Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty uczenia się | E_2A_D6/8_W01 | Posiadanie wiedzy z zakresu możliwości wykorzystania środków pochodzących z Unii Europejskiej w różnych obszarach gospodarczych, np. w rolnictwie, infrastrukturze czy samorządach. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | E_2A_W01 | Ma rozszerzoną wiedzę z zakresu ekonomii, jej miejscu w systemie nauk społecznych oraz powiązaniach z innymi dyscyplinami naukowymi |
---|
E_2A_W02 | Ma rozszerzoną wiedzę na temat struktur i instytucji społecznych oraz pogłębioną wiedzę w odniesieniu do wybranych struktur i instytucji społecznych |
E_2A_W08 | Ma pogłębioną wiedzę na temat wybranych systemów norm i reguł prawno-organizacyjnych warunkujących funkcjonowanie podmiotów gospodarczych i instytucji społecznych, ich natury i sposobów działania |
E_2A_W11 | Ma pogłębioną wiedzę na temat systemu finansowego i jego wpływu na funkcjonowanie gospodarki |
E_2A_W15 | Zna zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości wykorzystującej wiedzę z zakresu ekonomii |
Cel przedmiotu | C-1 | Nabycie wiedzy z zakresu możliwości wykorzystania środków pochodzących z Unii Europejskiej w różnych obszarach gospodarczych, np. w rolnictwie, infrastrukturze czy samorządach. |
---|
Treści programowe | T-W-2 | Założenia pomocy udzielanej krajom Unii Europejskiej |
---|
T-W-1 | Wprowadzenie do przedmiotu, omówienie literatury |
T-W-3 | Rozwój integracji nowych członków Unii Europejskiej w kontekście udzielania pomocy finansowej |
T-W-4 | Cele i efekty Europejskich Programów Pomocowych |
T-W-7 | Finansowanie rolnictwa poprzez system dopłat bezpośrednich i narzędzia wsparcia pośredniego |
T-W-8 | Finansowy Instrument Wspierania Rybołówstwa w świetle zmian sektorowych |
T-W-9 | 7 Program Ramowy jako największy instrument wsparcia badań naukowych |
T-W-11 | Program polskiej pomocy zagranicznej |
T-W-5 | Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego jako narzędzie zmniejszające dysproporcje rozwojowe regionów |
T-W-10 | Inne mechanizmy finansowania, np. EOG, mechanizm Norweski, INTERREG IV |
T-W-6 | Wykorzystanie Europejskiego Funduszu Spójności jako promocji spójności społecznej i gospodarczej |
T-W-12 | Perspektywy finansowe europejskich funduszy pomocowych w budżecie UE na lata 2021-2027 |
Metody nauczania | M-1 | Metody podające (wykład informacyjny, objaśnianie i wyjaśnianie) |
---|
M-2 | Metody problemowe (wykład problemowy, wykład konwersatoryjny, metody aktywizujące np. metoda przypadków) |
M-3 | Metody praktyczne (wspólne omawianie problemów) |
Sposób oceny | S-2 | Ocena formująca: Obecność oraz aktywne uczestniczenie w zajęciach. |
---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Na koniec semestru praca zaliczeniowa teoretyczna, tj. test jednokrotnego wyboru. Ocena uzależniona od ilości uzyskanych punktów, czas trwania zaliczenia – 60 min. |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Nie posiada wiedzy z zakresu możliwości wykorzystania środków pochodzących z Unii Europejskiej w różnych obszarach gospodarczych |
3,0 | Posiada podstawową wiedzę z zakresu możliwości wykorzystania środków pochodzących z Unii Europejskiej w różnych obszarach gospodarczych |
3,5 | Posiada ogólną wiedzę z zakresu możliwości wykorzystania środków pochodzących z Unii Europejskiej w różnych obszarach gospodarczych |
4,0 | Posiada pełną wiedzę z zakresu możliwości wykorzystania środków pochodzących z Unii Europejskiej w różnych obszarach gospodarczych |
4,5 | Posiada pełną wiedzę z zakresu możliwości wykorzystania środków pochodzących z Unii Europejskiej w różnych obszarach gospodarczych zdobytą na podstawie materiałów z wykładów rozszerzoną o wiedzę z literatury podstawowej |
5,0 | Posiada pełną wiedzę z zakresu możliwości wykorzystania środków pochodzących z Unii Europejskiej w różnych obszarach gospodarczych zdobytą na podstawie materiałów z wykładów rozszerzoną o wiedzę z literatury podstawowej i uzupełniającej |