Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (S2)
specjalność: Rachunkowość i finanse w jednostkach gospodarczych

Sylabus przedmiotu Seminarium III:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Ekonomia
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister
Obszary studiów charakterystyki PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Seminarium III
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Jednostka WEk
Nauczyciel odpowiedzialny prowadzący seminarium Nauczyciel akademicki <wekon@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 1,0 ECTS (formy) 1,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
seminariaS4 5 1,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Wybrany temat i opiekun pracy dyplomowej

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studenta z zasadami pisania prac dyplomowych i przebiegu egzaminu dyplomowego

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
seminaria
T-S-1Jednolity system antyplagiatowy - analiza przykładowych raportów. Procedura postępowania antyplagiatowego obowiązująca na Wydziale. Omówienie przebiegu egzaminu dyplomowego. Ocena pracy własnej studenta w kontekście przyszłej recenzji. Analiza pytań egzaminacyjnych.5
5

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
seminaria
A-S-1Udział w zajęciach5
A-S-2Przygotowanie do analizy pytań egzaminacyjnych i oceny pracy własnej13
A-S-3Konsultacje5
A-S-4Zaliczenie2
25

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metody problemowe - wykład konwersatoryjny
M-2Metody podające - wykład informacyjny, objaśnienie lub wyjaśnienie
M-3Metody aktywizujące - metoda przypadków, dyskusja dydaktyczna

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Ocena aktywności studenta w zakresie przygotowania do egzaminu dyplomowego

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_2A_A07_W01
Student ma wiedzę niezbędną do samodzielnego rozwiązywania problemów badawczych. Zna zasady pisania pracy dyplomowej i przebiegu egzaminu dyplomowego
E_2A_W07, E_2A_W01, E_2A_W02, E_2A_W14, E_2A_W06C-1T-S-1M-1, M-2, M-3S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_2A_A07_U01
Student umie ocenić przygotowanie rozwiązania analizowanego problemu badawczego z punktu widzenia różnych kryteriów obowiązujących w procesie dyplomowania
E_2A_U19, E_2A_U01, E_2A_U12, E_2A_U11, E_2A_U08, E_2A_U04, E_2A_U02, E_2A_U05, E_2A_U13, E_2A_U09C-1T-S-1M-1, M-2, M-3S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_2A_A07_K01
Student nabywa kompetencje w zakresie odpowiedzialności i autonomii, kształtuje osobiste zdolności
E_2A_K01, E_2A_K03, E_2A_K08C-1T-S-1M-1, M-2, M-3S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
E_2A_A07_W01
Student ma wiedzę niezbędną do samodzielnego rozwiązywania problemów badawczych. Zna zasady pisania pracy dyplomowej i przebiegu egzaminu dyplomowego
2,0Student nie zna zasad dyplomowania i pisania pracy dyplomowej oraz przebiegu egzaminu dyplomowego
3,0Student zna zasady dyplomowania i pisania pracy dyplomowej oraz przebiegu egzaminu dyplomowego w stopniu dostatecznym
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
E_2A_A07_U01
Student umie ocenić przygotowanie rozwiązania analizowanego problemu badawczego z punktu widzenia różnych kryteriów obowiązujących w procesie dyplomowania
2,0Student nie umie ocenić przygotowania rozwiązania analizowanego problemu badawczego z punktu widzenia róźnych kryteriów obowiązujących w procesie dyplomowania
3,0Student umie ocenić przygotowanie rozwiązania analizowanego problemu badawczego z punktu widzenia różnych kryteriów obowiązujących w procesie dyplomowania
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
E_2A_A07_K01
Student nabywa kompetencje w zakresie odpowiedzialności i autonomii, kształtuje osobiste zdolności
2,0Student nie wykazuje się odpowiedzialnością i autonomią w podejmowanych działaniach
3,0Student w stopniu dostatecznym wykazuje się odpowiedzialnością i autonomią w podejmowanych działaniach
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Regulamin studiów. Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie
  2. Procedura procesu dyplomowania na Wydziale Ekonomicznym ZUT w Szczecinie wraz ze standardami pisania prac dyplomowych, dostępna na: https://ekonomia.zut.edu.pl/strona-studentow/studia-kierunki/prace-dyplomowe-licencjackie-i-magisterskie.html
  3. Zenderowski R., Praca magisterska. Licencjat. Przewodnik po metodologii pisania i obrony pracy dyplomowej, CeDeWu, Warszawa, 2020
  4. Zenderowski R., Technika pisania prac magisterskich i licencjackich, CeDeWu, Warszawa, 2020
  5. Stachak S., Podstawy metodologii nauk ekonomicznych, Difin, Warszawa, 2013
  6. Welskop W., Jak napisać pracę licencjacką i magisterską?, Wydawnictwo Naukowe Wyższej Szkoły Biznesu i Nauk o Zdrowiu, Łódź, 2014

