Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (S2)
specjalność: Rachunkowość i finanse w jednostkach gospodarczych

Sylabus przedmiotu Zintegrowane systemy informacyjne w logistyce:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Ekonomia
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister
Obszary studiów charakterystyki PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Zintegrowane systemy informacyjne w logistyce
Specjalność Logistyka w biznesie
Jednostka prowadząca Katedra Analizy Systemowej i Marketingu
Nauczyciel odpowiedzialny Henryk Marjak <Henryk.Marjak@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 4,0 ECTS (formy) 4,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL2 30 4,01,00egzamin

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Student powinien posiadać wiedzę i umiejętności z zakresu realizacji programu przedmiotu „Technologie informacyjne”

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studenta z funkcjonalnością wybranych modułów zintegrowanych systemów informacyjnych wykorzystywanych w logistyce.
C-2Zapoznanie studentów z problematyką zintegrowanych systemów informacyjnych w logistyce

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Systemy informacyjne wspomagające zarządzanie logistyką3
T-L-2Systemy klasy WMS2
T-L-3Systemy klasy MRP, ERP5
T-L-4Zintegrowane systemy informacyjne w obszarze zaopatrzenia3
T-L-5Zintegrowane systemy informacyjne w obszarze magazynowania3
T-L-6Zintegrowane Systemy Informacyjne w obszarze produkcji2
T-L-7Zintegrowane systemy informacyjne w obszarze dystrybucji3
T-L-8Rozwiązania stosowane w praktyce4
T-L-9Technologie wspomagające procesy logistyczne3
T-L-10Prezentacje funkcjonalności przykładowych ZSI w logistyce.2
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach30
A-L-2Przygotowanie się do ćwiczeń laboratoryjnych20
A-L-3Dokończenie zadań prowadzonych w trakcie ćwiczeń laboratoryjnych14
A-L-4Czytanie wskazanej literatury przedmiotu15
A-L-5Przygotowanie sie do egzaminu13
A-L-6Uczestnictwo w egzaminie2
A-L-7Udział w konsultacjach6
100

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metoda aktywizująca / metoda przypadków
M-2Metoda praktyczna / ćwiczenia laboratoryjne
M-3Metoda praktyczna / pokaz

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena aktywności uczestnictwa studentów w zajęciach, polegająca na przygotowaniu się z omawianego na zajęciach tematu

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_2A_D6/5_W01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student ma wiedze na temat wykorzystywania zintegrowanych systemów informacyjnych w logistyce.
E_2A_W06C-2, C-1T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6, T-L-7, T-L-9, T-L-10, T-L-8, T-L-1M-1, M-2, M-3S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_2A_D6/5_U01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien umieć identyfikować, nazywać i rozróżniać zintegrowane systemy informacyjne w obszarze logistyki
E_2A_U07, E_2A_U17C-2, C-1T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6, T-L-7, T-L-8M-1, M-2, M-3S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
E_2A_D6/5_W01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student ma wiedze na temat wykorzystywania zintegrowanych systemów informacyjnych w logistyce.
2,0Student nie zna podstawowych pojęć i nie potrafi ocenić roli zintegrowanych systemów informacyjnych w logistyce.
3,0Student zna podstawowe pojęcia i potrafi ocenić rolę zintegrowanych systemów informacyjnych w logistyce w stopniu dostatecznym.
3,5Student zna podstawowe pojęcia i potrafi ocenić rolę zintegrowanych systemów informacyjnych w logistyce w stopniu dość dobrym.
4,0Student zna podstawowe pojęcia i potrafi z niewielkimi błędami ocenić rolę zintegrowanych systemów informacyjnych w logistyce.
4,5Student zna większość pojęć i potrafi prawidłowo ocenić rolę zintegrowanych systemów informacyjnych w logistyce.
5,0Student zna większość pojęć i potrafi bardzo dobrze ocenić rolę zintegrowanych systemów informacyjnych w logistyce.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
E_2A_D6/5_U01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien umieć identyfikować, nazywać i rozróżniać zintegrowane systemy informacyjne w obszarze logistyki
2,0Student nie opanował podstawowych umiejętności rozpoznawania, nazywania i rozróżniania zintegrowanych systemów informacyjnych w logistyce.
3,0Student posiada w stopniu dostatecznym umiejętności rozpoznawania, nazywania i rozróżniania zintegrowanych systemów informacyjnych oraz stosowania poznanych rozwiązań informatycznych w zakresie ewidencji zdarzeń procesów logistycznych.
3,5Student posiada w stopniu dość dobrym umiejętności rozpoznawania, nazywania i rozróżniania zintegrowanych systemów informacyjnych oraz stosowania poznanych rozwiązań informatycznych w zakresie ewidencji zdarzeń procesów logistycznych.
4,0Student posiada w stopniu dobrym umiejętności rozpoznawania, nazywania i rozróżniania zintegrowanych systemów informacyjnych oraz stosowania poznanych rozwiązań informatycznych w zakresie ewidencji zdarzeń procesów logistycznych
4,5Student posiada w stopniu bardzo dobrym umiejętności rozpoznawania, nazywania i rozróżniania zintegrowanych systemów informacyjnych oraz z niewielkimi błędami stosuje poznane rozwiązania informatyczne w zakresie ewidencji zdarzeń procesów logistycznych.
5,0Student posiada w stopniu bardzo dobrym umiejętności rozpoznawania, nazywania i rozróżniania zintegrowanych systemów informacyjnych oraz bezbłędnie stosuje poznane rozwiązania informatyczne w zakresie ewidencji zdarzeń procesów logistycznych.

