Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (N1)

Sylabus przedmiotu Marketing międzynarodowy:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Ekonomia
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta licencjat
Obszary studiów charakterystyki PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Marketing międzynarodowy
Specjalność Handel zagraniczny
Jednostka prowadząca Katedra Analizy Systemowej i Marketingu
Nauczyciel odpowiedzialny Piotr Nowaczyk <Piotr.Nowaczyk@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Arkadiusz Malkowski <Arkadiusz.Malkowski@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA5 18 2,00,50zaliczenie
wykładyW5 9 1,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Wiedzy: opanowanie wiedzy z zakresu makro, mikroekonomii.
W-2Umiejętności: analizy otoczenia marketingowego
W-3Kompetencji: umiejętność analizy przypadków i interpretacji posiadanych informacji.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Opanowanie przez studentów wiedzy na temat procesów globalizacji gospodarczej i integracji międzynarodowej zachodzących we współczesnej gospodarce światowej i rozwoju korporacji transnarodowych, będących głównym czynnikiem przyśpieszającym proces globalizacji ekonomicznej. Studenci zapoznają się również z wpływem globalizacji i działalności korporacji transnarodowych na gospodarkę światową oraz polską.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Międzynarodowy kontrakt handlowy.4
T-A-2Międzynarodowe reguły handlowe - zasady i praktyka stosowania.4
T-A-3Rozliczenia w handlu zagranicznym, nieuwarunkowane i uwarunkowane metody płatności.4
T-A-4Kredyty i ubezpieczenia w handlu zagranicznym.4
T-A-5Ustalanie cen w eksporcie.2
18
wykłady
T-W-1Internacjonalizacja działań firmy.1
T-W-2Międzynarodowe badania rynku.2
T-W-3Strategie wejścia na rynki zagraniczne.1
T-W-4Międzynarodowy kontrakt handlowy.1
T-W-5Międzynarodowe reguły handlowe - zasady i praktyka stosowania.1
T-W-6Rozliczenia w handlu zagranicznym, nieuwarunkowane i uwarunkowane metody płatności.1
T-W-7Kredyty i ubezpieczenia w handlu zagranicznym.1
T-W-8Ustalanie cen w eksporcie.1
9

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Uczestnictwo w ćwiczeniach18
A-A-2Przygotowanie się do zajęć i zaliczenia40
A-A-3Zaliczenie2
60
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w wykładach9
A-W-2Przygotowanie się do zaliczenia przedmiotu.21
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Informacja wprowadzająca
M-2Prezentacje multimedialne
M-3Grupy dyskusyjne
M-4Metoda przypadków

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Test lub zaliczenie pisemne bądź ustne pozwalające ustalić stopień opanowania celów.

