Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (N1)
Sylabus przedmiotu Rachunkowość informatyczna:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Ekonomia | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | licencjat | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Rachunkowość informatyczna | ||
Specjalność | Rachunkowość i finanse w jednostkach gospodarczych | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Ekonomii i Rachunkowości | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Elżbieta Jaworska <Elzbieta.Jaworska@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Bożena Nadolna <Bozena.Nadolna@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | znajomość rachunkowości finansowej |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie studentów z zasadami funkcjonowania oraz procedurami obsługi finansowo-księgowych systemów informatycznych |
C-2 | Przygotowanie studentów do obsługi wybranego programu finansowo-księgowego |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Tworzenie firmy testowej w systemie finansowo-księgowym. Określenie ścieżki dostępu do danych. Wprowadzanie informacji umożliwiających generowanie planu kont | 1 |
T-L-2 | Wprowadzanie planu kont do systemu finansowo-księgowego | 3 |
T-L-3 | Wprowadzanie bilansu otwarcia do systemu finansowo-księgowego | 2 |
T-L-4 | Wprowadzanie ewidencji kontrahentów i pracowników, tworzenie rejestrów VAT oraz wprowadzanie wzorców dokumentów księgowych | 1 |
T-L-5 | Tworzenie przykładowych dokumentów źródłowych oraz ich dekretacja i księgowanie w systemie finansowo-księgowym. Korekty, usuwanie, wymiana dokumentów źródłowych | 4 |
T-L-6 | Rozliczanie rozrachunków | 1 |
T-L-7 | Przeglądanie danych wprowadzonych do systemu. Wielokryterialny wybór danych. | 1 |
T-L-8 | Tworzenie zestawień wynikowych. Tworzenie dziennika oraz zestawienia obrotów i sald na dowolny przedział czasowy | 1 |
T-L-9 | Tworzenie bilansu oraz rachunku zysków i strat na podstawie danych wprowadzonych do systemu | 2 |
T-L-10 | Podsumowanie ewidencji i zamknięcie roku obrachunkowego | 1 |
T-L-11 | Zaliczenie przedmiotu | 1 |
18 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | uczestnictwo w zajęciach laboratoryjnych | 18 |
A-L-2 | Przygotowanie do zajęć | 42 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | wyjaśnienie |
M-2 | metoda przypadków |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena osiągnięć studenta przez zadawanie pytań na początku i w trakcie zajęć |
S-2 | Ocena podsumowująca: Aktywność na zajęciach |
S-3 | Ocena podsumowująca: Ocena wykonania wskazanego zadania praktycznego w wybranym systemie finansowo-księgowym, weryfikująca wiedzę i umiejętności uzyskane w trakcie zajęć labolatoryjnych |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_1A_D11/4_W01 Student zna zasady obsługi wybranego programu finansowo-księgowego | E_1A_W01, E_1A_W06, E_1A_W08, E_1A_W11 | — | C-1 | T-L-10, T-L-9, T-L-4, T-L-3, T-L-1, T-L-8, T-L-2, T-L-6, T-L-5, T-L-7 | M-1 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_1A_D11/4_U01 Student potrafi obsługiwać wybrany system finasnowo-księgowy | E_1A_U02, E_1A_U05, E_1A_U06, E_1A_U07 | — | C-2 | T-L-10, T-L-9, T-L-4, T-L-3, T-L-1, T-L-8, T-L-2, T-L-6, T-L-5, T-L-7 | M-1, M-2 | S-3, S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_1A_D11/4_K01 Student posiada zdolność pracy indywidualnej i zespołowej pozwalającej rozwiązywać problemy analizowane podczas zajęć | E_1A_K01, E_1A_K02 | — | C-2, C-1 | T-L-10, T-L-9, T-L-4, T-L-3, T-L-1, T-L-8, T-L-2, T-L-6, T-L-5, T-L-7 | M-1, M-2 | S-3, S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_1A_D11/4_W01 Student zna zasady obsługi wybranego programu finansowo-księgowego | 2,0 | Student nie zna zasad obsługi wybranego systemu finansowo-księgowego |
3,0 | Student ma wiedzę, jak tworzyć plan kont, wprowadzić i zaksięgować bilans otwarcia, definiować dokumenty, tworzyć rejestry, ewidencjonować operacje gospodarcze | |
