetniczy w zajęciach, jest zainteresowany pogłębieniem wiadomości
4,0Student dobrze zna etapy cyklu zarządzania projektem, samodzielnie i poprawnie realizuje zaplanowane zadania, wykazuje braki w analizie postawionych problemów i zagadnień tematycznych, treści merytoryczne argumentuje po ukierunkowaniu przez prowadzącego
4,5Student bardzo dobrze zna etapy cyklu zarządzania projektem, samodzielnie i poprawnie realizuje zaplanowane zadania, w sposób pełny i rzeczowy dokonuje analizy postawionych problemów i zagadnień tematycznych, cechuje sie kreatywnością, z łatwością argumentuje treści merytoryczne
5,0Student doskonale zna etapy cyklu zarządzania projektem, samodzielnie i poprawnie realizuje zaplanowane zadania, w sposób pełny i rzeczowy dokonuje analizy postawionych problemów i zagadnień tematycznych, cechuje sie kreatywnością, z łatwością argumentuje treści merytoryczne
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_2A_D6/9_U01Student potrafi przygotować wniosek projektowy (zidentyfikować problem, ustalić cele, opracować harmonogram i budżet projektu)
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_U01Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę naukową do interpretacji i wyjaśniania zjawisk społeczno-gospodarczych oraz wzajemnych relacji między nimi
E_2A_U02Potrafi zastosować wiedzę teoretyczną do opisu, analizowania i formułowania opinii na temat przyczyn i przebiegu konkretnych procesów i zjawisk społeczno-gospodarczych oraz dobierać dane i metody ich analizy
E_2A_U06Potrafi dobrać źródła finansowania i sprawnie wykorzystuje wiedzę z rachunkowości w procesach gospodarowania
E_2A_U11Samodzielnie proponuje rozwiązania konkretnych problemów i wskazuje w tym zakresie odpowiednie rozstrzygnięcia
Cel przedmiotuC-2przygotowanie do identyfikacji problemów i ustalania priorytetów usprawniających działania organizacji oraz poprawiających ich efektywność
Treści programoweT-L-3konstruowanie budżetu projektu z podziałem na źródła finansowania
T-L-5analiza ekonomiczno-finansowa proejktu
T-L-1Identyfikacja projektu. drzewo problemów, drzewo celów
T-L-4wskażniki monitorowania i realizacji projektu (produkt, rezultat i oddziaływanie)
T-L-2identyfikacja zadań w projekcie, harmonogram realizacyjny, ścieżka krytyczna
Metody nauczaniaM-2Metody aktywizujące: metoda przypadków
M-3metody praktyczne: ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ustna ocena formująca w trakcie kursu
S-3Ocena podsumowująca: samodzielne przygotowanie aplikacji projektowej w generatorze wniosków
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie potrafi opracować wniosku projektowego nawet po ukierunkowaniu przez prowadzącego, wykazuje problemy w identyfikacji związków przyczynowo-skutkowych w aplikacji projektowej, w niepełny sposób dokonuje analizy postawionych problemów i zagadnień tematycznych, nie jest zainteresowany podnoszenie sprawności w opracowaniu wniosków projektowych
3,0Opracowuje wniosek projektowy po ukierunkowaniu przez prowadzącego, wykazuje problemy w identyfikacji związków przyczynowo-skutkowych w aplikacji projektowej, w niepełny sposób dokonuje analizy postawionych problemów i zagadnień tematycznych,
3,5Opracowuje wniosek projektowy po ukierunkowaniu przez prowadzącego, wykazuje problemy w identyfikacji związków przyczynowo-skutkowych w aplikacji projektowej, w niepełny sposób dokonuje analizy postawionych problemów i zagadnień tematycznych, wykazuje zainteresowanie podnoszeniem sprawności w opracowaniu aplikacji projektowej
4,0Opracowuje wniosek projektowy po ukierunkowaniu przez prowadzącego, identyfikuje związki przyczynowo-skutkowe w aplikacji projektowej, w niepełny sposób dokonuje analizy postawionych problemów i zagadnień tematycznych, cechuje się kreatywnością w sporządzaniu wniosku
4,5Samodzielnie opracowuje wniosek projektowy, identyfikuje związki przyczynowo-skutkowe w aplikacji projektowej, w niepełny sposób dokonuje analizy postawionych problemów i zagadnień tematycznych, cechuje się kreatywnością w sporządzaniu wniosku
5,0Samodzielnie opracowuje wniosek projektowy, identyfikuje związki przyczynowo-skutkowe w aplikacji projektowej, w sposób pełny i rzeczowy dokonuje analizy postawionych problemów i zagadnień tematycznych, cechuje się kreatywnością w sporządzaniu wniosku
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_2A_D6/9_U02Student potrafi obsługiwać generator wniosków
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_U01Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę naukową do interpretacji i wyjaśniania zjawisk społeczno-gospodarczych oraz wzajemnych relacji między nimi
E_2A_U02Potrafi zastosować wiedzę teoretyczną do opisu, analizowania i formułowania opinii na temat przyczyn i przebiegu konkretnych procesów i zjawisk społeczno-gospodarczych oraz dobierać dane i metody ich analizy
E_2A_U11Samodzielnie proponuje rozwiązania konkretnych problemów i wskazuje w tym zakresie odpowiednie rozstrzygnięcia
Cel przedmiotuC-2przygotowanie do identyfikacji problemów i ustalania priorytetów usprawniających działania organizacji oraz poprawiających ich efektywność
