Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (S2)
specjalność: Konsulting gospodarczy

Sylabus przedmiotu Logistyka międzynarodowa:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Ekonomia
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister
Obszary studiów charakterystyki PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Logistyka międzynarodowa
Specjalność Logistyka w biznesie
Jednostka prowadząca Katedra Analizy Systemowej i Marketingu
Nauczyciel odpowiedzialny Arkadiusz Malkowski <Arkadiusz.Malkowski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Zbigniew Mazur <Zbigniew.Mazur@zut.edu.pl>, Piotr Nowaczyk <Piotr.Nowaczyk@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW4 15 1,00,50egzamin
ćwiczenia audytoryjneA4 15 1,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Znajomość podstaw mikroekonomii i makroekonomii.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Celem zajęć jest zapoznanie studentów z podstawami wiedzy z zakresu logistyki i zarządzania logistycznego oraz przedstawienie koncepcji przepływów fizycznych i towarzyszących im przepływów informacyjnych w świetle założeń wynikających ze zintegrowanego zarządzania logistycznego oraz możliwości wykorzystania koncepcji logistycznych dla usprawnienia obrotów międzynarodowych.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Podstawy wiedzy logistycznej.4
T-A-2Istota łańcuchów logistycznych oraz koncepcja zintegrowanych łańcuchów dostaw w praktyce - studium przypadków.2
T-A-3Łańcuchy logistyczne jako forma integracji międzynarodowej i internacjonalizacji zarządzania - studium przypadku.2
T-A-4Koncepcja ECR i jej pochodne jako determinanty łańcuchów logistycznych. - praktyczne przykłady wykorzystania2
T-A-5ECR jako czynnik determinujący koncepcję łańcucha logistycznego - studium przypadku2
T-A-6Bariery i zagrożenia rozwoju łańcuchów logistycznych w obszarach - praca w grupach nad wybranymi problemami2
T-A-7Centra logistyczne w warunkach rynku globalnego. Eurologistyka - analiza doświadczeń europejskich1
15
wykłady
T-W-1Istota łańcuchów logistycznych oraz koncepcja zintegrowanych łańcuchów dostaw - koncepcje toretyczne.2
T-W-2Łańcuchy logistyczne jako forma integracji międzynarodowej i internacjonalizacji zarządzania - przegląd koncepcji2
T-W-3Koncepcja ECR i jej pochodne jako determinanty łańcuchów logistycznych.4
T-W-4Bariery i zagrożenia rozwoju łańcuchów logistycznych w obszarach.2
T-W-5Sieci logistyczne jako wyraz koncepcji logistyki międzynarodowej.2
T-W-6Kontynentalne systemy logistyczne3
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1uczestnictwo w zajęciach15
A-A-2Przygotowanie do zajęć6
A-A-3Konsultacje2
A-A-4Zaliczenie2
25
wykłady
A-W-1uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2przygotowanie do zajęć, studiowanie literatury6
A-W-3Konsultacje2
A-W-4Egzamin2
25

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Ćwiczenia z wykrzystaniem prezentacji

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: egzamin pisemny
S-2Ocena podsumowująca: Ocena z zaliczenia ćwiczeń

