Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (S2)
specjalność: Konsulting gospodarczy

Sylabus przedmiotu Wycena nieruchomości:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Ekonomia
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister
Obszary studiów charakterystyki PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Wycena nieruchomości
Specjalność Gospodarka nieruchomościami
Jednostka prowadząca Katedra Nieruchomości
Nauczyciel odpowiedzialny Małgorzata Blaszke <Malgorzata.Blaszke@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Teodor Skotarczak <Teodor.Skotarczak@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 4,0 ECTS (formy) 4,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW3 15 1,00,50egzamin
ćwiczenia audytoryjneA3 30 3,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Znajomość definicji i rodzajów nieruchomości oraz podejść metod i technik wyceny
W-2Znajomość podsawowych cech rynku nieruchomości
W-3Znajomość podstaw ekonomii
W-4Znajomość metod statystyki opisowej

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Przygotowanie do szacowania wartości nieruchomości dla różnych celów
C-2Przygotowanie do szacowania wartości nieruchomości specjalnych i ograniczonych praw rzeczowych oraz zobowiązaniowych

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Wycena nieruchomości zurbanizowanych mieszkaniowych4
T-A-2Szacowanie wartości nieruchomości zabudowanych obiektami handlowymi, usługowymi i przemysłowymi4
T-A-3Wycena nieruchomości dla celów szczególnych i nieruchomości specjalnych4
T-A-4Wycena nieruchomości przeznaczonych lub zajętych pod urządzenia infrastruktury i drogi; szacowanie wartości szkód4
T-A-5Szacowanie dla potrzeb planistycznych; szacowanie dla indywidualnego inwestora4
T-A-6Wycena wartości nakładów na nieruchomości4
T-A-7Wycena ograniczonych praw rzeczowych i zobowiazań umownych4
T-A-8Zaliczenie2
30
wykłady
T-W-1Wycena nieruchomości zurbanizowanych i zabytkowych2
T-W-2Wycena nieruchomości dla celów szczególnych i nieruchomości specjalnych2
T-W-3Wycena nieruchomości dla potrzeb wynikających z ustawy o rachunkowości2
T-W-4Wycena nieruchomości zabytkowych2
T-W-5Szacowanie wartości nieruchomości pozostawionych poza granicami RP1
T-W-6Wycena maszyn i urządzeń trwale związanych z nieruchomością4
T-W-7Wycena masowa2
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach30
A-A-2Przygotowanie do zajęć12
A-A-3Czytanie wskazanych materiałów do poszczególnych tematów8
A-A-4Formułownie problemów szacowania wartości nieruchomości specjalnych i szczegłonych8
A-A-5Przygotowanie do kolokwiów10
A-A-6Konsultacje6
74
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w wykładach15
A-W-2Studiowanie wskazanej literatury2
A-W-3Przygotowanie do egzaminu4
A-W-4Konsultacje2
A-W-5Egzamin2
25

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1metody problemowe -wykład konwersatoryjny, objaśnienia i wyjaśnienia
M-2Metody aktywizujące -metoda przypadków, dyskusja dydaktyczna
M-3Metody praktyczne - ćwiczenia przedmiotowe, rozwiązywanie zadań związanych z zastosowaniem metod wyceny

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: ocena ze sprawdzianu cząstkowego
S-2Ocena formująca: ocena umiejętności samodzielnego rozwiązywania problemu doboru metod wyceny
S-3Ocena formująca: ocena umiejętności samodzielnego obliczania wartości według procesu czynności wyceny w zależności od zastosowanej metody
S-4Ocena podsumowująca: zaliczenie na ocenę