Literatura podstawowa

  1. Majewski J., Informatyka dla logistyki, Instytut Logistyki i Magazynowania, Poznań, 2008, Wydanie 2
  2. Abt Stefan, Zarządzanie Logistyczne w Przedsiębiorstwie, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa, 1998
  3. Arkadiusz Januszewski, Funkcjonalność informatycznych systemów zarządzania. Zintegrowane systemy transakcyjne. Tom 1, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 2020
  4. Bartłomiej Gawin, Systemy informatyczne w zarządzaniu procesami Workflow, Wydawnictwo Naukowe PWN, 2015

Literatura dodatkowa

  1. Adamczewski P., Zintegrowane systemy informatyczne w praktyce, MIKOM, Warszawa, 2005
  2. Andrzej Dudek (Red.), Systemy informatyczne zarządzania Microsoft Business Solutions Navision, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 2011

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Systemy informacyjne wspomagające zarządzanie logistyką3
T-L-2Systemy klasy WMS2
T-L-3Systemy klasy MRP, ERP5
T-L-4Zintegrowane systemy informacyjne w obszarze zaopatrzenia3
T-L-5Zintegrowane systemy informacyjne w obszarze magazynowania3
T-L-6Zintegrowane Systemy Informacyjne w obszarze produkcji2
T-L-7Zintegrowane systemy informacyjne w obszarze dystrybucji3
T-L-8Rozwiązania stosowane w praktyce4
T-L-9Technologie wspomagające procesy logistyczne3
T-L-10Prezentacje funkcjonalności przykładowych ZSI w logistyce.2
30