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_2A_D6/7_W01
ma wiedzę o podstawowych problemach ekonomicznych
E_2A_W01, E_2A_W02, E_2A_W13, E_2A_W15C-1T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-A-3, T-A-1, T-A-2, T-A-4, T-A-5, T-A-6, T-A-7M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_2A_D6/7_U01
ma umiejętność formułowania ogólnych wniosków dotyczących podstawowych problemów logistyki międzynarodowej
E_2A_U21, E_2A_U01, E_2A_U02, E_2A_U03, E_2A_U04, E_2A_U05C-1T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-A-3, T-A-2, T-A-4, T-A-5, T-A-6, T-A-7M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_2A_D6/7_K01
potrafi uzupełniać i doskonalić nabytą wiedzę i umiejętności
E_2A_K05, E_2A_K01, E_2A_K02, E_2A_K03, E_2A_K04C-1T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-A-3, T-A-1, T-A-2, T-A-4, T-A-5, T-A-6, T-A-7M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
E_2A_D6/7_W01
ma wiedzę o podstawowych problemach ekonomicznych
2,0Student nie ma wiedzy o posstawowych problemach związanyc z logistyką
3,0Student posiada jedynie ograniczone umiejętności identyfikacji podstawowych problemów logistyki międzyanrodowej
3,5Student potrafi identyfikować podstawowe problemy logistyczne
4,0Student sprawnie porusza się w teoretycznych zagadnieniach logistyki międzynarodowej
4,5Student potrafi analizować i wyciągać wnioski z zakresu praktyki logistyki międzynarodowej
5,0Student potrafi prowadzić i uczestniczyć w dyskusji nad wyborem odpowiedziej koncepcji dla studium przypadku.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
E_2A_D6/7_U01
ma umiejętność formułowania ogólnych wniosków dotyczących podstawowych problemów logistyki międzynarodowej
2,0Student nie potrafi analizować podstawowych procesów i zjawisk
3,0Student posiada postawowe umiejętności analizy procesów i zjawisk związanych z logistyką międzynarodową
3,5Zna główne koncepcje zarządzania logistycznego
4,0Student sprawnie porusza się w zagadnieniach związanych z logistyką międzynarodową. Posiada rozszerzoną wiedzę z zakresu budowy i tworzenia łańcuchów logistycznych
4,5Student potrafi sam ocenić funkcjonowanie systemów logistycznych w oparciu o wybrane przypadki. Dokonuje analiz i wyciąga wnioski
5,0Student potrafi przedstawić główne założenia koncepcji związanych z funkcjonowaniem logistyki międzynarodowej. Potrafi uczestniczyć w dyskusji. ?jest moderatorem dyskusji. Potrafi uzasadniać swoje stanowiska.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
E_2A_D6/7_K01
potrafi uzupełniać i doskonalić nabytą wiedzę i umiejętności
2,0Student nie potrafi samodzielnie zdobywać wiedzy
3,0Student ma ograniczone umiejętności korzystania ze źródeł wiedzy. Poszukiwania rozwiązań problemu ogranicza jedynie do Internetu
3,5Srudent korzysta z kilku źródeł pozyskania wiedzy, ale nie potrafi dokonać oceny przydatności zdobytych wiadomości
4,0Student krytycznie analizuje żródła wiedzy
4,5Student potrafi dokonać pogłębionej oceny krytycznej uzyskanych informacji
5,0Samodzielnie formułuje wnioski.Potrafi je przedstawić oraz posiada umiejętność dyskusji nad przedstawionymi przez siebie tezami

Literatura podstawowa

  1. Szymonik A., Nowak I., Współczesna logistyka, Difin, Warszawa, 2018
  2. Łapko, Aleksandra, Logistyka dystrybucji : trendy - wyzwania - przykłady, CeDeWu, Warszawa, 2021

Literatura dodatkowa

  1. Gołembska E., Logistyka międzynarodowa, PWN, Warszawa, 2014
  2. Ocicka, Barbara, Technologie mobilne w logistyce i zarządzaniu łańcuchem dostaw, PWN, Warszawa, 2020