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_2A_D3/11_W01
Rozróżnia i definiuje rodzaje nieruchomości zurbanizowanych i specjalnych
E_2A_W01C-1T-W-1, T-W-2M-1, M-3S-1, S-2
E_2A_D3/11_W02
Definiuje, objaśnia i rozróżnia rodzaje praw do nieruchomości i sposoby ich szacowania
E_2A_W02, E_2A_W06C-1T-A-7, T-A-6, T-A-5, T-A-4M-1, M-2, M-3S-1
E_2A_D3/11_W03
Formułuje cele szczególne i charakteryzuje specyfikę szacowania dla tych celów
E_2A_W07, E_2A_W08C-1T-W-3, T-W-4, T-W-2M-3S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_2A_D3/11_U01
Analizuje dane i oblicza wartość różnych rodzajów nieruchomości i praw ustanawianych na nieruchomości
E_2A_U04, E_2A_U05, E_2A_U08C-1, C-2T-W-3, T-W-4, T-W-1, T-W-2M-1, M-2, M-3S-4, S-3, S-1, S-2
E_2A_D3/11_U02
Dobiera i rozwiązuje zadania szacowania wartości dla różnych potrzeb
E_2A_U08, E_2A_U10, E_2A_U12C-1, C-2T-W-6, T-A-1, T-A-3M-2, M-3S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_2A_D3/11_K01
Zorientowany i świadomy znaczenia szacowania wartości dla różnych potrzeb - ustalania ceny, opłat i odszkodowań
E_2A_K03C-1, C-2T-W-1, T-W-2, T-A-4M-1, M-2, M-3S-4, S-3, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
E_2A_D3/11_W01
Rozróżnia i definiuje rodzaje nieruchomości zurbanizowanych i specjalnych
2,0nie umie definiować podstawowych pojęć.
3,0poprawnie definiuje zaledwie kilka pojęć
3,5poprawnie definiuje wszystkie pojęcia
4,0. nie tylko poprawnie definiuje pojęcia, ale również potrafi w analityczny sposób je porównać
4,5potrafi definiować wszystkie zaproponowane w trakcie zajęć pojęcia, potrafi porównywać ich efektywność, a także przy ich pomocy identyfikować...
5,0potrafi definiować wszystkie zaproponowane w trakcie zajęć pojęcia, potrafi porównywać ich efektywność, a także samodzielnie identyfikować pojęcia potrzebne do rozwiązania zadanego problemu z jednoczesnym uzasadnieniem wyboru.
E_2A_D3/11_W02
Definiuje, objaśnia i rozróżnia rodzaje praw do nieruchomości i sposoby ich szacowania
2,0Nie umie rozróżniać poszczególnych praw i rodzajów wartości nieruchomości
3,0poprawnie rozróżnia niektóre prawa i rodzaje wartości nieruchomości i praw
3,5poprawnie rozróżnia większość praw i rodzaje określania ich wartości
4,0poprawnie rozróżnia większość praw i analitycznie je ocenia i rodzaje ich wartości w zależności od celu wyceny
4,5poprawnie rozróżnia wszystki prawa,potrafi je scharakteryzować ocenia i określa rodzaje ich wartości w zależności od celu wyceny potrafi je identyfikować
5,0potrafi rozróżniać wszystkie rodzaje praw i wartości nieruchomości w trakcie zajęć , potrafi je porównywać , a także samodzielnie identyfikować i wykorzystać do rozwiązania zadanego problemu z jednoczesnym uzasadnieniem wyboru sposobów wyceny
E_2A_D3/11_W03
Formułuje cele szczególne i charakteryzuje specyfikę szacowania dla tych celów
2,0Nie umie rozróżniać poszczególnych praw i rodzajów wartości nieruchomości
3,0poprawnie rozróżnia niektóre prawa i rodzaje wartości nieruchomości i praw
3,5poprawnie rozróżnia większość praw i rodzaje określania ich wartości
4,0poprawnie rozróżnia większość praw i analitycznie je ocenia i rodzaje ich wartości w zależności od celu wyceny
4,5poprawnie rozróżnia wszystki prawa,potrafi je scharakteryzować ocenia i określa rodzaje ich wartości w zależności od celu wyceny potrafi je identyfikować
5,0potrafi rozróżniać wszystkie rodzaje praw i wartości nieruchomości w trakcie zajęć , potrafi je porównywać , a także samodzielnie identyfikować i wykorzystać do rozwiązania zadanego problemu z jednoczesnym uzasadnieniem wyboru sposobów wyceny