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_1A_D6/7_W01
Opanowanie przez studentów wiedzy na temat różnych form działania oraz kształtowania działań marketingowych na rynkach zagranicznych w tym kryteriów wyboru rynków i strategii wejścia na rynki zagraniczne, stosowanych w handlu zagranicznym procedur oraz technik negocjacji, przygotowania, finansowania i rozliczania transakcji międzynarodowych.
E_1A_W03, E_1A_W04C-1T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-5M-4, M-1, M-2, M-3S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_1A_D6/7_U01
Student potrafi zaplanować działania marketingowe na rynkach zagranicznych.
E_1A_U05, E_1A_U11C-1T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-5M-4, M-1, M-2, M-3S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_1A_D6/7_K01
Student posiada kompetencje do planowania i prowadzenia działań marketingowych na rynkach międzynarodowych.
E_1A_K02, E_1A_K04C-1T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-5M-4, M-1, M-2, M-3S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
E_1A_D6/7_W01
Opanowanie przez studentów wiedzy na temat różnych form działania oraz kształtowania działań marketingowych na rynkach zagranicznych w tym kryteriów wyboru rynków i strategii wejścia na rynki zagraniczne, stosowanych w handlu zagranicznym procedur oraz technik negocjacji, przygotowania, finansowania i rozliczania transakcji międzynarodowych.
2,0Student posiada poniżej 60% wiedzy na temat marketingu międzynarodowego.
3,0Student posiada od 60 do 69% wiedzy na temat marketingu międzynarodowego.
3,5Student posiada od 70 do 79% wiedzy na temat marketingu międzynarodowego.
4,0Student posiada od 80 do 89% wiedzy na temat marketingu międzynarodowego.
4,5Student posiada od 90 do 95% wiedzy na temat marketingu międzynarodowego.
5,0Student posiada od 96 do 100% wiedzy na temat marketingu międzynarodowego.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
E_1A_D6/7_U01
Student potrafi zaplanować działania marketingowe na rynkach zagranicznych.
2,0Student potrafi wykorzystać poniżej 60% posiadanej wiedzy na temat marketingu międzynarodowego.
3,0Student potrafi wykorzystać od 60 do 69% posiadanej wiedzy na temat marketingu międzynarodowego.
3,5Student potrafi wykorzystać od 70 do 79% posiadanej wiedzy na temat marketingu międzynarodowego.
4,0Student potrafi wykorzystać od 80 do 89% posiadanej wiedzy na temat marketingu międzynarodowego.
4,5Student potrafi wykorzystać od 90 do 95% posiadanej wiedzy na temat marketingu międzynarodowego.
5,0Student potrafi wykorzystać od 96 do 100% posiadanej wiedzy na temat marketingu międzynarodowego.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
E_1A_D6/7_K01
Student posiada kompetencje do planowania i prowadzenia działań marketingowych na rynkach międzynarodowych.
2,0Student potrafi wykorzystać poniżej 60% posiadanej wiedzy na temat marketingu międzynarodowego.
3,0Student potrafi wykorzystać od 60 do 69% posiadanej wiedzy na temat marketingu międzynarodowego.
3,5Student potrafi wykorzystać od 70 do 79% posiadanej wiedzy na temat marketingu międzynarodowego.
4,0Student potrafi wykorzystać od 80 do 89% posiadanej wiedzy na temat marketingu międzynarodowego.
4,5Student potrafi wykorzystać od 90 do 95% posiadanej wiedzy na temat marketingu międzynarodowego.
5,0Student potrafi wykorzystać od 96 do 100% posiadanej wiedzy na temat marketingu międzynarodowego.

Literatura podstawowa

  1. Drapińska A, Marketing relacji we współczesnym świecie, Wydawnictwo Politechniki Gdańskiej, Gdańsk, 2020, Dostępność BWIMiM
  2. Pizło W, Marketing międzynarodowy: europejski punkt widzenia, SGGW, Warszawa, 2019, Dostępność Czytelnia BG
  3. Mazurek-Łopacińska K, Zachowanie konsumentów na współczesnym rynku, PWN, Warszawa, 2021, Dstępność BWIMiM

Literatura dodatkowa

  1. Dorożyńska A, Kłysik-Uryszek A, Kuna-Marszałek A, Organizacyjne i marketingowe aspekty internacjonalizacji przedsiębiorstw, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź, 2020, Dostepność IBUK libra

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Międzynarodowy kontrakt handlowy.4
T-A-2Międzynarodowe reguły handlowe - zasady i praktyka stosowania.4
T-A-3Rozliczenia w handlu zagranicznym, nieuwarunkowane i uwarunkowane metody płatności.4
T-A-4Kredyty i ubezpieczenia w handlu zagranicznym.4
T-A-5Ustalanie cen w eksporcie.2
18

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Internacjonalizacja działań firmy.1
T-W-2Międzynarodowe badania rynku.2
T-W-3Strategie wejścia na rynki zagraniczne.1
T-W-4Międzynarodowy kontrakt handlowy.1
T-W-5Międzynarodowe reguły handlowe - zasady i praktyka stosowania.1
T-W-6Rozliczenia w handlu zagranicznym, nieuwarunkowane i uwarunkowane metody płatności.1
T-W-7Kredyty i ubezpieczenia w handlu zagranicznym.1
T-W-8Ustalanie cen w eksporcie.1
9