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Podstawy wiedzy logistycznej.4
T-A-2Istota łańcuchów logistycznych oraz koncepcja zintegrowanych łańcuchów dostaw w praktyce - studium przypadków.2
T-A-3Łańcuchy logistyczne jako forma integracji międzynarodowej i internacjonalizacji zarządzania - studium przypadku.2
T-A-4Koncepcja ECR i jej pochodne jako determinanty łańcuchów logistycznych. - praktyczne przykłady wykorzystania2
T-A-5ECR jako czynnik determinujący koncepcję łańcucha logistycznego - studium przypadku2
T-A-6Bariery i zagrożenia rozwoju łańcuchów logistycznych w obszarach - praca w grupach nad wybranymi problemami2
T-A-7Centra logistyczne w warunkach rynku globalnego. Eurologistyka - analiza doświadczeń europejskich1
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Istota łańcuchów logistycznych oraz koncepcja zintegrowanych łańcuchów dostaw - koncepcje toretyczne.2
T-W-2Łańcuchy logistyczne jako forma integracji międzynarodowej i internacjonalizacji zarządzania - przegląd koncepcji2
T-W-3Koncepcja ECR i jej pochodne jako determinanty łańcuchów logistycznych.4
T-W-4Bariery i zagrożenia rozwoju łańcuchów logistycznych w obszarach.2
T-W-5Sieci logistyczne jako wyraz koncepcji logistyki międzynarodowej.2
T-W-6Kontynentalne systemy logistyczne3
15