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
E_2A_D3/11_U01
Analizuje dane i oblicza wartość różnych rodzajów nieruchomości i praw ustanawianych na nieruchomości
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować wyników swoich obliczeń
3,0Student prezentuje "suche" wyniki bez umiejętności ich efektywnej analizy.
3,5:. Student prezentuje wyniki z umiejętności ich efektywnej analizy.
4,0Student nie tylko efektywnie prezentuje wyniki, ale również dokonuje ich analizy. Potrafi również prowadzić dyskusję o osiągniętych wynikach
4,5Student potrafi efektywnie prezentować, analizować, dyskutować o osiągniętych wynikach oraz oszacować błędy.
5,0Student potrafi efektywnie prezentować, analizować, dyskutować o osiągniętych wynikach, a także proponować modyfikacje w układzie pomiarowym.
E_2A_D3/11_U02
Dobiera i rozwiązuje zadania szacowania wartości dla różnych potrzeb
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować wyników swoich obliczeń
3,0Student prezentuje "suche" wyniki bez umiejętności ich efektywnej analizy.
3,5Student prezentuje wyniki z umiejętności ich efektywnej analizy.
4,0tudent nie tylko efektywnie prezentuje wyniki, ale również dokonuje ich analizy. Potrafi również prowadzić dyskusję o osiągniętych wynikach
4,5Student potrafi efektywnie prezentować, analizować, dyskutować o osiągniętych wynikach oraz oszacować błędy.
5,0Student potrafi efektywnie prezentować, analizować, dyskutować o osiągniętych wynikach, a także proponować modyfikacje w układzie pomiarowym.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
E_2A_D3/11_K01
Zorientowany i świadomy znaczenia szacowania wartości dla różnych potrzeb - ustalania ceny, opłat i odszkodowań
2,0niezorientowany - brak świadomości znaczenia wyceny w praktyce
3,0zorientowany i świadomy znaczenia wyceny w praktyce w stopniu dostatecznym
3,5zorientowany i świadomy znaczenia wyceny w praktyce w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0dobrze zorientowany i świadomy znaczenia wyceny w praktyce w stopniu dobrym
4,5dość dobrze zorientowany i świadomy znaczenia wyceny w praktyce w stopniu więcej niż dobrym
5,0bardzo dobrze zorientowany i świadomy znaczenia wyceny w praktyce w stopniu bardzo dobrym

Literatura podstawowa

  1. Wilkowska-Kołakowska D., Wycena nieruchomości. Operat szacunkowy. Rzeczoznawstwo majątkowe, Lexis Nexis, Warszawa, 2010
  2. Cymerman R., Hopfer A., System, zasady i procedury wyceny nieruchomości, Polska Federacja Stowarzyszeń Rzeczoznawców Majątkowych, Warszawa, 2010
  3. Mączyńska E., Prystupa M., Rygiel K., Ile warta jest nieruchomość?, Poltext, Warszawa, 2009
  4. Dydenko J., Szacowanie nieruchomości, Wolters Kulwer, 2006
  5. Cymerman R. Hopfer A., System szacowania nieruchomości, Zachodnie Centrum Organizacji, Zielona Góra, 2009
  6. PFSRM, Standardy zawodowe rzeczoznawców majątkowych, PFSRM, 2010

Literatura dodatkowa

  1. Prystupa M., Wycena nieruchomości przy zastosowaniu podejścia, PFSRM, 2003
  2. xxx, Wycena, Educaterra, Olsztyn, 2011, Kwartalnik
  3. xxx, Rzeczoznawca majątkowy, Polska Federacja Stowarzyszeń Rzczoznawców Majątkowych, Warszawa, 2011, Kwartalnik

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Wycena nieruchomości zurbanizowanych mieszkaniowych4
T-A-2Szacowanie wartości nieruchomości zabudowanych obiektami handlowymi, usługowymi i przemysłowymi4
T-A-3Wycena nieruchomości dla celów szczególnych i nieruchomości specjalnych4
T-A-4Wycena nieruchomości przeznaczonych lub zajętych pod urządzenia infrastruktury i drogi; szacowanie wartości szkód4
T-A-5Szacowanie dla potrzeb planistycznych; szacowanie dla indywidualnego inwestora4
T-A-6Wycena wartości nakładów na nieruchomości4
T-A-7Wycena ograniczonych praw rzeczowych i zobowiazań umownych4
T-A-8Zaliczenie2
30

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Wycena nieruchomości zurbanizowanych i zabytkowych2
T-W-2Wycena nieruchomości dla celów szczególnych i nieruchomości specjalnych2
T-W-3Wycena nieruchomości dla potrzeb wynikających z ustawy o rachunkowości2
T-W-4Wycena nieruchomości zabytkowych2
T-W-5Szacowanie wartości nieruchomości pozostawionych poza granicami RP1
T-W-6Wycena maszyn i urządzeń trwale związanych z nieruchomością4
T-W-7Wycena masowa2
15