C-1zapoznanie z podstawową wiedzą na temat procesu przygotowywania i zarządzania projektem
Treści programoweT-W-2planowanie projektu. drzewo problemów, drzewo celów
T-W-3budżet i harmonogram realizacyjny, ścieżka krytyczna
T-W-1cykla zarządzania projektem
T-W-4źródła finansowania projektu. Procedura aplikacujna
T-W-6analiza techniczno-ekonomiczna projektu. studium wykonalności
Metody nauczaniaM-1Metody podające: wykład informacyjny, wyjaśnienie
M-3metody praktyczne: ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: samodzielne przygotowanie aplikacji projektowej w generatorze wniosków
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student nie potrafi obsługiwać generator wniosków nawet z pomocą prowadzącego, ogranicza się wyłącznie do realizacji poleceń, które wykonuje błędnie, nie jest zainteresowany podnoszeniem sprawności obsługi generatora wniosków
3,0student dostatecznie obsługuje generator wniosków, podczas pracy ogranicza się wyłącznie do realizacji poleceń, wykazuje problemy podczas pracy z generatorem wniosków, przygotowuje aplikacje projektową z pomocą prowadzącego
3,5student dobrze obsługuje generator wniosków, podczas pracy ogranicza się wyłącznie do realizacji poleceń, wykazuje problemy podczas pracy z generatorem wniosków, przygotowuje aplikacje projektową z pomocą prowadzącego, jest zainteresowany podwyższeniem umiejętności pracy z generatorem
4,0student dobrze obsługuje generator wniosków, cechuje sie kreatywnością w działaniu, przygotowuje aplikacje projektową z pomocą prowadzącego
4,5student bardzo dobrze obsługuje generator wniosków, cechuje sie kreatywnością w działaniu, przygotowuje aplikacje projektową z pomocą prowadzącego
5,0student doskonale obsługuje generator wniosków, cechuje sie kreatywnością w działaniu, samodzielnie przygotowuje aplikacje projektową
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_2A_D6/9_K01Student umie uczestniczyć w przygotowaniu projektów społeczno-gospodarczych, uwzględniając aspekty prawne i ekonomiczne
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_K04Opracowywania projektów społecznych uwzględniających aspekty prawne, ekonomiczne i polityczne oraz przewiduje wielokierunkowe skutki społeczne swojej działalności
Cel przedmiotuC-2przygotowanie do identyfikacji problemów i ustalania priorytetów usprawniających działania organizacji oraz poprawiających ich efektywność
C-1zapoznanie z podstawową wiedzą na temat procesu przygotowywania i zarządzania projektem
Treści programoweT-L-3konstruowanie budżetu projektu z podziałem na źródła finansowania
T-L-5analiza ekonomiczno-finansowa proejktu
T-L-1Identyfikacja projektu. drzewo problemów, drzewo celów
T-L-4wskażniki monitorowania i realizacji projektu (produkt, rezultat i oddziaływanie)
T-L-2identyfikacja zadań w projekcie, harmonogram realizacyjny, ścieżka krytyczna
T-W-1cykla zarządzania projektem
Metody nauczaniaM-1Metody podające: wykład informacyjny, wyjaśnienie
M-2Metody aktywizujące: metoda przypadków
M-3metody praktyczne: ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: test pisemny weryfikujący znajomość zagadnień poruszanych na wykładach
S-3Ocena podsumowująca: samodzielne przygotowanie aplikacji projektowej w generatorze wniosków
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Prezentuje śladowy poziom wiedzy merytorycznej, w pracy z projektem ogranicza się wyłącznie do realizacji poleceń, wykazuje problemy w argumentacji swoich przekonań merytorycznych, nie potrafi opracować wniosku projektowego nawet z pomocą prowadzącego, nie potrafi uwzględnić w projekcie uwarnkowań prawnych i ekonomicznych, nie jest zainteresowany pogłębieniem wiadomości i podnoszeniem sprawności swojego działania
3,0Prezentuje dostateczny poziom wiedzy merytorycznej, w pracy z projektem ogranicza się wyłącznie do realizacji poleceń, wykazuje problemy w argumentacji swoich przekonań merytorycznych, opracowuje wniosek projektowy z pomocą prowadzącego z uwzględnieniem uwarnkowań prawnych i ekonomicznych
3,5Prezentuje dobry poziom wiedzy merytorycznej, w pracy z projektem ogranicza się wyłącznie do realizacji poleceń, wykazuje problemy w argumentacji swoich przekonań merytorycznych, opracowuje wniosek projektowy z pomocą prowadzącego z uwzględnieniem uwarnkowań prawnych i ekonomicznych, jest zainteresowany pogłębieniem wiadomości i podnoszeniem sprawności swojego działania
4,0Prezentuje dobry poziom wiedzy merytorycznej, cechuje się kreatywnością w działaniu, wykazuje problemy w argumentacji swoich przekonania, opracowuje wniosek projektowy z pomocą prowadzącego z uwzględnieniem uwarnkowań prawnych i ekonomicznych
4,5Prezentuje bardzo dobry poziom wiedzy merytorycznej, cechuje się kreatywnością w działaniu i z łatwością argumentuje swoje przekonania, samodzielnie i poprawnie opracowuje wniosek projektowy z uwzględnieniem uwarunkowań prawnych i ekonomicznych
5,0Prezentuje wysoki poziom wiedzy merytorycznej, cechuje się kreatywnością w działaniu i z łatwością argumentuje swoje przekonania, samodzielnie i poprawnie opracowuje wniosek projektowy z uwzględnieniem uwarunkowań prawnych i ekonomicznych