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1uczestnictwo w zajęciach15
A-A-2Przygotowanie do zajęć6
A-A-3Konsultacje2
A-A-4Zaliczenie2
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2przygotowanie do zajęć, studiowanie literatury6
A-W-3Konsultacje2
A-W-4Egzamin2
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_2A_D6/7_W01ma wiedzę o podstawowych problemach ekonomicznych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_W01Ma rozszerzoną wiedzę z zakresu ekonomii, jej miejscu w systemie nauk społecznych oraz powiązaniach z innymi dyscyplinami naukowymi
E_2A_W02Ma rozszerzoną wiedzę na temat struktur i instytucji społecznych oraz pogłębioną wiedzę w odniesieniu do wybranych struktur i instytucji społecznych
E_2A_W13Ma pogłębioną wiedzę o poglądach na temat struktur, zjawisk i instytucji społecznych oraz rodzajów więzi społecznych a także o ich historycznej ewolucji
E_2A_W15Zna zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości wykorzystującej wiedzę z zakresu ekonomii
Cel przedmiotuC-1Celem zajęć jest zapoznanie studentów z podstawami wiedzy z zakresu logistyki i zarządzania logistycznego oraz przedstawienie koncepcji przepływów fizycznych i towarzyszących im przepływów informacyjnych w świetle założeń wynikających ze zintegrowanego zarządzania logistycznego oraz możliwości wykorzystania koncepcji logistycznych dla usprawnienia obrotów międzynarodowych.
Treści programoweT-W-1Istota łańcuchów logistycznych oraz koncepcja zintegrowanych łańcuchów dostaw - koncepcje toretyczne.
T-W-2Łańcuchy logistyczne jako forma integracji międzynarodowej i internacjonalizacji zarządzania - przegląd koncepcji
T-W-3Koncepcja ECR i jej pochodne jako determinanty łańcuchów logistycznych.
T-W-4Bariery i zagrożenia rozwoju łańcuchów logistycznych w obszarach.
T-W-5Sieci logistyczne jako wyraz koncepcji logistyki międzynarodowej.
T-W-6Kontynentalne systemy logistyczne
T-A-3Łańcuchy logistyczne jako forma integracji międzynarodowej i internacjonalizacji zarządzania - studium przypadku.
T-A-1Podstawy wiedzy logistycznej.
T-A-2Istota łańcuchów logistycznych oraz koncepcja zintegrowanych łańcuchów dostaw w praktyce - studium przypadków.
T-A-4Koncepcja ECR i jej pochodne jako determinanty łańcuchów logistycznych. - praktyczne przykłady wykorzystania
T-A-5ECR jako czynnik determinujący koncepcję łańcucha logistycznego - studium przypadku
T-A-6Bariery i zagrożenia rozwoju łańcuchów logistycznych w obszarach - praca w grupach nad wybranymi problemami
T-A-7Centra logistyczne w warunkach rynku globalnego. Eurologistyka - analiza doświadczeń europejskich
Metody nauczaniaM-1Ćwiczenia z wykrzystaniem prezentacji
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: egzamin pisemny
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie ma wiedzy o posstawowych problemach związanyc z logistyką
3,0Student posiada jedynie ograniczone umiejętności identyfikacji podstawowych problemów logistyki międzyanrodowej
3,5Student potrafi identyfikować podstawowe problemy logistyczne
4,0Student sprawnie porusza się w teoretycznych zagadnieniach logistyki międzynarodowej
4,5Student potrafi analizować i wyciągać wnioski z zakresu praktyki logistyki międzynarodowej
5,0Student potrafi prowadzić i uczestniczyć w dyskusji nad wyborem odpowiedziej koncepcji dla studium przypadku.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_2A_D6/7_U01ma umiejętność formułowania ogólnych wniosków dotyczących podstawowych problemów logistyki międzynarodowej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_U21Posiada umiejętność uczenia się przez całe życie, inspirowania i organizowania procesu uczenia się od innych osób
E_2A_U01Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę naukową do interpretacji i wyjaśniania zjawisk społeczno-gospodarczych oraz wzajemnych relacji między nimi
E_2A_U02Potrafi zastosować wiedzę teoretyczną do opisu, analizowania i formułowania opinii na temat przyczyn i przebiegu konkretnych procesów i zjawisk społeczno-gospodarczych oraz dobierać dane i metody ich analizy
E_2A_U03Umie organizować pracę własną i zespołu, dostrzegać problemy i je rozwiązywać
E_2A_U04Potrafi zastosować narzędzia i metody pomiaru zjawisk rynkowych
E_2A_U05Sprawnie posługuje się normami oraz regułami prawno-organizacyjnymi w celu rozwiązywania konkretnego zadania z zakresu ekonomii
Cel przedmiotuC-1Celem zajęć jest zapoznanie studentów z podstawami wiedzy z zakresu logistyki i zarządzania logistycznego oraz przedstawienie koncepcji przepływów fizycznych i towarzyszących im przepływów informacyjnych w świetle założeń wynikających ze zintegrowanego zarządzania logistycznego oraz możliwości wykorzystania koncepcji logistycznych dla usprawnienia obrotów międzynarodowych.
Treści programoweT-W-1Istota łańcuchów logistycznych oraz koncepcja zintegrowanych łańcuchów dostaw - koncepcje toretyczne.