3,5 | Student ma wiedzę, jak tworzyć plan kont, wprowadzić i zaksięgować bilans otwarcia, definiować dokumenty, tworzyć rejestry, ewidencjonować operacje gospodarcze, rozliczać rozrachunki, rozliczać płatności, | |
4,0 | Student ma wiedzę, jak tworzyć plan kont, wprowadzić i zaksięgować bilans otwarcia, definiować dokumenty, tworzyć rejestry, ewidencjonować operacje gospodarcze, rozliczać rozrachunki, rozliczać płatności, wyszukiwać informacje według kilku kryteriów | |
4,5 | Student ma wiedzę, jak tworzyć plan kont, wprowadzić i zaksięgować bilans otwarcia, definiować dokumenty, tworzyć rejestry, ewidencjonować operacje gospodarcze, rozliczać rozrachunki, rozliczać płatności, wyszukiwać informacje według różnych kryteriów | |
5,0 | Student ma bardzo dobrą wiedzę, jak tworzyć plan kont, wprowadzić i zaksięgować bilans otwarcia, definiować dokumenty, tworzyć rejestry, ewidencjonować operacje gospodarcze, rozliczać rozrachunki, rozliczać płatności, wyszukiwać informacje według różnych kryteriów, tworzyć raporty |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_1A_D11/4_U01 Student potrafi obsługiwać wybrany system finasnowo-księgowy | 2,0 | Student nie potrafi obsługiwać wybranego systemu finasnowo-księgowego |
3,0 | Student umie tworzyć plan kont, wprowadzić i zaksięgować bilans otwarcia, definiować dokumenty, tworzyć rejestry, ewidencjonować operacje gospodarcze | |
3,5 | Student umie tworzyć plan kont, wprowadzić i zaksięgować bilans otwarcia, definiować dokumenty, tworzyć rejestry, ewidencjonować operacje gospodarcze, rozliczać rozrachunki, rozliczać płatności | |
4,0 | Student umie tworzyć plan kont, wprowadzić i zaksięgować bilans otwarcia, definiować dokumenty, tworzyć rejestry, ewidencjonować operacje gospodarcze, rozliczać rozrachunki, rozliczać płatności, wyszukiwać informacje według kilku kryteriów | |
4,5 | Student umie tworzyć plan kont, wprowadzić i zaksięgować bilans otwarcia, definiować dokumenty, tworzyć rejestry, ewidencjonować operacje gospodarcze, rozliczać rozrachunki, rozliczać płatności, wyszukiwać informacje według różnych kryteriów | |
5,0 | Student umie tworzyć plan kont, wprowadzić i zaksięgować bilans otwarcia, definiować dokumenty, tworzyć rejestry, ewidencjonować operacje gospodarcze, rozliczać rozrachunki, rozliczać płatności, wyszukiwać informacje według różnych kryteriów, tworzyć raporty |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_1A_D11/4_K01 Student posiada zdolność pracy indywidualnej i zespołowej pozwalającej rozwiązywać problemy analizowane podczas zajęć | 2,0 | Student nie jest zdolny do samodzielnego lub zespołowego rozwiązywania zagadnień analizowanych w trakcie zajęć |
3,0 | Student posiada zdolność pracy indywidualnej i zespołowej pozwalającej rozwiązywać problemy analizowane podczas zajęć | |
3,5 | Student posiada zdolność do samodzielnego lub zespołowego rozwiązywania zagadnień analizowanych w trakcie zajęć, przy czym proponowane rozwiązania nie zawsze są prawidłowe | |
4,0 | Student posiada zdolność do samodzielnego lub zespołowego rozwiązywania zagadnień analizowanych w trakcie zajęć, przy czym proponowane rozwiązania z reguły są prawidłowe | |
4,5 | Student posiada zdolność do samodzielnego lub zespołowego rozwiązywania zagadnień analizowanych w trakcie zajęć, przy czym proponowane rozwiązania są prawidłowe | |
5,0 | Student posiada zdolność do samodzielnego lub zespołowego rozwiązywania zagadnień analizowanych w trakcie zajęć, przy czym proponowane rozwiązania są prawidłowe. Potrafi uzasadnić wybór zastosowanego rozwiązania do danego problemu, przeprowadzić ocenę wyników i wskazać inne możliwości |
Literatura podstawowa
- ., Ustawa z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości, Dz.U. 2021, poz. 217, 2021
- Kiziukiewicz T. (red.), Ustawa o rachunkowości. Komentarz, Wolters Kluwer, Warszawa, 2021
- Pfaff J. (red.), Rachunkowość finansowa z uwzględnieniem MSSF, PWN, Warszawa, 2020, Ibuk
Literatura dodatkowa
- ., Instrukcje wybranych systemów informatycznych rachunkowości, Symfonia FK, Rewizor GT, 0