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach30
A-A-2Przygotowanie do zajęć12
A-A-3Czytanie wskazanych materiałów do poszczególnych tematów8
A-A-4Formułownie problemów szacowania wartości nieruchomości specjalnych i szczegłonych8
A-A-5Przygotowanie do kolokwiów10
A-A-6Konsultacje6
74
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w wykładach15
A-W-2Studiowanie wskazanej literatury2
A-W-3Przygotowanie do egzaminu4
A-W-4Konsultacje2
A-W-5Egzamin2
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_2A_D3/11_W01Rozróżnia i definiuje rodzaje nieruchomości zurbanizowanych i specjalnych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_W01Ma rozszerzoną wiedzę z zakresu ekonomii, jej miejscu w systemie nauk społecznych oraz powiązaniach z innymi dyscyplinami naukowymi
Cel przedmiotuC-1Przygotowanie do szacowania wartości nieruchomości dla różnych celów
Treści programoweT-W-1Wycena nieruchomości zurbanizowanych i zabytkowych
T-W-2Wycena nieruchomości dla celów szczególnych i nieruchomości specjalnych
Metody nauczaniaM-1metody problemowe -wykład konwersatoryjny, objaśnienia i wyjaśnienia
M-3Metody praktyczne - ćwiczenia przedmiotowe, rozwiązywanie zadań związanych z zastosowaniem metod wyceny
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ocena ze sprawdzianu cząstkowego
S-2Ocena formująca: ocena umiejętności samodzielnego rozwiązywania problemu doboru metod wyceny
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie umie definiować podstawowych pojęć.
3,0poprawnie definiuje zaledwie kilka pojęć
3,5poprawnie definiuje wszystkie pojęcia
4,0. nie tylko poprawnie definiuje pojęcia, ale również potrafi w analityczny sposób je porównać
4,5potrafi definiować wszystkie zaproponowane w trakcie zajęć pojęcia, potrafi porównywać ich efektywność, a także przy ich pomocy identyfikować...
5,0potrafi definiować wszystkie zaproponowane w trakcie zajęć pojęcia, potrafi porównywać ich efektywność, a także samodzielnie identyfikować pojęcia potrzebne do rozwiązania zadanego problemu z jednoczesnym uzasadnieniem wyboru.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_2A_D3/11_W02Definiuje, objaśnia i rozróżnia rodzaje praw do nieruchomości i sposoby ich szacowania
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_W02Ma rozszerzoną wiedzę na temat struktur i instytucji społecznych oraz pogłębioną wiedzę w odniesieniu do wybranych struktur i instytucji społecznych
E_2A_W06Zna w sposób pogłębiony wybrane metody i narzędzia opisu, w tym techniki pozyskiwania, przetwarzania i prezentacji danych oraz modelowania zjawisk i procesów społeczno-gospodarczych, a także identyfikowania rządzących nimi prawidłowości
Cel przedmiotuC-1Przygotowanie do szacowania wartości nieruchomości dla różnych celów
Treści programoweT-A-7Wycena ograniczonych praw rzeczowych i zobowiazań umownych
T-A-6Wycena wartości nakładów na nieruchomości
T-A-5Szacowanie dla potrzeb planistycznych; szacowanie dla indywidualnego inwestora
T-A-4Wycena nieruchomości przeznaczonych lub zajętych pod urządzenia infrastruktury i drogi; szacowanie wartości szkód
Metody nauczaniaM-1metody problemowe -wykład konwersatoryjny, objaśnienia i wyjaśnienia
M-2Metody aktywizujące -metoda przypadków, dyskusja dydaktyczna
M-3Metody praktyczne - ćwiczenia przedmiotowe, rozwiązywanie zadań związanych z zastosowaniem metod wyceny
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ocena ze sprawdzianu cząstkowego
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie umie rozróżniać poszczególnych praw i rodzajów wartości nieruchomości
3,0poprawnie rozróżnia niektóre prawa i rodzaje wartości nieruchomości i praw
3,5poprawnie rozróżnia większość praw i rodzaje określania ich wartości
4,0poprawnie rozróżnia większość praw i analitycznie je ocenia i rodzaje ich wartości w zależności od celu wyceny
4,5poprawnie rozróżnia wszystki prawa,potrafi je scharakteryzować ocenia i określa rodzaje ich wartości w zależności od celu wyceny potrafi je identyfikować
5,0potrafi rozróżniać wszystkie rodzaje praw i wartości nieruchomości w trakcie zajęć , potrafi je porównywać , a także samodzielnie identyfikować i wykorzystać do rozwiązania zadanego problemu z jednoczesnym uzasadnieniem wyboru sposobów wyceny