T-W-2Łańcuchy logistyczne jako forma integracji międzynarodowej i internacjonalizacji zarządzania - przegląd koncepcji
T-W-3Koncepcja ECR i jej pochodne jako determinanty łańcuchów logistycznych.
T-W-4Bariery i zagrożenia rozwoju łańcuchów logistycznych w obszarach.
T-W-5Sieci logistyczne jako wyraz koncepcji logistyki międzynarodowej.
T-W-6Kontynentalne systemy logistyczne
T-A-3Łańcuchy logistyczne jako forma integracji międzynarodowej i internacjonalizacji zarządzania - studium przypadku.
T-A-2Istota łańcuchów logistycznych oraz koncepcja zintegrowanych łańcuchów dostaw w praktyce - studium przypadków.
T-A-4Koncepcja ECR i jej pochodne jako determinanty łańcuchów logistycznych. - praktyczne przykłady wykorzystania
T-A-5ECR jako czynnik determinujący koncepcję łańcucha logistycznego - studium przypadku
T-A-6Bariery i zagrożenia rozwoju łańcuchów logistycznych w obszarach - praca w grupach nad wybranymi problemami
T-A-7Centra logistyczne w warunkach rynku globalnego. Eurologistyka - analiza doświadczeń europejskich
Metody nauczaniaM-1Ćwiczenia z wykrzystaniem prezentacji
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: egzamin pisemny
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi analizować podstawowych procesów i zjawisk
3,0Student posiada postawowe umiejętności analizy procesów i zjawisk związanych z logistyką międzynarodową
3,5Zna główne koncepcje zarządzania logistycznego
4,0Student sprawnie porusza się w zagadnieniach związanych z logistyką międzynarodową. Posiada rozszerzoną wiedzę z zakresu budowy i tworzenia łańcuchów logistycznych
4,5Student potrafi sam ocenić funkcjonowanie systemów logistycznych w oparciu o wybrane przypadki. Dokonuje analiz i wyciąga wnioski
5,0Student potrafi przedstawić główne założenia koncepcji związanych z funkcjonowaniem logistyki międzynarodowej. Potrafi uczestniczyć w dyskusji. ?jest moderatorem dyskusji. Potrafi uzasadniać swoje stanowiska.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_2A_D6/7_K01potrafi uzupełniać i doskonalić nabytą wiedzę i umiejętności
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_K05Myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy
E_2A_K01Samodzielnej pracy oraz pracy w zespole (słuchanie, negocjacje, perswazja, prezentacja)
E_2A_K02Określania priorytetów służących do realizacji zadań ustalonych przez siebie lub innych
E_2A_K03Prawidłowej identyfikacji i rozstrzygania dylematów związanych z wykonywaniem zawodu
E_2A_K04Opracowywania projektów społecznych uwzględniających aspekty prawne, ekonomiczne i polityczne oraz przewiduje wielokierunkowe skutki społeczne swojej działalności
Cel przedmiotuC-1Celem zajęć jest zapoznanie studentów z podstawami wiedzy z zakresu logistyki i zarządzania logistycznego oraz przedstawienie koncepcji przepływów fizycznych i towarzyszących im przepływów informacyjnych w świetle założeń wynikających ze zintegrowanego zarządzania logistycznego oraz możliwości wykorzystania koncepcji logistycznych dla usprawnienia obrotów międzynarodowych.
Treści programoweT-W-1Istota łańcuchów logistycznych oraz koncepcja zintegrowanych łańcuchów dostaw - koncepcje toretyczne.
T-W-2Łańcuchy logistyczne jako forma integracji międzynarodowej i internacjonalizacji zarządzania - przegląd koncepcji
T-W-3Koncepcja ECR i jej pochodne jako determinanty łańcuchów logistycznych.
T-W-4Bariery i zagrożenia rozwoju łańcuchów logistycznych w obszarach.
T-W-5Sieci logistyczne jako wyraz koncepcji logistyki międzynarodowej.
T-W-6Kontynentalne systemy logistyczne
T-A-3Łańcuchy logistyczne jako forma integracji międzynarodowej i internacjonalizacji zarządzania - studium przypadku.
T-A-1Podstawy wiedzy logistycznej.
T-A-2Istota łańcuchów logistycznych oraz koncepcja zintegrowanych łańcuchów dostaw w praktyce - studium przypadków.
T-A-4Koncepcja ECR i jej pochodne jako determinanty łańcuchów logistycznych. - praktyczne przykłady wykorzystania
T-A-5ECR jako czynnik determinujący koncepcję łańcucha logistycznego - studium przypadku
T-A-6Bariery i zagrożenia rozwoju łańcuchów logistycznych w obszarach - praca w grupach nad wybranymi problemami
T-A-7Centra logistyczne w warunkach rynku globalnego. Eurologistyka - analiza doświadczeń europejskich
Metody nauczaniaM-1Ćwiczenia z wykrzystaniem prezentacji
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: egzamin pisemny
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi samodzielnie zdobywać wiedzy
3,0Student ma ograniczone umiejętności korzystania ze źródeł wiedzy. Poszukiwania rozwiązań problemu ogranicza jedynie do Internetu
3,5Srudent korzysta z kilku źródeł pozyskania wiedzy, ale nie potrafi dokonać oceny przydatności zdobytych wiadomości
4,0Student krytycznie analizuje żródła wiedzy
4,5Student potrafi dokonać pogłębionej oceny krytycznej uzyskanych informacji
5,0Samodzielnie formułuje wnioski.Potrafi je przedstawić oraz posiada umiejętność dyskusji nad przedstawionymi przez siebie tezami