Literatura dodatkowa

  1. Kuzik M., Rzepczyński S., Jak pisać?, PWN, Warszawa, 2008
  2. Grzybowski P.P., Sawicki K., Pisanie prac i sztuka ich prezentacji, Impuls, Kraków, 2010
  3. Wójcik K., Piszę akademicką pracę promocyjną - licencjacką, magisterską, doktorską, Wolters Kluwer, Warszawa, 2012

Treści programowe - seminaria

KODTreść programowaGodziny
T-S-1Jednolity system antyplagiatowy - analiza przykładowych raportów. Procedura postępowania antyplagiatowego obowiązująca na Wydziale. Omówienie przebiegu egzaminu dyplomowego. Ocena pracy własnej studenta w kontekście przyszłej recenzji. Analiza pytań egzaminacyjnych.5
5

Formy aktywności - seminaria

KODForma aktywnościGodziny
A-S-1Udział w zajęciach5
A-S-2Przygotowanie do analizy pytań egzaminacyjnych i oceny pracy własnej13
A-S-3Konsultacje5
A-S-4Zaliczenie2
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_2A_A07_W01Student ma wiedzę niezbędną do samodzielnego rozwiązywania problemów badawczych. Zna zasady pisania pracy dyplomowej i przebiegu egzaminu dyplomowego
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_W07Ma rozszerzoną wiedzę z zakresu metod ilościowych (w tym wnioskowania statystycznego, ekonometrii i prognozowania procesów ekonomicznych) i zna przykłady ich zastosowań w praktyce gospodarczej
E_2A_W01Ma rozszerzoną wiedzę z zakresu ekonomii, jej miejscu w systemie nauk społecznych oraz powiązaniach z innymi dyscyplinami naukowymi
E_2A_W02Ma rozszerzoną wiedzę na temat struktur i instytucji społecznych oraz pogłębioną wiedzę w odniesieniu do wybranych struktur i instytucji społecznych
E_2A_W14Zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego oraz konieczność zarządzania zasobami własności intelektualnej
E_2A_W06Zna w sposób pogłębiony wybrane metody i narzędzia opisu, w tym techniki pozyskiwania, przetwarzania i prezentacji danych oraz modelowania zjawisk i procesów społeczno-gospodarczych, a także identyfikowania rządzących nimi prawidłowości
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studenta z zasadami pisania prac dyplomowych i przebiegu egzaminu dyplomowego
Treści programoweT-S-1Jednolity system antyplagiatowy - analiza przykładowych raportów. Procedura postępowania antyplagiatowego obowiązująca na Wydziale. Omówienie przebiegu egzaminu dyplomowego. Ocena pracy własnej studenta w kontekście przyszłej recenzji. Analiza pytań egzaminacyjnych.
Metody nauczaniaM-1Metody problemowe - wykład konwersatoryjny
M-2Metody podające - wykład informacyjny, objaśnienie lub wyjaśnienie
M-3Metody aktywizujące - metoda przypadków, dyskusja dydaktyczna
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena aktywności studenta w zakresie przygotowania do egzaminu dyplomowego
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie zna zasad dyplomowania i pisania pracy dyplomowej oraz przebiegu egzaminu dyplomowego
3,0Student zna zasady dyplomowania i pisania pracy dyplomowej oraz przebiegu egzaminu dyplomowego w stopniu dostatecznym
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_2A_A07_U01Student umie ocenić przygotowanie rozwiązania analizowanego problemu badawczego z punktu widzenia różnych kryteriów obowiązujących w procesie dyplomowania
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_U19Wyjaśnia złożone problemy współczesnej gospodarki w świetle dorobku i poglądów autorytetów ekonomii
E_2A_U01Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę naukową do interpretacji i wyjaśniania zjawisk społeczno-gospodarczych oraz wzajemnych relacji między nimi
E_2A_U12Posiada umiejętność rozumienia i analizowania zjawisk społecznych, rozszerzoną o umiejętność pogłębionej teoretycznie oceny tych zjawisk w wybranych obszarach z zastosowaniem metody badawczej