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Uczestnictwo w ćwiczeniach18
A-A-2Przygotowanie się do zajęć i zaliczenia40
A-A-3Zaliczenie2
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w wykładach9
A-W-2Przygotowanie się do zaliczenia przedmiotu.21
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_1A_D6/7_W01Opanowanie przez studentów wiedzy na temat różnych form działania oraz kształtowania działań marketingowych na rynkach zagranicznych w tym kryteriów wyboru rynków i strategii wejścia na rynki zagraniczne, stosowanych w handlu zagranicznym procedur oraz technik negocjacji, przygotowania, finansowania i rozliczania transakcji międzynarodowych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_W03Ma podstawową wiedzę na temat relacji między strukturami i instytucjami społecznymi w skali krajowej i międzynarodowej
E_1A_W04Identyfikuje podstawowe rodzaje więzi społecznych, ich wpływ na gospodarkę oraz zna rządzące nimi prawidłowości
Cel przedmiotuC-1Opanowanie przez studentów wiedzy na temat procesów globalizacji gospodarczej i integracji międzynarodowej zachodzących we współczesnej gospodarce światowej i rozwoju korporacji transnarodowych, będących głównym czynnikiem przyśpieszającym proces globalizacji ekonomicznej. Studenci zapoznają się również z wpływem globalizacji i działalności korporacji transnarodowych na gospodarkę światową oraz polską.
Treści programoweT-W-1Internacjonalizacja działań firmy.
T-W-2Międzynarodowe badania rynku.
T-W-3Strategie wejścia na rynki zagraniczne.
T-W-4Międzynarodowy kontrakt handlowy.
T-W-5Międzynarodowe reguły handlowe - zasady i praktyka stosowania.
T-W-6Rozliczenia w handlu zagranicznym, nieuwarunkowane i uwarunkowane metody płatności.
T-W-7Kredyty i ubezpieczenia w handlu zagranicznym.
T-W-8Ustalanie cen w eksporcie.
T-A-1Międzynarodowy kontrakt handlowy.
T-A-2Międzynarodowe reguły handlowe - zasady i praktyka stosowania.
T-A-3Rozliczenia w handlu zagranicznym, nieuwarunkowane i uwarunkowane metody płatności.
T-A-4Kredyty i ubezpieczenia w handlu zagranicznym.
T-A-5Ustalanie cen w eksporcie.
Metody nauczaniaM-4Metoda przypadków
M-1Informacja wprowadzająca
M-2Prezentacje multimedialne
M-3Grupy dyskusyjne
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Test lub zaliczenie pisemne bądź ustne pozwalające ustalić stopień opanowania celów.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student posiada poniżej 60% wiedzy na temat marketingu międzynarodowego.
3,0Student posiada od 60 do 69% wiedzy na temat marketingu międzynarodowego.
3,5Student posiada od 70 do 79% wiedzy na temat marketingu międzynarodowego.
4,0Student posiada od 80 do 89% wiedzy na temat marketingu międzynarodowego.
4,5Student posiada od 90 do 95% wiedzy na temat marketingu międzynarodowego.
5,0Student posiada od 96 do 100% wiedzy na temat marketingu międzynarodowego.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_1A_D6/7_U01Student potrafi zaplanować działania marketingowe na rynkach zagranicznych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_U05Prawidłowo posługuje się normami oraz regułami prawno-organizacyjnymi w celu rozwiązywania konkretnego zadania z zakresu ekonomii
E_1A_U11Analizuje wskazane rozwiązania konkretnych problemów i proponuje w tym zakresie odpowiednie rozstrzygnięcia
Cel przedmiotuC-1Opanowanie przez studentów wiedzy na temat procesów globalizacji gospodarczej i integracji międzynarodowej zachodzących we współczesnej gospodarce światowej i rozwoju korporacji transnarodowych, będących głównym czynnikiem przyśpieszającym proces globalizacji ekonomicznej. Studenci zapoznają się również z wpływem globalizacji i działalności korporacji transnarodowych na gospodarkę światową oraz polską.
Treści programoweT-W-1Internacjonalizacja działań firmy.
T-W-2Międzynarodowe badania rynku.
T-W-3Strategie wejścia na rynki zagraniczne.
T-W-4Międzynarodowy kontrakt handlowy.