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_2A_D3/11_W03Formułuje cele szczególne i charakteryzuje specyfikę szacowania dla tych celów
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_W07Ma rozszerzoną wiedzę z zakresu metod ilościowych (w tym wnioskowania statystycznego, ekonometrii i prognozowania procesów ekonomicznych) i zna przykłady ich zastosowań w praktyce gospodarczej
E_2A_W08Ma pogłębioną wiedzę na temat wybranych systemów norm i reguł prawno-organizacyjnych warunkujących funkcjonowanie podmiotów gospodarczych i instytucji społecznych, ich natury i sposobów działania
Cel przedmiotuC-1Przygotowanie do szacowania wartości nieruchomości dla różnych celów
Treści programoweT-W-3Wycena nieruchomości dla potrzeb wynikających z ustawy o rachunkowości
T-W-4Wycena nieruchomości zabytkowych
T-W-2Wycena nieruchomości dla celów szczególnych i nieruchomości specjalnych
Metody nauczaniaM-3Metody praktyczne - ćwiczenia przedmiotowe, rozwiązywanie zadań związanych z zastosowaniem metod wyceny
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ocena ze sprawdzianu cząstkowego
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie umie rozróżniać poszczególnych praw i rodzajów wartości nieruchomości
3,0poprawnie rozróżnia niektóre prawa i rodzaje wartości nieruchomości i praw
3,5poprawnie rozróżnia większość praw i rodzaje określania ich wartości
4,0poprawnie rozróżnia większość praw i analitycznie je ocenia i rodzaje ich wartości w zależności od celu wyceny
4,5poprawnie rozróżnia wszystki prawa,potrafi je scharakteryzować ocenia i określa rodzaje ich wartości w zależności od celu wyceny potrafi je identyfikować
5,0potrafi rozróżniać wszystkie rodzaje praw i wartości nieruchomości w trakcie zajęć , potrafi je porównywać , a także samodzielnie identyfikować i wykorzystać do rozwiązania zadanego problemu z jednoczesnym uzasadnieniem wyboru sposobów wyceny
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_2A_D3/11_U01Analizuje dane i oblicza wartość różnych rodzajów nieruchomości i praw ustanawianych na nieruchomości
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_U04Potrafi zastosować narzędzia i metody pomiaru zjawisk rynkowych
E_2A_U05Sprawnie posługuje się normami oraz regułami prawno-organizacyjnymi w celu rozwiązywania konkretnego zadania z zakresu ekonomii
E_2A_U08Potrafi formułować opinie i proponować rozwiązania problemów związanych z przebiegiem procesów i zjawisk społecznych w zakresie ekonomii
Cel przedmiotuC-1Przygotowanie do szacowania wartości nieruchomości dla różnych celów
C-2Przygotowanie do szacowania wartości nieruchomości specjalnych i ograniczonych praw rzeczowych oraz zobowiązaniowych
Treści programoweT-W-3Wycena nieruchomości dla potrzeb wynikających z ustawy o rachunkowości
T-W-4Wycena nieruchomości zabytkowych
T-W-1Wycena nieruchomości zurbanizowanych i zabytkowych
T-W-2Wycena nieruchomości dla celów szczególnych i nieruchomości specjalnych
Metody nauczaniaM-1metody problemowe -wykład konwersatoryjny, objaśnienia i wyjaśnienia
M-2Metody aktywizujące -metoda przypadków, dyskusja dydaktyczna
M-3Metody praktyczne - ćwiczenia przedmiotowe, rozwiązywanie zadań związanych z zastosowaniem metod wyceny
Sposób ocenyS-4Ocena podsumowująca: zaliczenie na ocenę
S-3Ocena formująca: ocena umiejętności samodzielnego obliczania wartości według procesu czynności wyceny w zależności od zastosowanej metody
S-1Ocena formująca: ocena ze sprawdzianu cząstkowego
S-2Ocena formująca: ocena umiejętności samodzielnego rozwiązywania problemu doboru metod wyceny
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować wyników swoich obliczeń
3,0Student prezentuje "suche" wyniki bez umiejętności ich efektywnej analizy.
3,5:. Student prezentuje wyniki z umiejętności ich efektywnej analizy.
4,0Student nie tylko efektywnie prezentuje wyniki, ale również dokonuje ich analizy. Potrafi również prowadzić dyskusję o osiągniętych wynikach
4,5Student potrafi efektywnie prezentować, analizować, dyskutować o osiągniętych wynikach oraz oszacować błędy.