E_2A_U11Samodzielnie proponuje rozwiązania konkretnych problemów i wskazuje w tym zakresie odpowiednie rozstrzygnięcia
E_2A_U08Potrafi formułować opinie i proponować rozwiązania problemów związanych z przebiegiem procesów i zjawisk społecznych w zakresie ekonomii
E_2A_U04Potrafi zastosować narzędzia i metody pomiaru zjawisk rynkowych
E_2A_U02Potrafi zastosować wiedzę teoretyczną do opisu, analizowania i formułowania opinii na temat przyczyn i przebiegu konkretnych procesów i zjawisk społeczno-gospodarczych oraz dobierać dane i metody ich analizy
E_2A_U05Sprawnie posługuje się normami oraz regułami prawno-organizacyjnymi w celu rozwiązywania konkretnego zadania z zakresu ekonomii
E_2A_U13Posiada pogłębioną umiejętność przygotowania różnych prac pisemnych w języku polskim i obcym, z zakresu ekonomii lub w obszarze leżącym na pograniczu różnych dyscyplin naukowych
E_2A_U09Potrafi prognozować i modelować złożone procesy i zjawiska społeczne z wykorzystaniem zaawansowanych metod i narzędzi badawczych
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studenta z zasadami pisania prac dyplomowych i przebiegu egzaminu dyplomowego
Treści programoweT-S-1Jednolity system antyplagiatowy - analiza przykładowych raportów. Procedura postępowania antyplagiatowego obowiązująca na Wydziale. Omówienie przebiegu egzaminu dyplomowego. Ocena pracy własnej studenta w kontekście przyszłej recenzji. Analiza pytań egzaminacyjnych.
Metody nauczaniaM-1Metody problemowe - wykład konwersatoryjny
M-2Metody podające - wykład informacyjny, objaśnienie lub wyjaśnienie
M-3Metody aktywizujące - metoda przypadków, dyskusja dydaktyczna
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena aktywności studenta w zakresie przygotowania do egzaminu dyplomowego
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie umie ocenić przygotowania rozwiązania analizowanego problemu badawczego z punktu widzenia róźnych kryteriów obowiązujących w procesie dyplomowania
3,0Student umie ocenić przygotowanie rozwiązania analizowanego problemu badawczego z punktu widzenia różnych kryteriów obowiązujących w procesie dyplomowania
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_2A_A07_K01Student nabywa kompetencje w zakresie odpowiedzialności i autonomii, kształtuje osobiste zdolności
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_K01Samodzielnej pracy oraz pracy w zespole (słuchanie, negocjacje, perswazja, prezentacja)
E_2A_K03Prawidłowej identyfikacji i rozstrzygania dylematów związanych z wykonywaniem zawodu
E_2A_K08Podejmowania odpowiedzialności za swoje zadania oraz zespołu, którym kieruje
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studenta z zasadami pisania prac dyplomowych i przebiegu egzaminu dyplomowego
Treści programoweT-S-1Jednolity system antyplagiatowy - analiza przykładowych raportów. Procedura postępowania antyplagiatowego obowiązująca na Wydziale. Omówienie przebiegu egzaminu dyplomowego. Ocena pracy własnej studenta w kontekście przyszłej recenzji. Analiza pytań egzaminacyjnych.
Metody nauczaniaM-1Metody problemowe - wykład konwersatoryjny
M-2Metody podające - wykład informacyjny, objaśnienie lub wyjaśnienie
M-3Metody aktywizujące - metoda przypadków, dyskusja dydaktyczna
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena aktywności studenta w zakresie przygotowania do egzaminu dyplomowego
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wykazuje się odpowiedzialnością i autonomią w podejmowanych działaniach
3,0Student w stopniu dostatecznym wykazuje się odpowiedzialnością i autonomią w podejmowanych działaniach
3,5
4,0
4,5
5,0