T-W-5Międzynarodowe reguły handlowe - zasady i praktyka stosowania.
T-W-6Rozliczenia w handlu zagranicznym, nieuwarunkowane i uwarunkowane metody płatności.
T-W-7Kredyty i ubezpieczenia w handlu zagranicznym.
T-W-8Ustalanie cen w eksporcie.
T-A-1Międzynarodowy kontrakt handlowy.
T-A-2Międzynarodowe reguły handlowe - zasady i praktyka stosowania.
T-A-3Rozliczenia w handlu zagranicznym, nieuwarunkowane i uwarunkowane metody płatności.
T-A-4Kredyty i ubezpieczenia w handlu zagranicznym.
T-A-5Ustalanie cen w eksporcie.
Metody nauczaniaM-4Metoda przypadków
M-1Informacja wprowadzająca
M-2Prezentacje multimedialne
M-3Grupy dyskusyjne
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Test lub zaliczenie pisemne bądź ustne pozwalające ustalić stopień opanowania celów.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student potrafi wykorzystać poniżej 60% posiadanej wiedzy na temat marketingu międzynarodowego.
3,0Student potrafi wykorzystać od 60 do 69% posiadanej wiedzy na temat marketingu międzynarodowego.
3,5Student potrafi wykorzystać od 70 do 79% posiadanej wiedzy na temat marketingu międzynarodowego.
4,0Student potrafi wykorzystać od 80 do 89% posiadanej wiedzy na temat marketingu międzynarodowego.
4,5Student potrafi wykorzystać od 90 do 95% posiadanej wiedzy na temat marketingu międzynarodowego.
5,0Student potrafi wykorzystać od 96 do 100% posiadanej wiedzy na temat marketingu międzynarodowego.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_1A_D6/7_K01Student posiada kompetencje do planowania i prowadzenia działań marketingowych na rynkach międzynarodowych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_K02Określania priorytetów służących do realizacji zadań ustalonych przez siebie lub innych
E_1A_K04Opracowywania projektów społecznych uwzględniających aspekty prawne, ekonomiczne i polityczne
Cel przedmiotuC-1Opanowanie przez studentów wiedzy na temat procesów globalizacji gospodarczej i integracji międzynarodowej zachodzących we współczesnej gospodarce światowej i rozwoju korporacji transnarodowych, będących głównym czynnikiem przyśpieszającym proces globalizacji ekonomicznej. Studenci zapoznają się również z wpływem globalizacji i działalności korporacji transnarodowych na gospodarkę światową oraz polską.
Treści programoweT-W-1Internacjonalizacja działań firmy.
T-W-2Międzynarodowe badania rynku.
T-W-3Strategie wejścia na rynki zagraniczne.
T-W-4Międzynarodowy kontrakt handlowy.
T-W-5Międzynarodowe reguły handlowe - zasady i praktyka stosowania.
T-W-6Rozliczenia w handlu zagranicznym, nieuwarunkowane i uwarunkowane metody płatności.
T-W-7Kredyty i ubezpieczenia w handlu zagranicznym.
T-W-8Ustalanie cen w eksporcie.
T-A-1Międzynarodowy kontrakt handlowy.
T-A-2Międzynarodowe reguły handlowe - zasady i praktyka stosowania.
T-A-3Rozliczenia w handlu zagranicznym, nieuwarunkowane i uwarunkowane metody płatności.
T-A-4Kredyty i ubezpieczenia w handlu zagranicznym.
T-A-5Ustalanie cen w eksporcie.
Metody nauczaniaM-4Metoda przypadków
M-1Informacja wprowadzająca
M-2Prezentacje multimedialne
M-3Grupy dyskusyjne
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Test lub zaliczenie pisemne bądź ustne pozwalające ustalić stopień opanowania celów.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student potrafi wykorzystać poniżej 60% posiadanej wiedzy na temat marketingu międzynarodowego.
3,0Student potrafi wykorzystać od 60 do 69% posiadanej wiedzy na temat marketingu międzynarodowego.
3,5Student potrafi wykorzystać od 70 do 79% posiadanej wiedzy na temat marketingu międzynarodowego.
4,0Student potrafi wykorzystać od 80 do 89% posiadanej wiedzy na temat marketingu międzynarodowego.
4,5Student potrafi wykorzystać od 90 do 95% posiadanej wiedzy na temat marketingu międzynarodowego.
5,0Student potrafi wykorzystać od 96 do 100% posiadanej wiedzy na temat marketingu międzynarodowego.