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach30
A-L-2Przygotowanie się do ćwiczeń laboratoryjnych20
A-L-3Dokończenie zadań prowadzonych w trakcie ćwiczeń laboratoryjnych14
A-L-4Czytanie wskazanej literatury przedmiotu15
A-L-5Przygotowanie sie do egzaminu13
A-L-6Uczestnictwo w egzaminie2
A-L-7Udział w konsultacjach6
100
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_2A_D6/5_W01W wyniku przeprowadzonych zajęć student ma wiedze na temat wykorzystywania zintegrowanych systemów informacyjnych w logistyce.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_W06Zna w sposób pogłębiony wybrane metody i narzędzia opisu, w tym techniki pozyskiwania, przetwarzania i prezentacji danych oraz modelowania zjawisk i procesów społeczno-gospodarczych, a także identyfikowania rządzących nimi prawidłowości
Cel przedmiotuC-2Zapoznanie studentów z problematyką zintegrowanych systemów informacyjnych w logistyce
C-1Zapoznanie studenta z funkcjonalnością wybranych modułów zintegrowanych systemów informacyjnych wykorzystywanych w logistyce.
Treści programoweT-L-2Systemy klasy WMS
T-L-3Systemy klasy MRP, ERP
T-L-4Zintegrowane systemy informacyjne w obszarze zaopatrzenia
T-L-5Zintegrowane systemy informacyjne w obszarze magazynowania
T-L-6Zintegrowane Systemy Informacyjne w obszarze produkcji
T-L-7Zintegrowane systemy informacyjne w obszarze dystrybucji
T-L-9Technologie wspomagające procesy logistyczne
T-L-10Prezentacje funkcjonalności przykładowych ZSI w logistyce.
T-L-8Rozwiązania stosowane w praktyce
T-L-1Systemy informacyjne wspomagające zarządzanie logistyką
Metody nauczaniaM-1Metoda aktywizująca / metoda przypadków
M-2Metoda praktyczna / ćwiczenia laboratoryjne
M-3Metoda praktyczna / pokaz
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena aktywności uczestnictwa studentów w zajęciach, polegająca na przygotowaniu się z omawianego na zajęciach tematu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie zna podstawowych pojęć i nie potrafi ocenić roli zintegrowanych systemów informacyjnych w logistyce.
3,0Student zna podstawowe pojęcia i potrafi ocenić rolę zintegrowanych systemów informacyjnych w logistyce w stopniu dostatecznym.
3,5Student zna podstawowe pojęcia i potrafi ocenić rolę zintegrowanych systemów informacyjnych w logistyce w stopniu dość dobrym.
4,0Student zna podstawowe pojęcia i potrafi z niewielkimi błędami ocenić rolę zintegrowanych systemów informacyjnych w logistyce.
4,5Student zna większość pojęć i potrafi prawidłowo ocenić rolę zintegrowanych systemów informacyjnych w logistyce.
5,0Student zna większość pojęć i potrafi bardzo dobrze ocenić rolę zintegrowanych systemów informacyjnych w logistyce.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_2A_D6/5_U01W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien umieć identyfikować, nazywać i rozróżniać zintegrowane systemy informacyjne w obszarze logistyki
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_U07Rozwiązuje problemy makro-i mikroekonomiczne z wykorzystaniem zaawansowanych narzędzi analitycznych, w tym nowoczesnych technologii informatycznych
E_2A_U17Potrafi formułować oczekiwania wobec technologii teleinformatycznych (ICT)
Cel przedmiotuC-2Zapoznanie studentów z problematyką zintegrowanych systemów informacyjnych w logistyce
C-1Zapoznanie studenta z funkcjonalnością wybranych modułów zintegrowanych systemów informacyjnych wykorzystywanych w logistyce.
Treści programoweT-L-2Systemy klasy WMS
T-L-3Systemy klasy MRP, ERP
T-L-4Zintegrowane systemy informacyjne w obszarze zaopatrzenia
T-L-5Zintegrowane systemy informacyjne w obszarze magazynowania
T-L-6Zintegrowane Systemy Informacyjne w obszarze produkcji
T-L-7Zintegrowane systemy informacyjne w obszarze dystrybucji
T-L-8Rozwiązania stosowane w praktyce
Metody nauczaniaM-1Metoda aktywizująca / metoda przypadków
M-2Metoda praktyczna / ćwiczenia laboratoryjne
M-3Metoda praktyczna / pokaz
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena aktywności uczestnictwa studentów w zajęciach, polegająca na przygotowaniu się z omawianego na zajęciach tematu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie opanował podstawowych umiejętności rozpoznawania, nazywania i rozróżniania zintegrowanych systemów informacyjnych w logistyce.
3,0Student posiada w stopniu dostatecznym umiejętności rozpoznawania, nazywania i rozróżniania zintegrowanych systemów informacyjnych oraz stosowania poznanych rozwiązań informatycznych w zakresie ewidencji zdarzeń procesów logistycznych.
3,5Student posiada w stopniu dość dobrym umiejętności rozpoznawania, nazywania i rozróżniania zintegrowanych systemów informacyjnych oraz stosowania poznanych rozwiązań informatycznych w zakresie ewidencji zdarzeń procesów logistycznych.
4,0Student posiada w stopniu dobrym umiejętności rozpoznawania, nazywania i rozróżniania zintegrowanych systemów informacyjnych oraz stosowania poznanych rozwiązań informatycznych w zakresie ewidencji zdarzeń procesów logistycznych
4,5Student posiada w stopniu bardzo dobrym umiejętności rozpoznawania, nazywania i rozróżniania zintegrowanych systemów informacyjnych oraz z niewielkimi błędami stosuje poznane rozwiązania informatyczne w zakresie ewidencji zdarzeń procesów logistycznych.
5,0Student posiada w stopniu bardzo dobrym umiejętności rozpoznawania, nazywania i rozróżniania zintegrowanych systemów informacyjnych oraz bezbłędnie stosuje poznane rozwiązania informatyczne w zakresie ewidencji zdarzeń procesów logistycznych.