5,0Student potrafi efektywnie prezentować, analizować, dyskutować o osiągniętych wynikach, a także proponować modyfikacje w układzie pomiarowym.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_2A_D3/11_U02Dobiera i rozwiązuje zadania szacowania wartości dla różnych potrzeb
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_U08Potrafi formułować opinie i proponować rozwiązania problemów związanych z przebiegiem procesów i zjawisk społecznych w zakresie ekonomii
E_2A_U10Wykorzystuje zdobytą wiedzę w różnych zakresach i formach, rozszerzoną o krytyczną analizę skuteczności i przydatności stosowanej wiedzy
E_2A_U12Posiada umiejętność rozumienia i analizowania zjawisk społecznych, rozszerzoną o umiejętność pogłębionej teoretycznie oceny tych zjawisk w wybranych obszarach z zastosowaniem metody badawczej
Cel przedmiotuC-1Przygotowanie do szacowania wartości nieruchomości dla różnych celów
C-2Przygotowanie do szacowania wartości nieruchomości specjalnych i ograniczonych praw rzeczowych oraz zobowiązaniowych
Treści programoweT-W-6Wycena maszyn i urządzeń trwale związanych z nieruchomością
T-A-1Wycena nieruchomości zurbanizowanych mieszkaniowych
T-A-3Wycena nieruchomości dla celów szczególnych i nieruchomości specjalnych
Metody nauczaniaM-2Metody aktywizujące -metoda przypadków, dyskusja dydaktyczna
M-3Metody praktyczne - ćwiczenia przedmiotowe, rozwiązywanie zadań związanych z zastosowaniem metod wyceny
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ocena ze sprawdzianu cząstkowego
S-2Ocena formująca: ocena umiejętności samodzielnego rozwiązywania problemu doboru metod wyceny
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować wyników swoich obliczeń
3,0Student prezentuje "suche" wyniki bez umiejętności ich efektywnej analizy.
3,5Student prezentuje wyniki z umiejętności ich efektywnej analizy.
4,0tudent nie tylko efektywnie prezentuje wyniki, ale również dokonuje ich analizy. Potrafi również prowadzić dyskusję o osiągniętych wynikach
4,5Student potrafi efektywnie prezentować, analizować, dyskutować o osiągniętych wynikach oraz oszacować błędy.
5,0Student potrafi efektywnie prezentować, analizować, dyskutować o osiągniętych wynikach, a także proponować modyfikacje w układzie pomiarowym.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_2A_D3/11_K01Zorientowany i świadomy znaczenia szacowania wartości dla różnych potrzeb - ustalania ceny, opłat i odszkodowań
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_K03Prawidłowej identyfikacji i rozstrzygania dylematów związanych z wykonywaniem zawodu
Cel przedmiotuC-1Przygotowanie do szacowania wartości nieruchomości dla różnych celów
C-2Przygotowanie do szacowania wartości nieruchomości specjalnych i ograniczonych praw rzeczowych oraz zobowiązaniowych
Treści programoweT-W-1Wycena nieruchomości zurbanizowanych i zabytkowych
T-W-2Wycena nieruchomości dla celów szczególnych i nieruchomości specjalnych
T-A-4Wycena nieruchomości przeznaczonych lub zajętych pod urządzenia infrastruktury i drogi; szacowanie wartości szkód
Metody nauczaniaM-1metody problemowe -wykład konwersatoryjny, objaśnienia i wyjaśnienia
M-2Metody aktywizujące -metoda przypadków, dyskusja dydaktyczna
M-3Metody praktyczne - ćwiczenia przedmiotowe, rozwiązywanie zadań związanych z zastosowaniem metod wyceny
Sposób ocenyS-4Ocena podsumowująca: zaliczenie na ocenę
S-3Ocena formująca: ocena umiejętności samodzielnego obliczania wartości według procesu czynności wyceny w zależności od zastosowanej metody
S-2Ocena formująca: ocena umiejętności samodzielnego rozwiązywania problemu doboru metod wyceny
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0niezorientowany - brak świadomości znaczenia wyceny w praktyce
3,0zorientowany i świadomy znaczenia wyceny w praktyce w stopniu dostatecznym
3,5zorientowany i świadomy znaczenia wyceny w praktyce w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0dobrze zorientowany i świadomy znaczenia wyceny w praktyce w stopniu dobrym
4,5dość dobrze zorientowany i świadomy znaczenia wyceny w praktyce w stopniu więcej niż dobrym
5,0bardzo dobrze zorientowany i świadomy znaczenia wyceny w praktyce w stopniu bardzo dobrym